Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/6/2011
Αφιέρωμα
Πώς σχολιάζονται οι αλλαγές στα ΚΤΕΟ
Διαβάστηκε από 22118 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/6/2011
Στα 3 εκατ. υπολογίζονται τα οχήματα που δεν έχουν περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο από κάποιο ΚΤΕΟ, ενώ βάσει εκτιμήσεων τα ανασφάλιστα φτάνουν στο 1 εκατομμύριο περίπου. Στόχος, μεταξύ άλλων είναι αφενός η βελτίωση της κατάστασης των κυκλοφορούντων οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους και γενικότερα των συνθηκών που επικρατούν. Σε αυτό το σημείο, ας δούμε πως βλέπουν τις συγκεκριμένες αλλαγές, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), αλλά και ένας σημαντικός φορέας που ασχολείται με την οδική Ασφάλεια, όπως είναι το Ι.Ο.ΑΣ. "Πάνος Μυλωνάς".
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή κυκλοφορία ενός οχήματος είναι η καλύτερη δυνατή κατάσταση που πρέπει να βρίσκεται.. Αρμόδιοι φορείς για την πιστοποίηση της καλής λειτουργίας του  είναι τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, μέσω των καθιερωμένων πλέον  ελέγχων.
Βάσω Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. "Πάνος Μυλωνάς".
Βάσω Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος Ι.Ο.ΑΣ. "Πάνος Μυλωνάς": "Γιατί το Κράτος πρέπει να βγάλει έναν τρίτο νόμο ώστε να εφαρμόσει δύο προϋπάρχοντες;"
Η κα. Μυλωνά εκτιμά ότι οι αλλαγές που εφαρμόζονται, θα έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα, σε σχέση με όσα αναμένουμε, λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης:
"Για την Οδική Ασφάλεια που μας αφορά, αποτελεί κρίσιμο ζήτημα να περνούν όλα τα οχήματα από ελέγχους ΚΤΕΟ. Η Κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να αυξήσει αυτούς που θα πάνε για ΚΤΕΟ και εκείνους που θα ασφαλίσουν τα αυτοκίνητά τους, εν μέσω οικονομικής κρίσης, πιθανώς θα καταφέρει το αντίθετο. Άνθρωποι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα σήμερα να ασφαλίσουν το όχημά τους και παράλληλα να περάσουν ΚΤΕΟ, πλέον, θα προτιμήσουν να μην κάνουν τίποτε απ´ τα δύο. Σε μια πολιτισμένη χώρα, όλα τα οχήματα επιβάλλεται να περνούν ΚΤΕΟ και να είναι ασφαλισμένα.
Με τη νέα αυτή ρύθμιση, τίθεται ένα ερώτημα: Γιατί το Κράτος πρέπει να βγάλει έναν τρίτο νόμο, ώστε να εφαρμόσει δύο προϋπάρχοντες;"
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή κυκλοφορία ενός οχήματος είναι η καλύτερη δυνατή κατάσταση που πρέπει να βρίσκεται.. Αρμόδιοι φορείς για την πιστοποίηση της καλής λειτουργίας του  είναι τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, μέσω των καθιερωμένων πλέον  ελέγχων.
Μαργαρίτα Αντωνάκη, Γεν. Διευθύντρια της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
Μαργαρίτα Αντωνάκη, Γεν. Διευθύντρια της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος: "Μοναδικό, ελληνικό φαινόμενο τα ανασφάλιστα οχήματα"
Η κα. Μ. Αντωνάκη, Γεν. Διευθύντρια της ΕΑΕΕ, αναφέρθηκε γενικότερα στο πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων στη χώρα μας, κατά τη διάρκεια της συνομιλίας που είχε το Auto Τρίτη μαζί της: " Η μάστιγα των ανασφάλιστων οχημάτων αποτελεί κλασικό παράδειγμα της αδυναμίας της Πολιτείας να δώσει λύσεις σε χρονίζοντα προβλήματα. Η κυκλοφορία των ανασφάλιστων οχημάτων μετακυλίει το βάρος στους ασφαλισμένους μέσω του Επικουρικού Κεφαλαίου που επιφορτίζεται τις αποζημιώσεις από τροχαίο ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα. Επιβραβεύονται λοιπόν, οι αμελείς και επιβαρύνονται οι συνεπείς. Επιπλέον, το Κράτος χάνει σημαντικά έσοδα από φόρους. Η επίλυση του προβλήματος είναι μία: ηλεκτρονικός εντοπισμός των ανασφάλιστων οχημάτων, όπως γίνεται και σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Η ΕΑΕΕ έχει αποστείλει επανειλημμένως στους αρμόδιους κρατικούς φορείς πρόταση σύζευξης των βάσεων δεδομένων των κυκλοφορούντων και των ασφαλισμένων οχημάτων, έτσι ώστε να προκύπτουν άμεσα τα ανασφάλιστα οχήματα και να υποχρεούνται οι ιδιοκτήτες τους σε συμμόρφωση. Προσπάθεια εφαρμογής της πρότασης αυτής στη χώρα μας κατά το παρελθόν δεν τελεσφόρησε. Μήπως είναι ώρα η Πολιτεία να επανεξετάσει το πρόβλημα;"

 
 KTEO : Έλεγχος και Ασφάλεια
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Τι ελέγχουν στα ΚΤΕΟ;
Ποια είναι τα δικαιολογητικά
Πρόγραμμα Πρόσκλησης
Δεν θα ασφαλίζονται όσοι δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ
Τα νέα πρόστιμα
Πώς σχολιάζονται οι αλλαγές στα ΚΤΕΟ
Δείτε τη νέα ενότητα αποκλειστικά για τα ΚΤΕΟ