Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/5/2011
Αφιέρωμα
Τα μίνι με κινητήρες έως 1,2 λίτρα
Σε ανοδική πορεία
Διαβάστηκε από 30577 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/5/2011
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Με την κατηγορία των μικρών να κατέχει την πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων στην ελληνική αγορά, αυτή των μίνι έχει αρχίσει να παίζει το ρόλο που ο πρωταγωνιστής έπαιζε όταν τα μικρομεσαία βασίλευαν. Τα αυτοκίνητα μίνι αναμένεται να ξεπεράσουν σε πωλήσεις τα 2,4 εκατομμύρια παγκοσμίως σε ετήσια βάση, και αυτό δε γίνεται μόνο γιατί η κίνηση πυκνώνει αλλά και γιατί προσφέρουν ολοένα και περισσότερα, σε ένα πακέτο που σέβεται την αξία της οικονομικής οδήγησης. Και αυτό είναι από μόνο του αρκετό να του δώσει περισσότερους πόντους εμπιστοσύνης στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού.
Επί του παρόντος, τα μίνι της ελληνικής αγοράς είναι όλα τους αυτοκίνητα ολοκληρωμένα, με χρηστικές διαστάσεις που υπόσχονται ευελιξία, αλλά και επαρκείς χώρους στο εσωτερικό, αρκετά πλήρη εξοπλισμό, κυρίως ασφαλείας, οικονομικούς και αποδοτικούς κινητήρες και "μπόλικο" value for money. Παραθέτοντας το συγκριτικό για όλα τα μίνι με κινητήρες μέχρι 1,2 λίτρα, τα συγκρίνουμε σε όλους τους τομείς για να ανακαλύψουμε πού υπερέχει και πού υστερεί το καθένα, ώστε να προσπαθήσουμε να βγάλουμε έναν overall νικητή. Τονίζουμε ότι έχουμε πάρει τις φθηνές εκδόσεις κινητήρων που έχουμε δοκιμάσει, ενώ από πλευράς αμαξώματος επιλέξαμε τα 5θυρα (όπου υπάρχουν).
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Chevrolet Spark 1.0
(+): Ευφάνταστη σχεδίαση, προσιτή τιμή (+με τις προσφορές), καλός εξοπλισμός βασικής έκδοσης, καλοί χώροι στο εσωτερικό
(-): Σχετικά θορυβώδης κινητήρας, μεγάλος κύκλος στροφής
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Citroen C1 1.0 5d
(+): Καλές επιδόσεις από στάση, ικανοποιητικοί χώροι για το μέγεθος, χαμηλό κόστος κτήσης, χαμηλή κατανάλωση
(-): Μέτριες ρεπρίζ, μεγάλη απόσταση φρεναρίσματος, φθηνές εργονομικές λύσεις στο εσωτερικό, μέτρια πλαστικά
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Daihatsu Cuore 1.0
(+): Μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες (με το συρόμενο πίσω κάθισμα), μικρή απόσταση φρεναρίσματος, χαμηλή κατανάλωση, χαμηλά λειτουργικά έξοδα, καλές επιδόσεις, προσιτή τιμή (-): Θόρυβος από τον κινητήρα, ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, ελκτική πρόσφυση
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Fiat Panda 1.2 60hp
(+): Λειτουργική σχεδίαση που ευνοεί το χώρο για τα κεφάλια, χαμηλή τιμή, σχήμα που κρατάει στο χρόνο, ώριμη οδική συμπεριφορά, μικρός κύκλος στροφής
(-): Μόνο 3 αστέρια στα crash test, μεγάλη απόσταση φρεναρίσματος, υψηλός θόρυβος στην καμπίνα από τον κινητήρα
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Fiat 500 1.2 69hp
(+): Trendy σχεδίαση, πολλές δυνατότητες προσωποποίησης, κορυφαία απόσταση φρεναρίσματος, κορυφαία παθητική ασφάλεια, ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά
(-): Υψηλό κόστος κτήσης, άβολη θέση οδήγησης, αργές ρεπρίζ (80-120 χλμ./ώρα με 5η), μικροί χώροι για τα κεφάλια των επιβατών
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Ford Ka 1.2
(+): Σπορτίφ οδική συμπεριφορά, καλός χώρος αποσκευών για το μέγεθος, εξαιρετική απόσταση φρεναρίσματος, καλές επιδόσεις, 5ετής εγγύηση
(-): Θόρυβος από τον κινητήρα, πλάτος στις πίσω θέσεις, ατέλειες στην συναρμογή
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Nissan Pixo 1.0
(+): Χαμηλή κατανάλωση, χαμηλά λειτουργικά έξοδα, δυνατότητα 6ετους εγγύησης, χαμηλό κόστος κτήσης, μικρός κύκλος στροφής, καλές επιδόσεις
(-): Μεγάλη απόσταση φρεναρίσματος, μέτριο φινίρισμα και ποιότητα πλαστικών στο εσωτερικό, μεντεσές στα πίσω παράθυρα, μικροί χώροι επιβατών
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Opel Agila 1.2
(+): Δυνατός κινητήρας, κορυφαίο 0-100, μεγάλος χώρος για τα κεφάλια εμπρός, μεγάλος χώρος αποσκευών, 6ετής εγγύηση
(-): Μέτρια απόδοση φρένων, υψηλή κατανάλωση και λειτουργικά κόστη, υψηλό κόστος κτήσης
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Peugeot 107 1.0 5d
(+): Καλές επιδόσεις από στάση, ικανοποιητικοί χώροι για το μέγεθος, χαμηλό κόστος κτήσης, χαμηλή κατανάλωση
(-): Μέτριες ρεπρίζ, μεγάλη απόσταση φρεναρίσματος, φθηνές εργονομικές λύσεις στο εσωτερικό, μέτρια πλαστικά σε ποιότητα και συναρμογή
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Renault Twingo 1.2
(+): Πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ικανός κινητήρας και καλές επιδόσεις, ποιοτικό εσωτερικό, αποδοτικά φρένα, μεγάλος χώρος αποσκευών
(-): Θόρυβος από τον κινητήρα, υψηλή κατανάλωση για την κατηγορία και υψηλά λειτουργικά κόστη, μεγάλος κύκλος στροφής
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Smart ForTwo 71 mhd
(+): Μικρό μήκος, καλές επιδόσεις, χώρος αποσκευών, ελάχιστος κύκλος στροφής, ελάχιστη κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
(-): Θόρυβος από τον κινητήρα, νευρική οδική συμπεριφορά, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, μικρό εσωτερικό πλάτος, υψηλή τιμή σε σχέση με τον βασικό εξοπλισμό
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Suzuki Alto 1.0
(+): Χαμηλή κατανάλωση, χαμηλά λειτουργικά έξοδα, μικρός κύκλος στροφής, καλές επιδόσεις
(-): 3 αστέρια στα crash test, απόσταση φρεναρίσματος, μέτρια ποιότητα πλαστικών, μεντεσές στα πίσω παράθυρα, μικροί χώροι επιβατών
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Suzuki Splash 1.2
(+): Δυνατός κινητήρας, κορυφαίο 0-100, μεγάλος χώρος για τα κεφάλια εμπρός, μεγάλος χώρος αποσκευών
(-): Μέτρια απόδοση φρένων, υψηλή κατανάλωση και λειτουργικά κόστη, υψηλό κόστος κτήσης
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Toyota Aygo 1.0 5d
(+): Καλές επιδόσεις από στάση, ικανοποιητικοί χώροι για το μέγεθος, χαμηλό κόστος κτήσης, χαμηλή κατανάλωση, 6ετής εγγύηση
(-): Μέτριες ρεπρίζ, μεγάλη απόσταση φρεναρίσματος, φθηνές εργονομικές λύσεις στο εσωτερικό, μέτρια πλαστικά
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Toyota iQ 1.0
(+): Διαστάσεις, ποιότητα κατασκευής, επίπεδα θορύβου, 6ετής εγγύηση, κύκλος στροφής, κατανάλωση, κορυφαία παθητική ασφάλεια
(-): Υψηλή τιμή, χώρος αποσκευών όταν χρησιμοποιούνται οι πίσω θέσεις, μέτρια φρένα, κακή εργονομία ειδικά του ηχοσυστήματος
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. Άλλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
VW Fox 1.2
(+): Μεγάλοι χώροι επιβατών και αποσκευών, ποιότητα κατασκευής, ποιότητα κύλισης, καλές ρεπρίζ, χαμηλός θόρυβος από τον κινητήρα
(-): Επιδόσεις από στάση, απόσταση φρεναρίσματος, κατανάλωση και λειτουργικά έξοδα, απόσταση φρεναρίσματος, ευελιξία

 
 Τα μίνι με κινητήρες έως 1,2 λίτρα
Value for money
Αστική ευελιξία
Χρηματοδοτικά προγράμματα* - προσφορές
Κινητήρες- Τεχνικά χαρακτηριστικά - επιδόσεις
Κατανάλωση - εκπομπές CO2 - ετήσια κόστη
Εγγυήσεις
Οδική συμπεριφορά
Φρένα
Παθητική ασφάλεια
Εσωτερικό
Χώροι
Θόρυβος
Συμπέρασμα