Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/5/2011
Αφιέρωμα
Σε ανοδική πορεία
Εσωτερικό
Διαβάστηκε από 30577 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/5/2011
«Τrendy» τα iQ, 500, Spark και fortwo
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. ¶λλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής για το mini Τoyota με πολλές καινοτόμες λύσεις αλλά και κάποιες εργονομικές ιδιαιτερότητες.
Ποιότητα
Στο εσωτερικό του iQ, ανακαλύπτεις ποιότητα και προσοχή στη λεπτομέρεια εφάμιλλες μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Φυσικά, η προσοχή αυτή έπρεπε να δοθεί γιατί το iQ είναι ένα ακριβό μίνι 3 μέτρων που έπρεπε να χωρέσει πάνω από τρεις επιβάτες. Και αυτό έχριζε εξέλιξης διαφορετικών λύσεων, όπως τα λεπτά καθίσματα, ή το μινιόν ντεπόζιτο βενζίνης.
Αναλόγως εντυπωσιακή είναι και η προσπάθεια διαφοροποίησης που έχει γίνει στο εσωτερικό του Fiat 500.
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. ¶λλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Το 500 έχει φοβερές δυνατότητες προσωποποίησης μέσα και έξω, αν και το εσωτερικό δεν είναι πολύ βολικό.

Εδώ το φινίρισμα είναι ελαφρώς υποδεέστερο ποιοτικά, όπως και η συναρμογή των υλικών, αλλά αυτά είναι πιο πολύτιμα, ακολουθώντας το δόγμα που θέλει το 500 διαθέσιμο σε 500.000 διαφορετικές εναλλακτικές εμφανίσεις. Το εσωτερικό του Spark δείχνει φρέσκο και διαφορετικό, ικανό να κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις λιγότερο μουντές. Κάτι που ισχύει και για την σχεδίαση που έχει υιοθετηθεί στο Smart, και η οποία, με λίγα (έως αρκετά) λεφτά παραπάνω μπορεί να μετατραπεί από minimal σε ένα προσωπικό και ενδιαφέρον περιβάλλον εργασίας μέσα στην πόλη.
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. ¶λλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
To Spark έχει νεανικό εσωτερικό, με σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως το καντράν που θυμίζει εκείνο μοτοσικλέτας.
Τη λογική του φρέσκου και πιο νεανικού ασπάζεται και το καλό ποιοτικά εσωτερικό του Ka που υιοθετεί τις βασικές γραμμές του Fiat 500, αλλά τις εξελίσσει με διάφορα αισθητικά τεχνάσματα.
Ενδιαφέρον και ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο είναι και το εσωτερικό του Twingo, που θυμίζει και αυτό μεγαλύτερο αυτοκίνητο, κυρίως από την αίσθηση ότι δεν προσπαθεί να τα χωρέσει όλα σε ένα μικρό πακέτο.
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. ¶λλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Με τα ανάλογα χρήματα το λιτό εσωτερικό του Smart μπορεί να δείχνει έτσι (π.χ. η έγχρωμη οθόνη και τα στρογγυλά οργανάκια είναι εξτρά).
Καλύ ποιότητα παρουσιάζουν και τα εσωτερικά των Agila και Splash, που είναι παράλληλα και ευρύχωρα αλλά σχετικά μουντά. Καλοφτιαγμένο, αλλά λιτό είναι και το εσωτερικό του Cuore, ενώ φτωχά, σε υλικά και ποιότητα δείχνουν τα εσωτερικά των Pixo και Alto που έχουν και "εκπτώσεις", όπως τα ανοιγόμενα με μεντεσέ πίσω παράθυρα. Λογική που ακολουθείται και από την τριπλέτα των Aygo, 107 και C1, που έχουν το περισσότερο εκτεθειμένο μέταλλο, αλλά και χωριστά χειριστήρια για τα εμπρόσθια ηλεκτρικά παράθυρα που φθηναίνουν κι άλλο το οπτικό αποτέλεσμα.
Για το τέλος, αφήσαμε τα παλαιότερα Fox και Panda. Το πρώτο επωφελείται της λογικής VW με το εσωτερικό να δείχνει upmarket, με κάποια στοιχεία εντυπωσιασμού, όπως ο πίνακας οργάνων, αλλά και μία διάχυτη αίσθηση ότι πρόκειται για το πιο φθηνό μοντέλο του γερμανικού ομίλου. Το Panda είναι αρκετά καλό ποιοτικά παρά το προχωρημένο της ηλικίας του.
Εργονομία
Eδώ διακρίνονται τα Fox, Agila και Splash. Κάποιες δυσκολίες προσαρμογής θα αντιμετωπίσουν όσοι προσπαθήσουν να χρησιμοποιήσουν τον πολυδιακόπτη του στερεοφωνικού του iQ ή να βολέψουν πράγματα στο ντουλαπάκι του Smart ή να ανοίξουν το παράθυρο του συνοδηγού σε Aygo, 107, C1 ή ακόμη και να δουλέψουν τα μικρά πλήκτρα του στερεοφωνικού του Twingo.

 
 Τα μίνι με κινητήρες έως 1,2 λίτρα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Value for money
Αστική ευελιξία
Χρηματοδοτικά προγράμματα* - προσφορές
Κινητήρες- Τεχνικά χαρακτηριστικά - επιδόσεις
Κατανάλωση - εκπομπές CO2 - ετήσια κόστη
Εγγυήσεις
Οδική συμπεριφορά
Φρένα
Παθητική ασφάλεια
Εσωτερικό
Χώροι
Θόρυβος
Συμπέρασμα