Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/5/2011
Αφιέρωμα
Σε ανοδική πορεία
Οδική συμπεριφορά
Διαβάστηκε από 30577 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/5/2011
Eυχάριστο το Ford Ka
Στo συγκριτικό μας υπάρχουν μοντέλα που, ουσιαστικά, εκπροσωπούν, δύο, αν όχι τρεις, υποκατηγορίες. Έτσι υπάρχουν τα πολύ μικρά, Smart και iQ, τα αμιγώς μίνι, όπως τα Ka, 500, Pixo, Alto κλπ, αλλά και τα ενδιάμεσα με την αμέσως επόμενη κατηγορία που είναι τα Agila, Twingo, Splash και Fox. Αυτά τα τέσσερα τελευταία ευνοούνται στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, κυρίως γιατί δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Έτσι, σε αυτή την περίπτωση η ποιότητα κύλισης είναι καλύτερη, με τη διαχείριση των εδαφικών ανωμαλιών να γίνεται πιο ώριμα και πιο ομαλά από τα υπόλοιπα, ενώ και ο πίσω ημιάκαμπτος σε αυτά τα 4 λειτουργεί πιο προοδευτικά.
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. ¶λλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Το Renault συνδυάζει τη γαλλική άνεση με τα κρατήματα και έχει και καλά φρένα.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ανάρτηση έχει σε όλα τα μοντέλα λίγο ή πολύ την ίδια διάταξη, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Από εκεί και πέρα, το άλλο άκρο, Smart και iQ, έχει ιδιαιτερότητες που προέρχονται από το μικρό μήκος του μεταξονίου τους. Έτσι, το Smart είναι αυτό που έχει την πιο νευρική συμπεριφορά που δεν ενοχλεί εντός πόλης, αλλά θέλει συνήθεια στον ανοιχτό δρόμο, παρά και το στάνταρ ESP. Από την άλλη το iQ είναι σαφώς πιο ραφιναρισμένο στις αντιδράσεις του, για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, με καλή ποιότητα κύλισης και γενικότερη συμπεριφορά που δε θυμίζει στον οδηγό το μήκος του.
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. ¶λλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Το Ford Ka κρατάει την παράδοση της Ford και έχει την πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά με μικρές υποχωρήσεις στην άνεση .
Το τιμόνι του έχει σωστό βάρος και πληροφόρηση, ενώ το πλαίσιο δείχνει και είναι στιβαρό.
Κάπου στο ενδιάμεσο κινούνται όλα τα υπόλοιπα μοντέλα, τα οποία έχουν περιορισμούς που τίθενται από την προσπάθεια περιορισμού του κόστους, δίχως να γίνονται όμως ανασφαλή ή προβληματικά. Για παράδειγμα, το Pixo έχει λιγότερο νευρικό πίσω άκαμπτο από το αδελφό Alto, ενώ και τα δύο δεν μπορούν να προσφέρουν μεγάλα περιθώρια άνεσης, αν και χαρακτηρίζονται ασφαλή. Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η τριπλέτα των Aygo, 107 και C1, τα οποία εμφανίζουν αρκετά καλή σταθερότητα χάρη και στα φαδριά τους μετατρόχια.
Ενδιαφέρουσα είναι η περίπτωση του παλαιότερου όλων Panda που εξακολουθεί και εκπλήσσει ευχάριστα με την ωριμότητα σε ποικιλία αντιδράσεων, καθώς συνδυάζει επιτυχημένα άνεση, ευελιξία και ασφάλεια. Το 500, που πατάει στο ίδιο πάτωμα έχει τα ίδια πλεονεκτήματα, αλλά ακόμα πιο ραφιναρισμένα που ορίζονται από την πιο σύγχρονη κατασκευή. Ακόμα πιο διασκεδαστικό στο δρόμο είναι το, συγγενές του 500, Ford Ka, του οποίου οι ρυθμίσεις επιτρέπουν ακριβείς αντιδράσεις, παιχνίδι με το πίσω μέρος, έστω και με λίγες θυσίες στην άνεση, που όμως αντισταθμίζονται από το ακριβές τιμόνι. Εξίσου ενδιαφέρον οδηγικά είναι και το Twingo που είναι φοβερά ώριμο και προσεγμένο σε όλους τους τομείς.
Το Daihatsu Cuore εκπλήσσει με την ευελιξία του, ενώ δεν προβληματίζει στο δρόμο.

 
 Τα μίνι με κινητήρες έως 1,2 λίτρα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Value for money
Αστική ευελιξία
Χρηματοδοτικά προγράμματα* - προσφορές
Κινητήρες- Τεχνικά χαρακτηριστικά - επιδόσεις
Κατανάλωση - εκπομπές CO2 - ετήσια κόστη
Εγγυήσεις
Οδική συμπεριφορά
Φρένα
Παθητική ασφάλεια
Εσωτερικό
Χώροι
Θόρυβος
Συμπέρασμα