Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/8/2011
Παρουσίαση
Όπως παλιά...
H Triumph Bonneville, κλασσική μοτοσικλέτα - σύμβολο εποχής
Διαβάστηκε από 12266 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/8/2011
Ήσασταν νεαροί στις δεκαετίες του 60´ και του 70´; Θυμάστε όταν γλυκοκοιτάζατε εκείνο το θρυλικό Fiat 500 με τη σκέψη πως θα μπορούσε να είναι το πρώτο σας αυτοκίνητο; Μήπως θέλατε να αποκτήσετε, όπως σχεδόν όλοι, μια μοτοσικλέτα Triumph Bonneville για να κάνετε περισσότερη εντύπωση και να 
νιώσετε λίγο σαν τους σταρ της εποχής;
Σύμφωνα με τους δοκιμαστές του περιοδικού Moto Τρίτη, η σημερινή Triumph Bonneville είναι μια άνετη και ξεκούραστη μοτοσικλέτα που προσφέρει σβέλτες και στιλάτες διαδρομές.
Αν προτιμάτε τις μοτοσικλέτες και αρέσκεστε στο κλασσικό, τότε η Triumph Bonneville μοιάζει ιδανική επιλογή. Η πρώτη Bonneville κυκλοφόρησε το 1959 και αποκαλείτο χαϊδευτικά... «Bonnie». Χρησιμοποιούσε αερόψυκτο, δικύλινδρο εν σειρά μοτέρ 650 κ.εκ., φυσικά με καρμπιρατέρ και συνεργαζόταν με 4τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Το μήκος της ήταν 1,416 μέτρα και ζύγιζε περίπου 179 κιλά. Όσο περνούσαν τα χρόνια βέβαια, η τεχνολογία κινητήρα, κιβωτίου και πλαισίου άλλαζε και εξελισσόταν, αντίθετα με την αισθητική που παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό ίδια. Και γιατί άλλωστε να αλλάξει, αφού πρόκειται για μοτοσικλέτα που έγινε άμεσα αναγνωρίσιμη σε Ευρώπη και Αμερική. Τα χρόνια πέρασαν και η μεγάλη κρίση στη βρετανική βιομηχανία μοτοσικλετών έκανε την κατασκευάστρια εταιρεία Triumph Engineering να κατεβάσει ρολά. Όμως το 1984, ο επιχειρηματίας John Bloor "ανέστησε" την εταιρεία, μετονομάζοντας την σε Triumph Motorcycles Ltd., και έβγαλε στην παραγωγή σύγχρονα μοντέλα. Ανάμεσα σε αυτά, ξεχωρίζει η νέα Bonneville που έχει φτιαχτεί να δείχνει σχεδόν ίδια με τη θρυλική "Bonnie" του 1959, χρησιμοποιώντας όμως σύγχρονη τεχνολογία σε πλαίσιο, κινητήρα, φρένα και περιφερειακά. Η νέα Bonneville διαθέτει επίσης δικύλινδρο, μοτέρ 865 κ.εκ., ενώ αποδίδει 67 ίππους και ροπή 68 Nm. Σημειώστε πως το μοτέρ είναι και πάλι αερόψυκτο! Τα σχεδιαστικά στοιχεία που έχουν παραμείνει σχεδόν απαράλλαχτα είναι πολλά, και απολαυστικά: ο ρετρό πίνακας οργάνων με τις αναλογικές ενδείξεις, οι πίσω αναρτήσεις (μόνο ως εικόνα βέβαια), οι εξατμίσεις, το λογότυπο της εταιρείας στο «ειδικά βαμμένο» δίχρωμο ρεζερβουάρ, το λογότυπο στο πίσω μέρος της σέλας, το θαμπό μέταλλο στις κλασσικού σχήματος "κάσες" του κινητήρα, αλλά και κάποια μηχανικά μέρη, όπως ο ψεκασμός που διαθέτει ειδικό κάλυμμα για να μοιάζει με... καρμπιρατέρ! Οι τιμές της Triumph Bonneville σήμερα στην Ελλάδα ξεκινούν από τα 8.490 ευρώ, ενώ υπάρχουν 5 διαφορετικές εκδόσεις της μοτοσικλέτας, για να ικανοποιήσουν όλα τα γούστα (με ακτίνες στους τροχούς, με χυτές ζάντες, μονόχρωμες, δίχρωμες, με μαύρο ή μεταλλικού χρώματος κινητήρα, κλπ).
H Bonneville στα χέρια πρωταγωνιστών....
Ήσασταν νεαροί στις δεκαετίες του 60´ και του 70´; Θυμάστε όταν γλυκοκοιτάζατε εκείνο το θρυλικό Fiat 500 με τη σκέψη πως θα μπορούσε να είναι το πρώτο σας αυτοκίνητο; Μήπως θέλατε να αποκτήσετε, όπως σχεδόν όλοι, μια μοτοσικλέτα Triumph Bonneville για να κάνετε περισσότερη εντύπωση και να 
νιώσετε λίγο σαν τους σταρ της εποχής;
Στη δεκαετία του 60’ μια σειρά από αστέρες του Hollywood και του διεθνούς τζετ σετ φωτογραφήθηκαν οδηγώντας τη Bonneville και εξ αιτίας αυτών, η μηχανή της Triumph έγινε κάτι σαν «φετίχ» για την εποχή. Αναφέρουμε ενδεικτικά το Στιβ Μακ Κουίν στην ταινία «Η μεγάλη απόδραση» και τον Τζέιμς Ντιν στην ταινία «Επαναστάτης χωρίς αιτία». Φανατικός της Βοnneville ήταν και διάσημος τραγουδοποιός Mπομπ Ντίλαν, μέχρι που κάτω από άγνωστες συνθήκες είχε ένα ατύχημα με αυτήν το 1967.

 
 Fiat 500 του 1970, Fiat 500 του 2011 και Triumph Bonneville
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
H ιστορία του 500
To νέο 500αράκι απέναντι στο 500 του 1970!
Εσωτερικά
Κινητήρες
Οδηγώντας το 500
H Triumph Bonneville, κλασσική μοτοσικλέτα - σύμβολο εποχής
Κόστος ανακατασκευής...απροσδιόριστο όπως και η αγάπη για το κλασσικό