Μπορεί το κύμα των νέων μικρομεσαίων σεντάν να ανακόψει τα χάτσμπακ;
Το ότι η εποχή της «κούρσας» και του οικογενειακού αυτοκινήτου με τρείς όγκους, ανήκει στο παρελθόν, είναι σίγουρο. Αυτό όμως που δεν ξέρουμε ακόμη είναι κατά πόσο το σεντάν μικρομεσαίο μπορεί να ανακόψει τη φόρα που έχει πάρει το χάτσμπακ και να κερδίσει πάλι τον Έλληνα οδηγό. Τι λέτε;
autotriti team
Μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
έχουμε ανακοινώσεις πέντε μικρομεσαίων σεντάν μοντέλων. Πέντε δεν είναι λίγα,και σε αυτά δεν έχουμε μετρήσει καν αυτά που θα έρθουν από τις premium μάρκες.Για να δίνουν τόσο βάρος οι κατασκευαστές, μήπως υπάρχει λόγος; Μήπωςαναμένεται νέα γενιά σεντάν μικρομεσαίων που θα κόψουν τη φόρα των χάτσμπακ;Να δούμε λίγο τα αυτοκίνητα πουανακοινώθηκαν. Πρώτα είναι το Opel Astra Sedan που απολαμβάνει πλήρη ισότητα με τα χάτσμπακ και στέισονμοντέλα, κάτι που σημαίνει πλήρη γκάμα κινητήρων, επιδόσεων, εξοπλισμού καιδεδομένη ποιότητα κατασκευής.
Μετά έρχονται δύο ζευγάρια μοντέλων.Από τη μία η Peugeot με το 301 και η Citroen με το C-Elysse, λανσάρουν μοντέλακάτω από τα μεγαλύτερα 508 και C5 με περισσότερο οικογενειακό χαρακτήρα. Από την άλλη η Skoda και η Seat λανσάρουν τα Rapid και Toledo αντίστοιχα, η πρώτηαφήνοντας χώρο στην Octavia να μεγαλώσει στην επόμενη γενιά της, και η δεύτερηπροσφέροντας ένα μικρότερο Exeo.
Και μετά έρχεται η μάχη στην premiumκατηγορία. Και ίσως αναμένοντας αυτή τη μάχη, που πάντα ζωντανεύει μιακατηγορία, οι υπόλοιποι κατασκευαστές έσπευσαν να είναι πρώτοι στη σειρά. Έτσιέχουν γίνει οι ανακοινώσεις και περιμένουμε το φθινόπωρο μικρομεσαία σεντάνμοντέλα από Audi, ΒΜW και Mercedes.
Έτσι έχουμε το Α3 σεντάν, την Σειρά 1σεντάν και τη νέα Mercedes CLA, την σεντάν αδελφή της ολοκαίνουργιας A-Class. Τρία μοντέλα που θαδιεκδικήσουν μερίδιο αγοράς στις εταιρικές πωλήσεις βλέποντας τη συμπίεση τουκόστους στα αυτοκίνητα των στελεχών που όμως απαιτούν ακριβότερο σηματάκι στημάσκα. Και τέτοιες «τάσεις» είναι που καθορίζουν συνήθως την αγορά, ακόμη καιστην Ελλάδα του ιδιωτικού αυτοκινήτου.
Αν προσθέσει κανείς και τα υπάρχονταμοντέλα, Chevrolet Cruze (αλλά και Aveo Sedan) Toyota Corolla, Renault Fluance, VW Jetta, Honda Civic, Mazda 3 και Mitsubishi Lancer, γίνεται εμφανές πωςη γκάμα πλέον είναι πληρέστατη.
Με τις premium μάρκεςλοιπόν να κατεβαίνουν στην αρένα των μικρομεσαίων σεντάν η αναβίωση της«κούρσας» είναι βέβαιη. Αυτό που μένει να φανεί είναι πως θα αφήσει πίσω του οΈλληνας οδηγός το χάτσμπακ με το μεγάλο άνοιγμα για το σεντάν με τον μεγάλοχώρο. Πόσο θα μετρήσει τις εξωτερικές διαστάσεις και πόσο το σχήμα πουπαραδοσιακά του άρεσε πάντοτε να έχει τρεις όγκους.
Εσείς τι λέτε όμως; Βλέπετε τον εαυτό σας σε έναμικρομεσαίο σεντάν; Θα αλλάξετε το χάτσμπακ που τόσο σας βόλεψε για μία νέαφουρνιά αυτοκινήτων τριών όγκων που καλύπτουν κάθε γούστο και ανάγκη, και κάθεοικονομική απαίτηση; Πως βλέπετε την ταχεία αυτή αναγέννηση των μικρομεσαίωνσεντάν;
εχω, ηδη σεδαν το μαζντα 3 δεκαετιας, παλι μαζντα σενταν θα παρω, δεν αλλαζω τα σενταν με τιποτε! ουτε τα μαζντα βεβαια! περιμενω να ερθουν οι νεοι κινητηρες βεντζινης ! παντως ουτε το ντιζελ κινητηρα θα αγοραζα!
Παραδοσιακά στον υπόλοιπο κόσμο,έτσι και στην χώρα μας τα τύπου sedan οχήματα αποπνέουνε μία αειθαλή κλασικότητα all time,όποιο σχήμα και να έρθει.Είναι μία σταθερή αξία που δεν πρόκειται να σβήσει,όσο και αν αλλάξουνε οι καταναλωτικές συνήθειες του κόσμου. Αν και fan των coupe οχημάτων,προσωπικά προτιμώ τα sedan σε σχέση με τα hatchback,λόγω κλασικότητας.Και είναι τα hatchback πιο εύκολα στην φόρτωση,με καλύτερο άνοιγμα,με καλύτερο εκμεταλλεύσιμο χώρο,σε σχέση με τα sedan,η κλασικότητα δεν υποβιβάζεται από τίποτα.Τα sedan έχουνε λίγο μεγαλύτερους χώρους από τα hatchback,για να πάρουνε το αίμα τους πίσω. Από εκεί και πέρα είναι θέμα γούστου και προσωπικών αναγκών του καθενός.Μελετάμε το τι είναι καλύτερο για εμάς και προχωράμε. Θα ήθελα τα sedan οχήματα πιο μεγάλα στο τελείωμα του πίσω μέρους τους,για να χωράνε πιο άνετα οι πίσω επιβάτες.Ας μην βλέπουνε το design και την όποια ομορφιά οι κατασκευαστές,αλλά την ουσία των πραγμάτων.Εκτός αν βγάζουνε πιο πολλές εκδόσεις sedan.Μία πιο coupe έκδοση και μία πιο κλασική παραδοσιακή λύση.
Η Ελλάδα είναι μία χώρα που είχε δυναμικό παρελθόν στην κατηγορία των sedan. Ήταν η κούρσα που κάθε οικογενειάρχης ονειρευόταν, να έχει δηλαδή μία "λιμουζίνα". Από τη δεκαετία του 2000 περισσότερο τα handsback πήραν κεφάλι στην ελληνική αγορά και η λιμουζίνα αντικαταστάθηκε με πιο πρακτικά αλλά και σπορ ύφους αυτοκίνητα. Τα sedan έχουν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών σε ονομαστική τιμή αλλά φορτώνονται πιο δύσκολα σε ογκώδη αντικείμενα (εξαιρούνται sedan με liftback χαρακτηριστικά, όπως η Octavia που έχει 5η πόρτα). Έχουν καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή, αλλά μεγαλύτερο βάρος και επίσης είναι πιο δύσκολα στο παρκάρισμα στις πόλεις. Νομίζω ότι είναι και θα παραμείνουν για κάμποσο ακόμη στο παρασκήνιο σε σχέση με τα handsback αδελφάκια τους, και αυτό αντικατοπτρίζεται σε πωλήσεις αλλά και αξία μεταπώλησης. Παρόλα αυτά έχουν ομορφύνει αρκετά σε σχέση με το παρελθόν και θα αποκτήσουν κάποιο παραπάνω κοινό, λιγότερο συντηρητικό από το παραδοσιακό τους.