
Μοντέλα με χαμηλό βάρος, όπως το Peugeot 208, είναι αυτά που θα... οδηγήσουν την επόμενη μέρα.
Με την κατανάλωση κατά νου, πόσο μας πέρασε η δίψα για ιπποδύναμη;
Πως βλέπουμε την ιπποδύναμη σήμερα; Είναι ακόμη το νούμερο που συναρπάζει ή έχει γίνει το χαρακτηριστικό που τρομάζει; Εσείς την επιζητάτε ακόμη ή την αποφεύγετε για να πετύχετε καλύτερη κατανάλωση;
autotriti team
Η κούρσα της ιπποδύναμης φυσικά δεν έχει τελειωμό. Ακόμη και σήμερα που η κατανάλωση και οι ρύποι είναι στην πρώτη θέση του ενδιαφέροντος. Τόσο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο κυνήγι του στόχου των 130 γρ./χλμ ώστε να μην πληρώσει τα τσουχτερά πρόστιμα, όσο και των αγοραστών ώστε να αποφύγουν έξοδα σε καύσιμα και τέλη κυκλοφορίας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Απλά έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα. Το χτίσιμο της ιπποδύναμης ως το νούμερο ένα χαρακτηριστικό που περιγράφει ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να κατεδαφιστεί σε μία μέρα. Αυτό που γίνεται πλέον είναι να συνδυάζεται με αύξηση της αποδοτικότητας του κινητήρα, με την υπόσχεση δηλαδή πως τα νέα μοτέρ αποδίδουν περισσότερο και καίνε λιγότερο. Καλή τύχη όμως με αυτό.
Στο μάτι της αγοράς πάντως η ιπποδύναμη έχει γίνει λίγο το ενοχλητικό «σκουπιδάκι» που την κάνει και δακρύζει. Από τη μία ποιος δεν την θέλει, από την άλλη ποιος την πληρώνει. Τα προπέρσινα μικρομεσαία με 140 και 170 άλογα και τα μικρά με τα 120 και 140, ήταν ο στόχος, ή τουλάχιστον όσο έφτανε το χρήμα. Σήμερα τα νούμερα αυτά τρομάζουν. Προδιαθέτουν για υψηλές καταναλώσεις και ακριβό κόστος χρήσης.
Ή όχι; Γιατί τα τελευταία χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία έκανε άλματα και πλέον προσφέρει τέτοιες ιπποδυνάμεις είτε με κινητήρες μικρής ή πολύ μικρής χωρητικότητας, είτε με μοτέρ ντίζελ. Ακόμη και σε σχέση με δύο χρόνια πριν, το ίδιο μοτέρ, της ίδιας μάρκας, με τα ίδια χαρακτηριστικά απόδοσης, έχει χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους.
Με την ευρωπαϊκή αγορά να μην είναι τόσο ώριμη όσο η αμερικανική ώστε να δεχτεί μία οριζόντια μείωση στην ιπποδύναμη για χάρη της κατανάλωσης, οι κατασκευαστές ακόμη στέκονται στα νούμερα ιπποδύναμης της περασμένης τριετίας. Η αλλαγή θα έρθει μαζί με την μείωση του βάρους των αυτοκινήτων που αναμένεται στα επόμενα πέντε χρόνια, οπότε και για τις ίδιες επιδόσεις δε θα χρειάζεται εξίσου υψηλή ισχύ.
Μέχρι τότε όμως τι κάνετε; Πως βλέπετε σήμερα την ιπποδύναμη; Την επιζητάτε ή την αποφεύγετε; Πως τελικά πως τη σχετίζετε με την κατανάλωση;
Το δίλημμα είναι μάλλον ανύπαρκτο για όλους τους γνώστες και νουνεχείς οδηγούς. Δηλαδή και για όποιον έχει την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει ένα ακριβό αυτοκίνητο με μεγάλη ιπποδύναμη αλλά και για κάποιον λιγότερο εύπορο που μπορεί εναλλακτικά να επιλέξει μικρότερης κατηγορίας όχημα με λιγότερα χρήματα, που όμως διατηρεί την ίδια ανταγωνιστική αναλογία βάρους/ιπποδύναμης. Σε οποιαδήποτε περίπτωση τα άλογα πρέπει να υπάρχουν και να είναι διαθέσιμα σε κάθε περίσταση που ο οδηγός θέλει να κάνει ένα προσπέρασμα ανάκγης (πχ. μιας νταλίκας) σε έναν πολυσύχναστο δρόμο και πρέπει να το κάνει αυτό με την μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Από κει και πέρα στο θέμα της κατανάλωσης τα πάντα εξαρτώνται από τις γνώσεις, τις ικανότητες και την σύνεση του σωστού οδηγού. Ενδεικτικά, ας έχουμε υπόψη ότι ένα μοντέλο που με συνετή οδήγηση μπορεί να καταναλώσει 7 λίτρα/100χλμ, αν το βάλουμε στο Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών σε αγώνα αντοχής με τέρμα γκάζια θα ξεπεράσει τα 30 λίτρα. Και αυτά που λέω δεν είναι λόγια του αέρα αλλά μετρήσεις σε τεστ των πιο έγκυρων αυτοκινητικών περιοδικών. Επομένως τα άλογα δεν καταναλώνουν ανεξέλεγκτα καύσιμο στα καλά των καθουμένων παρά μόνον στα χέρια ανίδεων οδηγών. Είναι όμως καλό, αν όχι αναγκαίο, να υπάρχουν πολλοί ίπποι διαθέσιμοι προς χρήση σε κάθε δύσκολη οδηγική περίσταση, πολύ περισσότερο για την ελληνική οδική πραγματικότητα που οι αυτοκινητόδρομοι σπανίζουν, ενώ οι επαρχιακοί στενοί δρόμοι με μικρές ευθείες και πολλές στροφές είναι άκρως επικίνδυνοι για αργοκίνητους οδηγούς..
Οι επιδόσεις έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα. Προτιμώ να κάνω περισσότερα χλμ με συγκεκριμένη ποσότητα βενζίνης, παρά λιγότερα και πιο γρήγορα. Όσο "συναρπαστικό" είναι το ταξίδι με 150χλμ, τόσο ξεκούραστο και χαλαρωτικό είναι και με 90χλμ (για λογικές αποστάσεις). Επιπλέον, η κίνηση στην Αθήνα δεν επιτρέπει και πολλά ξεσπάσματα με το γκάζι. Κάτι οι απρόσεκτοι οδηγοί-πεζοί, κάτι τα απανωτά φανάρια και η κίνηση, σε κάνουν να οδηγείς πιο ήπια άρα και πιο οικονομικά. Συγκεκριμένα είμαι κάτοχος ενός μικρού κυβισμού τούρμπο βενζινοκινητήρα και παρά το γεγονός ότι εκτός καίει αρκετά (είναι όμως πάντα πλήρως φορτωμένο), εντός πόλης, όπου γράφονται τα περισσότερα χλμ ετησίως, κάνει πολύ καλή οικονομία.
εγω εχω το opel corsa 1.3tdi turbo 95 ιππους και ειμαι ευχαριστημενος και σε οικονομια και επιδοσεισ!
Φιλε Χρήστος (6/9/2012, 00:56) ...εχεις καποιο δικιο σε υτα που λες αλλα η ιπποδυναμη δεν παιζει μόνο ρολο στο κόστος αγοράς αλλα και στο κόστος χρησης ενος αυτοκινητου...δηλαδη παρε ενα μεταχειρισμενο με V8, θα βρειςμε 4-5 χιλιάρικα!!! και μετα τι???θα καει τα παταροξυλα!!!! τωραπου θα φορολογήσουν και τα ακινητα αυτοκινητα χωρις πινακιδες εκει να δεις τα γλεντια!!!!
Πλεον τορα πια ολα αυτα ειναι περιττα. Ολοι κραταμε αυτα που ηδη εχουμε σε οποια κατασταση κι αν ειναι και κανουμε την προσευχη μας οτι καπος καποτε θα καταφερουμε να παρουμε ενα καινουργιο με ολα αυτα τα πλεονεκτηματα της συγχρονης τεχνολογιας. Μεχρι τοτε υπομονη και κουραγιο αδελφια...
Οπωσδήποτε με απασχολεί η οικονομία, αλλά δεν μπορώ να ευχαριστηθώ την οδήγηση, αν δεν έχω την απαιτούμενη ιπποδύναμη και ροπή. Έτσι πολλές φορές θυσιάζω την κατανάλωση, προκειμένου να απολαύσω τη γρήγορη οδήγηση. Αγόρασα πρόσφατα ένα μεταχειρισμένο Peugeot 206 1,4 lt για τις καθημερινές μου διαδρομές, προκειμένου να έχω κάποια οικονομία, αλλά κάποιες φορές οδηγώ και το Mitsubishi Pajero turbo μου με τους 227 ίππους και τη ροπή των 47 kgm, με την ελάχιστη κατανάλωση των 18 lt ανά 100 km. Ευτυχώς έχω ακόμη την οικονομική άνεση να το απολαμβάνω.
Επειδή πολλές φορές βλέπω σχόλια του τύπου "τέτοιες ώρες, τέτοια λόγια","που χρήματα τώρα για τέτοια" κτλ, όταν μιλάμε για "πολυτέλειες" όπως πχ η δυνατότητα όταν πατάς το γκάζι το αμάξι να ακούει και να μην είναι κλούβιο, θέλω να κάνω την εξής ερώτηση στους φίλους. Πότε είχαμε οι μικρομεσαίοι χρήματα για τέτοια? Ποιος είχε να δώσει μετρητά από 8 τουλάχιστον χιλιάρικα και πάνω για καινούργιο αμάξι? Οι περισσότεροι χρεωνόμασταν στις τράπεζες και άντε στην καλύτερη να είχαμε να δώσουμε 3-4 χιλιάρικα προκαταβολή. Για να μην πούμε για τα στεγαστικά και γελάσει ο κάθε πικραμένος. Ξαφνικά τι έγινε? Επειδή έκλεισαν την στρόφιγγα οι τράπεζες, πάθαμε οικονομία και ανασφάλεια? Οι περισσότεροι από μας ακόμα και τώρα, αν δεν υπήρχε η τηλεόραση, ούτε που θα είχαμε πάρει χαμπάρι τι γίνεται και αν υπάρχει κρίση ή όχι, τι είναι το ΔΝΤ. η ΕΚΤ, η τρόικα κτλ. Η αλήθεια φίλοι μου είναι ότι ΠΟΤΕ δεν είχαμε τα λεφτά, ούτε για αυτοκίνητα, ούτε για σπίτια. Απλά μέχρι και πριν 2 χρόνια ήταν πιο εύκολο να χρεωθείς. Φταίει η κρίση που πολλοί από μας πήγαν χρεώθηκαν με 150-200 χιλιάρικα για 40 χρόνια για να πάρουν 4 ντουβάρια? Εγώ το αμάξι, δεν το βλέπω σαν ένα ακόμα αδιάφορο οικιακό σκεύος, αλλά σαν χόμπι και μεράκι. Και ποτέ δεν θα μπορέσω να οδηγήσω ένα αμάξι που δεν θα το γουστάρω έστω και λίγο. Θα μου πείτε θέμα προτεραιοτήτων και θα έχετε δίκιο. Αλλά έχω βαρεθεί την μιζέρια ρε παιδιά, σε κάθε μα κάθε θέμα να γράφουμε σχόλια για κρίση-κρίση-κρίση!!!Αυτά, και συγνώμη που ξέφυγα και σας κούρασα.
Πολύ ωραία τα είπαν όλοι τελικά
Οταν το πορτοφολι ειναι αδειο το τελευταιο πραγμα που σκεφτεσαι ειναι η ισχυς. Οι καλες εποχες περασαν. Τωρα ο κοσμος αγοραζει αμαξι για να κανει τη δουλεια του οπως μπορει και δεν τον ενδιαφερει αυτο. Δυστηχως θα περασουν αρκετα χρονια για να ξανασχοληθουμε με το αμαξι μας πιο σοβαρα. Τωρα ψαχνουμε απλα για ενα πολυ φθηνο μεταφορικο μεσον. Παλια ηταν κατι παραπανω.
όχι πολύ παλιά πρίν 2 χρόνια όλοι κοιτούσαμε πόσα άλογα βγάζει και τέτοια τώρα το μόνο που ακούω να λένε είναι πόσο καίει?Το 1981 και όχι μόνο έλεγαν τότε καίει 6 δραχμές το χιλιόμετρο για π.χ οι εποχές γύρισαν κάθε αυτοκίνητο θα το κρατάς 20 χρόνια δεν σκέφτεται κανείς για αγορά αυτοκινήτου αυτό που έχουμε και με 90 έως 100 χλ/ωρ και ας είναι και πίσω απο νταλίκα όταν η βενζίνα θα είναι 2ευρώ!!!
΄Μια ζωή κοιτούσαμε την ιπποδύναμη και όχι τη ροπή. Με τη βενζίνη να φλερτάρει με το 1,80 ευρω το λίτρο πλέον αυτό που πρώτιστα ενδιαφέρει ειναι τα χαμηλόροπα αυτοκίνητα. Και εδω έρχονται οι νεας γενιας ντηζελ κινητηρες οι οποίοι απο 1600 κεκ εχουν ροπές κοντά στα 30 χλγρ. Αλλά που χρήμα πλέον για τετοια.
Έχουμε ξαναπεί ότι αυτό που μετράει για έναν μέσο οδηγό, δεν είναι η ιπποδύναμη, αλλά η ροπή. Αυτήν χρειάζεσαι στο προσπέρασμα της νταλίκας που σε πάει καροτσάκι σε μονή λωρίδα και όχι ιπποδύναμη. Τα τούρμποντίζελ μοτεράκια από 1600 κι απάνω, σου δίνουν από 20-25 κιλά ροπή. Αυτή τη ροπή για να την βρεις σε βενζινοκίνητο και δη ατμοσφαιρικό πρέπει να πας σε δίλιτρο τουλάχιστον. Τώρα το αν η τελική του είναι 190 και όχι 220, αυτό δεν με απασχολεί καθώς δεν έχει καμία πρακτική εφαρμογή. Μπορούμε λοιπόν να έχουμε και αξιοπρεπείς επιδόσεις που θα μας κρατάνε ασφαλείς και να μην ματώνουμε οικονομικά. Από εκεί και πέρα, όποιος θέλει ιπποδυνάμεις και τελικές....ας τις πληρώσει.
Mεγάλες ιπποδυνάμεις πια είναι ευπρόσδεκτες από πετρελαικίνητα μεγάλου σχετικά κυβισμού πάνω από 1.800cc οπότε είναι και ακριβά. Αυτό σημαίνει πλέον ότι για να είσαι γρήγορος πρέπει να είσαι σε κάθε περίπτωση πλέον φραγκάτος
Λέτε πως οι κατασκευαστές ακόμη στέκονται στα νούμερα ιπποδύναμης της περασμένης τριετίας.Μα αυτός ήταν ο σκοπός των κατασκευαστών,να ξαναγίνει το turbo από μικρά μοτέρ,ΚΑΤΙ ΔΗΘΕΝ ΤΟ ΝΕΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ.Και αυτό γιατί οι επισκευές και τα ανταλλακτικά παρέχουν το κέρδος στους κατασκευαστές,καλώς η κακώς.Όταν λέγανε κάποιοι για μεγάλα κυβικά με turbo,κάποιες απαντήσεις μας,δεν δημοσιεύονταν,καλώς η κακώς.Τώρα έρχεται το δια ταύτα,ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. Οι περισσότεροι πλέον δεν λένε ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΤΟ ΝΕΟ 1400άρι gls με turbo και abs.Αλλά 1400άρι gls με abs και ας μην έχει ΤΑ 30 kg ΡΟΠΗ.Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν στην μείωση της κατανάλωσης.Δεν κάνουμε πολλά χιλιόμετρα,δεν οδηγούμε επιθετικά,τηρούμε την δεοντολογία της οικονομικής και ασφαλής οδήγησης,έτσι ώστε να μειωθεί η κατανάλωση. Η κατανάλωση πάντα σχετίζετε με την ιπποδύναμη.Δεν γίνεται να έχω 1600cc με 200 άλογα,και 40 kg ροπή και να μην θέλω να καίει καύσιμο,επειδή ο κατασκευαστής ΔΗΛΩΝΕΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7,8 λίτρα μεικτά στα 100 χιλιόμετρα.Και ΟΛΟΙ το βλέπετε απτά στην πράξη. Υπάρχουν όμως και αυτοί οι λίγοι που χαίρονται να οδηγούν αυτοκίνητα κάποιων παραπάνω επιδόσεων για να θυμούνται και τα παλιά,άσχετα με την κατανάλωση του οχήματος. Ας βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο.
πρωτα απ ολα για μενα η καταναλωση. τωρα πια ολα τα καινουργια θα καινε λιγοτερο, κυριως γιατι τα κανουν ελαφρυτερα. Νεο VW Golf, peugeot 208, mazda, toyota, ολα ειναι περιπου 80 κιλα ελαφρυτερα απο τα μοντελα που αντικαθιστουν. Αυτο σημαινει 15% μικροτερη καταναλωση με τον ιδιο κινητηρα. Και φυσικα επιταχυνει κ πολυ πιο ευκολα με τον ιδιο κινητηρα. Νομιζω οτι ενα μικρο ντιζελ 1.4, ειναι οτι χρειαζεται ενα αυτοκινητο 1150 κιλων πια, κ παει σφαιρα. Ενω πριν ειχαμε 1400 κιλα για ενα οικογενειακο και θελαμε 1.4 turbo για να καταλαβουμε ελαχιστη σβελταδα, αλλα με 10λτ/100km πραγματικη καταναλωση. Ενω τωρα ενα οικογενειακο 1150 κιλων θελει το πολυ 1.4 ντιζελ για την ιδια σβελταδα με ΜΙΣΗ καταναλωση.
διψα για ιπποδυναμη??? καλο!!!στην εθνικη (αν η διαδρομη του παραδρομου δεν συμφερει) με 100-120 χ.α.ω το πολυ και μια χαρα!!!!και προσπεραση? μόνο στο ισιωμα και κατηφόρα!!!αληθεια υπάρχει κοσμος σημερα που βάζει ακομα super αμόλυβδη????μα δεν ειναι μόνο τι καιει τη αυτοκινητο....ειναι τι λαστιχα εχει γιατι με 215 και 205 λαστιχο σε αυτοκινητα 1400cc σου ερχεται ενα 500-600 η αλλαγη..βαλε και τα σερβις....υπολογισε οτι ο μισθός πηγε στα 700 το μηνα.....βαλε τα διοδια......και υγραεριο να βα λεις και πετρελαιο να αγορασεις κοστιχει να κυλας πια το αυτοκινητο.....