
Χρήσιμες πληροφορίες που θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας.
FAQ: ασφάλιση αυτοκινήτου
3.272 Επισκέψεις στο άρθρο (29/10/2012)
Απαντάμε στις πιο συχνές ερωτήσεις που προκύπτουν, αναφορικά με τις ασφάλειες αυτοκινήτων και σε όσα θα πρέπει να γνωρίζει ο ιδιοκτήτης ώστε να μην αντιμετωπίσει ποτέ πρόβλημα.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Ερ. Τι κυρώσεις έχουμε αν χρησιμοποιούμε ανασφάλιστο όχημα;
Απ. Αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για ένα χρόνο, σε περίπτωση που ελεγχθούμε ή προκαλέσουμε ατύχημα. Σε περιπτώσεις υποτροπής, τιμωρούμαστε με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για τρία χρόνια. Επίσης, χρηματικό πρόστιμο 1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για επιβατικά και 250 ευρώ για δίκυκλα. Κατά περίπτωση ορίζονται και ειδικές κυρώσεις που προβλέπουν ποινή φυλάκισης από 2 έως δώδεκα μήνες και πρόστιμο τουλάχιστον 3.000 ευρώ.
Ερ. Πώς διαμορφώνονται τα ασφάλιστρα;
Απ. Τα ασφάλιστρα καθορίζονται από την κατηγορία ασφάλισης Bonus-Malus, τη μάρκα και το μοντέλο, τους φορολογήσιμους ίππους, το έτος κατασκευής, την ηλικία του οδηγού, τα χρόνια οδήγησης, την περιοχή όπου κινείται το όχημα, τυχόν επιπρόσθετες καλύψεις που επιθυμείτε να προσθέσετε (π.χ. ασφάλεια κλοπής) καθώς και από το αν το αυτοκίνητό σας είναι είναι κάμπριο, με αυξημένη ιπποδύναμη ή εκτός δρόμου, όπου τα ασφάλιστρα είναι σχετικά υψηλότερα.
Ερ. Σε ποιές περιπτώσεις αυξάνονται τα ασφάλιστρα
Απ. Όταν εμπλακούμε κάποιο ατύχημα και φταίμε (αρκετές εταιρίες το μετράνε από το δεύτερο ατύχημα), αν αλλάξουμε τους όρους του συμβολαίου μας, δηλαδή ζητήσουμε περαιτέρω καλύψεις ή όταν το όχημα οδηγείται από νέο οδηγό ή από άτομο κάτω από 23 ετών.
Ερ. Σε ποιές περιπτώσεις μειώνονται τα ασφάλιστρα
Απ. Εάν δεν έχετε εμπλακεί σε ατύχημα τον τελευταίο χρόνο, για το οποίο να ευθύνεστε, τα ασφάλιστρα μειώνονται συνεχώς, ενώ όταν φτάσετε στην κατηγορία Bonus-Malus 3, παραμένετε σταθεροί. Το Bonus-Malus αποτελεί ένα είδος «επιβράβευσης» για τους οδηγούς που δεν έχουν προκαλέσει ατυχήματα. Η κλίμακα ξεκινά από το 10 και μειώνεται έως το 3 με τα χρόνια. Επίσης, για τη μείωση των ασφαλίστρων μπορείτε απλά να περιορίσετε τις επιπρόσθετες καλύψεις.
Ερ. Τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση ατυχήματος
Απ. Ειδοποιούμε την Τροχαία, ώστε να καταγράψει τις συνθήκες του ατυχήματος. Αν και σε πολλές περιπτώσεις, οι εμπλεκόμενοι οδηγοί αποφεύγουν -για λόγους χρόνου- να καλέσουν την Τροχαία, η παρουσία της κρίνεται απαραίτητη ειδικά στις περιπτώσεις, όπου έχει υπάρξει τραυματισμός. Αν στο συμβόλαιο σας, συμπεριλαμβάνεται η υπηρεσία της «φροντίδας ατυχήματος», καλέστε τον υπάλληλο της ασφαλιστικής σας εταιρείας, προκειμένου να σας καθοδηγήσει στις διαδικασίες που απαιτούνται. Εάν δεν έχετε τη συγκεκριμένη υπηρεσία, θα πρέπει εντός 8 εργάσιμων ημερών, να ενημερώσετε την ασφαλιστική σας εταιρεία για το συμβάν. Για τη δική σας διευκόλυνση-και εφόσον οι δύο ασφαλιστικές εταιρείες συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα- συμπληρώστε τη φιλική δήλωση, ώστε οι διαδικασίες να είναι όσο το δυνατό λιγότερο χρονοβόρες.
Προσοχή, θα πρέπει να καταγράψετε τα στοιχεία του άλλου οχήματος και οδηγού (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, διεύθυνση, αριθμός κυκλοφορίας κτλ.), καθώς και τυχόν παρόντων στον τόπο του ατυχήματος. Να παραμείνετε στον τόπο του ατυχήματος, έως ότου η Τροχαία καταγράψει όλα τα απαραίτητα στοιχεία, ειδικά εάν το άλλο όχημα είναι ανασφάλιστο.
Ερ. Πως αποζημιώνεστε από ανασφάλιστο όχημα
Απ. Στις περιπτώσεις, που εμπλακείτε σε ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα ή το άλλο αυτοκίνητο εγκαταλείψει το χώρο του συμβάντος χωρίς να δώσει τα στοιχεία του, έχετε δικαίωμα να ζητήσετε την πλήρη αποκατάσταση της ζημιάς, από Επικουρικό Κεφάλαιο (Υπατίας 5, 105 57 Αθήνα, τηλ. 210 33 27 400). Σε δεύτερο χρόνο, ο συγκεκριμένος φορέας μπορεί να κινηθεί εναντίον του άλλου ιδιοκτήτη.
Εάν στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο σας έχετε συμπεριλάβει την κάλυψη «Υλικών Ζημιών από ανασφάλιστο αυτοκίνητο», μπορείτε να αποζημιωθείτε από τη δική σας ασφαλιστική εταιρεία, κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Τέλος, θα πρέπει αναφέρουμε ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, υπάρχει ειδική μέριμνα ώστε να εντοπίζονται εγκαίρως οι οδηγοί παραβάτες. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του Κέντρου Πληροφοριών, το οποίο έχει τις εξής αρμοδιότητες:
Να παρέχει πληροφόρηση στους ζημιωθέντες που διαμένουν στην Ελλάδα, ώστε να διευκολύνονται στην απαίτηση αποζημίωσης για υλικές ζηµιές ή σωµατικές βλάβες από τροχαίο ατύχημα που συνέβη εκτός Ελλάδος, στα πλαίσια της 4ης οδηγίας αυτοκινήτων.
Να δίνει στοιχεία για τους ζημιωθέντες που διαμένουν σε κράτος µέλος της Ε.Ε., εάν το ατύχημα συνέβη στην Ελλάδα ή προκλήθηκε σΆ αυτούς από όχημα µε Ελληνικές πινακίδες.
Να παρέχει πληροφόρηση για οχήματα, που έχουν τόπο συνήθους στάθμευσης στην Ελλάδα και έχουν εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα, προκειμένου οι έχοντες έννομο συμφέρον ζημιωθέντες να διευκολύνονται για την απαίτηση της αποζημίωσης τους.
Τα κέντρα πληροφοριών των κρατών – µελών της Ε.Ε. συνεργάζονται μεταξύ τους για ανταλλαγή στοιχείων, σύμφωνα µε τις αρχές της συμφωνίας συνεργασίας που έχουν συνάψει.