Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου

Το VAQ φροντίζει να «κρατάει» το Golf VII πάντα στο δρόμο, συμπληρώνοντας τα συστήματα ASR (Traction Control), XDS και ESP.

Το VAQ αποτελείται από πολύδισκο συμπλέκτη και βρίσκεται ανάμεσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο δεξί ημιαξόνιο.

Το συγκεκριμένο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, σε θεωρητικό επίπεδο μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα που «πατάνε» πάνω στην πλατφόρμα MQB, αλλά μέχρι στιγμής αυτό που ισχύει είναι πως θα τοποθετείται στις γρήγορες εκδόσεις του ομίλου.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ: Ενεργό διαφορικό VAQ

7.096 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/11/2012

Με την σιγουριά του VAQ… Αυτό που περικλείουν τα τρία αρχικά VAQ, είναι ένα νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Το συγκεκριμένο μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα που «πατάνε» πάνω στην πλατφόρμα MQB. Σε θεωρητικό επίπεδο βέβαια, μιας και σε πρακτικό, αυτό που ισχύει είναι πως, αυτό το «σοφιστικέ» ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό θα τοποθετείται στις γρήγορες εκδόσεις του ομίλου.

 
Στον εμπρόσθιο άξονα…
Αυτή θα είναι η θέση του VAQ και θα συμπληρώνει τα συστήματα ASR (Traction Control), XDS (περιορίζει την ροπή στον τροχό προσημειώνοντας μπλοκέ λειτουργία) και ESP (Σύστημα Ελέγχου της Ευστάθειας). Οι πρώτες πληροφορίες που έχουν δει το φως το δημοσιότητας αναφέρουν πως η παρθενική εμφάνιση του VAQ θα γίνει στο νέο Golf GTI. Το γρήγορο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις μια με 220 ίππους, συνοδευόμενη από το μπλοκέ XDS και μια ακόμα πιο δυνατή, με 230 ίππους και θα είναι αυτή που εξοπλίζεται με το διαφορικό VAQ. 
Λίγα tech στοιχεία
Το VAQ ουσιαστικά θα αποτελείται από πολύδισκο συμπλέκτη με την έδρα του να είναι ανάμεσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο δεξί ημιαξόνιο. Εν μέρει η λειτουργία του θα θυμίζει, τον τρόπο λειτουργίας του Haldex. Ουσιαστικά, η VW αναβαθμίζει την έννοια του torque vectoring πραγματοποιώντας τη μετάβαση από τα μηχανικά ή απλά ηλεκτρονικά μπλοκέ στα ηλεκτρονικά πολύδισκα. Κι αυτό γιατί στην περίπτωση του VAQ, η ενεργοποίηση και η πίεση που θα ασκείται στους δίσκους θα ρυθμίζεται από ηλεκτροϋδραυλική αντλία, ενώ μια ηλεκτρονική μονάδα θα πραγματοποιεί το γενικότερο management. Μέσω του νέου αυτού ηλεκτρονικού διαφορικού, θα περιορίζεται η ολίσθηση του τροχού με τη μικρότερη πρόσφυση (σε χρόνο πολύ λιγότερο συγκριτικά με τα μέχρι τώρα μπλοκέ διαφορικά), στέλνοντας παράλληλα τη ροπή στον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση. 
Θα ξεχωρίσει;
Είναι μια ερώτηση που θα απαντηθεί επί του πρακτέου. Με τα μέχρι τώρα μηχανολογικά δεδομένα, το VAQ διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να είναι το καλύτερο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό στον εμπρόσθιο άξονα. Τα υπόλοιπα, με τον ηλεκτρονικό έλεγχο διατηρούν την πρόσφυση όταν απαιτείται, χάρη στο φρενάρισμα του τροχού που ολισθαίνει. Όπως δηλαδή δουλεύει και το XDS της VW, προσφέροντας με χαμηλό κόστος κατασκευής ικανοποιητική πρόσφυση, ανεξαρτήτως τις συνθήκες του οδοστρώματος. Το VAQ μας έρχεται μοιράζοντας πολλές υποσχέσεις, με τα πρώτα δείγματα λειτουργίας του να είναι παραπάνω από θετικά. Σύμφωνα με τη VW, τόσο χάρη στο νέο αυτό το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, όσο και στις λοιπές αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο νέο Golf GTI, κατάφερε να μειώσει κατά 8 δλ το χρόνο του στο Nürburgring, σε σχέση με το σημερινό GTI.