ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
To Clio απέκτησε πρώτο κινητήρα 1,2 με τούρμπο και τώρα ένα μοτέρ μόλις 900 κ.εκ. Μπορεί να πει κανείς πως όλοι οι άλλοι το αντέγραψαν;

To Clio απέκτησε πρώτο κινητήρα 1,2 με τούρμπο και τώρα ένα μοτέρ μόλις 900 κ.εκ. Μπορεί να πει κανείς πως όλοι οι άλλοι το αντέγραψαν;

Αντιγράφουν σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες η μία την άλλη;

6.519 Επισκέψεις στο άρθρο (18/12/2012)

Πόσο μοιάζουν τα αυτοκίνητα σήμερα μεταξύ τους; Και σε τι; Υπάρχει κανείς που να μπερδεύει δύο μοντέλα διαφορετικής μάρκας μεταξύ τους; Ή είναι η ομοιότητες πλέον σε άλλους τομείς;

autotriti team

Πείτε δύο μοντέλα που μοιάζουν μεταξύ τους; Έρχεται κανένα στο μυαλό; Δύσκολα. Μέχρι όμως και πριν μερικά χρόνια οι ομοιότητες υπήρχαν. Ίσως όχι συνολικά, να μοιάζουν δηλαδή δύο μοντέλα άλλης μάρκας μεταξύ τους, όμως υπήρχαν γωνίες, πλευρές, σημεία που ο δανεισμός ήταν εμφανής.
Όμως αυτό σε μεγάλο μέρος είχε να κάνει και με την «τάση» της εποχής ή τη μόδα. Όταν όλοι οι κατασκευαστές τραβούσαν την καμπίνα εμπρός για να κάνουν τα μοντέλα πιο ευρύχωρα, ήταν αναμενόμενο το βασικό σχήμα λίγο πολύ να μοιάζει. Το άνοιγμα της πίσω πόρτας ήταν επίσης ένα σημείο ομοιότητας. Όταν πριν 10-15 χρόνια οι κατασκευαστές άρχισαν να βλέπουν το όφελος του ανοίγματος του πορτ μπαγκάζ μέχρι χαμηλά, ή όσο φαρδύτερα γίνεται, κάποια αυτοκίνητα, αναπόφευκτα κατέληξαν στις ίδιες λύσεις.
Σήμερα όμως; Σχεδιαστικά οι ομοιότητες έχουν να κάνουν με τρικ όπως αυτό που κρύβει το ψηλό καπό εμπρός και έτσι όλα πλέον τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν ένα νεύρο πάνω από το εμπρός φτερό για να μη φαίνεται πόσο πιο πάνω βρίσκεται το καπό. Αυτό όμως δεν είναι αντιγραφή. Ακόμη και ανάμεσα σε αυτοκίνητα με πολλά κοινά μηχανικά μέρη, μοντέλα του ίδιου ομίλου, οι ομοιότητες εξωτερικά είναι μηδενικές. 
Τι σχέση έχει ένα Skoda Octavia με ένα Seat Leon. Πριν δέκα χρόνια είχαν ίδια χερούλια και καθρέφτες. Σήμερα τίποτα. Όμως και πάλι αρκετοί λένε πως η μία μάρκα «αντιγράφει» την άλλη. Και εννοούν στις ιδέες, τις καινοτομίες και τις λύσεις που δίνουν. Όμως εδώ μιλάμε για αντιγραφή ή για «τάση»; Είναι δηλαδή αντιγραφή του ενός κατασκευαστή προς τον άλλον το ότι όλοι μειώνουν τα κυβικά με την έλευση του τούρμπο; 
Ή ότι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη βρίσκονται σε όλο και περισσότερα μοντέλα σήμερα; Η «τάση» είναι κοινή, αφού όλοι προσπαθούν να μειώσουν τους ρύπους και να πιάσουν τα όρια που επιβάλει η νομοθεσία και οι κανονισμοί. Η σμίκρυνση των κινητήρων έγινε δυνατή από τη στιγμή που κάποιοι προμηθευτές εξαρτημάτων (τούρμπο) μελέτησαν και κατάφεραν το σύστημα αυτό να δουλέψει. Και το καλύτερο συνοδευτικό ήταν ένα κιβώτιο γρήγορο, που δεν αυξάνει την κατανάλωση, δεν ζυγίζει 2 τόνους, χωράει σε όλα τα μοντέλα και έχει αρκετές σχέσεις για να κρατάει τις στροφές του κινητήρα στο φάσμα που αποδίδει καλύτερα και καίει λιγότερο. Και αυτό εξέλιξη των προμηθευτών που τα πουλάνε στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Εσείς αυτό το βλέπετε ως αντιγραφή; Το θεωρείτε ότι έχει αντικαταστήσει τις σχεδιαστικές ομοιότητες του παρελθόντος; Ή μήπως είναι μια κατεύθυνση που αναπόφευκτα ακολουθούν οι περισσότεροι κατασκευαστές, μία λύση που δε γίνεται χωρίς αυτή, όπως το ότι όλα τα αυτοκίνητα έχουν τέσσερις ρόδες; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
ALFA ROMEO