
To Clio απέκτησε πρώτο κινητήρα 1,2 με τούρμπο και τώρα ένα μοτέρ μόλις 900 κ.εκ. Μπορεί να πει κανείς πως όλοι οι άλλοι το αντέγραψαν;
Αντιγράφουν σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες η μία την άλλη;
6.519 Επισκέψεις στο άρθρο (18/12/2012)
Πόσο μοιάζουν τα αυτοκίνητα σήμερα μεταξύ τους; Και σε τι; Υπάρχει κανείς που να μπερδεύει δύο μοντέλα διαφορετικής μάρκας μεταξύ τους; Ή είναι η ομοιότητες πλέον σε άλλους τομείς;
autotriti team
Πείτε δύο μοντέλα που μοιάζουν μεταξύ τους; Έρχεται κανένα στο μυαλό; Δύσκολα. Μέχρι όμως και πριν μερικά χρόνια οι ομοιότητες υπήρχαν. Ίσως όχι συνολικά, να μοιάζουν δηλαδή δύο μοντέλα άλλης μάρκας μεταξύ τους, όμως υπήρχαν γωνίες, πλευρές, σημεία που ο δανεισμός ήταν εμφανής.
Όμως αυτό σε μεγάλο μέρος είχε να κάνει και με την «τάση» της εποχής ή τη μόδα. Όταν όλοι οι κατασκευαστές τραβούσαν την καμπίνα εμπρός για να κάνουν τα μοντέλα πιο ευρύχωρα, ήταν αναμενόμενο το βασικό σχήμα λίγο πολύ να μοιάζει. Το άνοιγμα της πίσω πόρτας ήταν επίσης ένα σημείο ομοιότητας. Όταν πριν 10-15 χρόνια οι κατασκευαστές άρχισαν να βλέπουν το όφελος του ανοίγματος του πορτ μπαγκάζ μέχρι χαμηλά, ή όσο φαρδύτερα γίνεται, κάποια αυτοκίνητα, αναπόφευκτα κατέληξαν στις ίδιες λύσεις.
Σήμερα όμως; Σχεδιαστικά οι ομοιότητες έχουν να κάνουν με τρικ όπως αυτό που κρύβει το ψηλό καπό εμπρός και έτσι όλα πλέον τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν ένα νεύρο πάνω από το εμπρός φτερό για να μη φαίνεται πόσο πιο πάνω βρίσκεται το καπό. Αυτό όμως δεν είναι αντιγραφή. Ακόμη και ανάμεσα σε αυτοκίνητα με πολλά κοινά μηχανικά μέρη, μοντέλα του ίδιου ομίλου, οι ομοιότητες εξωτερικά είναι μηδενικές.
Τι σχέση έχει ένα Skoda Octavia με ένα Seat Leon. Πριν δέκα χρόνια είχαν ίδια χερούλια και καθρέφτες. Σήμερα τίποτα. Όμως και πάλι αρκετοί λένε πως η μία μάρκα «αντιγράφει» την άλλη. Και εννοούν στις ιδέες, τις καινοτομίες και τις λύσεις που δίνουν. Όμως εδώ μιλάμε για αντιγραφή ή για «τάση»; Είναι δηλαδή αντιγραφή του ενός κατασκευαστή προς τον άλλον το ότι όλοι μειώνουν τα κυβικά με την έλευση του τούρμπο;
Ή ότι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη βρίσκονται σε όλο και περισσότερα μοντέλα σήμερα; Η «τάση» είναι κοινή, αφού όλοι προσπαθούν να μειώσουν τους ρύπους και να πιάσουν τα όρια που επιβάλει η νομοθεσία και οι κανονισμοί. Η σμίκρυνση των κινητήρων έγινε δυνατή από τη στιγμή που κάποιοι προμηθευτές εξαρτημάτων (τούρμπο) μελέτησαν και κατάφεραν το σύστημα αυτό να δουλέψει. Και το καλύτερο συνοδευτικό ήταν ένα κιβώτιο γρήγορο, που δεν αυξάνει την κατανάλωση, δεν ζυγίζει 2 τόνους, χωράει σε όλα τα μοντέλα και έχει αρκετές σχέσεις για να κρατάει τις στροφές του κινητήρα στο φάσμα που αποδίδει καλύτερα και καίει λιγότερο. Και αυτό εξέλιξη των προμηθευτών που τα πουλάνε στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Εσείς αυτό το βλέπετε ως αντιγραφή; Το θεωρείτε ότι έχει αντικαταστήσει τις σχεδιαστικές ομοιότητες του παρελθόντος; Ή μήπως είναι μια κατεύθυνση που αναπόφευκτα ακολουθούν οι περισσότεροι κατασκευαστές, μία λύση που δε γίνεται χωρίς αυτή, όπως το ότι όλα τα αυτοκίνητα έχουν τέσσερις ρόδες; Τι λέτε;
Σχετικα με αυτο το θέμα δεν νομίζω οτι πρέπει να κοιτάξουμε και πολυ παλιά.Για παράδειγμα κάποιες εταιρείες άρχισαν να πλασάρουν τους turbo μικρούς κινητήρες και σχεδόν ολες οι υπόλοιπες ακολούθησαν τον ιδιο δρόμο.Τι να πώ? ¶ρχισαν ολοι οι κατασκευαστές να έχουν περιβαλλοντική συνείδηση η μήπως κατι τέτοιο γίνεται και για λόγους ανταγωνισμού?Εγω θεωρώ οτι και τα δυο συμβαίνουν και τα δυο διοτι πλέον ως γνωστό η Ε.Ε πιέζει για συνεχείς μειώσεις των ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα αλλα και λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης η οποία αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να βρίσκουν τρόπους με τους οποίους θα προσελκύσουν τους καταναλωτές με τον εναν απο αυτούς να ειναι η αντιγραφή κατα κάποιο τρόπο των στοιχείων που κάνουν τα αυτοκίνητα των άλλων εταιρειών να πουλάνε σαν τρελά.Επίσης ενας αλλος τομέας στον οποίο πιστεύω οτι υπάρχει αντιγραφή μεταξυ των αυτοκινητοβιομηχανιών ειναι και στην εμφάνιση του εσωτερικού των αυτοκινήτων.Κάποιες εταιρείες άρχισαν να τοποθετούν αφρώδη μαλακά πλαστικά στην καμπίνα του αυτοκινήτου και στη συνέχεια ολο και περισσότερες εταιρείες ακολουθούν αυτην την τακτική διοτι καταλαβαίνουν οτι κατι τέτοιο αρέσει στην πλειοψηφία των καταναλωτών για να μην αναφερθώ και στα συστήματα πολυμέσων.....
Δεν μοιάζει το renault clio με το kia picanto.Το kia ceed με το vw golf και το audi a3.Το hyundai i20 με το peugeot 208.Και πόσα ακόμα,σχεδιαστικά.Δεν λέω πως είναι ίδια,αλλά σαν σχεδίαση δεν διαφέρουνε και πολύ.
Και πως να μην είναι σχεδιαστικά πρωτίστως ίδια,όταν οι ίδιοι σχεδιαστές ή οι οίκοι σχεδίασης,δουλεύουνε με όλους τους κατασκευαστές και κάνουνε μεταγραφές.Λογικό.Το παράλογο είναι που δεν δίνουν την δυνατότητα σε νέους ανθρώπους σχολών,αει,ατει,και άλλα να σχεδιάσουνε.Οι νέοι στην ηλικία και την ψυχή έχουν πάντοτε ΣΤΥΛ,ΠΑΘΟΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΗ.
Πάμε στα σασί των οχημάτων.Ποιά είναι η εξέλιξη τους.Αν αλλάξει η παραγωγή σασί θα αλλάξει ΟΛΟ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ,ΠΡΑΓΜΑ ΑΔΥΝΑΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΣ.Μόνο οι Γάλλοι κατεβάσανε ένα εκατοστό πιο κάτω το σασί τους,οι υπόλοιποι τα ίδια,απλά εξελίσουν όσο γίνεται οικονομικά το ίδιο σασί,και χτίζουν επάνω του τα υπόλοιπα.
Πάμε στα μοτέρ των οχημάτων.Η τεχνολογία της τουρμπίνας δεν είναι κάτι το νέο,το τεχνολογικά προηγμένο,ούτε οι ηλεκτροκινητήρες που προυπήρχανε των μεκ.Απλά εξελίσσεται ο σχεδιασμός της τουρμπίνας,και μικραίνει το μέγεθος της,προς όφελος του κόστους,του κέρδους,των καυσίμων,και των ρύπων.
Στους ηλεκτροκινητήρες έχουμε εξέλιξη των μπαταριών και της αυτονομίας τους.Όλα τα υπόλοιπα ακολουθούνε την φυσική ροή τους.
Κάποιοι κατασκευαστές είναι πρωτοπόροι στις τεχνολογικές επάλξεις και κάποιοι άλλοι ακολουθούνε.Στο τέλος ότι μοτέρ έχει ο ένας,έχει και ο άλλος,με τα όποια θετικά ή αρνητικά τους,που σαφώς υπάρχουν.
Πάμε στα οχήματα που υπάρχει η μαμά εταιρεία,με τις θυγατρικές της.Εκεί υπάρχει η καλή ποιότητα υλικών ΓΕΝΙΚΑ,στην μαμά εταιρεία και όσο κατεβαίνουμε κατεβαίνει και η ποιότητα,και η τιμή.Αυτό είναι το μόνο σίγουρο για να μην υπάρχει εσωτερικός ανταγωνισμός και να μπορεί να διατηρηθεί το πρεστίζ και η οικονομία σε πιο κάτω οχήματα βέβαια.
Το έμπειρο μάτι μπορεί να δει και που γίναν οι τσιγκουνιές στο σασί,στα ηλεκτρολογικά,στην ποιότητα των μετάλλων,και αλλού.
Πλέον μόνον μικροί κατασκευαστές οχημάτων έχουν μία δική τους προσωπικότητα και στυλ,που τα κάνει να ξεχωρίζουνε από τα υπόλοιπα.Το κακό είναι πως είναι ακριβά στην τιμή,και δεν μπορούν να είναι μαζικά στους πολούς.Στα οχήματα της σειράς,ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ,ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΚΑΤΙ.
Περιμένω το ΚΑΤΙ,από τους νέους ανθρώπους,να ταράξουνε τα λιμνάζοντα νερά.