
O κ. Θρασύβουλος της METECO
Συνέντευξη με τον κ. Θρασύβουλο της Meteco
(6/4/2011)
H METECO είναι μία από τις πλέον πρωτοπόρες και άρτια οργανωμένες εταιρείες ανακύκλωσης μετάλλων και αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Στο θέμα που ακολουθεί συνομιλούμε με τον κ. Θρασύβουλο, εκπρόσωπο της Meteco.
autotriti team
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, οι πινακίδες του οχήματος, φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας του νόμιμου ιδιοκτήτη και το βιβλιάριο μεταβολών εάν πρόκειται για φορτηγό. Σε περίπτωση απώλειας κάποιου από τα παραπάνω ή σε περίπτωση αποταξινόμησης εταιρικών οχημάτων, απαιτούνται επιπλέον δικαιολογητικά.Το παλιό αυτοκίνητο θα μεταφερθεί στη μονάδα συλλογής της METECO με ειδικό φορτηγό της εταιρείας. Εκεί θα ζυγιστεί σε γεφυροπλάστιγγα και θα ελεγχθεί η κατάστασή του. Θα μεταφερθεί στην εγκατάσταση Απορρύπανσης, όπου θα αφαιρεθούν ο ηλεκτρικός συσσωρευτής, τα ελαστικά και θα αποστραγγιστούν τα καύσιμα και όλα τα επικίνδυνα υγρά. Κατόπιν, θα ανακτηθούν τα εξαρτήματα και τα ανταλλακτικά με κάποια αξία και στη συνέχεια θα συνθλιβεί και θα τεμαχιστεί για να αποσταλεί στις χαλυβουργίες.Α.Τ. Κατά πόσο πιστεύετε έχει ο Έλληνας αυτό που λέμε "οικολογική συνείδηση";
Είναι γεγονός ότι η ελληνική κοινωνία έχει ενσωματώσει σε σημαντικό βαθμό στην καθημερινότητα τις συμπεριφορές που άπτονται της προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης. Ωστόσο, έχει να διανυθεί αρκετός δρόμος ακόμη, λαμβάνοντας ως μέτρο σύγκρισης την οικολογική συνείδηση των υπόλοιπων Ευρωπαίων πολιτών. Οι δείκτες της ανακύκλωσης, μία από τις εκφάνσεις της "πράσινης" συνείδησης, είναι ενθαρρυντικοί. Συγκεκριμένα, στην ανακύκλωση αυτοκινήτων, η τάση είναι αυξητική και χαρακτηρίζεται από υπερδιπλασιασμό των απόλυτων αριθμών ανακύκλωσης αυτοκινήτων σε ετήσια βάση. Για την ακρίβεια, κατά το 2004, έτος έναρξης του συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης οχημάτων, ανακυκλώθηκαν μόλις 1.080 οχήματα, για να καταλήξουμε στο τέλος του 2009 σε 146.542 οχήματα. Ομολογουμένως, το 2009 αποτέλεσε την πιο "πράσινη" χρονιά για την ελληνική αυτοκίνηση και αυτό οφείλεται, ουσιαστικά, στο μέτρο της ανταποδοτικής απόσυρσης που εφαρμόστηκε. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι, παρά τη βελτίωσή μας αυτή, η Ελλάδα συνεχίζει να διατηρεί έναν από τους παλαιότερους στόλους οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Συνεπώς, η προσπάθεια της πολιτείας προς την οικολογική επαγρύπνηση της κοινωνίας μας θα πρέπει να ενταθεί. Η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να επικεντρωθεί σε δύο σκέλη. Το πρώτο αφορά στη συνεχή ενημέρωση των πολιτών για τα κοινωνικά και περιβαλλοντολογικά οφέλη από την ανακύκλωση των παλιών αυτοκινήτων. Το δεύτερο αφορά στη θέσπιση οικονομικών κινήτρων για την αντικατάσταση των παλιών οχημάτων με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ή στη δημιουργία ισχυρών αντικινήτρων για τη διακράτηση των οχημάτων παλαιάς ενεργοβόρας τεχνολογίας.