Αναλύουμε ποια είναι η καλύτερη επιλογή έκδοσης για το Yaris Cross. Το πιο προσιτό ατμοσφαιρικό, το πιο οικονομικό υβριδικό ή το πιο πλούσιο και περιπετειώδες τετρακίνητο υβριδικό;
Υβριδικό ή ατμοσφαιρικό; Κίνηση στους 2 ή στους 4 τροχούς;
H Toyota μπήκε δυναμικά στην κατηγορία των μικρών SUV, βάζοντας γκολ από τα αποδυτήρια με το νέο Yaris Cross. Ήδη το πρώτο μήνα του 2022 ανέβηκε στην κορυφή των πωλήσεων για τα B-SUV, ενώ οι παραγγελίες του μετράνε τριψήφια νούμερα. Μπορεί λοιπόν, η ιαπωνική εταιρεία να άργησε να μπει στην hot κατηγορία των μικρών SUV, αλλά όπως λέει και ο λαός το καλό πράμα αργεί. Κάτι που βρίσκει εφαρμογή στο Yaris Cross το οποίο διαθέτει όλα όσα χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει στην πιο ανταγωνιστική κλάση: Είναι από τα λίγα μοντέλα με αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, βγαίνει και σε τετρακίνητο, ενώ σε κάθε περίπτωση ικανοποιεί με τη χρηστικότητά του, την οδική συμπεριφορά και την ποιότητα κατασκευής. Σημαντικό δε ότι ξεκινάει από καλή τιμή συγκριτικά με τα δεδομένα της αγοράς.
Το Yaris Cross έχει SUV παρουσιαστικό, χάρη στο τετραγωνισμένο, μυώδες και ψηλό αμάξωμα, με μικρούς προβόλους και μια κάθετη μάσκα με ψηλά τοποθετημένα φανάρια.
Το SUV της Toyota λοιπόν έρχεται με δύο κινητήρια σύνολα, ένα ατμοσφαιρικό και ένα υβριδικό. Από εκεί και πέρα ο πρώτος κινητήρας είναι διαθέσιμος είτε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είτε με αυτόματο κιβώτιο μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης και κόστος από 18.270 και 19.820 ευρώ αντίστοιχα (έκδοση Active).
Από την άλλη υβριδικό σύνολο στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο κοστίζει 21.120 ευρώ, ενώ με τον ίδιο κινητήρα προσφέρεται και ως τετρακίνητο. Στην συγκριμένη έκδοση θα συναντήσουμε και έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα 5,3 ίππων, που όταν χρειαστεί κινεί και τους πίσω τροχούς, ενώ όσον αφορά στο κόστος, προσφέρεται από το τρίτο επίπεδο εξοπλισμού Style και κοστολογείται από 26.870 ευρώ.
Το ατμοσφαιρικό Yaris Cross είναι ισχυρότερο αποδίδοντας 125 ίππους, γεγονός που του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στην επιτάχυνση από στάση.
Τόσο στην ατμοσφαιρική, όσο και στην υβριδική έκδοση, όπως αναφέραμε το Yaris Cross είναι εφοδιασμένο με έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων. Ωστόσο στην Hybrid έκδοση συνεργάζεται με ένα compact ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων με εξελιγμένο σύστημα ψύξης και θέρμανσης, μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα μετάδοσης e-CVT με πλανητικά γρανάζια, που λειτουργεί σαν συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, με την απόδοση να ανακοινώνεται στα 116 άλογα. Στο ατμοσφαιρικό μοντέλο από την άλλη το μοτέρ είναι ισχυρότερο αποδίδοντας 125 ίππους, γεγονός που του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στην επιτάχυνση από στάση, το οποίο βέβαια εξανεμίζεται στις ρεπρίζ, όπου λόγω του kickdown, η υβριδική έκδοση είναι πιο γρήγορη συγκριτικά με το χειροκίνητο ατμοσφαιρικό.
Το ατμοσφαιρικό Yaris Cross είναι ισχυρότερο αποδίδοντας 125 ίππους, γεγονός που του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στην επιτάχυνση από στάση.
Από εκεί και πέρα το υβριδικό σύνολο παρουσιάζει πιο πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας πιο ήσυχο και πιο ελαστικό χάρη στην βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα (και τα δύο ωστόσο ακούγονται αισθητά στο πάτημα του γκαζιού), ενώ φυσικά αποδεικνύεται αρκετά πιο οικονομικό, καθώς μπορεί να κινηθεί και αποκλειστικά με ρεύμα σε μικρές αποστάσεις. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας λοιπόν η υβριδική έκδοση έχει πραγματική κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. (5,7 λτ./100 χλμ. το τετρακίνητο), ενώ το ατμοσφαιρικό θα χρειαστεί 7,2 λτ. αντίστοιχα. Η διαφορά δε είναι ακόμα πιο μεγάλη εντός πόλης, με 4,5 λτ. έναντι 8,4 λτ. αντίστοιχα, ωστόσο το ατμοσφαιρικό Yaris θα κάψει περί τα 1,2 λτ. λιγότερα σε ένα ταξίδι.
Η ανάρτηση αποδεικνύεται αποτελεσματική στις ανωμαλίες του δρόμου και παράλληλα δεν επιτρέπει φαινόμενα κλίσεων σε πιο στριφτερά κομμάτια.
Σε όλες τις εκδόσεις του το Yaris διακρίνεται για τον ευκολοδήγητο χαρακτήρα του χάρη στον ανάλαφρο τρόπο που κινείται, στην ευκολία του χειρισμού του, στην ευελιξία του και την καλή περιφερειακή ορατότητα. Η ανάρτηση αποδεικνύεται αποτελεσματική στις ανωμαλίες του δρόμου ακόμα και με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και θα ταξιδέψει άνετα σε μεγάλες ταχύτητες, όντας σταθερό και ευθύβολο. Σε πιο στριφτερά κομμάτια, οι κλίσεις δεν θα γίνουν ιδιαίτερα αισθητές και σε συνεργασία με το στιβαρό πλαίσιο και το ακριβές τιμόνι, το Yaris Cross έχει ουδέτερες αντιδράσεις και είναι ασφαλές. Από εκεί και πέρα ένα μικρό προβάδισμα στο θέμα δυναμισμός θα δώσουμε στην τετρακίνητη έκδοση, αφενός μεν γιατί πίσω θα συναντήσουμε διπλά ψαλίδια (αντί ημιάκαμπτου άξονα) και αφετέρου γιατί αν χρειαστεί εμπλέκεται και η τετρακίνηση. Όσον αφορά στις δικίνητες εκδόσεις, θα το λέγαμε λίγο πιο ευχάιστο το ατμοσφαιρικό σύνολο και μόνο στη χειροκίνητη έκδοση κιβωτίου, όπου θα έρθει πιο κοντά και άμεσα στο φάσμα περιστροφής που θέλεις.
Σε όλες τις εκδόσεις του το Yaris διακρίνεται για τον ευκολοδήγητο χαρακτήρα του, χάρη στον ανάλαφρο τρόπο που κινείται και στην ευκολία χειρισμού του.
Επιπλέον, τα 170 χλστ. από το έδαφος είναι σίγουρα υπεραρκετά για τις κακοτοπιές της καθημερινότητας, αλλά εκτός δρόμου, όπως και οι καλές γωνίες αναρρίχησης (20ο γωνία προσέγγισης, 19ο γωνία ράμπας και 35ο γωνία φυγής). Υπάρχει όμως και τετρακίνητη έκδοση να θυμίσουμε, η οποία σαφώς και μπορεί να ανταπεξέλθει πολύ καλύτερα και με περισσότερη ασφάλεια σε μέρη με μειωμένη πρόσφυση, όπως σε λάσπες και χιόνια.
Το νέο Toyota Yaris προσφέρεται σε 9 διαφορετικά επίπεδα εξοπλιστικών εκδόσεων. Από την βασική Active μέχρι και την κορυφαία Premier Edition, το βασικό χαρακτηριστικό όλων των εκδόσεών του είναι πως εφοδιάζεται με το 2ης γενιάς σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, καθώς και κεντρικό αερόσακο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.
Από εκεί και πέρα, η βασική έκδοση Active του Yaris Cross είναι πλήρης, καθώς περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό (A/C στην ατμοσφαιρική), adaptive cruise control, μια πλήρη σουίτα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, αισθητήρες φώτων και βροχής, κάμερα παρκαρίσματος, οθόνη αφής 8 ιντσών για το infotainment, θύρα USB και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Τώρα όσον αφορά στη Style (την οποία θα επιλέγαμε από την πλευρά μας), περιλαμβάνει επιπλέον το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect, με 9άρα οθόνη στο κέντρο, 7άρα στον πίνακα οργάνων και ασύρματη ενσωμάτωση smartphone, 17άρες ζάντες, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί και φώτα LED εμπρός-πίσω. Τέλος, αναφορικά με την εγγύηση να σημειώσουμε πως είναι στα 6 χρόνια για τα μηχανικά μέρη και 11 για την μπαταρία.
Η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας είναι αρκετά καλή, το design μοντέρνο και η εργονομία εξόχως πρακτική, έχοντας πολλές θέσεις για αντικείμενα.
Η σχεδίαση φυσικά παραμένει ίδια σε όλες τις εκδόσεις, με ένα SUV παρουσιαστικό, θυμίζοντας ένα baby RAV4 (μήκος 4,18 μ.). Είναι τετραγωνισμένο, μυώδες και ψηλό, με μικρούς προβόλους και μια κάθετη μάσκα με ψηλά τοποθετημένα φανάρια, διαμορφώνοντας έτσι ένα αναγνωρίσιμο και αρκετά στιλάτο σύνολο.
Κέντρο της καμπίνας είναι η 9άρα οθόνη αφής HD (8ΆΆ στη βασική) από την οποία διαχειρίζεστε όλο το σύστημα πολυμέσων.
Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή, διαθέτει μοντέρνο design και είναι πολύ πρακτική, έχοντας πολλές θέσεις για αντικείμενα. Μόνη διαφορά ο περιστροφικός διακόπτης για τα εκτός δρόμου προγράμματα μπροστά από το λεβιέ. Μια μικρή διαφορά θα συναντήσουμε στο διάκοσμο της καμπίνας του ατμοσφαιρικού συνόλου, εκεί όπου τα χειριστήρια του κλιματισμού αποτελούνται από τρεις περιστροφικούς διακόπτες, αντί της μικρής οθόνης με τα μπουτόν (στις εκδόσεις Active, Active Plus και Style). Τέλος, δύο ενήλικοι και ένα παιδί θα χωρέσουν στο πίσω κάθισμα χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 397 λτ. στις δικίνητες εκδόσεις και 320 λτ. στο τετρακίνητο.
Το μικρότερο κόστος απόκτησης του Yaris Cross με τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα σε συνδυασμό με τις καλύτερες επιδόσεις είναι τα βασικά πλεονεκτήματα που έχει. Ωστόσο, αν κάποιος μπορεί να αντέξει την μεγαλύτερη επένδυση για το υβριδικό τότε αφενός θα ξενοιάσει από τα μονά-ζυγά, αφετέρου σε βάθος χρόνου και ανάλογα τα χιλιόμετρα που θα πραγματοποιήσει θα βγει κερδισμένος τόσο από το λιγότερο καύσιμο όσο και από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Για εμάς είναι η έκδοση κινητήρα που προτείνουμε. Όσον αφορά στην τετρακίνητη επιλογή, αυτή είναι πιο ακριβή για αυτό τη συστήνουμε μόνο εφόσον στο ρεπορτόριό σας βρίσκονται σε συχνή βάση οι εκτός δρόμου διαδρομές σε δύσβατα ή γλιστερά μέρη.