8 φωτογραφίες »

Το νέο Audi Α3 Sportback επιτέλους απέκτησε κάποιον χαρακτήρα αποτάσσοντας τη σχεδιαστική βαρεμάρα των προηγούμενων γενεών.

Kινητήρες-Κόστος κίνησης: Συνδυάζει επιδόσεις και οικονομία η A 250 e, ελάχιστο κόστος μετακίνησης για ID.3

70.165 Επισκέψεις στο άρθρο (18/11/2020)

Στο Audi A3 το 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης σβήνει τον κινητήρα όταν αφήνεις το γκάζι και έτσι υπάρχει ελεύθερη κύλιση, που σε συνδυασμό με το σύστημα απενεργοποίησης των 2 εκ των 4 κυλίνδρων του 1,5 TFSI βοηθά στην συγκράτηση της κατανάλωσης, που σε πραγματικές συνθήκες είναι γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ. Μάλιστα με ευρεία χρήση του οικονομικού προγράμματος οδήγησης του Drive Select (υπάρχει ακόμα Νormal, Dynamic και εξατομικευμένο), η μέση κατανάλωση πέφτει ακόμα και στα 6,5 λτ./100 χλμ. Καθόλου άσχημα για ένα μικρομεσαίο με 150 άλογα και ζωηρές επιδόσεις. Το καλύτερο του πρόσωπό ο κινητήρας το δείχνει στις μεσαίες στροφές: Χαμηλά έχει μια υποψία υστέρησης απόκρισης, που όμως καλύπτεται εξαιρετικά από το ταχύτατο και εξαιρετικά ομαλό 7τάχυτο S-Tronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ πιο ψηλά η αύξηση των στροφών συνεπάγεται και περισσότερο θόρυβο με όχι τόσο ευχάριστη χροιά.

Ακριβώς στον αντίποδα από πλευράς θορύβου, αλλά και αρχιτεκτονικής βρίσκεται το VW ID.3, που είναι αμιγώς ηλεκτρικό με τον 204 ίππων και 310 Nm ροπής ηλεκτροκινητήρα να βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και να μεταφέρει τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης. Τα χαρακτηριστικά του ως είθισται είναι η αθόρυβη λειτουργία (για το λόγο αυτό εκπέμπεται τεχνητός ήχος για ταχύτητες έως και 30 χλμ./ώρα, ώστε να προειδοποιεί τους περαστικούς), καθώς και η άμεση παροχή της ισχύς του όποτε του ζητηθεί. Με το που βυθίσεις το δεξί σου πόδι, τότε νιώθεις ένα έντονο ξεπέταγμα, το οποίο αποτυπώνεται ξεκάθαρα με τα νούμερα των επιδόσεων. Το κόστος κίνησης από την άλλη είναι ελάχιστο μιας και η πραγματική μέση κατανάλωση ενέργειας των 17,8 kwh/100 χλμ. μεταφράζεται σε κάτι παραπάνω από 2 ευρώ/100 χλμ. (τιμολόγιο ΔΕΗ). Ευχάριστα είναι και τα νέα στον τομέα της αυτονομίας, όπου το πραγματικό νούμερο δεν απέχει ιδιαίτερα από τα 424 χλμ. αυτονομίας που ανακοινώνει η VW. Οι μετρήσεις μας έδειξαν πως ένα νούμερο αυτονομίας λίγο πριν τα 400 χλμ. είναι εφικτό. Για τη φόρτιση της μπαταρίας των 58 kWh χρειάζονται 6 ώρες και 15 λεπτά σε wallbox 11 kW και σε ταχυφορτιστή 100 kW 35 λεπτά (για το 80%).

Αφήσαμε για το τέλος την ανάλυση της Mercedes A 250 e γιατί ακριβώς γεφυρώνει τους παραπάνω δύο αντίθετους κόσμους: Mια μπαταρία 15,6 kWh δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων ο οποίος έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στο 8άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον state-of-the-art 1,33 λτ. θερμικό κινητήρα που αποδίδει 160 άλογα. Συνδυαστικά το κινητήριο σύνολο αποδίδει 218 άλογα και 450 Nm ροπής. Οι μπαταρίες φορτίζουν σε 1:45Ά από ένα wallbox των 7,4 kW., όμως και σε απλή πρίζα δεν χρειάζονται πάνω από 5:30Ά για να φορτιστούν πλήρως. Με ταχυφορτιστή 24 kW δε, η φόρτιση του 80% γίνεται σε μόλις 25 λεπτά. Έχοντας απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία, η A 250 e ξεκινάει ηλεκτρικά και επιταχύνει αθόρυβα μέχρι και τα 140 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία είναι μεγάλη (με σύνεση και ECO πρόγραμμα καταφέραμε μέχρι και 70 πραγματικά χιλιόμετρα χάρη και στο αποδοτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας). Ουσιαστικά μπορείς να κινείσαι ηλεκτρικά στην καθημερινότητα χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας. Από την άλλη, όταν ο οδηγός πατήσει με αποφασιστικότητα το γκάζι οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση που ξεπερνά ελάχιστα τα 5,5 λτ./100 χλμ. Με φορτισμένες τις μπαταρίες μάλιστα σπάνια βλέπεις την ένδειξη της κατανάλωσης να δείχνει πάνω από 1,5 λτ./100 χλμ… και στην ουσία οι καθημερινές αστικές μετακινήσεις γίνονται με το ελάχιστο δυνατό κόστος, καθώς μπορείς να κινείσαι εντελώς ηλεκτρικά!.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Toyota
moto