• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
9 φωτογραφίες »

Κρατάει δυναμικά στις στροφές και εμφανίζει θεαματική σταθερότητα, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ. Ωστόσο το νέο Audi A3 κυλάει αρχοντικά και προσφέρει εξαιρετική άνεση. Πάντως ο θόρυβος κύλισης όφειλε να είναι λιγότερο αισθητός.

Στο δρόμο: Καθένα με τον τρόπο του

64.078 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/11/2020

Συνδυάζοντας το δυναμικό κινητήρα με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και συγκρατημένο βάρος, το νέο Α3 Sportback σε εμπνέει να οδηγήσεις γρήγορα ειδικά έχοντας επιλεγμένη τη Dynamic λειτουργία του Drive Select. Κρατάει δυναμικά στις στροφές και εμφανίζει θεαματική σταθερότητα, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ. Ωστόσο δεν μπορείς να μην αποδόσεις τα εύσημα στην ακρίβεια της συμπεριφοράς, αλλά και στον ξεχωριστά προοδευτικό τρόπο που «στρογγυλεύονται» οι αντιδράσεις του αμαξώματος, αλλά και οι ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παρότι ενίοτε ο θόρυβος κύλισης είναι περισσότερο αισθητός από ότι θα περίμενες, το νέο Audi A3 κυλάει αρχοντικά, είναι εύχρηστο και «πατάει» ανάλαφρα με το τιμόνι να στέκεται πάντα στο ύψος των περιστάσεων. Ταυτόχρονα, τα εξαιρετικά σε αποτελεσματικότητα φρένα και η πληρέστατη ηλεκτρονική ομπρέλα προστασίας συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο τον απόλυτα ασφαλή, αλλά και ευχάριστο υπό συνθήκες, οδηγικό χαρακτήρα του νέου Audi A3 Sportback.
Από την πλευρά της, η Mercedes A 250 e προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην άνεση των απλών εκδόσεων και το κράτημα που επιζητούν οι φλογερές επιδόσεις της. Ως ένα βαθμό τα καταφέρνει περίφημα με καλοζυγισμένο και σωστό σε βάρος τιμόνι, συγκρατημένη κλίση και συναρπαστική ικανότητα να ανεβάζει γρήγορα την ένδειξη του ταχύμετρου. Ωστόσο τα έξτρα 150 κιλά της μπαταρίας δεν κρύβονται αν επιχειρήσεις να κινηθείς πολύ γρήγορα. Το turn-in είναι λίγο πιο αδρανές από ότι περιμένεις, ενώ η υποστροφή έρχεται σχετικά νωρίς, ευτυχώς όμως σε περιορισμένη ποσότητα και με απόλυτα προοδευτική ομαλότητα. Βοηθούν και τα εξαιρετικά ηλεκτρονικά. Το βάρος έχει επηρεάσει κάπως και την αποτελεσματικότητα των φρένων (100-0 χλμ./ώρα σε 39,2 μ.), όχι όμως και την αντοχή τους. Σε καλό δρόμο η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπου όμως οι τροχοί συναντήσουν εγκάρσιες ανωμαλίες αυτές δεν αποσβένονται ιδανικά ως αποτέλεσμα της σφιχτής ανάρτησης και των 18 ιντσών ζαντών του μοντέλου της δοκιμής. Όπως όλα τα αυτοκίνητα του είδους έτσι η A 250 e ξεκινάει και επιταχύνει αθόρυβα με τη διαφορά πως ακόμα και αν πατήσεις αρκετά βαθειά γκάζι ο θερμικός κινητήρας δεν εμπλέκεται εύκολα, αν υπάρχει απόθεμα ενέργειας στη μπαταρία. Έτσι, με δυνατότητα ηλεκτροκίνησης μέχρι την ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα, η A 250 e σου επιτρέπει να κινείσαι στην καθημερινότητα με 0 κατανάλωση και 0 ρύπους.
Η ευελιξία του VW ID.3 είναι χαρακτηριστική (10,2 μ. κύκλος στροφής, όσο ενός μικρού μοντέλου) θα εκτιμηθεί στην καθημερινότητα, όπως φυσικά και η μεγάλη του αυτονομία, τη στιγμή που το μικρό πίσω τζάμι δεν επηρεάζει τόσο χάρη στους στάνταρ αισθητήρες παρκαρίσματος. Αν και βαρύτερο από τα άλλα δύο μοντέλα, το VW ID.3 χάρη στην πίσω κίνηση και την αντίστοιχη τοποθέτηση του κινητήρα έχει καλύτερο «ζύγισμα» και εμφανίζει ένα σχετικά ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ. Σε συνάρτηση με το χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη και στην τοποθέτηση του μπλοκ της μπαταρίας στο πάτωμα, το ID.3 είναι απόλυτα ομοιογενές και κρύβει το αυξημένο του βάρος ακόμα και σε μια στριφτερή διαδρομή. Η υποστροφή λόγω της αδράνειας έχει εξαλειφθεί και αν το πιέσεις πέρα του ορίου θα λάβεις ως αντίδραση μια ευχάριστη υπερστροφική προδιάθεση, όσο βέβαια στο επιτρέψουν τα ηλεκτρονικά. Σε ανοιχτό δρόμο είναι απόλυτα ευθύβολο, ωστόσο οι μεγάλοι τροχοί (20 ίντσες) του μοντέλου της δοκιμής και τα σκληρά ελαστικά εξοικονόμησης ενέργειας δεν καταφέρνουν να πετύχουν την υψηλή ποιότητα κύλισης του Golf. Πάντως η άνεση της ανάρτησης, με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ικανοποιεί μιας και περνάει από τις ανωμαλίες χωρίς να θορυβεί ή να φέρνει κραδασμούς στην καμπίνα μιας και η οι τεχνικοί παρά το έξτρα βάρος δε χρειάστηκε να καταφύγουν σε πολύ σκληρές ρυθμίσεις. Αν και με ταμπούρα στους πίσω τροχούς, τα φρένα κατέγραψαν από τις καλύτερες επιδόσεις που έχουμε δει σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, παρόλο που σαν αίσθηση δεν ικανοποιούν.
 

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Σχολιάστε