Diesel Opel Grandland με 130 PS ή ηλεκτρικό Skoda Enyaq με διπλά άλογα;

33.584 Επισκέψεις στο άρθρο (7/4/2024)
Diesel Opel Grandland με 130 PS ή ηλεκτρικό Skoda Enyaq με διπλά άλογα;
2 Φωτογραφίες »

- Προσιτό & VFM για ηλεκτρικό SUV το Enyaq (40.900 ευρώ), 7 χιλιάρικα φθηνότερο το Grandland
- Αυτονομία (1.000+ χλμ.) το Grandland στο ταξίδι, κερδίζει κατά κράτος σε οικονομία στην πόλη το Enyaq
- Έρχονται ισοπαλία σε εξοπλισμό, με μεγάλες οθόνες & συστήματα υποβοήθησης του οδηγού
- Στο Skoda βάζεις δύο έξτρα σακ-βουαγιάζ & χωράς πιο άνετα αν είσαι ψηλός

Προσιτό & VFM για ηλεκτρικό SUV το Enyaq (40.900 €), 7 χιλιάρικα φθηνότερο το Grandland

Ξέρεις ότι υπάρχουν μόνο 8 οικογενειακά SUV με diesel κινητήρα; Το Opel Grandland είναι από τους «τελευταίους των Μοϊκανών» και μάλιστα σε αξιόλογη τιμή για τα δεδομένα της αγοράς (34.100 ευρώ στη 2η έκδοση). Πολύ καλή τιμή όμως με δεδομένο ότι πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει και το Skoda Enyaq. Συγκεκριμένα, στην έκδοση iV 85 το μεσαίο SUV των 286 ίππων έχει τιμή στα 40.900 ευρώ (με την κρατική επιδότηση).
 
Παρακάτω συγκρίνουμε τα δύο μοντέλα σε κατανάλωση, χώρους και εξοπλιστική πληρότητα. Από τη μία πλευρά έχουμε το... παρελθόν με τους πιστούς οπαδούς (αυτόματο diesel Opel Grandland με 130 PS), από την άλλη πλευρά το... μέλλον (ηλεκτρικό Skoda Enyaq iV 85).

Αυτονομία (1.000+ χλμ.) το Grandland στο ταξίδι, κερδίζει κατά κράτος σε οικονομία στην πόλη το Enyaq

Τα diesel μοντέλα έχουν την φήμη των «χιλιομετροφάγων» γιατί στον αυτοκινητόδρομο «καταπίνουν» τα χιλιόμετρα έχοντας χαμηλή κατανάλωση που γυροφέρνει τα 4 λίτρα. Στην περίπτωση του diesel Opel αυτό επιβεβαιώνεται και έτσι με 5,1 λτ. μέση κατανάλωση το Grandland μπορεί να κάνει 1.000+ χιλιόμετρα χωρίς σταματημό και μάλιστα με λιγότερα από 80 ευρώ.
 
Στον αντίποδα, το ζήτημα της αυτονομίας είναι το νο1 «αγκάθι» για τα ηλεκτρικά οχήματα (διαβάστε το Mega Test αυτονομίας που διεξήγαμε πρόσφατα), όμως από την άλλη η οικονομία που προσφέρουν στην πόλη είναι το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Στα πολλά σταμάτα-ξεκίνα η μπαταρία τους φορτίζει όταν αφήνεις το γκάζι ή φρενάρεις και έτσι με 5 ευρώ μπορείς να βγάλεις κοντά 100 χλμ.!

Έρχονται ισοπαλία σε εξοπλισμό, με μεγάλες οθόνες & συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Το diesel Opel Grandland έχει αρχική τιμή τα 31.600 ευρώ, όμως η 2η έκδοση Edition Plus (34.100 ευρώ) προσφέρει έξτρα ορισμένα εξοπλιστικά στοιχεία που θεωρούμε must (π.χ. κάμερα όπισθεν), μεγάλες οθόνες αλλά και πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Αν συγκρίνουμε το Opel Grandland με τη «βασική» του Skoda Enyaq iV 85 υπάρχει μία ισορροπία - ισοπαλία. Το Opel έχει μεγαλύτερο ψηφιακό καντράν και σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, το Skoda σε «ψαρώνει» με την τεράστια κεντρική οθόνη του, έχει +1 αερόσακο και εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό.

Στο Skoda βάζεις δύο έξτρα σακ-βουαγιάζ & χωράς πιο άνετα αν είσαι ψηλός

Όσον αφορά τους χώρους, το Enyaq δείχνει να έχει προβάδισμα. Λαμβάνοντας υπόψη ότι μιλάμε για ελαφρώς μεγαλύτερο μοντέλο (+17,2 εκ.), το Skoda έχει μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, περισσότερο «αέρα» για το κεφάλι τους, αλλά και +71 λίτρα για τον χώρο αποσκευών.
 
Διαβάστε στη συνέχεια για την αναλυτική συγκριτική δοκιμή των δύο μοντέλων

Σελίδα 2Εσωτερικό & Χώροι: «Φωνάζει» η ποιότητα κατασκευής του Enyaq, super ψηφιακό με Pure Panel ταμπλό το Grandland
Σελίδα 3Κινητήρες: Διπλάσια αυτονομία έχει το Opel Grandland, «τίμιο» range για ηλεκτρικό & 153 παραπάνω άλογα έχει το Skoda Enyaq
Σελίδα 4Η γνώμη μας, μετρήσεις, τιμές & τεχνικά χαρακτηριστικά
FORD E-TRANSIT
NISSAN