• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Diesel VS Βενζίνη

Διαβάστηκε από 28521 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/12/2015

Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στη χώρα μας έφερε τους αγοραστές μπροστά στο μεγάλο δίλημμα: Βενζίνη ή diesel; Διαβάστε ένα μεγάλο αφιέρωμα για τα δύο καύσιμα και τι τελικά ισχύει για το καθένα.

 
Μέχρι το πρόσφατο παρελθόν οι αγοραστές ήθελαν μια γνώμη για το μοντέλο που θα επιλέξουν. Πλέον, όσοι καταλήγουν στο μοντέλο έχουν να αντιμετωπίσουν ένα σοβαρό δίλημμα: Βενζίνη ή diesel; 

Εδώ, που τα λέμε πάντως το είδος του καυσίμου είναι πλέον το πρώτο, που χρειάζεται κάποιος για να αποφασίσει. Δεν ήταν φυσικά πάντα έτσι, αλλά η ουσιαστικά απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έφερε τα πάνω-κάτω. Σήμερα το diesel κυριαρχεί στο 62,5% της αγοράς.

Μάλιστα, σε ορισμένες κατηγορίες, όπως στα μικρά που είναι πρώτα σε πωλήσεις, το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 70%. Γιατί όμως αγοράζουν όλοι diesel; Γιατί είναι τόσοι πολλοί που «επενδύουν» σε κινητήρες με μικρότερα περιθώρια εξέλιξης από τους κινητήρες βενζίνης, πιο βαρείς, με λιγότερα άλογα σε σχέση με ίδιου κυβισμού βενζινοκινητήρες και πιο ακριβούς;

Είναι θέμα μόδας ή μήπως κάτι άλλο; Οι κινητήρες βενζίνης είναι πιο σύγχρονοι, σε γενικές γραμμές, πιο καθαροί, πιο ελαφριοί, δε συνοδεύονται από ακριβά παρελκόμενα, που είναι βασικά για τη λειτουργία των κινητήρων diesel (βλ. τρόμπα καυσίμου, φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων), με καλύτερη ιπποδύναμη, ως επί το πλείστον, και ροπές που (όταν μιλάμε για turbo) δεν έχουν να ζηλέψουν και πολλά από τους diesel (που η ροπή είναι το φόρτε τους). 

Αν βάλει κανείς τα πράγματα κάτω θα δει πως ούτε μόδα είναι, ούτε τίποτα. Η κατανάλωση είναι ο λόγος επιλογής diesel. Aν στο όφελος από την ίδια τη χαμηλή κατανάλωση του diesel σαν διαδικασία καύσης προστεθεί και το όφελος από τη διαφορά τιμής στο πρατήριο υπέρ του diesel, τότε είναι εύκολο να καταλάβει κανείς τη δίψα για φθηνό κόστος μετακίνησης. Από την άλλη, η τιμή των μοντέλων diesel είναι πιο ακριβή, κατά κύριο λόγο, από τις βενζίνες. Και αυτό γιατί κοστίζουν περισσότερο για να φτιαχτούν και να για μη μολύνουν το περιβάλλον έχοντας πιο ακριβά παρελκόμενα.

Είναι λοιπόν λογικό ο καταναλωτής να βρίσκεται σε σύγχυση και να περιμένει απαντήσεις στα ερωτήματά του. Γι αυτό το λόγο το AutoΤρίτη είναι πάντα δίπλα στον αναγνώστη δίνοντας τις απαντήσεις σε όλα τα θέματα, που τον απασχολούν. Και το δίλημμα «βενζίνη ή diesel» είναι το κυρίαρχο στην επιλογή ενός αυτοκινήτου σήμερα. Σίγουρα η απάντηση δεν είναι μαύρο ή άσπρο. Στην πράξη η εμπειρία δείχνει ότι το αν ο κινητήρας ταιριάζει σε ένα αυτοκίνητο έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες και ένας από αυτούς είναι και ο κινητήρας αυτός καθ αυτός.

Τα diesel έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Το ίδιο και οι βενζίνες. Αυτό που χρειάζεται είναι η σωστή ενημέρωση για να μπορέσει κανείς στο τέλος να κάνει την επιλογή του.

«Το δίλημμα “βενζίνη ή diesel” είναι το κυρίαρχο στην επιλογή ενός αυτοκινήτου σήμερα. Το μόνο σίγουρο είναι πως η απάντηση δεν είναι μαύρο ή άσπρο»

 
  • ΓΙΑΝΝΗΣ

    Ως κάτοχος δύο καινούργιων αυτοκινήτων , ενός renault clio sportstourer 1.5 dci και ενός suzuki swift 1.2 βενζίνη , έχω να παρατηρήσω ότι η μέση κατανάλωση των δύο αυτοκινήτων διαφέρει ελάχιστα ( 5,5/100 το πρώτο και 6,0/100 το δεύτερο ) , με αποτέλεσμα την οικονομική διαφορά να την κάνει προς το παρόν η σημαντικά μειωμένη τιμή του πετρελαίου σε σχέση μ΄αυτή της βενζίνης . Από πλευράς αίσθησης , ο κινητήρας του renault είναι εξαιρετικός , αλλά και μόνο από το γεγονός ότι πετυχημένος θεωρείται ο πετρελαιοκινητήρας που θυμίζει βενζινοκινητήρα θεωρώ ότι η βενζίνη σε θέματα αίσθησης και επιδόσεων θα έχει το προβάδισμα πάντοτε . Συμπερασματικά , το πετρέλαιο συμφέρει μόνο αν πραγματοποιεί κανείς πολλά χιλιόμετρα ( τουλάχιστον 15.000 το χρόνο ) και μόνο βεβαίως αν οι εγκέφαλοι του ΥΠΟΙΚ δεν αποφασίσουν μία ωραία πρωΐα να εξισώσουν τις τιμές των καυσίμων .

      19
  • chris

    Βενζίνη γιατί ειμαι αμετανόητος petrolhead σαν την μυρωδιά της Βενζίνης και του καμενου λάστιχου δεν υπάρχει.

      13
  • paschalis

    θα αναφερω ενα παραδειγμα.Ειμαι κατοχος ενος hyundai i20 1.1 crdi 75hp και ο κολλητος μου εχει ενα opel corsa 1.2 80hp.To δικο μου ειναι μοντελο 2014 και του φιλου μου 2012.Και οι δυο τα αγορασαμε καινουρια 12.000€.Σε πραγματικες συνθηκες το hyundai καιει 4,5-4,7 lt στα 100km δηλαδη περιπου 5€ (με 1,10 περιπου το λιτρο) και το corsa χωρις να πιεζεται καει περιπου 7lt ανα 100km οπου με 1,40€ που εχει σημερα ισοδυναμει με 10€ περιπου ανα 100km.Tα service μου ειναι σε πιο αραια διαστηματα τα μοτερ diesel φτιαχνονται απο πιο ανθεκτικα μεταλλα για αυτο αντεχουν και εκατονταδες χιλιαδες χιλιομετρα η ποιοτητα λειτουργειας των μοτερ εχει αναβαθμιστει τοσο πολυ ωστε σε πολλα μοντελα νομιζεις οτι οδηγεις βενζινη αρα τα diesel νομιζω πως (ακομη) αποτελουν μονοδρομο σε οποιον θελει οικονομικη μετακινηση.Βεβαια για να ειμαι δικαιος (απο το1999 ειμαι στον χωρο του αυτοκινητου) οποιος θελει επιδοσεις πιο βελουδινη λειτουργεια κινητηρα και δεν τον ενδιαφερει και τοσο η οικονομικη μετακινηση εκει τα πραγματα αντιστρεφονται....

      12
  • Θανασης

    Μιλησαν οι ελληνες επιστημονες του καφενέ,ο ενας λεει για ατυχη συγκριση λογω κυβικων ενω δεν λεει να καταλαβει οτι η αποδοση μετρατε σε kwatt ασχετα του κυβισμου του κινητηρα που ακομα κι ετσι ο ντηζελ ειναι σημαντικα βαρυτερος.ο αλλος επιστημονας μιλαει για κρεμασματα ψηλα κλπ.οταν ο ενας εχει μεγιστο ρυθμο περιστροφης τις 4000 δεν μπορεις να λες οτι κρεμαει ψηλα επειδη δεν παει στις 6000.Την ιδια συγκριση γιατι δεν την κανεις με εναν Vtec που στροφαρει εως τις 8500 και να πεις κι εκει οτι κρεμαει ψηλα ο απλος βενζινοκινητηρας;

      8
  • ghad21

    Χαρη η εισαι μεγαλος ψευτης, η δεν εχεις οδηγησει ποτε στη ζωη σου diesel.Aκου λεει σερνονται τα diesel,που το κουβαδακι σου σε ρεπριζ και καταναλωση το εχουν για πρωινο χωρια που δεν σπανε δε χαλανε και το κυριοτερο δε καινε λαδι με το μπουρι της σομπας που καει το δικο σου!

      7
  • δημητρης

    Ολα καλά με τα ντιζελ που λετε ρε παιδιά... αλλά δεν μιλάτε για τα παρελκόμενα: 1. Η τραγική ποιότητα του πετρελαίου στην Ελλάδα υπεύθυνη για πολλές ζημιές στα ντιζελ αυτοκίνητα 2. Κάποιοι κινητήρες ντίζελ ( ξέρουν κάποιοι!!!! αλλά δεν το λένε ) που μετά τα 100.000 χιλιόμετρα χαλάνε ( κάτι) και οι ιδιοκτήτες πληρώνουν την απόσβεση που θα έκαναν με ντίζελ αμάξι 3. Καλό είναι να παρακολουθούμε και τα ξένα φορουμ όπου εκεί αποδεικνύουν ότι παρόλο που κρατάνε πολλά χιλιόμετρα οι ντίζελ κινητήρες κατά την διάρκεια ζωής τους βγάζουν πολλά δαπανηρά προβλήματα 4. Υπάρχει η τεχνογνωσία στην Ελλάδα για κινητήρες ντίζελ; Αρα είστε τόσο σίγουροι για το κέρδος της κατανάλωσης ή κάποια στιγμή θα το πληρώσετε εις διπλούν;

      6
  • GEORGE1

    autotriti, θα συγκρινεις 2 1600ριδες κινητηρες η 2 1400ριδες. οχι βενζινη 1400 και πετρελαιο 1600, αδικο. κανε και το αντιθετο να δουμε, τι θα γινει .... αραγε.....?

      5
  • heino

    Περιμένω ρεπορτάζ σχετικά με αεριοκίννηση (φυσικό αέριο) και τα συνιθησμένα καύσιμα - βενζίνη - πετρέλαιο - υγραέριο!!!!

      5
  • nickthetrib

    Θεωρώ ατυχέστατο έως άκυρο το παράδειγμα των ρεπρίζ. 60-100 χλμ/ώρα με 4η και 5η 80-120 χλμ/ώρα με 5η και 6η. Γιατί ???? επειδή ο diesel ψοφάει πιο πάνω και δεν πάει μία? Αυτά τα προσπεράσματα κάντε τα με 2α και 3η και το άλλο με 3η και 4η και πείτε μας για καλύτερες ρεπριζ

      5
  • tsax

    Το 70% που αγοραζει πετρελαιο μαλλον ειναι ευχαριστημενο αλλιως θα πεφταν οι πωλησεις. Οποτε κατσε εσυ με το 30% με την βενζινη σου(που σε 4 χρονια θα γινει 10% κ τα μεταχειρισμενα θα πωλουντε για ενα ξεροκομματο) κ πολυ σου ειναι

      4
  • ghad21

    Και κατι αλλο, για ποιους κινητηρες μιλας,για τους κινητηρες απατη tdi που σβηνουν και παραπλανουν με ψευτικους ρυπους και γενικα ειναι οι χειροτεροι diesel στον κοσμο!Πιο γερμανοφιλος πεθαινεις.

      4
  • Γιώργος Δ.

    Ντίζελ ----> θέλει (σύμφωνα με μάστορα που είναι και φίλος μου) καλό ξεκάπνισμα κάθε 2 με 3 βδομάδες για να μη μπουκώσει, δηλαδή οδήγηση με 5η και τέρμα γκάζι για 10', ειδικά αν χρησιμοποιείται κατά βάση στην πόλη. Επίσης το σύστημα start - stop καλύτερα να απενεργοποιείται. Βενζίνη ----> καλό αρχικό στρώσιμο και προσοχή στο γκάζι (το ιδανικό είναι 1000 στροφές κάτω από τη μέγιστη απόδοση ροπής) Κατά τ' άλλα, το ντίζελ πάντα θα έχει καλύτερη απόδοση από τη βενζίνη και σηκώνει πιο εύκολα συστήματα τούρμπο, ενώ η βενζίνη (ατμοσφαιρική) έχει καλύτερη αίσθηση...

      4
  • GEORGE1

    θανασακι για χαλαρωσε λιγο. αν ειναι συγκρινε 1 1000 με 1 1800. γιατι να μην κανουμε την συγκριση με την ροπη οπου πανω κατω πχ στα 1600 εχουν την ιδια και ασε τις εξυπναδες. αν θες φερε μου 1 1600 turbo diesel, τεχνολογιας 2009 και βαλτο στο insignia μου διπλα να δουμε τι θα γινει... που εχουν περιπου ιδια ροπη. παντα στην κατηγορια του... και εξυπναδες σε κανεναν αλλο..

      3
  • Χριστος

    Δεν ξέρω γιατί οι Έλληνες έχουμε αυτή την τάση, να έχουμε άποψη για όλα τα θέματα αφ' ενός και αφ ετέρου γιατί θα πρέπει να υποστηρίζουμε πάντα το κάθε τι που τυχαία ήλθε στην κατοχή μας. Πάντως ισχύει. Στο τέλος κάθε συζήτησης το καταλήγουμε Μαύρο / Άσπρο { Ολυμπιακός / Παναθηναϊκός } και πάει λέγοντας. Ας δούμε τα πράγματα απλούστερα και να πάρουμε την γνώμη των ειδικών μόνο. Πόσα ΤΑΞΊ έχετε δει με πετρέλαιο και πόσα με Βενζίνη ή μήπως η γνώμη τους δεν μετράει για το ποιο αμάξι συμφέρει, είναι οι μόνοι που μπορούν να προτείνουν και εμείς απλά να τους ακολουθούμε μιας και οι άνθρωποι αυτοί βγάζουν το μεροκάματο τους μέσα από το αυτοκίνητο και δεν κάνουν φιγούρα μέσω αυτού. Τώρα από εκεί και πέρα περί ορέξεως κολοκυθόσπορος που λέει και ο λαός, δεν συγκρίνονται τα μηχανήματα του κάθε κατασκευαστού από τα καφενεία της Ελλάδας.

      1
  • ghad21

    Xαρης παλι παπατζες γραφεις και δε πειθεις κανενα.Εχω το kia rio 1.4crdi το οποιο πηρα 14000 με παρα πολυ καλο εξοπλισμο και εχοντας κανει 18500χλμ δε μου εχει καψει σταγονα λαδι σε αντιθεση με το δικο σου που εχει βουιξει το ιντερνετ για το λαδι που καιει.Προσφατα του εκανα και μια δυναμομετρηση βγαζοντας 106ps και 26κιλα ροπη, νουμερο(της ροπης) που το βλεπεις εσυ με τα κυαλια,και ελα να ανοιξουμε ρεπριζ(εκει που εχει νοημα στην καθημερινοτητα και οχι να κανεις κοντρες στα φαναρια)με 3η,4η και 5η.Και αν θες μετραμε και καταναλωσεις που παλι ουτε στον υπνο σου θα δεις.Οσο για τις γερμανικες σαβουρες που ειπες του 96,ποια εννοουσες αυτα που εβγαζαν 60 ps απο 1400 η τα 75 ps που εβγαζαν τα 1600?Και μου τα συγκρινεις με το i20 που ειναι πυραυλος μπροστα τους.Μετα δες συγκριση σε ολο τον τυπο ξενο και ελληνικο,1.2 tdi vs 1.1 crdi και 1.4 tdi vs 1.4 crdi σε ολους τους τομεις και μετα μιλα.Τελος καταλαβαινεις αν τα diesel ειναι απατη η αυτα που λες!

      1
  • Χάρης

    Eπειδη τα toyota γραφουν 7-8 καταναλωση μεσα στην πολη δε φταιω εγω. Το i20 βενζινη γραφει μεση 6.5/100. Μπες οδηγα 1.2 tsi και 1.0 tsi και δε θα πιστευεις οτι βενζινοκινητο γραφει στην εθνικη 2.7-3.5/100 και στην πολη 5.3-6.5/100.

      1
  • Xarhs

    @ghad21 Φιλε λαδια καιει ο κουβας σου και οσα λες ειναι απο κομπλεξ γτ απλα δε γουσταρεις γερμανικα. Το i20 πηγαινει οπως πηγαιναν τα μακρια sedan της VW το 1996. Στη φετινη εκθεση το οδηγησα και ξερω. Και επισης οι tdi ειναι οι καλυτεροι κινητηρες αμα ειχες οδηγησει θα ηξερες γτ και εδω εχω οδηγησει το Α3 το sedan με 1.6tdi και τραβαει απειρα. Επισης για να παρεις ενα βενζινοκινητο με 100+ αλογα θες γυρω στα 15000 ενω το diesel με αντιστοιχες επιδοσεις και εξοπλισμο ειναι κοντα στα 18000. Οποτε τα diesel ειναι απατη. Η καταναλωση του 1.2 tsi δεν ειναι ποτε πανω απο 5.3/100. Κι αμα αυτα σου ακουγονται περιεργα ειναι αληθεια.

      1
  • nickthetrib

    @Θανάσης. Γι'αυτό ακριβώς το λόγο δεν μπορείς να συγκρίνεις ρεπριζ μεταξύ diesel και βενζίνης με την ΙΔΙΑ σχέση στο κιβώτιο.

      1
  • cynic

    Αν έχει βγει ένα ξεκάθαρο συμπέρασμα από όλα τα test drive που έχω κάνει τα δύο τελευταία χρόνια, αυτό είναι "ποτέ ντίζελ". Εκτός α) αν κάνεις 20.000+ χλμ. το χρόνο, β) είσαι ταξιτζής ή γ) έχεις ευαισθησία αισθήσεων επιπέδου "ταρίφα" (υποκατηγορία ταξιτζήδων, που περιλαμβάνει και άλλους μη επαγγελματίες αυτοκινητιστές με παραπλήσια χαρακτηριστικά)

      1
  • Χάρης

    Τα Diesel ειναι κανα 450€ πιο οικονομικα το χρονο απο τη βενζινη αν κανεις καμια 15000 χλμ. Ειναι ομως πιο ακριβα αρα πρεπει να δεις ποτε θα αποσβεσεις και δεν εχουν τον ιδιο εξοπλισμο με τα αντιστοιχα βενζινης. Αν κανεις πολλα χιλιομετρα νομιζω ενα TDI ειναι οτι πρεπει. Αλλα και ο καινουριος 1.0 TSI με τα 110 ειναι αψογος και η καταναλωση σε πραγματικες συνθηκες χωις πιεση ειναι κοντα 4.5/100. Εξαρταται τι θα παρεις κιολας. ΠΧ ο 1.0 ο ecoboost με τα 125 που μας λενε συνεχεια ποσο φοβερος ειναι, ειναι πολυ κατωτερος και σε επιδοσεις και σε καταναλωση απο τον 1.0 TSI με τα 115 και οποιος εχει οδηγησει και τα δυο το βλεπει ευκολα.

      1
  • Χάρης

    1.2 TSI μεσα στην πολη μεση κατανάλωση 5.3 πραγματικές συνθηκες. Με παρα πολύ κίνηση τύπου πηγαίνω πρώτη δευτέρα για 20 χλμ το αμάξι δε γράφει πάνω από 6.5-7. Τα dieselοκινητα επειδη τα εχω κανει ΟΛΑ μα ΟΛΑ test drive σερνονται. Τα μονα που ξεφευγουν ειναι τα TDI.

      1