Κινητήρας-Κατανάλωση: Τα 324 άλογα δε φάνηκαν στις μετρήσεις, η κατανάλωση όμως είναι χαμηλή
(8/5/2025)
Η αίσθηση που έχεις στην πράξη δεν συμβαδίζει με τους 324 υποσχόμενους ίππους κάτι που επιβεβαιώθηκε και στις μετρήσεις μας με το 0-100 να έρχεται σε 8,1 και όχι 5,9 δλ. που αναφέρει η BYD. Μικρή και η ηλεκτρική αυτονομία (με το ζόρι πιάσαμε 60 χλμ.), ωστόσο η κατανάλωση βενζίνης παραμένει χαμηλά γύρω στα 6,0 λτ./100 χλμ..
Τα δηλωμένα 324 άλογα και τα 550 Nm ροπής προκύπτουν από το συνδυασμό ενός turbo βενζινοκινητήρα 1,5 lt και δύο ηλεκτρομοτέρ, από ένα σε κάθε άξονα (204 PS εμπρός, 163 πίσω), που αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία 18,3 kWh με χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP).
Αν περιμένεις εκρηκτικές επιταχύνσεις ή τα 5,9 δλ. που υπόσχεται η BYD θα απογοητευτείς. Ακόμα και με Sport πρόγραμμα λειτουργίας (με το Eco που αμβλύνει υπερβολικά την απόκριση δεν το συζητάμε) η αίσθηση που έχεις στην πράξη δεν συμβαδίζει με τα… χαρτιά. Αυτό φάνηκε και στις μετρήσεις μας με το 0-100 να γίνεται τελικά σε 8,1 δλ., χωρίς βέβαια να μπορείς να πεις πως το Seal U είναι αργό. Εν κινήσει τα πράγματα είναι καλύτερα, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας για το προσπέρασμα (60-100 σε 4,3 δλ. και 80-120 σε 5,6 δλ.), αν και υπάρχει κάποια υστέρηση όταν πατάς το γκάζι. Ούτε τα 70 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας που υπόσχεται η BYD τα είδαμε, αντιθέτως με πολλή προσπάθεια πλησιάσαμε τα 55 χλμ. με μια φόρτιση. Στα υπέρ του συστήματος περιλαμβάνεται πάντως η υποδοχή 11 kW για απλή φόρτιση (γεμίζει σε 2 ώρες σε αντίστοιχη παροχή), αλλά και η δυνατότητα ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, αν και είναι πολύ χαμηλής ισχύος (18 kW). Θεωρητικά πάντως σε 35 λεπτά φορτίζεις από το 30 στο 80%. Πάντως ακόμα και χωρίς απόθεμα μπαταρίας, το αυτοκίνητο καίει λίγο μιας και ο ηλεκτροκινητήρας έχει πάντα τον πρώτο λόγο αφήνοντας τον θερμικό σε υποστηρικτικό ρόλο. Oι μετρήσεις μας έδειξαν μια κατανάλωση 6,0-6,2 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες, που πέφτει κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. σε αστικές συνθήκες κίνησης. Καθόλου άσχημα…