5 φωτογραφίες »

Με 0-100 σε μόλις 7,3 δλ. και ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα σε 3,7 και 4,5 δλ. αντίστοιχα μπορεί να υπερηφανεύεται πως είναι το γρηγορότερο συμβατικό πάντα B-SUV.

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

46.985 Επισκέψεις στο άρθρο (28/8/2021)

Επιδόσεις που τα «σπάνε»,  «τσιμπάει» σε κατανάλωση 

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Το επίκεντρο της συγκεκριμένης έκδοσης είναι φυσικά ο 1.600άρης τούρμπο κινητήρας 4 κυλίνδρων, ο οποίος είναι ολοκαίνουριος και ενσωματώνει την επαναστατική νέα τεχνολογία SmartStream CVVD, η οποία ελέγχει την διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και την διάρκεια της καύσης ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις.

Η ονομαστική του ισχύς είναι 198 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή να φτάνει στα 265 Nm στο φάσμα μεταξύ 1.600 και 4.500 σ.α.λ..Το συγκεκριμένο σύνολο συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, στέλνοντας την κίνηση είτε στους μπροστά τροχούς, όπως το μοντέλο της δοκιμής μας, είτε και στους τέσσερις τροχούς.

Στην πράξη το σύνολο έχει αρκετό νεύρο στις χαμηλές στροφές και μαζεύει γρήγορα τα χιλιόμετρα επιταχύνοντας δυναμικά σε μεγάλο φάσμα περιστροφής, χωρίς να κομπιάζει ή να «κρεμάει» απότομα. Σε αυτό συνεισφέρει και το κιβώτιο που έχει σχετικά κοντό βήμα και αλλάζει σβέλτα τις σχέσεις, ωστόσο σε κάθε περίπτωση η αίσθηση που έχει δεν είναι αυτοκινήτου 200 ίππων. Ίσως είναι η προδιάθεση ότι θα ακούσεις ένα πιο μπρουτάλ ήχο από τον κινητήρα ή ότι περιμένεις πιο απότομο ξέσπασμα, με το σύνολο τελικά να αποδεικνύεται αναλογικά ήσυχο και με πολιτισμένα χαρακτηριστικά. Βέβαια λίγη σημασία έχει η αίσθηση όταν μιλούν τα νούμερα και εκεί το Kona αποδεικνύει την ισχυρή του φύση. Με 0-100 σε μόλις 7,3 δλ. και ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα σε 3,7 και 4,5 δλ. αντίστοιχα μπορεί να υπερηφανεύεται πως είναι το γρηγορότερο –συμβατικό πάντα- B-SUV, με τη λογική επιβάρυνση στην κατανάλωση που μετρήθηκε στα 9,5 λτ./100 χλμ..

Βλέψεις για πιο απολαυστική οδήγηση
Η έξτρα ισχύς από τον κινητήρα σε δελεάζει να ακολουθήσεις πιο δυναμικούς ρυθμούς όταν είσαι πίσω από το τιμόνι του Kona των 198 ίππων, ειδικά επιλέγοντας το Sport οδηγικό προφίλ (Eco, Normal τα άλλα δύο). Πράγματι οι πιο γεμάτες επιδόσεις σου δίνουν το κάτι παραπάνω στο κομμάτι του fun to drive, αφού και το πλαίσιο αποδεικνύεται ικανότατο να διαχειριστεί τις έξτρα πιέσεις που του ασκούνται. Βοηθάει προς αυτό τον τομέα και η ελαφρώς σφιχτή ανάρτηση που συγκρατεί τις κλίσεις στις στροφές, διευρύνοντας τα περιθώρια της πρόσφυσης και τα αποτελεσματικά φρένα που σου δίνουν το περιθώριο να φρενάρεις ακριβώς πριν τη στροφή. Από την άλλη η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και τα ελαφρώς καθυστερημένα κατεβάσματα του κιβωτίου (με χειροκίνητες αλλαγές από τα paddles λύνεται το θέμα) σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα, υπενθυμίζοντας πως δεν είναι GTi κατασκευή, αλλά ένα συμβατικό γρήγορο μοντέλο ικανό σε κάθε συνθήκη. Έτσι διατηρεί τον άνετο χαρακτήρα του, την ευελιξία του και την καλή ποιότητα κύλισής που το καθιστούν ιδιαίτερα ευχάριστο στην καθημερινότητα και δη σε αστικές συνθήκες κίνησης. Το DCT κιβώτιο προσφέρει έξτρα πόντους ευκολίας και η ανάρτηση σε συνάρτηση με τις ζάντες 18ΆΆ που είχε τα μοντέλο της δοκιμής μας να παίρνει συνολικά καλό βαθμό απέναντι στο «μπάσο» ελληνικό οδόστρωμα. 

Η γνώμη μας
Το Kona των 198 ίππων αποτελεί μονόδρομο γι αυτούς που αναζητούν ένα πραγματικό γρήγορο B-SUV. Δεν είναι GTi και αυτό το κάνει πιο βολικό στην καθημερινή χρήση και το κυριότερο, διατηρεί την τιμή του σε πάρα πολύ ανταγωνιστικό επίπεδο. 

+ Σχεδίαση, τιμή, τεχνολογία, κινητήρας-επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, φάρδος πίσω καθίσματος, ευελιξία
- Αίσθηση τιμονιού, κατανάλωση 

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
(κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

peugeot
skoda