
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το υβριδικό σύστημα των 48V: Τα μέρη του
121.046 Επισκέψεις στο άρθρο (18/3/2020)
Τα κομμάτια που απαρτίζουν το 48V υβριδικό σύστημα στο Kia Sportage είναι ο θερμικός κινητήρας, η 48V μίζα-εναλλάκτης, ένας μετατροπέας τάσης DC/DC (48V-12V), ένας μετατροπέας ρεύματος DC/AC και τέλος η καρδιά του συστήματος που είναι μια μπαταρία λιθίου πολυμερών με χωρητικότητα 0.44 kWh και ονομαστική τάση λειτουργίας 48V. Ο δε μετατροπέας χαμηλής τάσης DC/DC, χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία και της 12V μπαταρίας όταν αυτή απαιτείται. Ίσως αναρωτηθείτε, «Καλά, η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν είναι πολύ μικρή;». Η απάντηση είναι ότι είναι μικρή για δύο λόγους. Ο ένας είναι το κόστος και ο δεύτερος είναι ότι προορίζεται να επαναφορτίζεται μόνο από την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας κατά την πέδηση και από τον στρόφαλο. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί έτσι αποφεύγεται η φόρτιση από το κεντρικό ηλεκτρικό δίκτυο.
Πως λειτουργεί; Εκκίνηση και επιτάχυνση
Το εξελιγμένο 48V σύστημα της Kia επιτρέπει μια πιο άμεση επανενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα μετά από ακινητοποίηση, ενώ επίσης τον υποστηρίζει με παροχή ροπής. Σε αυτήν την περίπτωση, η ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα λαμβάνει χώρα ως και 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερα από ένα συμβατικό σύστημα start-stop. Σε ένα τυπικό σενάριο επιτάχυνσης, π.χ. μια προσπέραση, το 48V μπορεί να παράσχει στον κινητήρα μέχρι 16 ίππους και 55 Nm στρεπτικής ροπής στιγμιαία υποβοηθώντας τον οδηγό. Το ποσό προστιθέμενης ισχύος εξαρτάται από 2 παράγοντες. Ο ένας είναι το ζητούμενο φορτίο από τον οδηγό και ο δεύτερος είναι το επίπεδο φόρτισης της 48V μπαταρίας τη δεδομένη στιγμή. Όταν η απαιτούμενη ταχύτητα επιτευχθεί, το σύστημα μεταβαίνει στην ουδέτερη κατάσταση. Αξίζει να αναφερθεί εδώ, ότι όταν ο θερμικός κινητήρας είναι κρύος και κατ΄επέκταση και το λιπαντικό του, η εκκίνησή του γίνεται μέσω της συμβατικής 12V μίζας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Πως λειτουργεί; Εκκίνηση και επιτάχυνση
Το εξελιγμένο 48V σύστημα της Kia επιτρέπει μια πιο άμεση επανενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα μετά από ακινητοποίηση, ενώ επίσης τον υποστηρίζει με παροχή ροπής. Σε αυτήν την περίπτωση, η ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα λαμβάνει χώρα ως και 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερα από ένα συμβατικό σύστημα start-stop. Σε ένα τυπικό σενάριο επιτάχυνσης, π.χ. μια προσπέραση, το 48V μπορεί να παράσχει στον κινητήρα μέχρι 16 ίππους και 55 Nm στρεπτικής ροπής στιγμιαία υποβοηθώντας τον οδηγό. Το ποσό προστιθέμενης ισχύος εξαρτάται από 2 παράγοντες. Ο ένας είναι το ζητούμενο φορτίο από τον οδηγό και ο δεύτερος είναι το επίπεδο φόρτισης της 48V μπαταρίας τη δεδομένη στιγμή. Όταν η απαιτούμενη ταχύτητα επιτευχθεί, το σύστημα μεταβαίνει στην ουδέτερη κατάσταση. Αξίζει να αναφερθεί εδώ, ότι όταν ο θερμικός κινητήρας είναι κρύος και κατ΄επέκταση και το λιπαντικό του, η εκκίνησή του γίνεται μέσω της συμβατικής 12V μίζας.
Μήπως η τιμή με επιπλέον 4000 είναι 27390 και όχι 29390;
Απάντηση: Η σύγκριση γίνεται μεταξύ των εξοπλιστικών εκδόσεων με τους 136 ίππους (25.390 Upgrade 136ps & 29.390 GT-Line 136ps)