Κινητήρας-Κατανάλωση: Ακόμα πιο σβέλτο με αισθητή βελτίωση της αυτονομίας και της κατανάλωσης
1.246 Επισκέψεις στο άρθρο (12/9/2025)
Η μεγαλύτερη μπαταρία διπλασίασε την ηλεκτρική αυτονομία από τα 45 στα 90 χλμ. και ταυτόχρονα μείωσε τη μέση κατανάλωση βενζίνης από τα 9 στα 4,8-5,0 λτ./100 χλμ. Οι επιδόσεις μάλιστα τονίστηκαν με την αύξηση της ιπποδύναμης από τους 258 στους 272 ίππους.
To νέο Plug-In υβριδικό σύνολο του MG eHS συνεχίζει να χρησιμοποιεί ως βάση έναν 1.500άρη turbo βενζινοκινητήρα (από τους 162 «έπεσε» στους 143 ίππους), ωστόσο το σύστημα δίνει έμφαση στην ηλεκτροκίνηση με τη χρήση ισχυρότερου ηλεκτροκινητήρα (184 ίπποι από 122) και κυρίως μεγαλύτερης μπαταρίας (21,4 kWh από 16,6). Συνδυαστικά αποδίδονται 272 ίπποι (από 258) και 350 Nm ροπής, ενώ πλέον η αυτόματη μετάδοση στους μπροστινούς τροχούς γίνεται από κιβώτιο 2 ταχυτήτων (πριν υπάρχαν αθροιστικά 10 σχέσεις, 6 για το θερμικό και 4 για το ηλεκτρικό μοτέρ).
Το υβριδικό σύστημα δίνει μάλιστα τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει είτε παράλληλη είτε σειριακή υβριδική λειτουργία για υψηλή απόδοση με ταυτόχρονη χρήση των κινητήρων ή προτεραιότητα στον ηλεκτροκινητήρα για χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αντίστοιχα. Από την οθόνη μπορείς να επιλέξεις επίσης και πρόγραμμα λειτουργίας (Comfort, Normal ή Sport). Στην πράξη, οι μετρήσεις μας έδειξαν πως οι επιδόσεις τονίστηκαν (0-100 σε 7,5 από 7,8 δλ. και προσπέρασμα 80-120 σε 5,4 από 6,0 δλ.), αυτό όμως που μας έκανε εντύπωση είναι η ομαλή και απόλυτα γραμμική λειτουργία του συνόλου, αν και υπάρχει ένα ελάχιστον «σκαλοπάτι» γύρω στις 3.500 σ.α.λ., όπου γίνεται η αλλαγή σχέσης στο κιβώτιο.
Το κυριότερο όμως είναι πως το νέο MG eHS βελτίωσε θεαματικά την κατανάλωση και την αυτονομία. Οι μετρήσεις μας στη δοκιμή έδειξαν μια μέση κατανάλωση βενζίνης γύρω στα 4,8-5,0 λτ./100 χλμ., σχεδόν η μισή από πριν. Σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (55 από 37 λίτρα) η μέση αυτονομία ξεπερνά τα 1.140 χλμ., χωρίς σε αυτά να υπολογίζεται η ηλεκτρική αυτονομία. Η κατανάλωση στην πόλη πέφτει στα 3 λτ./100 χλμ. και στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα είναι 5,5 λτ./100 χλμ., πάντα όταν δεν υπάρχει απόθεμα μπαταρίας. Με αυτό η κατανάλωση είναι μηδενική, τη στιγμή που η σχετική αυτονομία έχει υπερδιπλασιαστεί: Η μεγαλύτερη μπαταρία και η αυξημένη αποδοτικότητα του συνόλου εξασφαλίζουν 90 χιλιόμετρα με μια φόρτιση (από 40-45 χλμ.). Μέσα σε αστικό περιβάλλον μάλιστα μπορεί να ξεπεράσει και τα 100 χλμ.. Παράλληλα, η μπαταρία φορτίζει και πιο γρήγορα, αφού πλέον η υποδοχή με μέγιστη ισχύ 7,0 kW (από 3,7) και σε αντίστοιχο wallbox γεμίζεις σε 3 ώρες.