Το καπάκι ανοίγει αλλά ο 3λιτρος τούρμπο κινητήρας είναι καλά κρυμμένος από κάτω. Η εισαγωγή αέρα είναι κεντρικά τοποθετημένη και τροφοδοτεί τους υπερσυμπιεστές.

    Κινητήρας: «Έρχονται τα τούρμπο να αλλοιώσουν το χαρακτήρα μας!»

    31.226 Επισκέψεις στο άρθρο (21/3/2018)

    H προσθήκη κινητήρων τούρμπο σε όλες σχεδόν τις εκδόσεις της 911 έχει ήδη προκαλέσει συζητήσεις. Αλλά αυτό είναι κάτι στο οποίο έχει συνηθίσει πια η Porsche. Το ίδιο δεν είχε γίνει στα τέλη της δεκαετίας του `90 όταν λανσαρίστηκαν οι πρώτες υδρόψυκτες 911; Μήπως δεν έγινε το ίδιο-και χειρότερο ίσως- λίγο αργότερα με το λανσάρισμα της πρώτης Cayenne; «Θα έρθουν τα SUV και θα αλλοιώσουν το χαρακτήρα μας!» έλεγαν τρομαγμένοι οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί της φίρμας αλλά δε σκέφτονται ότι αν δεν υπήρχε η Cayenne ίσως δεν υπήρχε Porsche σήμερα – όχι τουλάχιστον με την ίδια δυναμική. Μετά ήρθε η Panamera ως πρώτο τετράθυρο μοντέλο, να θέσει κι εκείνη κάποια ερωτήματα. Είναι σαφές λοιπόν ότι δεν υπάρχει στο μυαλό της Porsche ούτε ένα ταμπού, το οποίο δεν μπορεί να σπάσει – αρκεί αυτό να γίνει στη σωστή στιγμή. Και ο νέος τρίλιτρος, αλουμινένιος, εξακύλινδρος και φυσικά επίπεδος κινητήρας από τη Στουτγάρδη, έρχεται ακριβώς στη στιγμή που η εταιρεία χρειάζεται νέα ώθηση και πιο καλές επιδόσεις σε ρύπους και κατανάλωση καυσίμου. Υπάρχει ένας υπερσυμπιεστής σε κάθε πλευρά κυλίνδρων, άμεσος ψεκασμός καυσίμου, πλήρως μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων αλλά και έλεγχος της βύθισης στην πλευρά της εισαγωγής. Το τούρμπο μείωσε τις ανάγκες για κυβισμό, ο οποίος είναι πια στα 3,0 λίτρα (2.981 κ.εκ.) κι αυτό βοηθά σε πολλά επίπεδα. Γυρίζοντας το κλειδί αριστερά από το τιμόνι -ένα τελετουργικό μοναδικό όσα χρόνια κι αν περάσουν- το σύνολο ξυπνάει μέσα σε έντονο κόχλασμα και βγάζει πολύ άγρια χροιά. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πάνε περίπατο οι όποιες «ανησυχίες» υπήρχαν σχετικά με τον ήχο του νέου μοτέρ. Οι πρώτες γκαζιές δείχνουν μια μοναδική απόκριση. Δεν υπάρχει δισταγμός και η φυσιολογική υστέρηση έχει μέγεθος «τρίχας» και πραγματικά φευγαλέα διάρκεια, αφού ήδη αρκετά κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. ο κινητήρας έχει «φουσκώσει» πλήρως και σου δίνει μια απόλυτα μεστή κλωτσιά η οποία σε πάει  μονοκόμματα μέχρι τον κόφτη. Απόλαυση να βλέπεις ευθεία εμπρός σου το μεγάλο στροφόμετρο να φτάνει αστραπιαία στις 7.000 σ.α.λ. και εκεί να δίνει κι άλλο! Οι… μουσικοσυνθέτες της Porsche έχουν φτιάξει κάτι μοναδικό διότι το κλασσικό κελάρισμα του μπόξερ έχει πια συνοδεία και άφθονα ξεφυσήματα, ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες. Αν είναι να σπάνε έτσι τα ταμπού, τότε παρακαλώ, συνεχίστε.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    FORD E-TRANSIT
    NISSAN