Γυρίζοντας το κλειδί αριστερά από το τιμόνι -ένα τελετουργικό μοναδικό όσα χρόνια κι αν περάσουν- το σύνολο ξυπνάει μέσα σε έντονο κόχλασμα και βγάζει πολύ άγρια χροιά. Κάπου εδώ είναι η στιγμή που πάνε περίπατο οι όποιες «ανησυχίες» σχετικά με τον ήχο του νέου μοτέρ.

Το απόλυτο σχήμα: όσα χρόνια κι αν περάσουν η σιλουέτα της 911 αλλάζει πολύ αργά και προσεκτικά.

Εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω μαζί με θηριώδεις δίσκους, αεριζόμενους εσωτερικά αλλά και διάτρητους: τα φρένα της Porsche μπορούν να δημιουργήσουν αποστάσεις από τον ανταγωνισμό με την αίσθηση που έχουν.

Στο δρόμο: Αστραπιαίες επιδόσεις και συμπεριφορά να τη δένεις «κόμπο»

31.235 Επισκέψεις στο άρθρο (21/3/2018)

Αφού ξεπεράσεις την απόλαυση του ήχου ακόμα και στο ρελαντί και αποφασίσεις τελικά να βάλεις στο «D» τον επιλογέα του PDK και να ξεκινήσεις τη βόλτα, μένεις έκπληκτος με το πόσο ελαφριά δείχνει στα χέρια σου η 911 Carrera S. Κάποια τμήματα, πόρτες, καπό και πορτ-μπαγκάζ είναι από αλουμίνιο εξάλλου, αλλά είναι εμφανές ότι έχει γίνει γενικά μια καλή δίαιτα και σε πιο κρυφά σημεία. Η επόμενη έκπληξη είναι το ζύγισμα της μάζας πάνω από τους δύο άξονες. Το πίσω μέρος δεν το νιώθεις να σε κατατρέχει πίσω από την πλάτη σου σε κάθε στροφή, ενώ αντίστοιχα το εμπρός άκρο το νιώθεις ότι έχει δεχθεί αρκετό μερίδιο του βάρους και πατάει πολύ καλά.

Κάπως έτσι η 911 της τρέχουσας γενιάς μοιάζει να έχει νικήσει μια από τις μεγάλες προκλήσεις του παρελθόντος. Δεν ελαφρώνει το εμπρός μέρος της, δεν έχει την υποστροφή ως πρώτη αντίδραση στο ρεπερτόριό της και γενικά εμφανίζει, τηρουμένων κάποιων αναλογιών, μια ουδετερότητα την οποία θα ζήλευαν απίστευτα όλες οι προηγούμενες γενιές. Βέβαια αυτό δε σημαίνει ότι η 911 σου δίνει οτιδήποτε έτοιμο και «στο χέρι». Πρέπει να διαβάσεις τις αντιδράσεις της, να είσαι προσεκτικός με το γκάζι και γενικά πρέπει να συμμετέχεις και να αναζητήσεις μόνος σου που μπορείς να πιέσεις και που όχι. Είναι πάντως δύσκολο να περιγραφεί το πόσο εύκολα και γρήγορα χτίζεις εμπιστοσύνη με την Carrera S. Σε προκαλεί ακόμα και να βγάλεις εντελώς τα ηλεκτρονικά, αν και εμείς θα προτείνουμε το ενδιάμεσο στάδιο στο σύστημα ευστάθειας, το οποίο αφήνει αρκετό περιθώριο για «παιχνίδι» όπου αυτό είναι εφικτό, διότι είπαμε, είναι ουδέτερη η 911, αλλά όταν αποφασίσει σε κάποια υπερβολή να σε «τσιμπήσει» με την ουρά της, τότε απαιτείται προσοχή.

Το σεβαστό αμάξωμα των 4,5 μέτρων νιώθεις ότι το φοράς γύρω σου σαν εφαρμοστό ρούχο, η θέση οδήγησης είναι μακράν ότι πιο άρτιο έχουμε δει τον τελευταίο καιρό και η ορατότητα είναι πολύ καλύτερη από ότι περιμένεις. Το τιμόνι σου συστηνεται ως σχετικά ελαφρύ αλλά βαραίνει όταν πρέπει και παραμένει σε κάθε περίπτωση άμεσο και γεμάτο σε αίσθηση. Φυσικά να αναφέρουμε ότι η 911 της δοκιμής, ευνοήθηκε πολύ από κάποια έξτρα, όπως το σύστημα με τις ενεργές αντιστρεπτικές αλλά και την τετραδιεύθυνση. Ειδικά η δεύτερη προσθήκη έρχεται κατευθείαν από τις πιο ακριβές 911 και είναι option μόνο στην Carrera S. Το ότι οι κλίσεις σχεδόν δεν υπάρχουν έρχεται απόλυτα φυσιολογικά, ωστόσο και πάλι μένεις με το στόμα ανοικτό με τον επίπεδο τρόπο με τον οποίο η 911 στρέφει το εμπρός μέρος της προς το κέντρο της καμπής και κατόπιν σου επιτρέπει να επιταχύνεις από νωρίς αλλάζοντας ταχύτητες μέσα σε ένα πραγματικό χαλασμό κόσμου από το PDK, ειδικά στην επιλογή Sport Plus. Αυτή είναι η πεμπτουσία της Porsche. 

Στο επίκεντρο βέβαια είναι θρονιασμένος ο νέος κινητήρας ο οποίος πλαισιώνει όλα τα παραπάνω με επιδόσεις που σε συνεπαίρνουν. Το 0-100 χλμ./ωρα έρχεται σε 3,9 δλ. και αυτό σημαίνει ότι πλέον, με μια Carrera S είσαι σχεδόν στο επίπεδο παλαιότερων 911 Turbo. Τι λέτε τώρα; Αξίζε η τοποθέτηση τούρμπο σε πιο χαμηλές εκδόσεις; Είπαμε, κάποιες ερωτήσεις είναι ρητορικές.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
citroen