Ο χιλιάρης κινητήρας καίει 6,6 λτ/100 χλμ και δεν παρουσιάζει σημαντικές βλάβες
(8/7/2025)
Το Focus είναι ο εκπρόσωπος της Ford στην κατηγορία των οικογενειακών hatchbacks, και έχει ιστορία που φτάνει πίσω στο 1998. Πλέον το μοντέλο βρίσκεται στην τέταρτη γενιά του, που είναι σε παραγωγή από το 2018 και ανανεώθηκε το 2021.
Το ακριβώς προηγούμενο Ford Focus, δηλαδή το μοντέλο της τρίτης γενιάς, παραμένει μοντέρνο και είναι δημοφιλές ως μεταχειρισμένο. Για να δούμε πόσο καλή επιλογή αποτελεί, δοκιμάζουμε ένα μεταχειρισμένο Focus του 2013 που εφοδιάζεται με τον χιλιάρη EcoBoost βενζινοκινητήρα 125 ίππων.
Το συγκεκριμένο μοτέρ χρησιμοποιείται κατά κόρον πλέον στα μοντέλα της Ford, ωστόσο εκείνη την περίοδο ήταν δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι κάτω από το καπό του Focus βρισκόταν ένας κινητήρας «μόνο» ενός λίτρου, ειδικά αν είχαν οδηγήσει πρώτα το αυτοκίνητο. Η έκπληξη φαντάζει λογική, μιας και το μοτέρ είναι αποδοτικό, με τη ροπή να είναι διαθέσιμη από το χαμηλό φάσμα στροφών. Το ίδιο ισχύει και στο μεταχειρισμένο Focus της δοκιμής μας, με τον κινητήρα να επιταχύνει σθεναρά το αμάξωμα χωρίς αρρυθμίες, τις αλλαγές ταχυτήτων στο χειροκίνητο κιβώτιο να γίνονται απροβλημάτιστα και τη μέση κατανάλωση να είναι 6,6 λτ/100 χλμ.
Δεν υπάρχουν εκτεταμένες αναφορές για σημαντικές ζημιές και βλάβες στο χιλιάρι Focus. Αυτό επαληθεύεται και από το test μακράς διαρκείας της γερμανικής AutoBild, στο οποίο δοκίμασαν ένα Focus με το συγκεκριμένο μοτέρ για 100.000 χιλιόμετρα και έπειτα το αποσυναρμολόγησαν και μελέτησαν τις φθορές του, οι οποίες ήταν μηδαμινές.