AUTOCHECK
Εγκρίθηκε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας

Εγκρίθηκε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας

1.231 Επισκέψεις στο άρθρο (30/11/2022)

Την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030 αποφάσισε χθες η Κυβερνητική Επιτροπή.

Έρχονται πιο αυστηρές ποινές για θανατηφόρα τροχαία

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιήθηκε χθες, Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022, η τέταρτη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, με βασικό θέμα την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου  Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές και Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Ελευθέριος Οικονόμου,  η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κα Ασημίνα Γκάγκα, ο  Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας και η Γενική Γραμματέας Υποδομών κα Μαρία - Έλλη Γεράρδη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Οι προτεραιότητες της συνεδρίασης

Κατά την εισήγησή του, ο Υφυπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι η αποδοχή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου σηματοδοτεί την έμπρακτη απόδειξη ότι η βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης, του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, αλλά και δική του. Ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε τις προτεραιότητες της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:

  • Έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 - 2030
  • Επικαιροποίηση και Προτεραιοποίηση δράσεων για την Οδική Ασφάλεια
  • Σχέδιο Νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Ενημέρωση για το έργο της ερευνητικής υποδομής ENIRISST, με έμφαση στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, τα εργαλεία χρηματοδότησης υποδομών και τη βάση αξιολόγησης συγχρηματοδοτούμενων έργων
  • Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το ποδήλατο, ενόψει του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο.

«Στόχος η μείωση των νεκρών και των τραυματιών κατά 50% έως το 2030»

Συνοψίζοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε: «Εγκρίναμε σήμερα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030. Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Η παροχή καλής ποιότητας δεδομένων μέσα από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα εξασφαλίσει, ταυτόχρονα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας. Θέτουμε σήμερα τις βάσεις για μια ολοκληρωμένη πολιτική η οποία θα διαμορφώσει συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης πεζών και οχημάτων, προωθώντας παράλληλα τις ήπιες μορφές κινητικότητας, όπως το ποδήλατο, με τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής που αποτελεί τον πυρήνα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο».

Πιο αυστηρές ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις

Σύμφωνα με πηγές κοντά στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει αυστηρότερες ποινές και πρόστιμα για όσες παραβάσεις σχετίζονται με την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων, ενώ βασικό πλαίσιο θα είναι η αποσύνδεση των ποινών από το όχημα.

Συγκεκριμένα, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η οδήγηση ύστερα από την κατανάλωση αλκοόλ, η αντικανονική προσπέραση και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους θα τιμωρούνται στο νέο ΚΟΚ πιο αυστηρά. Συνολικά, φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ θα είναι η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ως προς την επικινδυνότητά τους.

Μέσα στο σχέδιο νόμου θα εμπλέκονται και οι δήμοι καθώς θα θεσμοθετηθεί ένα Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, στο οποίο θα καταλήξουν τα χρήματα από τα πρόστιμα. Τα χρήματα αυτά θα κατανέμονται στους δήμους αποκλειστικά για την υλοποίηση δράσεων οδικής ασφάλειας.

Νέο όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις

Πολύ πιθανό είναι να δούμε το νέο ΚΟΚ να προβλέπει μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις από τα 50 χλμ./ώρα στα 30 χλμ./ώρα. Η αλλαγή αυτή προτείνεται από πολλούς συγκοινωνιολόγους, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των νεκρών από τα τροχαία ατυχήματα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
MAXUS SAIC
NEW ARRIVALS