
Είναι το κυνήγι των ανασφάλιστων οδηγών σωστό, ή πρόκειται για ακόμη μία φοροεισπρακτική μηχανή;
Είναι το κυνήγι των ανασφάλιστων οδηγών σωστό, ή πρόκειται για ακόμη μία φοροεισπρακτική μηχανή;
4.718 Επισκέψεις στο άρθρο (18/6/2014)
Εσείς κυκλοφορείτε ανασφάλιστος; Αν πληρώνετε το ασφάλιστρό σας κανονικά, τότε πόσο σας ενδιαφέρουν τα μέτρα που θα λάβει η κυβέρνηση για να πατάξει τους ανασφάλιστους οδηγούς; Και τελικά είναι σωστό ή πρόκειται για ακόμη μία εισπρακτική μηχανή; Τι λέτε;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Δηλαδή στο πόσο εύκολα θα επιβάλλεται ένα πρόστιμο, ή μήπως να μείνουμε στην ουσία, δηλαδή στο ότι θα μειωθεί ο αριθμός ανασφάλιστων αυτοκινήτων;Το ερώτημα εδώ είναι πόσο θεωρούμε ως οδηγοί ότι το να κυκλοφορούν ανασφάλιστα οχήματα στους δρόμους είναι πρόβλημα. Βλέπεις συνήθως μένουμε στην επιφάνεια αυτού του θέματος, και σε περιόδους οικονομικής δυσχέρειας ένα πάγιο κάποιων εκατοντάδων ευρώ φαντάζει ανυπόφορο όταν δεν χρησιμοποιείται. Όμως η ασφάλιση δεν καλύπτει μόνο την εκάστοτε ζημιά. Η ασφάλιση πληρώνει, και πληρώνει πολλά λεφτά, σε περιπτώσεις ατυχημάτων που εμπλέκονται τραυματισμοί, ή σε δυστυχήματα όπου υπάρχουν νεκροί.
Μπορεί κάθε φορά να σκέφτεται κανείς ότι θα μπορούσε να μην πληρώσει ασφάλιστρα και να καλύπτει τις ζημιές αν κάτι συμβεί. Τι γίνεται όμως σε περιπτώσεις τραυματισμού ή θανάτου; Ειδικά σε μία χώρα που οι νεκροί στην άσφαλτο είναι μάστιγα, θα μπορούσε κανείς να πει πως η ασφάλιση είναι προαιρετική;
Με αυτό δεδομένο, λοιπόν, το να ληφθούν μέτρα που θα μειώσουν τον αριθμό ανασφάλιστων οχημάτων στους δρόμους, μόνο θετικό μπορεί να είναι. Έχει σημασία αν αυτή η στρατηγική εκ μέρους της κυβέρνησης έχει εισπρακτικό έναυσμα, αν το αποτέλεσμά της λειτουργήσει θετικά;
Εσείς όμως τι λέτε; Νομίζετε πως υπάρχει θέμα ανασφάλιστων οδηγών; Είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα; Και τελικά πιστεύετε πως το μέτρο θα αποτρέψει κάποιον να κυκλοφορεί στους δρόμους χωρίς ασφάλιση;
Λοιπον δραττομαι της ευκαιρίας ως νομικός να επισημάνω πως ακόμα και αν δεν το κινείς το αυτοκίνητο σου πρέπει να έχει μια μορφή ασφάλισης γιατι αν στο κλέψουν και προξενήσουν ατύχημα ευθύνεσαι και συ έναντι του ζημιωθέντος από το ατύχημα ως κάτοχος μέχρι της αξίας του αυτοκινήτου.Κατά τα λοιπά ίσως ήρθε ο καιρός να πάμε σε ένα σύστημα ασφάλισης ανάλογα μ τη χρήση του αυτοκινήτου. Δεν νοείται να χρησιμοποιώ το αμάξι μια δυο φορές την εβδομάδα και να το πληρώνω και για τις επτά. Φυσικά μη περιμένετε αναλογική ασφάλιση του τύπου εκατο ημέρες το κινω και πληρώνω δύο ευρω ημερησίως γιατι θα φαληρίσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Αλλά από την άλλη πλευρά αν εφαρμοστεί αυτό το σύστημα και τα ασφαλιστρα είναι 30% χαμηλότερα για παραδειγμα τότε θα είναι αυτό καλό για όλους.
Αν η ασφάλιση δεν ήταν υποχρεωτική, δεν θα με πείραζε που υπάρχουν ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Από τη στιγμή όμως που είναι υποχρεωτική, θα πρέπει όλοι να είμαστε ασφαλισμένοι. Εγώ που είμαι ασφαλισμένος, αισθάνομαι ότι με πιάνουν κορόιδο όσοι δεν είναι. Όπως εγώ πληρώνω την ασφάλεια μου και όλα τα υπόλοιπα έξοδα, για ένα αυτοκίνητο, που διατηρώ σε κίνηση, διότι το άλλο το έχω σε ακινησία και έχω καταθέσει τις πινακίδες, έτσι επιθυμώ να κάνουν και όλοι οι άλλοι. Το ίδιο ισχύει για το ΚΤΕΟ και τα τέλη κυκλοφορίας. Όποιος δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στα έξοδα ενός αυτοκινήτου, μπορεί να το θέσει σε ακινησία. Ο κάθε άνθρωπος θα πρέπει να φροντίζει να είναι σωστός στις υποχρεώσεις του, που απορρέουν από το νόμο και την ηθική. Ανεξάρτητα όμως από τα παραπάνω, θα ήθελα να σας γνωρίσω μια σκέψη μου σχετικά με την ασφάλιση, που ίσως να είναι πιό δίκαιη, από ότι το ισχύον σύστημα. Προτείνω λοιπόν να ασφαλίζεται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο, σε ότι αφορά την αστική ευθύνη, ή να μοιραστεί η ασφάλιση, αναλογικά, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να πληρώνει ένα μικρό ποσό, σε ότι αφορά τα ειδικά του χαρακτηριστικά και το κύριο ποσό να αφορά τον οδηγό. Ο οδηγός είναι αυτός που θα παραβιάσει την προτεραιότητα και θα γίνει το ατύχημα και όχι το αυτοκίνητο. Εξάλλου και σήμερα στην ασφάλιση του αυτοκινήτου υπολογίζεται και ο χρόνος απόκτησης του διπλώματος οδήγησης, η ηλικία του οδηγού κ.λ.π., άσχετα αν δεν το οδηγεί πάντα ο ίδιος. Αν λοιπόν ασφαλίζεται ο κάθε οδηγός, τότε θα μπορεί να έχει ας πούμε 2 ή περισσότερα αυτοκίνητα και να μην χρειάζεται να τα ασφαλίζει όλα, αφού όταν οδηγεί, θα οδηγεί πάντα το ένα από τα δύο. Αν πάλι δεν οδηγεί κανένα, θα μπορεί να καταθέτει το δίπλωμα οδήγησης και να απαλάσσεται από το ασφάλιστρο.
Η ασφάλιση των οχημάτων πρέπει να είναι υποχρεωτική καθώς απο τη μία στιγμή στην άλλη μπορεί να αλλάξει ολόκληρη η ζωή των ανθρώπων μέσα από ένα ατύχημα.Το άσχημο είναι οτι εκεί που φτάσανε τον κόσμο όχι ασφάλεια δεν μπορεί να πληρώσει όχι συντήρηση δεν μπορεί να κάνει στο αυτοκίνητό του αλλά δεν έχει ούτε 5 ευρώ να βάλει κάυσιμο για να πάει στη δουλειά του (ή στον Ο.Α.Ε.Δ να ανανεώσει την κάρτα ανεργίας).Δεν είναι απαραίτητα αλήτες αυτοί που κυκλοφορούν ανασφάλιστοι αλλά στην πλειοψηφία τους είναι άνθρωποι που πρέπει να καλύψουν βασικές ανάγκες παίρνοντας μεγάλα ρίσκα.Δεν φταίει ο κόσμος αλλά αυτοί που τον έφεραν σε αυτό το χάλι.Την υγεία μας όμως να χουμε και όλα τα άλλα είναι λεπτομέριες
Δεν ειναι σωστο το κυνηγι των ανασφαλιστων οδηγων, δεν ειμαστε ανασφαλιστοι απο αποψη αλλα απο αφραγκια. Προσωπικα ναι ειμαι ανασφαλιστος, δεν κινω το αμαξι μου καθοτι δεν εχω λεφτα ουτε για βενζινα, δεν μπορω να παραδωσω πινακιδες γιατι χρωσταω τελη κυκλοφ. οποτε ειμαι ομηρος τις οικονομικης καταστασης, μετα θα μου στειλουν και προστιμο επειδη ειμαι ανασφαλιστος?
Φυσικά και πρέπει να είναι όλοι ασφαλισμένοι διότι εάν συμβεί ένα σοβαρό τροχαίο αυτός που δεν φταίει πρέπει να μπορεί να αποζημιωθεί. Πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε ότι χωρίς ασφάλεια απλά δεν κυκλοφορούμε.
Φυσικά όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι ασφαλισμένα, επειδή είναι η καλύτερη εγγύηση ότι μπορείς να αποζημιωθείς, αν χρειαστεί. Φυσικά εξακολουθείς να εξαρτάσαι από το πόσο καλή ασφάλεια έχει ο άλλος, εφόσον έχεις απλή ασφάλεια. Η αιτιολογία ότι τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα καλύπτονται από το κοινό ταμείο των ασφαλιστικών δεν λύνει το πρόβλημα, επειδή αυτό επιβαρύνει τελικά τα ασφάλιστρα όσων ασφαλίζονται.
Το θέμα είναι πριν πάμε σε οτιδήποτε, να έχει ο κόσμος χρήματα ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του.Αν δεν έχει δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε τίποτα.Τα υπόλοιπα είναι σάπια λόγια.
Ναί πρέπει όλοι να έχουμε ασφάλεια πάρα πολύ καλή, όταν όμως κάποια μικρή υπόμαζα υπάνθρωπων θέλουν μόνον οι ίδιοι να έχουν ασφάλεια, όχημα, κ.τ.λ. έκει αρχίζουν τα προβλήματα, και μόνον με έναν τρόπο μπορεί να λυθούν τα προβλήματα...