
Εσείς πως αντιλαμβάνεστε τη στιγμή που πρέπει να αλλάξετε λάστιχα;
Εσείς πως αντιλαμβάνεστε τη στιγμή που πρέπει να αλλάξετε λάστιχα;
8.889 Επισκέψεις στο άρθρο (26/5/2014)
Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο αποφασίζετε ότι το αυτοκίνητό σας χρειάζεται νέα ελαστικά; Το βάθος του πέλματος; Η ηλικία ή τα χιλιόμετρά τους; Η ποιότητα της γόμμας; Και τελικά ποιόν ρωτάτε;
autotriti team
Σίγουρα εκείνες οι 17άρες με το 45άρι προφίλ που ζαχάρωνες όταν αγόρασες το αυτοκίνητό σου είναι φετίχ. Όταν όμως ήρθε ή ώρα να αλλάξεις λάστιχα κατάλαβες πως σε σχέση με τις 16άρες ζάντες που είχε η απλή έκδοση, οι 17άρες θέλουν σχεδόν 70 ευρώ πιο ακριβό ελαστικό η κάθε μία. Το σύνολο μπορεί να ξεπεράσει και τα 300 ευρώ σε διαφορά, όσο σχεδόν θα έδινες για μία τετράδα για τις «βαρετές» κατά τα άλλα 16άρες.
Η απότομη αλλαγή στα οικονομικά έφερε πολύ κόσμο σε δυσκολία να αντεπεξέλθει σε απαιτήσεις επιλογών που είχε κάνει σε πολύ διαφορετικές συνθήκες. Είναι όμως λόγος αυτός να πέσουν τα στάνταρ σε ότι αφορά τον πρώτο παράγοντα υπεύθυνο για την ασφάλειά μας στην άσφαλτο: εκεί που πατάει το αυτοκίνητο πάνω της, τα λάστιχα;
Μπορεί λοιπόν το νόμιμο να είναι 1,6 χιλιοστά βάθος πέλματος, όμως η «φαλακρότητα» των ελληνικών δρόμων σημαίνει πως αντίθετα με την άλλη Ευρώπη που έχει οδοστρώματα υψηλής τριβής, στην Ελλάδα τα λάστιχα δεν φθείρονται τόσο πολύ. Αυτό που παθαίνουν είναι ότι παλιώνουν. «Καίγονται» όπως έλεγαν παλιότερα, εννοώντας πως η γόμμα ξεραίνεται και χάνει την δυνατότητα πρόσφυσης.
Έτσι λοιπόν είναι συχνό να βλέπεις αυτοκίνητα με λάστιχα που έχουν ακόμη «ψωμί», είναι όμως τελείως άχρηστα από πλευράς γόμμας. Που σημαίνει πως γλιστράνε, με αποτέλεσμα μεγάλη αύξηση απόστασης φρεναρίσματος (και συνεχή εμπλοκή του ΑΒS), συχνό σπινάρισμα, και, ακόμη χειρότερα, αδυναμία λειτουργίας του συστήματος ευστάθειας αφού το φρενάρισμα σε έναν τροχό θα επιφέρει περαιτέρω γλίστρημα.
Το θέμα είναι, σας το είπε κανείς ότι τα λάστιχά σας είναι για πέταμα; Από τη μία τα συνεργεία που δεν έχουν όφελος από την αντικατάστασή τους δεν θέλουν να δυσαρεστήσουν τους πελάτες τους, από την άλλη τα καταστήματα ελαστικών δεν τα πιστεύετε γιατί «θέλουν να πουλήσουν». Τελικά ποιος αποφασίζει για την ασφάλειά σας;
Τι λέτε λοιπόν; Έχετε αλλάξει το πώς βλέπετε τη φθορά των ελαστικών σας; Βασίζεστε περισσότερο στο βάθος του πέλματος γιατί «βολεύει» οικονομικά; Και τελικά ποιόν ρωτάτε;
το καλό είναι κάθε 3χρόνια το αργότερο να αλλάζεις αν κάνεις περίπου 10-15000χλμ το χρόνο,παραπάνω δεν είναι ασφαλές γιατί είτε θα έχουν ξεραθεί αρκετά η θα έχουν φαγωθεί αρκετά,τώρα πλέον όμως είναι πολύς κόσμος που δεν τα αλλάζει για λόγους οικονομίας με οτι συνεπάγεται αυτο και για τον οδηγό και για τους υπόλοιπους με αποτέλεσμα να βλέπουμε πολλά αμάξια με σχεδόν καραφλά η θεόξερα λάστιχα δίπλα μας.
εγώ πάνω κάτω στα 3 χρόνια τα αλλάζω με μέσο όρο να έχουν κάνει γύρω στα 30000χλμ μιάς και δεν κάνω πολλά χλμ το χρόνο λόγω χρήσης μηχανής.
Φίλε Στάθη με όλο το σεβασμό, αυτά που γράφεις είναι λάθος. Ελπίζω να μην δυμβουλεύεις και τους γύρω σου.
Στα 3-4 χρόνια ανεξαρτήτως χλμ,όσα εχω βάλει,f1 gsd3,pilot sport,potenza όλα είναι κούτσουρα σε 3 χρόνια
Οταν το επιτρεπει η τσεπη μου... Αλλιως καταφευγω σε μεταχειρισμενα και στην χειροτερη αντι για τετραδα μεταχειρισμενα να αγορασω μονο τα 2 και αυτα εκει που ειναι η κινηση των τροχων δηλαδη μπροστα. ΑΤΙΜΗ ΦΤΩΧΕΙΑ
Τα λάστιχα αν κάποιος δεν κάνει πολλά χιλιόμετρα κρατάνε κάποια χρόνια. Τα τακούνια δεν φθείρονται εύκολα όμως εμφανίζονται μικρές ρωγμές ανάμεσά τους που σιγά σιγά μεγαλώνουν και δείχνουν ότι το ελαστικό χρειάζεται αντικατάσταση. Στα ελαστικά υψηλού προφίλ οι ρωγμές διακρίνονται ακόμη και στα πλαϊνά τους κοντά στην ζάντα. Αυτό δείχνει ότι έχασαν μεγάλο μέρος της ελαστικότητας και της πρόσφυσης και σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί ακόμα και να σκάσουν. Αν κάποιος σταθμεύει το αμάξι του σε κλειστό χώρο προστατευμένο από τον ήλιο ιδίως το καλοκαίρι μπορεί να κρατήσει τα ελαστικά του, με προσεκτική οδήγηση πάντα, μέχρι και πέντε χρόνια. Τώρα αν κάποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα καλό είναι να τα αλλάζει πριν γίνουν τελείως φαλακρά και επικίνδυνα.
Εγώ αντικαθιστώ ελαστικά όταν φαίνονται ρυτίδες λόγω φθοράς απο τον χρόνο, το πέλμα κρατά πολλά χρόνια με χαλαρή οδήγηση.
Και εγώ αλλάζω λάστιχα πριν φαγωθούν τα πέλματα τους, επειδή δεν κάνω πολλά χιλιόμετρα και δεν προλαβαίνουν να φθαρούν. Όμως δεν τα αλλάζω όταν πρέπει, π.χ. στα 3 χρόνια, αλλά τα κρατάω για λίγο παραπάνω. Όπως έχω παρατηρήσει η μεταβολή στο κράτημα των παλιών ελαστικών, και όταν λέω παλιών εννοώ π.χ. τα 5 χρόνια, δεν είναι τόσο μεγάλη, σε σχέση με τα 3 χρόνια, που να μας τρομάζει. Με λίγη προσοχή, κυρίως όταν βρέχει, όλα πάνε καλά. Το πρόβλημα εμφανίζεται αν οδηγούμε στο όριο, όπου η μείωση του κρατήματος θα μας δημιουργήσει πρόβλημα. Αν όμως οδηγούμε γρήγορα μεν, αλλά συνετά, προβλέπουμε που θα χρειαστεί να φρενάρουμε, δεν φρενάρουμε ποτέ απότομα, με μπλοκάρισμα των τροχών, αλλά προοδευτικά, δεν αντιμετωπίζουμε κανένα πρόβλημα.
Πράγματι, το θέμα στην Ελλάδα είναι ότι η ηλικία, παρά η φθορά θέτουν το όριο στη χρήση των λάστιχων. Και άσχετα με τα συνεργεία, πρέπει ο κάθε οδηγός να έχει τη στοιχειώδη γνώση να το ελέγχει ο ίδιος, όπως και να ελέγχει την ηλικία των νέων λάστιχων πριν τα αγοράσει. Από αρκετά πράγματα μπορεί να κάνει κανείς οικονομία, όχι όμως από λάστιχα, φρένα και ανάρτηση. Δεν το ξέρω, αλλά θα έπρεπε και στα ΚΤΕΟ να ελέγχουν ηλικιακά τα λάστιχα.
Λοιπόν εγώ ρωτάω το ΚΤΕΟ που δεν έχει συμφέρον να πει ψέματα αφού με βλέπει μια φορα κάθε δυο χρόνια και βγάζει από μένα ισα ισα ενα πενηντάρικο.Στο αμάξι μου τα λάστιχα τα έχω τρία χρόνια και παρά το γεγονός ότι δεν έχω κάνει ουτε 15.000 χλμ εντούτοις ήδη δείχνουν την ηλικία τους. Λοιπόν το ΚΤΕΟ μου είπε χαρακτηριστικά ότι για τις καθημερινές μου μετακινήσεις τα λάστιχα είναι ασφαλή (σημαντικό αυτό) αλλα ακατάλληλα για να τρέξω σε αγώνες (ποτέ δεν έτρεχα). Σε κάθε περίπτωση και στο θέμα της αλλαγής των ελαστικών πρέπει να ακολουθούμε τη μέση οδό αποφεύγοντας τις υπερβολές
Λόγω λειτουργήματος/επαγγέλματος έχω μία μικρή πείρα/εμπειρία στο πότε είναι σώφρον να αλλάζω τα ελαστικά μου.Αν ήμουν ημιμαθής και άσχετη, θα ρωτούσα τον μηχανικό, τον λαστιχά, που με τους νέους νόμους για να βγάλει άδεια για μαζγαζί ελαστικών πρέπει να έχει τελειώσει σχολή μηχανικού, οπότε μην λέτε ότι οι μηχανικοί δεν έχουν όφελος από την αντικατάσταση των ελαστικών.Επίσης παρατηρώ ότι τα συνεργεία μηχανικού, ηλεκτρολογικού, λαμαρίνας/βαφής τομέα έχουν και οι ίδιοι ελαστικά και τα πουλάνε και όχι μόνον το παλιά παραδοσιακά μαγαζιά με ελαστικά.
Κακά τα ψέματα και βγάζω τα οικονομικά δεδομένα, τα ελαστικά σώφρον είναι να τα αλλάζουμε στην Ελλάδα και τα έχουμε ξαναπεί σε παρόμοια θέματα, για λόγους ασφαλείας πρωτίστως, όταν αντιλαμβανόμαστε ότι χάνουν το κράτημα τους, την αρχική αίσθηση τους, την υφή τους, κ.τ.λ. και αυτό μπορεί να συμβεί, καθότι βρισκόμαστε στην Ελλάδα με ότι αυτό συνεπάγεται, δρόμοι κακοί, οδηγικό στυλ, κ.τ.λ. να τα αλλάζουμε.Έχει επικρατήση η γνώμη ότι πρέπει να τα αλλάζουμε κάθε 4 με 5 χρόνια ή κάθε 50000 χιλιόμετρα...Δηλαδή αν πέσω σε μία λακούβα και το ένα ελαστικό πληγωθεί επειδή δεν το έχω 5 χρόνια και δεν έκανα 50000 χιλιόμετρα δεν πρέπει να το αλλάξω;Και άλλα πόσα παραδείγματα.
Βέβαια στις μέρες μας βλέπω αρκετά από τα διπλανά οχήματα να φέρουν slick ελαστικά, και αναρωτιέμαι, μπας και τρέχω στη formula1;Οι οικονομικές συγκυρίες μας κάναν να κάνουμε αλχημείες, κ.τ.λ. με ότι αυτό συνεπάγεται...
Να ακούμε τους ειδικούς, να μελετάμε, να ρωτάμε πολλούς στο αντικείμενο, κ.τ.λ. ώστε να κάνουμε ότι μπορούμε με γνώμονα την οδική ασφάλεια όλων μας.