Εσείς τι γνώμη έχετε για τα αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους; Μήπως πρέπει τελικά τον έλεγχο να τον έχει ο οδηγός;
Εσείς τι γνώμη έχετε για τα αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους; Μήπως πρέπει τελικά τον έλεγχο να τον έχει ο οδηγός;
3.806 Επισκέψεις στο άρθρο (2/5/2014)
Πόσο θέλετε να παρεμβαίνουν τα συστήματα του αυτοκινήτου στην οδήγηση; Γιατί αν θέλετε να έχετε τον απόλυτο έλεγχο, μάλλον το μέλλον θα σας δυσαρεστήσει. Νομίζετε πως θα είναι καλύτερα όταν τα αυτοκίνητα αρχίσουν να οδηγούνται μόνα τους;
autotriti team
Αν οι παρουσιάσεις τεχνολογιών των Αudi, Ford και Volvo, μόνο για να αναφέρουμε μερικούς κατασκευαστές, είναι κάποια ένδειξη, τότε το μέλλον φαίνεται να κινείται προς την κατεύθυνση των αυτόνομων αυτοκινήτων. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Google που έχει ήδη πάρει άδεια να κινεί αυτόνομα αυτοκίνητα σε κάποιες πολιτείες της Αμερικής.Είναι όμως θετική αυτή η εξέλιξη; Για ένα κοινό στο οποίο αρέσει η διαδικασία της οδήγησης, το σενάριο των αυτόνομων αυτοκινήτων φαντάζει μάλλον εφιαλτικό. Αν δυσκολευόμαστε να αφήσουμε την επιλογή της σχέσης στο κιβώτιο σε έναν υπολογιστή, πόσο θα θέλαμε άραγε να αφήσουμε ολόκληρη την οδήγηση;Όμως το μέλλον δεν το αποφασίζουν οι παραδοσιακοί αλλά οι καινοτόμοι. Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σημασία σήμερα έχει η αποδοτικότητα και η ασφάλεια. Τα συστήματα που θα οδηγούν τα αυτοκίνητα σε λίγα χρόνια, θα το κάνουν με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση και με αποφυγή κάθε πιθανού ατυχήματος. Και σε αυτό, το δεύτερο, σκέλος, δεν διαφωνεί κανείς. Ιδίως οι ασφαλιστικές εταιρείες που θα είναι οι πιο επωφελημένοι.Είναι όμως θετική εξέλιξη η αυτονόμηση των αυτοκινήτων; Ίσως για τις περιπτώσεις διαδρομών στις πόλεις, από και προς τη δουλειά, το σχολείο ή το σούπερ μάρκετ, όπου η διαδικασία της οδήγησης είναι μάλλον τετριμμένη και βαρετή, αν όχι κουραστική στο μποτιλιάρισμα, τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα προσφέρουν στον οδηγό ελεύθερο χρόνο να διαβάσει την εφημερίδα του ή να κάνει τα τηλεφωνήματά του. Ποιος μπορεί να πει όχι σε κάτι τέτοιο;Αν πάλι στο ταξίδι στο χωριό το αυτοκίνητο μπορεί να αναλάβει την ασφαλή μετακίνηση με το ελάχιστο δυνατό κόστος, μπορεί κανείς να πει όχι; Μπορεί κανείς να πει πως προτιμά να κινείται ανάμεσα σε άλλα αυτοκίνητα οι οδηγοί των οποίων μπορεί να βιάζονται, να μην προσέχουν ή να έχουν πιει; Μπορεί κανείς να πει ότι προτιμάει να κάψει τα διπλά σε καύσιμο;Τι λέτε λοιπόν; Βλέπετε οφέλη στην αυτονόμηση των αυτοκινήτων; Ή μήπως βλέπετε μόνο αρνητικά; Ποια;
Το θέμα είναι παρεμφερές με τα μαύρα κουτιά που λέγατε,Είμαι υπέρ της τεχνολογίας και της εξέλιξης, ακολούθησα στην ζωή μου κάποιο τεχνολογικό επάγγελμα που το αποδέχομαι ως λειτούργημα.Καλώς, κακώς, ευτυχώς, δυστυχώς, το νόμισμα και εδώ έχει δύο όψεις και πρέπει να τις βλέπουμε και τις δύο. Είναι καλό να μην υπάρχει οδηγός για να οδηγείται οποιοδήποτε όχημα, κ.τ.λ. το θέμα είναι να υπάρχουν εκείνες οι ασφαλιστικές δικλείδες οι οποίες δεν θα αφήσουν έρμαιο τους πολίτες σε κανέναν κουτοπόνηρο και με κακούς σκοπούς.Και εδώ όλα αυτά μπορούν να γίνουν μέσω της θύρας OBD3 και παραπέρα... Ας υπάρχει η δυνατότητα να έχει τον απόλυτο έλεγχο ο οδηγός και όχι ένα υπολογιστικό σύστημα, εντός ή εκτός οχήματος. Η οδήγηση είναι ένα συναίσθημα, ο άνθρωπος οδηγός πάνω από όλα και όλους. Πριν καλεστούμε να πάρουμε θέση ας μελετήσουμε και ας μάθουμε ότι περισσότερο μπορούμε.
Είναι μια πολύ
καλή λύση για να αυξηθούν τα οχήματα στους δρόμους. Ένας παππούλης 90 ετών χωρίς
να χρειάζεται να έχει κάποιες ικανότητες οδήγησης θα τον προγραμματίζουμε να πάει
μόνος του από ένα σημείο Α σε ένα σημείο Β. Ομοίωςκαι ένα δωδεκάχρονο παιδάκι θα
προγραμματίζουμε το αυτοκίνητο να το πηγαίνει στο σχολείο και να το φέρνει πίσω
μια συγκεκριμένη ώρα. Τόσο απλά.
Δεν με πειράζει να κυκλοφορούν αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, αρκεί να μην γίνει υποχρεωτικό. Ας κυκλοφορούν όσοι θέλουν με το αυτοκίνητο τους χωρίς οδηγό, αλλά να επιτρέπεται να κυκλοφορούν παράλληλα και οι υπόλοιποι. Στο κάτω κάτω τα παλιά αυτοκίνητα έτσι κι αλλοιώς θα έχουν οδηγούς. Τα καινούρια αυτοκίνητα που δεν θα έχουν οδηγό, δηλαδή όπως το καταλαβαίνω θα έχουν τη δυνατότητα αυτόνομης κίνησης, πιστεύω να έχουν και τη δυνατότητα να τα οδηγούν οι οδηγοί τους κατ΄επιλογή. Δηλαδή όταν βαριέσαι το ρυθμίζεις να πηγαίνει μόνο του και έχεις όρεξη να οδηγήσεις, απενεργοποιείς τον αυτόματο πιλότο και οδηγείς όπως θέλεις.
H αυτόματη κίνηση των επιβατικών αυτοκινήτων πιστεύω ότι θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των ατυχημάτων.
Την εξέλιξη προς την κατεύθυνση αυτή την βλέπω σε δύο στάδια.
Στο άμεσο μέλλον, θα επιτευχθεί με μικρή σχετικά οικονομική επιβάρυνση η αυτόματη διατήρηση λωρίδας και απόστασης από προπορευόμενο αυτοκίνητο (δηλ η αυτόματη διατήρηση σε κομβόι), πράγμα που θα διευκολύνει πολύ την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.
Στο απώτερο μέλλον θα γίνει εφικτή και η αυτόνομη οδήγηση από το Α στο Β με απλή φόρτωση των συντεταγμένων στο σύστημα.
Αυτό όμως θα έχει σημαντικό κόστος όχι μόνο για τα αυτοκίνητα, αλλά και για τις υποδομές (έξυπνες σημάνσεις κλπ).
Σε κάθε περίπτωση πάντως, ένας "χειριστής" θα πρέπει να βρίσκεται στη θέση του οδηγού, ο οποίος θα έχει και την ευθύνη της κίνησης του οχήματος, και φυσικά το όχημα θα πρέπει να μπορεί να οδηγηθεί και συμβατικά (χειροκίνητα).
Ταξί και λεωφορεία θα μπορεί να γίνουν αυτόματα χωρίς οδηγό, με περιορισμούς σε ταχύτητα και ακτίνα δράσης.
Αν καποια στιγμη κυκλοφορησουν ποτε αποκλειστικα αυτοκινητα χωρις οδηγο τοτε θα εχει ερθει και το τελος της καθαρης παραδοσιακης αυτοκινησης! Οτι καλυτερο θα μπορουσε ποτε να σου προσφερει το αυτοκινητο απλα δεν θα υπαρχει. Τα τελευταια 100 χρονια το αυτοκινητο εξελιχθηκε, ανανεωθηκε, πρωτοπορησε εξαιτιας της αγαπης και του παθους του ανθρωπου για την οδηγηση. Αν τωρα για τους εξελιγμενους τεχνοκρατες το αν θα εισαι σε τραινο ειτε σε αυτοκινητο θα ειναι το ιδιο εγω δεν συμφωνω. Ελπιζω ολα αυτα να παραμεινουν σε πιλοτικα προγραμματα και να μην υπαρξουν στο μελλον μονο επιβατες στα οχηματα-ρομποτ!
Το θέμα είναι παρεμφερές με τα μαύρα κουτιά που λέγατε,Είμαι υπέρ της τεχνολογίας και της εξέλιξης, ακολούθησα στην ζωή μου κάποιο τεχνολογικό επάγγελμα που το αποδέχομαι ως λειτούργημα.Καλώς, κακώς, ευτυχώς, δυστυχώς, το νόμισμα και εδώ έχει δύο όψεις και πρέπει να τις βλέπουμε και τις δύο.
Είναι καλό να μην υπάρχει οδηγός για να οδηγείται οποιοδήποτε όχημα, κ.τ.λ. το θέμα είναι να υπάρχουν εκείνες οι ασφαλιστικές δικλείδες οι οποίες δεν θα αφήσουν έρμαιο τους πολίτες σε κανέναν κουτοπόνηρο και με κακούς σκοπούς.Και εδώ όλα αυτά μπορούν να γίνουν μέσω της θύρας OBD3 και παραπέρα...
Ας υπάρχει η δυνατότητα να έχει τον απόλυτο έλεγχο ο οδηγός και όχι ένα υπολογιστικό σύστημα, εντός ή εκτός οχήματος.
Η οδήγηση είναι ένα συναίσθημα, ο άνθρωπος οδηγός πάνω από όλα και όλους.
Πριν καλεστούμε να πάρουμε θέση ας μελετήσουμε και ας μάθουμε ότι περισσότερο μπορούμε.
Είναι μια πολύ καλή λύση για να αυξηθούν τα οχήματα στους δρόμους. Ένας παππούλης 90 ετών χωρίς να χρειάζεται να έχει κάποιες ικανότητες οδήγησης θα τον προγραμματίζουμε να πάει μόνος του από ένα σημείο Α σε ένα σημείο Β. Ομοίως και ένα δωδεκάχρονο παιδάκι θα προγραμματίζουμε το αυτοκίνητο να το πηγαίνει στο σχολείο και να το φέρνει πίσω μια συγκεκριμένη ώρα. Τόσο απλά.
Δεν με πειράζει να κυκλοφορούν αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, αρκεί να μην γίνει υποχρεωτικό. Ας κυκλοφορούν όσοι θέλουν με το αυτοκίνητο τους χωρίς οδηγό, αλλά να επιτρέπεται να κυκλοφορούν παράλληλα και οι υπόλοιποι. Στο κάτω κάτω τα παλιά αυτοκίνητα έτσι κι αλλοιώς θα έχουν οδηγούς. Τα καινούρια αυτοκίνητα που δεν θα έχουν οδηγό, δηλαδή όπως το καταλαβαίνω θα έχουν τη δυνατότητα αυτόνομης κίνησης, πιστεύω να έχουν και τη δυνατότητα να τα οδηγούν οι οδηγοί τους κατ΄επιλογή. Δηλαδή όταν βαριέσαι το ρυθμίζεις να πηγαίνει μόνο του και έχεις όρεξη να οδηγήσεις, απενεργοποιείς τον αυτόματο πιλότο και οδηγείς όπως θέλεις.
H αυτόματη κίνηση των επιβατικών αυτοκινήτων πιστεύω ότι θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των ατυχημάτων.
Αν καποια στιγμη κυκλοφορησουν ποτε αποκλειστικα αυτοκινητα χωρις οδηγο τοτε θα εχει ερθει και το τελος της καθαρης παραδοσιακης αυτοκινησης! Οτι καλυτερο θα μπορουσε ποτε να σου προσφερει το αυτοκινητο απλα δεν θα υπαρχει. Τα τελευταια 100 χρονια το αυτοκινητο εξελιχθηκε, ανανεωθηκε, πρωτοπορησε εξαιτιας της αγαπης και του παθους του ανθρωπου για την οδηγηση. Αν τωρα για τους εξελιγμενους τεχνοκρατες το αν θα εισαι σε τραινο ειτε σε αυτοκινητο θα ειναι το ιδιο εγω δεν συμφωνω. Ελπιζω ολα αυτα να παραμεινουν σε πιλοτικα προγραμματα και να μην υπαρξουν στο μελλον μονο επιβατες στα οχηματα-ρομποτ!