
Με εξαίρεση την Αθηνών-Λαρίσης και κατόπιν αποσπασματικά μέχρι τη Θεσσαλονίκη, και τα πρόσφατα έργα σε Ιόνια, Εγνατία και Κόρινθο-Τρίπολη-Καλαμάτα, οι υπόλοιποι δρόμοι είναι στενοί, παλιοί και -το σημαντικότεροo- διπλής κατευθύνσεως.
Έχει η Ελλάδα ανάγκη από πιο γρήγορα αυτοκίνητα λόγω δρόμων;
9.027 Επισκέψεις στο άρθρο (2/2/2014)
Πέσαμε με τα μούτρα στην οικονομία και ξεχάσαμε την ασφάλεια; Η είσοδος των ντίζελ και η μείωση των επιδόσεων αντιμετωπίστηκε κυνικά εν μέσω ύφεσης, μήπως όμως η Ελλάδα δεν είναι σαν την υπόλοιπη Ευρώπη και θέλει παραπάνω άλογα λόγω δρόμων;
autotriti team
Υπάρχει άλλη χώρα που της οποίας το οδικό δίκτυο να βασίζεται σε τόσα λίγα χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων; Το εθνικό μας δίκτυο, ακόμη και αυτό που φέρει τον τίτλο «Εθνική Οδός» είναι μικρό και σπάνια τηρεί προδιαγραφές εξωτερικού. Με εξαίρεση την Αθηνών-Λαρίσης και κατόπιν αποσπασματικά μέχρι τη Θεσσαλονίκη, και τα πρόσφατα έργα σε Ιόνια, Εγνατία και Κόρινθο-Τρίπολη-Καλαμάτα, οι υπόλοιποι δρόμοι είναι στενοί, παλιοί και -το σημαντικότεροo- διπλής κατευθύνσεως.
Όταν έχεις τέτοιο οδικό δίκτυο, το προσπέρασμα στο αντίθετο ρεύμα αποτελεί καθημερινή υπόθεση. Βάλε έναν μέσο Ευρωπαίο οδηγό να πιάσει τιμόνι Αθήνα-Γιάννενα και θα φανεί αμέσως η διαφορά. Οι Έλληνες οδηγοί έχουν μάθει να ανταπεξέρχονται σε αντίξοες συνθήκες, ξέρουν τα αποφεύγουν κινδύνους, να γνωρίζουν τα όρια του αυτοκινήτου τους και ακόμη και να εφαρμόζουν αγωνιστικές μεθόδους, ειδικά στο προσπέρασμα.Και τα αυτοκίνητα;
Οι δρόμοι διαφέρουν, τα αυτοκίνητα όμως είναι ίδια με αυτά της υπόλοιπης Ευρώπης. Όταν η «μόδα» ή τέλος πάντων η τάση ρίχνει τις επιδόσεις, ρίχνει την απόδοση, ρίχνει (βασικά) τις ρεπρίζ ώστε να επιτυγχάνεται χαμηλή κατανάλωση, στην Ευρώπη η διαφορά δεν έχει κανέναν αντίκτυπο. Στην Ελλάδα όμως;
Ποιος Ευρωπαίος έχει να... ανεβοκατεβεί βουνά, να προσπεράσει φορτηγά, ακόμη και κομβόι στον ανήφορο, να αποφύγει ΚΤΕΛ που προσπερνούν το ένα το άλλο στο αντίθετο ρεύμα και έρχονται κατά πάνω του, και να είναι και φορτωμένος με την προίκα του Πάσχα ή του καλοκαιριού;
Φτάνουν τα άλογα ενός αυτοκινήτου νέας κοπής για κάτι τέτοιο; H πιστεύετε πως χρειάζονται στην Ελλάδα πιο γρήγορα, πιο ισχυρά και άρα πιο ασφαλή (ενεργητικά) αυτοκίνητα; Τι λέτε;
Φιλε Στάθη, εχεις δικιο μπερδεφτηκα με τα 20 κιλα (περιπου 200Nm). Τωρα σε αυτό που λες για το σωστο προσπερασμα, επείσης εχεις πολυ δικιο. Βεβαια θεωρώ οτι απο εμας που διαβαζουμε περι αυτοκινήτου γνωρίζουμε τι θα πει σωστο προσπερασμα και πως γινεται αυτο. Αλλα εχω δει παρα πολλα, οποτε μερικα αλογακια παραπανω δε βλαπτουν ακομα και αν βρισκονται κατω απο το καπο και βοσκουν. ΑΝ και ΟΤΑΝ χρειαστει να μπορεσουν να τρεξουν για να βγουμε ζωντανοι απο ενα προσπερασμα σε ευθεια μικροτερη ή ιση των 500 μετρων.
Να προσθέσω κάτι, που πιστεύω ότι δεν κάνουν οι περισσότεροι οδηγοί, όταν προσπερνούν. Όταν προσπερνούμε, θα πρέπει να το κάνουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται, προκειμένου να μην βρισκόμαστε πολύ ώρα εκτεθειμένοι στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Αυτό γίνεται όταν κατεβάσουμε μια ή δύο σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, πατήσουμε το γκάζι στο πάτωμα, αλλάζουμε στην αμέσως ανώτερη σχέση, όταν οι στροφές του κινητήρα φθάσουν λίγο πιο πάνω από τις στροφές, που αποδίδεται η μέγιστη ιπποδύναμη και γενικά πατάμε τέρμα το γκάζι, όση ώρα διαρκεί το προσπέρασμα. Δεν έχει νόημα ο κινητήρας μας να έχει μεγάλη ιπποδύναμη και ροπή, αν εμείς δεν την εκμεταλλευόμαστε πλήρως, στο προσπέρασμα. Προς τον φίλο Nickt, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι η ροπή που αναφέρεις, μάλλον είναι λάθος. Τα 20 Νm είναι τόσο μικρή ροπή, που όλα τα σημερινά αυτοκίνητα την ξεπερνούν κατά πολύ. Εκτιμώ ότι ήθελες να πεις 200 Νm.
ωραιο θεματακι.
Λοιπον διανυω το Αθηνα-Αρτα σχετικα συχνα αλλοτε οδηγώντας αλλοτε όχι.
ΠΡΕΠΕΙ το αυτοκινητο να μπορει να κανει οτι χρειαζεται για να περασεις την νταλικα ή τις νταλικες πριν το επομενο σετ στροφων που ειναι απο 3-10 χλμ ειτε ειναι αδειο ειτε κουβαλαει το μισο χωριο μαζι του. Αυτο σημαινει τουλαχιστον 3ψηφιο αριθμο ιππων (ιδανικα κοντα στα 150) και απο ροπη κοντα στα 20Nm.
Υπαρχουν και συγχρονα diesel αυτοκινητα που μπορουν να το κανουν αυτο, αλλα οχι πολλα, τα περισσοτερα ψοφανε μετα τις 4000 στροφες (αντε μετα να ανεβασεις ταχυτητα πανω στο προσπερασμα).
ΑΛΛΑ το ζητημα ειναι οτι υπαρχει και η τεχνολογια για πιο δυνατα-γρηγορα αυτοκινητα που να καιναι λιγοτερο απο τα λεγομενα οικονομικα (ειτε βενζινης ειτε diesel). Τωρα γιατι δεν περναει στην παραγωγη αλλο καπελο
Μετά και τις πρόσφατες αυξήσεις στα διόδια, δυνατό compact crossover, για να περνάμε από ... τα βουνά.
Κακο οδικο δικτυο=μεγιστη προσοχη λογο προσφυσης,λογο τυφλων σημειων,λογο αντιθετων στροφων,λογο μη σωστης παιδειας και κατα επεκταση συμπεριφορας ως προς τους αλλους οδηγους.Εαν εφαρμοσθουν ολα αυτα(και ακομα περισσοτερα που θελει μεγαλη αναλυση και ο χωρος δεν μας αρκει..)ειτε θα εχουμε στην κατοχη μας μικρης ισχυος αυτοκινητο ειτε μεγαλης ολα ΜΑ ολα εξαρτονται απο ποσο το μυαλο μας ειναι στην "θεση" του,διοτι ΕΜΕΙΣ χειριζομαστε το οχημα μας(για μερικα ακομη χρονια τουλαχιστον απο οτι φαινετε απο την εξελιξη τις τεχνολογιας.)και κατα επεκταση ΕΜΕΙΣ κρινουμε και αποφασιζουμε κατα την διαρκεια τις οδηγησης.Ειμαστε ΠΑΝΤΑ υπευθηνη για την καθε μας κινηση στον δρομο ειτε εχεις 100 αλογα στα "ποδια" σου ειτε 200,ειτε 300 και παει λεγοντας.
Τι μου θυμίσατε τώρα...όχι ότι το είχα ξεχάσει δηλαδή...Είμαι στην Πατρών-Κορίνθου με κατεύθυνση προς Αθήνα. Για αυτούς που τυχόν δεν ξέρουν, μιλάμε για μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και μια ακόμα μικρή λωρίδα ασφαλείας, η οποία ουσιαστικά είναι λωρίδα κυκλοφορίας. Μπροστά μου είναι ένα ακόμα ιχ και μπροστά από αυτό, είναι δύο επικαθήμενες νταλίκες. Κάποια στιγμή, βγαίνουμε σε μια ευθεία η οποία επαρκεί για να προσπεράσουμε και τις δύο νταλίκες. Το αντίθετο ρεύμα είναι ελέυθερο, οπότε ο μπροστινός μου ξεκινάει την προσπέραση και τότε είναι που κάνω κι εγώ το ΜΕΓΑ λάθος και τον ακολουθώ...Όλα θα είχαν πάει καλά, αν ο μπροστινός μου, φοβούμενος-λανθασμένα-ότι δεν θα προλάβει να προσπεράσει και την δεύτερη νταλίκα πριν την επόμενη αριστερή στροφή, φρενάρει και μπαίνει στο κενό ανάμεσα στις δύο νταλίκες. Εγώ έχω κόψει σημαντικά από το αναγκαστικό φρενάρισμα, δεν έχω χώρο να μπω κι εγώ ανάμεσα, ούτε προλαβαίνω να φρενάρω και να μπω πίσω από την δεύτερη νταλίκα και είμαι στο αντίθετο ρεύμα με την αριστερή στροφή να πλησιάζει...με φρίκη συνειδητοποιώ ότι θα μπω στην στροφή, στο αντίθετο ρεύμα!!! "Τετέλεσται" σκέφτομαι και κάνω το μόνο που μπορώ, κατεβάζω δλδ και σανιδώνω το γκάζι...μπαίνω στην στροφή σχεδόν σίγουρος ότι είναι τα τελευταία μου δευτερόλεπτα και πιθανόν και κάποιου άλλου που θα έπαιρνα στον λαιμό μου...Ευτυχώς αν και ερχόταν αμάξι, ήταν αρκετά μακριά και έτσι πρόλαβα να προσπεράσω και να μπω στο ρεύμα μου...Πάθημα που έγινε μάθημα. Ποτέ προσπέραση ταυτόχρονα με άλλον σε μονή λωρίδα, δεν πάνα οδηγάει Φεράρι...Όσο αφορά το αμάξι, κατά την γνώμη μου, πρέπει να είναι τουλάχιστον 100 άλογα και με ελάχιστη ροπή 19-20 κιλά...Αλλιώς οπλίζεσαι με υπομονή και πας με την ταχύτητα που αποφασίζει ο μπροστινός σου...
Το εαν τελικά κάποιος χρειαζεται αυτοκίνητο αυξημένης ιπποδύναμης εξαρτάται από το που συνήθως αυτός κινείται. Γιατί όταν ένα αυτοκίνητο πραγματοποιει τη συντριπτική πλειοψηφία των χιλιομέτρων του εντός και πέριξ των πόλεων και πάει στο χωριό μια δυο φορές το χρόνο ο κάτοχός του προφανώς δεν χρειάζεται άφθονους ίππους ειδικά στις εποχές που ζούμε όπου ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχει αυξημένο κόστος χρήσης. Το αντίθετο φυσικά ισχύει αν το αυτοκίνητο του παραδείγματός μας διανύει μεγάλο μέρος των χιλιομέτρων του στο επικίνδυνο έπαρχιακό οδικό δύκτιο όπου χρειάζονται μεγάλα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας. Σε τελική ανάλυση ο,τι και αν οδηγούμε πάντα πρέπει να τηρούμε τους στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας
Ο κάθε οδηγός αγοράζει αυτοκίνητο με βάση τις οδηγικές του ικανότητες και προτιμήσεις, αλλά κυρίως με βάση τα οικονομικά του. Αν δεν έχει τα απαιτούμενα χρήματα για ένα δυνατό και γρήγορο αυτοκίνητο, δεν θα το αγοράσει, όσο και αν ξέρει ότι θα του προσφέρει καλύτερη ενεργητική ασφάλεια. Απλά όταν δεν μπορεί να προσπεράσει, θα ακολουθεί τον προπορευόμενο, όσο χρειαστεί. Εγώ προτιμώ τα δυνατά και γρήγορα αυτοκίνητα, για να μπορώ να οδηγώ με ασφάλεια, έστω και αν είναι παλιά μοντέλα.
Ο Έλληνας με τη βλακεία που έχει (κάπως αλλιώς λέγεται....) μετατρέπει το γρήγορο αμάξι σε δημόσιο κίνδυνο, μιας και θεωρεί πως λόγω μεγάλης ιπποδύναμης έχει και ιδιαίτερες ικανότητες....
Οπότε, τα παραπάνω άλογα δε σημαίνουν πάντα και αυξημένη ενεργητική ασφάλεια. Θα σήμαιναν, αν ο εγκέφαλος του οδηγού ήταν αρκετά ώριμος να κρίνει και να χρησιμοποιεί τα άλογα όπως πρέπει, αλλά δεν....
Ναί και όχι
Ναί σε επιτάχυνση και ρεπρίζ, όχι σε τελική ταχύτητα.
Τα παραπάνω όμως δεν σημαίνουν απλά "κοντό κιβώτιο", επειδή θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η ανάγκη για χαμηλή κατανάλωση και (ηχητικά) άνετο ταξίδι.
Συνεπώς, αν θα ήθελα να προδιαγράψω το ιδανικό αυτοκίνητο για τους ελληνικούς δρόμους, θα πρότεινα ένα μεσαίο-μικρομεσαίο με αξιοπρεπείς επιδόσεις, πχ 0-100 σε 10-11 s, μέγιστη ταχύτητα 190-200 km/h, βάρος γύρω στα 1300 kg, μήκος 4.2-4.5 m με και με ικανή απόσταση από το έδαφος, πχ ένα light crossover.
Πολύ ωραίο το θέμα, όπως επίσης και πολύ σύνθετο λόγω των ιδιομορφών του εδάφους και των πολιτών της χώρας μας.
Καταρχάς πρέπει πάντοτε να πρυτανεύει η οδηγική ασφάλεια όλων μας, είναι υποχρέωση όλων μας και της κάθεμια και του κάθενος ξεχωριστά.Σε παρεμφερή θέμα έχουμε πει πως τα οδικά ατυχήματα κοστίζουν πάρα μα πάρα πολύ μακροπρόθεσμα κι όλας σε όλους μας.Δεν είναι το θέμα ο θάνατος, είναι και οι μόνιμες βλάβες τις οποίες καλούμαστε να πληρώσουμε όλοι μας σε χρήμα και προσωπική προσπάθεια.Βέβαια το θέμα οδική ασφάλεια δεν έχεις κέρδος για πολλούς ανώτατους άρχοντες γι αυτό δεν το αγγίζει κανείς.
Πάντοτε κάποιοι θέλουν το περισσότερο, το κάτι περισσότερο, το ακόμα περισσότερο, κ.τ.λ. από το όχημα τους.Το θέμα είναι αν μπορούν να αγοράσουν αυτό το κάτι, αν μπορούν να το οδηγήσουν, αν μπορούν να το συντηρήσουν και τέλος αν δεν μπορούν να το έχουν, να είναι συνετοί με αυτό που μπορούν να έχουν, μέχρι να πάνε σε κάτι που έχει το κάτι για αυτούς.
Οι δρόμοι μας σε σχέση με παλαιότερα είναι πολύ καλύτεροι αλλά όχι Ευρωπαΐκοι σε καμία περίπτωση.Αυτούς έχουμε με αυτούς προχωράμε, με τα όποια θετικά και αρνητικά και απαιτούμε το κάτι πιο καλό προς όφελος όλων.
Τα σημερινά οχήματα είναι πιο γρήγορα, πιο ασφαλή συνολικά και βλέπω τώρα πως επικρατεί η τάση να μειωθεί το βάρος τους έστω και κατά 100 κιλά, που είναι κάτι στην συνολική εικόνα του οχήματος, ειδικά στην ενεργητική του ασφάλεια.Τα οχήματα της σειράς και πάλι όμως έχουν βάρος και λίγη ιπποδύναμη, που δεν συμβαδίζει το αναλογία κιλά ανά ίππο.Οπότε πρέπει να το λαμβάνουμε σοβαρά υπ όψιν μας αυτό, το οποίο καθορίζει τα όρια του οχήματος μας, αλλά και τα δικά μας, και ας έχουμε κάποιοι παραπάνω δυνατότητες χειρισμού του οχήματος μας.
Αν υπάρχει η δυνατότητα για κάτι πιο δυνατό σε ιπποδύναμη είναι καλό, και όπως το βλέπει κανείς, υποκειμενικό.Επίσης και πόσο δυνατά είναι τα χέρια για την αυξημένη ιπποδύναμη.Το όλο πακέτο είναι δυνατά χέρια και δυνατά μοτέρ, αν μπορούν να υπάρξουν και τα δύο, αλλιώς μεγάλη προσοχή και σύνεση.
Σώφρον είναι να ρωτάμε και τους λίγο πιο ειδικούς για τα οχήματα, όπως επίσης και να ακούμε αυτά που έχουν να μας πουν, δίχως δόλο, να πουλήσουν, κ.τ.λ. αλλά από απλή αγάπη για το όχημα και μόνον.Ακόμα και κάτι να γραφεί είναι για το καλό, και ας μην συμφωνούμε με αυτούς.Αυτή άλλωστε είναι και η μαγεία της δημοκρατίας.
Προσοχή λοιπόν με τις δυνατότητες του οχήματος μας, με τις ικανότητες τις δικιές μας και την ασφάλεια των γύρων μας.
Η δουλειά των εταιρειών είναι να πουλάνε τα αυτοκίνητά τους και όχι να ενημερώνουν τον κόσμο.
Οι άνθρωποι πρέπει να καταλάβουν ότι τα όριά τους είναι πολύ περιορισμένα σε σχέση με αυτά των σημερινών αυτοκινήτων.
Αν το καταλάβουν αυτό ΟΛΟΙ οι οδηγοί, τότε θα σταματήσουμε να σκοτωνόμαστε στους άθλιους δρόμους μας.
Σίγουρα τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες ρεπρίζ και οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι κάνουν ένα ταξίδι πιο ασφαλές.Ωστόσο θα πρέπει πάντα να συμβιβαζόμαστε με το αυτοκίνητο που οδηγούμε και την κατάσταση των δρόμων η οποία είναι δεδομένη.Δεν θα πρέπει σε καμμία περίπτωση να υπερεκτιμούμε τις δυνατότητές μας ούτε αυτές του αυτοκινήτου.Α!και όταν κουβαλάμε την προίκα μας καλό θα είναι να οδηγούμε πολύ πιο συνετά και να αποφευγουμε( όσο γίνεται )τις προσπεράσεις ειδικά όταν αναγκαζόμαστε να εισέρθουμε στο αντίθετο ρευμα κυκλοφορίας όπου αυτό επιτρέπεται
Ακριβως αυτη τη συζητηση ειχα χτες με φιλο που επαινουσε το νεο Quashqai
με το μοτερ των 1200 κυβικων και των 110 ιππων.
"Μα μιλαμε για ενα crossover που ο σκοπος της υπαρξης του ειναι να γεμιζει με οικογενεια και αποσκευες..." του υπενθυμισα...που ισως ανεβει και κανενα βουνο!"
Ποση ενεργητικη ασφαλεια μπορει να προσφερει ενα τετοιο αυτοκινητο στην εθνικη;
Oση και το νεο Mondeo με τον χιλιαρη ecoboost;
Μηπως εχουμε χασει την μπαλλα;
Δεν μιλαμε για αυτοκινητα αστικου κυκλου αλλα για "μεγαλα"αυτοκινητα που θα κληθουν να σηκωσουν και το βαρος μιας εκδρομης με φουλ φορτιο.
Νομιζω οτι παμε λαθος και γρηγορα ολοι αγορασουν αυτα τα αυτοκινητα θα καταλαβουν τους περιορισμους τους.
Ειναι ευθυνη των εταιριων να πουν στον κοσμο οτι αυτοι οι περιορισμοι ΥΠΑΡΧΟΥΝ για να γλυτωσουν μετα απο τα παραπονα και τους δυσαρεστημενους πελατες...