Ψάχνετε ένα καινούριο οικογενειακό και δεν θέλετε να υπερβείτε το όριο των 15.000 ευρώ που έχετε θέσει; Τότε τα παρακάτω δύο μοντέλα αξίζουν την προσοχή σας, ακόμη και αν θεωρητικά ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες.
Θα μπούμε κατευθείαν στο ψητό. Μοντέλα τα οποία μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας αναφορικά με τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές -είτε από την κατηγορία των μικρομεσαίων, είτε από αυτήν των B-SUV- και τα οποία δεν υπερβαίνουν τα 15 χιλιάρικα, δεν υπάρχουν πολλά. Όμως υπάρχουν, και δύο τέτοια παραδείγματα είναι τα Fiat Tipo και Kia Stonic που επιλέξαμε, αμφότερα από διαφορετική κατηγορία αμαξώματος. Κλασικό οικογενειακό hatchback το Fiat Tipo, B-SUV με ασφάλτινο προσανατολισμό το Kia Stonic. Όσο δε για την τιμή τους, 14.990 ευρώ κοστίζει το ιταλικό hatchback στην αρχική έκδοση με τα 100 άλογα (13.990 € το σεντάν), 14.690 ευρώ κοστίζει το Kia Stonic με τον 1,2 κινητήρα των 84 ίππων.
Tι έχουν από εξοπλισμό; Αναφορικά με τον εξοπλισμό των δύο μοντέλων, και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν ελλείψεις, όμως ας υπενθυμίσουμε ότι πρόκειται για αρχικές, βασικές εκδόσεις. Για παράδειγμα, το Tipo έχει συστήματα ασφάλειας (περιοριστής ταχύτητας, Lane Control, Attention Assist, Cruise Control), εφοδιάζεται με ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών, ενώ τις ανάγκες ψυχαγωγίας καλύπτει σύστημα Ραδιοφώνου Uconnect DAB με USB και Bluetooth. Όσον αφορά το Stonic, προσφέρει στην βασική του έκδοση σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill-start Assist), αλλά και ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών. Τέλος, από πλευράς εγγύησης, η Fiat προσφέρει εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών με ισχύ 200.000 χλμ., ενώ η Kia καλύπτει το Stonic για 7 έτη/150.000 χλμ.
Εσωτερικό: Πιο πλούσιο το Stonic, κυρίαρχο στους χώρους το Tipo
Σχεδιαστικά, το Fiat Tipo είναι καλαίσθητο στο εσωτερικό του, με αναθεωρημένο επιλογέα ταχυτήτων και τιμόνι. Η βασική έκδοση εξοπλισμού περιλαμβάνει το σύστημα infotainment Uconnect με USB και Bluetooth, ενώ στα πιο ακριβά πακέτα City Life και Life προσφέρεται και οθόνη αφής 7 ιντσών. Σε επίπεδο υποβοήθησης διαθέσιμα είναι μεταξύ άλλων τα συστήματα Lane και Cruise Control. Καλή επίσης σε γενικές γραμμές είναι και η εργονομία του μοντέλου.
Φρέσκια και περισσότερο high-tech στη βασική της έκδοση GL Inmotion είναι η καμπίνα του Kia Stonic. Καλές επενδύσεις και πιο ποιοτική αίσθηση χαρίζουν ευχάριστη νότα στα γεροδεμένα υλικά του. Όσον αφορά την ψυχαγωγία των επιβατών, η οθόνη αφής έχει επιφάνεια 8 ιντσών, ενώ και ο στάνταρ εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας έγινε πληρέστερος. Εκτός από μεγαλύτερη οθόνη, το βελτιωμένο σύστημα infotainment προσφέρει τις γνωστές υπηρεσίες Apple CarPlay & Android Auto.
Στο κομμάτι των χώρων, τέλος, ξεκάθαρη είναι η υπεροχή του Tipo, αφού με τα 440 λίτρα χωρητικότητας στο πορτ-μπαγκάζ βρίσκεται ανάμεσα στα κορυφαία μικρομεσαία. Από την άλλη, μικρότερος είναι ο χώρος αποσκευών στο Stonic (352 λτ.), όμως ικανός να καλύψει της βασικές οικογενειακές ανάγκες. Όσον αφορά στους επιβάτες, 4 ενήλικες θα φιλοξενηθούν άνετα και στα δύο μοντέλα.
Το Fiat Tipo hatchback είναι ένα κομψό σχεδιαστικά οικογενειακό αυτοκίνητο, με αναθεωρημένη μάσκα και προφυλακτήρα συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο.
Σχεδίαση: Ιταλική κομψότητα Vs επιβλητικό προφίλ
Το Stonic ξεχωρίζει για τον trendy χαρακτήρα που προσδίδουν τα LED φώτα, η μάσκα, τα έντονα χρώματα στο αμάξωμα αλλά και οι ζάντες αλουμινίου.
Όπως είναι φυσιολογικό διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων υπάρχουν στο κομμάτι του design, από τη στιγμή που πρόκειται για δύο μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών. Το Fiat Tipo hatchback είναι ένα κομψό σχεδιαστικά οικογενειακό αυτοκίνητο, με αναθεωρημένη μάσκα και προφυλακτήρα συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Πιο σπορ κρίνουμε και τον γραφικό χαρακτήρα που συνδυάζεται με νέους προβολείς LED εμπρός και πίσω στις ακριβότερες εκδόσεις. Το καλαίσθητο, εξάλλου, είναι σήμα κατατεθέν της ιταλικής φιλοσοφίας σε κάθε επίπεδο… Στον αντίποδα, στέκεται το μικρό SUV της Kia. Το Stonic ξεχωρίζει για τον trendy χαρακτήρα που προσδίδουν τα LED φώτα, η μάσκα, τα έντονα χρώματα στο αμάξωμα, αλλά και οι όμορφες ζάντες αλουμινίου (στάνταρ). Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος τέλος είναι εκείνη που το διαφοροποιεί και ενισχύει τη θέση του στο οδόστρωμα.
Παρόμοια κατανάλωση, ισχυρότερος κινητήρας στο Fiat Σε επίπεδο κινητήρων επιλέξαμε τις αρχικές εκδόσεις των δύο μοντέλων. Στη βάση της γκάμας του Fiat Tipo βρίσκεται ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.000 κ.εκ. απόδοσης 100 ίππων και 190 Nm ροπής. Ικανός για να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις με χαμηλό κόστος, ξεχωρίζει για τα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και θορύβου, τουλάχιστον από την πρόσφατη εμπειρία μας. Μιλώντας, μάλιστα, με αριθμούς, σύμφωνα με τον κατασκευαστή το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,8 δλ. και η κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι 5,5-5,7 λτ./100 χλμ. Όσον αφορά το Kia Stonic, entry-level επιλογή αποτελεί ένας 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.200άρης κινητήρας 84 ίππων και 120 Nm ροπής, ο οποίος κινεί επαρκώς το αμάξωμα εφόσον ο αριθμός των στροφών διατηρείται ψηλά, κοντά δηλαδή στις 3.500-4.000 σ.α.λ.. Η έλλειψη ροπής είναι αισθητή στο 5άρι κιβώτιο, κάτι που αποτυπώνεται στην πράξη στην προσπέραση και στα χαρτιά μιας και το 0-100 χλμ./ώρα που ανακοινώνει η Kia είναι στα 13,5 δλ.. Τέλος, η μέση κατανάλωση, από την άλλη, ορίζεται στα 5,5-6,1λτ./100 χλμ..
Στο δρόμο: Στιβαρό το Fiat, ικανό και για off-road εξορμήσεις το Kia Όσον αφορά τον οδηγικό προσανατολισμό των δύο μοντέλων, αρχικά, ταξιδιάρικο χαρακτήρα και συμπεριφορά που ικανοποιεί τον μέσο οικογενειάρχη υπόσχεται το Fiat Tipo. Η μαλακή ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, αν και θα θέλαμε καλύτερη ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση της καμπίνας, χωρίς βέβαια οι θόρυβοι να είναι ενοχλητικοί. Από την άλλη, προσαρμοσμένο σε διαφορετικό στυλ οικογενειάρχη είναι το Kia Stonic. Χάρη στην αυξημένη του απόσταση από το έδαφος (183 χλστ. με 17άρες ζάντες) προσφέρει αυξημένη ορατότητα στα στενά σοκάκια της πόλης και μπορεί να πάει εκτός δρόμου ευκολότερα την ώρα που δεν χάνει σε οδηγική αίσθηση όταν το πιέζεις. Τουναντίον έχει ένα πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι και αυξημένα όρια πρόσφυσης επιτρέποντάς σου να κινηθείς σβέλτα και ουδέτερα.
Η γνώμη μας Αν ψάχνετε ένα οικογενειακό μοντέλο σε δελεαστική τιμή, τα παραπάνω δύο μοντέλα είναι εξαιρετικές επιλογές. Το ανανεωμένο Fiat Tipo hatchback αποτελεί ένα μικρομεσαίο που υπόσχεται ευρυχωρία, ενώ εφόσον θέλετε να κινηθείτε σύμφωνα με την εποχή που «φωνάζει» για B-SUV, το Kia Stonic συνδυάζει προσιτό κόστος, καλό πορτ-μπαγκάζ και ικανή απόσταση από το έδαφος.
Τα fiat είναι ανέκαθεν αυτοκίνητα τίμια για τα λεφτά που κοστίζουν. Βασισμένα σε λύσεις δοκιμασμένες, μηχανικά κυρίως. Τα μόνα μείον-πάντα προσωπικά μιλώντας-η επιμονή στο τιμόνι city που κάποια στιγμή θα σε προδώσει δυσάρεστα και κατά τη στιγμή που θα συμβεί και στην τσέπη ΚΑΙ η χώρα κατασκευής. Το tipo κατασκευάζεται στην γείτονα χώρα, sry, δεν θα πάρω. Το Kona από την άλλη δείχνει πιο φρέσκο αισθητικά και μένει στην μόδα της εποχής (ψευδο-suv, λίγο off road, λίγο περιπέτεια κλπ). Ένας παράγοντας που επίσης μετρά, είναι η επιλογή τούρμπο ή ατμοσφαιρικού συνόλου. Σαφώς και παρόλο που ο χιλιάρης της fiat έχει αποδειχτεί διαμάντι, όπου κι αν τοποθετήθηκε, ο ατμοσφαιρικός προσφέρει λιγότερες φθορές στο χρόνο, μικρότερη κόπωση, λιγότερα κινητά μέρη προς συντήρηση. Και το kona έρχεται από Κορέα. (Στην Τσεχία έχει γραμμή για το ηλεκτρικό, δε γνωρίζω αν κατασκευάζονται και τα υπόλοιπα σύνολα).
Αν δεν παίρνεις fiat γιατί κατασκευάζεται στην γείτονα χώρα, τότε δεν παίρνεις και Ford, Honda, Hyundai, Mercedes-Benz, MAN, Renault, Toyota που επίσης κατασκευάζουν οχήματα στην Τουρκία. Μπορείς να βρεις κάποιο παλιατζίδικο ένα Pony σε εξαιρετική κατάσταση και να κυκλοφορείς με ασφάλεια κι εθνικά υπερήφανος για τη χώρα σου...
επειδή στην αγορά αυτοκινήτου το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στον αγοραστή πέφτει στην εικόνα του μοντέλου το fiat μου θυμίζει αυτοκίνητο δεκαετίας 90 . σαν μπανιέρα μου κάνει .
το stonic ειναι πολύ όμορφο .
Συμφωνώ με VG, δεν θα πάρω μοντέλα Τουρκίας (είτε TV, είτε ψυγείο είτε αυτοκίνητο κλπ), προτίστως διότι δεν θα ενισχύσω αυτούς που εποφθαλμιούν το σπίτι μου ... Όσοι δε λένε " άλλο τα γεωπολιτικά ", βρίσκονται στα συννεφάκια του προσωπικού κοντόφθαλμου μικροκέρδους των. Και φυσικά διότι ο,τιδήποτε φτιάχνεται Τουρκία είναι σαφώς υποδεέστερης ποιότητας έναντι του ανταγωνισμού αν και φθηνότερο. Το Tipo made in Italy θα το σκεφτόμουν, η ζυγαριά επί του παρόντος κλίνει προς Stonic
Τα fiat είναι ανέκαθεν αυτοκίνητα τίμια για τα λεφτά που κοστίζουν. Βασισμένα σε λύσεις δοκιμασμένες, μηχανικά κυρίως. Τα μόνα μείον-πάντα προσωπικά μιλώντας-η επιμονή στο τιμόνι city που κάποια στιγμή θα σε προδώσει δυσάρεστα και κατά τη στιγμή που θα συμβεί και στην τσέπη ΚΑΙ η χώρα κατασκευής. Το tipo κατασκευάζεται στην γείτονα χώρα, sry, δεν θα πάρω. Το Kona από την άλλη δείχνει πιο φρέσκο αισθητικά και μένει στην μόδα της εποχής (ψευδο-suv, λίγο off road, λίγο περιπέτεια κλπ). Ένας παράγοντας που επίσης μετρά, είναι η επιλογή τούρμπο ή ατμοσφαιρικού συνόλου. Σαφώς και παρόλο που ο χιλιάρης της fiat έχει αποδειχτεί διαμάντι, όπου κι αν τοποθετήθηκε, ο ατμοσφαιρικός προσφέρει λιγότερες φθορές στο χρόνο, μικρότερη κόπωση, λιγότερα κινητά μέρη προς συντήρηση. Και το kona έρχεται από Κορέα. (Στην Τσεχία έχει γραμμή για το ηλεκτρικό, δε γνωρίζω αν κατασκευάζονται και τα υπόλοιπα σύνολα).
Αν δεν παίρνεις fiat γιατί κατασκευάζεται στην γείτονα χώρα, τότε δεν παίρνεις και Ford, Honda, Hyundai, Mercedes-Benz, MAN, Renault, Toyota που επίσης κατασκευάζουν οχήματα στην Τουρκία. Μπορείς να βρεις κάποιο παλιατζίδικο ένα Pony σε εξαιρετική κατάσταση και να κυκλοφορείς με ασφάλεια κι εθνικά υπερήφανος για τη χώρα σου...
επειδή στην αγορά αυτοκινήτου το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στον αγοραστή πέφτει στην εικόνα του μοντέλου το fiat μου θυμίζει αυτοκίνητο δεκαετίας 90 . σαν μπανιέρα μου κάνει . το stonic ειναι πολύ όμορφο .
Το kia μικρό εσωτερικό για να θεωρηθεί οικογενειακό.
Συμφωνώ με VG, δεν θα πάρω μοντέλα Τουρκίας (είτε TV, είτε ψυγείο είτε αυτοκίνητο κλπ), προτίστως διότι δεν θα ενισχύσω αυτούς που εποφθαλμιούν το σπίτι μου ... Όσοι δε λένε " άλλο τα γεωπολιτικά ", βρίσκονται στα συννεφάκια του προσωπικού κοντόφθαλμου μικροκέρδους των. Και φυσικά διότι ο,τιδήποτε φτιάχνεται Τουρκία είναι σαφώς υποδεέστερης ποιότητας έναντι του ανταγωνισμού αν και φθηνότερο. Το Tipo made in Italy θα το σκεφτόμουν, η ζυγαριά επί του παρόντος κλίνει προς Stonic