ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί το φωτιζόμενο σηματάκι στη μάσκα κάνει υποχρεωτική τη LEDόμπαρα;

(6/10/2025)
Γιατί το φωτιζόμενο σηματάκι στη μάσκα κάνει υποχρεωτική τη LEDόμπαρα;

Το σήμα στη μάσκα έγινε φωτιζόμενο, ακόμη και οθόνη.
Η Ε.Ε επιβάλει φωτομπάρα αν ανάβει το σήμα.
Περισσότερο φως σημαίνει και περισσότερη ασφάλεια.
Ποιος θα πληρώνει τα σπασμένα (σηματάκια); Η απάντηση βρίσκεται στη «μικτή».

autotriti team

Το σήμα στη μάσκα έγινε φωτιζόμενο, ακόμη και οθόνη

Έπρεπε να γίνουν τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά για να φωτιστεί το σηματάκι; Όχι βέβαια, η τεχνολογία υπήρχε. Αυτό που δεν υπήρχε ήταν η διάθεση ή καλύτερα η απαίτηση. Σήμερα που όλα πρέπει να αναβοσβήνουν και να φαίνονται σαν χριστουγεννιάτικα δέντρα, το φωτιζόμενο σηματάκι έχει γίνει σχεδόν στάνταρ. Η Opel έκανε το επόμενο βήμα και στη θέση του έβαλε μια οθόνη που μεταδίδει και μηνύματα. Και όταν δεν υπάρχει μήνυμα, απλά δείχνει το σήμα της. Το φωτιζόμενο σήμα είναι πλέον αναμενόμενο.

Η Ε.Ε επιβάλει φωτομπάρα αν ανάβει το σήμα

Και εδώ αρχίζουν τα περίεργα. Βλέπεις αν ένα αυτοκίνητο έχει φωτιζόμενο σηματάκι, αυτό δεν μπορεί να είναι μόνο του, στο κέντρο του αυτοκινήτου. Ο κανονισμός προβλέπει μόνο μπάρα φωτός εμπρός, και όχι τρίτο, κεντρικό φως, όπως θα ήταν μόνο του το σηματάκι όταν είναι φωτιζόμενο. Και έτσι μπλέξαμε. Γιατί αν θες φωτιζόμενο σηματάκι, υποχρεωτικά το αυτοκίνητο θα έχει ολόκληρη φωτομπάρα εμπρός. Δες για παράδειγμα την Mercedes CLA. Η μπάρα φωτός που έχει πάνω από τη μάσκα δεν είναι (μόνο) για μόστρα, είναι γιατί χωρίς αυτή δεν μπορεί να ανάβει τίποτε άλλο ανάμεσα στα εμπρός φώτα.

Περισσότερο φως σημαίνει και περισσότερη ασφάλεια

Μπορεί φυσικά όλος ο νέος αυτός εμπρός φωτισμός να είναι μόνο για το ντιζάιν, όμως με δεδομένο ότι τα αυτοκίνητα έχουν από το 2012 φώτα ημέρας, δεν αλλάζουν και πολλά. Ίσα ίσα ένα αυτοκίνητο που φαίνεται από μακριά πως είναι «αναμμένο» κάνει πιο εμφανές ότι κινείται, με άμεσο θετικό αντίκτυπο στην ασφάλεια. Η λογική της υποχρεωτικής φωτομπάρας εξάλλου απομακρύνει τον κίνδυνο να περάσεις ένα αυτοκίνητο για μοτοσυκλέτα το βράδυ που το σηματάκι θα φέγγει στο κέντρο. Γενικά η λογική είναι πως όσο πιο πολύ φως, τόσο το καλύτερο, αν και δεν αρέσει σε όλους, αρέσει όμως σίγουρα σε πολλούς.

Ποιος θα πληρώνει τα σπασμένα (σηματάκια); Η απάντηση βρίσκεται στη «μικτή»

Φυσικά όταν η μάσκα και το σηματάκι γίνονται μονάδες φωτισμού, με δεκάδες ή και εκατοντάδες λεντάκια, το κόστος αυξάνεται. Βάλε και την φωτομπάρα, και το εμπρός μέρος των αυτοκινήτων άνετα διπλασιάστηκε σε κόστος. Ποιος πληρώνει τα σπασμένα αν τρακάρεις; Οι κατασκευαστές φαίνεται πως δεν δίνουν καμία σημασία στο κόστος επισκευής, όπως έκαναν παλιά που έβαζαν προφυλακτήρες που απορροφούσαν τις μικροσυγκρούσεις. Τώρα στο ακούμπημα τρέχουν τα χιλιάρικα, και η απάντηση στο ποιος πληρώνει είναι η ασφαλιστική. Μιλάμε φυσικά για μικτή κάλυψη, κάτι δεδομένο για καινούργια αυτοκίνητα. Τι γίνεται όμως σε 10-15 χρόνια όταν αυτά τα αμάξια θα είναι παλιά; Ποιος θα κάνει μικτή; Ποιος θα πληρώνει τα σπασμένα τότε;
 
Εσένα πώς σου φαίνονται τα φωτιζόμενα σηματάκια; Και όλος ο άλλος φωτισμός που πάει μαζί τους στο εμπρός μέρος; Μήπως είναι πολύ; Ή σου αρέσει;