Το Peugeot 208 διαδέχτηκε το 207, ενώ πριν δούμε για πρώτη φορά το 308 υπήρχε το 307. Ποια ήταν όμως η εξέλιξη των γαλλικών μοντέλων και των τεχνολογιών τους για να φτάσουμε στο σήμερα;
Από το 207 στο 208 και από το 307 στο 308
Τα Peugeot 208 και 308 βρίσκονται στις αγορές αποτελώντας το καθένα μία εξαιρετική πρόταση για αυτούς που ενδιαφέρονται για την μικρή ή τη μικρομεσαία κατηγορία. Όντας κομψά σχεδιαστικά, με σύγχρονές τεχνολογίες και αποδοτικά συστήματα κίνησης αμφότερα τα μοντέλα (όπως και όλα τα αυτοκίνητα) αποτελούν την εξέλιξη των προγόνων τους. Στην προκειμένη περίπτωση το μικρό 208 διαδέχτηκε το 207, ενώ πριν δούμε για πρώτη φορά το 308 υπήρχε το 307. Πως ακριβώς φτάσαμε από το ένα μοντέλο στο άλλο; Ποια στοιχεία ήταν αυτά που άλλαξαν; Ποιες τεχνολογίες προστέθηκαν;
Το Peugeot 207 ήταν διαθέσιμο στην Ευρώπη από τα τέλη του 2006. Το μικρό γαλλικό σχεδιάστηκε και κυκλοφόρησε ως ο επίσημος αντικαταστάτης του 206 που ήταν ιδιαίτερα αγαπητό και αυτός ήταν ο λόγος που για ένα διάστημα ανάγκασε τους ανθρώπους της Peugeot να παράγουν και τα δύο ταυτόχρονα. Το 207 χάρη στην πλατφόρμα που υιοθέτησε, μίας επιμηκυμένη έκδοση αυτής του Citroen C3, κατάφερε να ξεχωρίσει στην κατηγορία του ως ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα. Στο εσωτερικό ξεχώριζαν τα μεγάλα και ευανάγνωστα αναλογικά όργανα, ενώ το μοντέλο προσφέρθηκε με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου 1,4 και 1,6 λίτρων με ιπποδύναμη από 70 έως 150 ίππους. Το καλοκαίρι του 2009 κυκλοφόρησε το ανανεωμένο 207 με μικρές αλλαγές κυρίως εξωτερικά, μέχρι φυσικά να παραδώσει τη «σκυτάλη» στο 208.
Το 2012 έκανε το ντεμπούτο της η πρώτη γενιά του Peugeot 208. Το αρχικό μοντέλο αποτέλεσε μία πολύ καλύτερη εκδοχή του 207 σε όλους τους τομείς. Ήταν πιο αεροδυναμικό, είχε μεγαλύτερους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές και ήταν πιο ελαφρύ. Η ασφάλεια είχε ανέβει και αυτή επίπεδο κυρίως χάρη στις επιπλέον τεχνολογίες που ήταν στάνταρ, όπως για παράδειγμα το ABS, το ASR και το ESP, λαμβάνοντας έτσι 5άστερη βαθμολογία στο Euro NCAP. Σημαντική τεχνολογική αναβάθμιση είδαμε και στην καμπίνα χάρη στην ύπαρξη του i-Cockpit της Peugeot που πέραν της εμφάνισης ανέβασε και τα hi-tech στάνταρ του μοντέλου.
Η δεύτερη γενιά του 208 παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2019, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης ακολουθώντας πιστά την πορεία της μάρκας να βελτιώνει ολοένα και περισσότερο τα μοντέλα της. Το τελευταίο 208 είναι κατά 8,2 εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος ξεπερνώντας έτσι τα 4 μέτρα για πρώτη φορά (4.055 χλστ.) ενώ το πλάτος του έχει μειωθεί κατά 84 χλστ. (1.745 χλστ.) και το ύψος κατά 30 χλστ. (1.430 χλστ.). Το μεταξόνιο τέλος είναι μόλις κατά 2 χλστ. πιο μακρύ (μήκος 2.540 χλστ.). Σχεδιαστικά, το πιο κόμπακτ σε διαστάσεις 208 είναι εντυπωσιακό σπιθαμή προς σπιθαμή, με το εμπρός μέρος να εκφράζει έντονο δυναμισμό μέσω της μεγάλης μάσκας, των «νυχιών» των LED φωτιστικών σωμάτων και των «χαυλιόδοντων» που εκτείνονται χαμηλά στον προφυλακτήρα.
Το εσωτερικό της 2ης γενιάς του Peugeot 208 πάει τη λογική i-Cockpit της Peugeot ένα βήμα πιο πέρα «διορθώνοντας» και εξαλείφοντας όποιες «παιδικές ασθένειες» είχε η πρώτη του γενιά. Ξεχωρίζει και πάλι για το μικρό τιμόνι με τις «κοφτές» επιφάνειες πάνω και κάτω, τους ξεχωριστούς και πρακτικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, τον προαιρετικό, αλλά εντυπωσιακό, 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό (5, 7 ή 10 ιντσών ανάλογα την έκδοση) που συμπληρώνει τον high-tech χαρακτήρα του. Είναι περιττό να σημειώσουμε πως εκτός από την επιπλέον τεχνολογία, αυξημένοι είναι και οι χώροι, συμβαδίζοντας έτσι με την τάση της κατηγορίας. Ολοκληρώνοντας το... δρομολόγιο από το 207 έως το σημερινό 208 και την εξελικτική πορεία του γαλλικού μικρού, θα πρέπει να σταθούμε στην παρουσία για πρώτη φορά της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης e-208, που ουσιαστικά είναι αυτή που φέρνει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στο παρών, ανοίγοντας το δρόμο των μηδενικών ρύπων στο μοντέλο της Peugeot!
Ανάλογη πορεία είχε περίπου τα τελευταία χρόνια και ο εκπρόσωπος της Peugeot στα μικρομεσαία, εκεί όπου το τρέχον 308 στην τρίτη του γενιά είναι σήμερα ο αντικαταστάτης του 307. Το Peugeot 307 που κυκλοφόρησε το 2001 γνώρισε τεράστια επιτυχία, με πάνω από 3,5 εκατομμύρια μονάδες να παράγονται παγκοσμίως. Όντας διαθέσιμο σε 3-θυρη, 5-θυρη και βάγκον έκδοση έλαβε μια επιπλέον σιλουέτα το καλοκαίρι του 2003: το Coupé Cabriolet (CC), με το 307 CC να είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα κάμπριο της εποχής. Ωστόσο επειδή εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο το 2007 οι Γάλλοι της Peugeot αντικατέστησαν το 307 με την πρώτη γενιά του 308, που αντικαταστάθηκε από μια δεύτερη γενιά το 2013.
Το Peugeot 308 στην πρώτη γενιά προσφέρθηκε ως 3θυρο, 5θυρο και βάγκον, ενώ αργότερα κυκλοφόρησε και η έκδοση Coupé Cabriolet CC. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης το 2007, παρουσιάστηκε η έκδοση RCZ, ένα κουπέ 2+2 που κατασκευάστηκε σε 68.000 μονάδες μεταξύ 2010 και 2015. H κορυφαία του έκδοση απέδιδε 270 ίππους και επιτάχυνε από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα.
Το Peugeot 308 της δεύτερης γενιάς έκανε ντεμπούτο το 2013 και εκτός από τον διαφορετικό πιο δυναμικό σχεδιασμό χαρακτηρίστηκε επίσης από την εισαγωγή του i-Cockpit, προσφέροντας τα γνωστά πλέον αποτελέσματα που είδαμε νωρίτερα και στο 208, όπως η μείωση του εύρους των κινήσεων του οδηγού, η απαράμιλλη αίσθηση οδήγησης και διευκόλυνση της οδήγησης στην πόλη. Το δεύτερης γενιάς 308 χαρακτηρίστηκε επιπρόσθετα από τον δυναμισμό της GTi έκδοσης και στη συνέχεια έκανε στην άκρη για την πιο σύγχρονη τρίτη επανάληψη του μοντέλου, το σημερινό 308 που ανέλαβε τα ηνία μετά από δύο γενιές και 7 εκατομμύρια πωλήσεις περίπου.
Το τρίτης γενιάς οικογενειακό της γαλλικής μάρκας φέρει μία σειρά από ξεχωριστές ιδιαιτερότητες και έναν premium αέρα. Η επιλογή νέας πλατφόρμας (EMP2) στην κατασκευή του Peugeot 308 επηρέασε και τις τελικές του διαστάσεις, όντας 11 εκατοστά πιο μακρύ από το προηγούμενο (4,36 μέτρα) και πλατύτερο κατά 4,8 εκατοστά, ενώ το μεταξόνιό του επεκτείνεται κατά 55 χιλιοστά φτάνοντας τα 2.675 χιλιοστά. Επίσης, η χαμηλότερη γραμμή οροφής έχει φέρει το ύψος του στα 1,44 μέτρα, στοιχείο που βοήθησε σε ένα συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξεως του 0,28 cd. Πέραν του εντυπωσιακού σχεδιασμού με τα LED φώτα και τις δυναμικές νευρώσεις στο αμάξωμα να πούμε πως το τρίτης γενιάς 308 φιλοξενεί και το νέο λογότυπο της μάρκας.
Στην καμπίνα φιγουράρει και πάλι το i-cockpit αλλά στη νέα του 3D γενιά, αυξάνοντας το τεχνολογικό υπόβαθρο χάρη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, με δυνατότητες διαμόρφωσης, το νέο infotainment με τη δεκάρα HD οθόνη και τα μεγάλα πλήκτρα αφής από κάτω της που λειτουργούν ως συντομεύσεις. Πέραν της τεχνολογίας αυξημένοι είναι και οι χώροι για τους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει συνολικό όγκο 412 λτ., νούμερο καλό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Τέλος να πούμε πως για πρώτη φορά εκτός από τους κινητήρες τελευταίας γενιάς βενζίνης και diesel προδιαγραφών Euro 6.3 το 308 διατίθεται και με Plgu-in υβριδικό σύστημα κίνησης σε δύο εκδόσεις 180 και 225 ίππων. Έτσι για πρώτη φορά μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά και με ρεύμα με αυτονομία περίπου στα 60 χιλιόμετρα. Παράλληλα διαθέσιμη είναι και η δωρεάν εφαρμογή My Peugeot μέσω της οποίας ο χρήστης μένει συνδεδεμένος με το αυτοκίνητό του και επωφελείται από εξατομικευμένες υπηρεσίες σε πραγματικό χρόνο.