
Οι «μαζεμένες» διαστάσεις κάνουν και τα τρία SUV πολύ ευέλικτα μέσα στην πόλη, αν και πρόκειται για αυτοκίνητα με διαφορετική φιλοσοφία. Κατ αρχάς, το Jeep Avenger, εκτός σβέλτο μέσα στην πόλη χάρη στις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις του και τον μικρό κύκλο στροφής (10,5 μέτρα), είναι παράλληλα άνετο χάρη στην ανάρτηση που απορροφά καλά τις κακοτεχνίες, στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που κάνει γρήγορα τις αλλαγές σχέσεων και το ελαφρύ του τιμόνι. Αφού μιλάμε για Jeep δε θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε με τις off-road επιδόσεις του. Το Avenger e-hybrid έχει το σύστημα Selec-Terrain με λειτουργίες οδήγησης για κίνηση σε άμμο, λάσπη και χιόνι (Sand, Mud, Snow), μαζί με τις «κλασσικές» πλέον Eco, Normal και Sport. Ως εκ τούτου, η απόδοση του κινητήρα και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα διαμορφώνονται αναλόγως της ρύθμισης και των συνθηκών πρόσφυσης. Δεν ξεχνάμε πως έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος για τα δεδομένα της κατηγορίας (200 χιλιοστά) και κοντούς προβόλους που το βοηθούν να κινηθεί χωρίς ιδιαίτερο άγχος και πρόβλημα σε πατημένους χωματόδρομους και λογικές κακοτοπιές.

Τα 200 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος αλλά και ειδικές λειτουργίες του επιτρέπουν στο Avenger να κινηθεί εκτός δρόμου με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
Το Vitara στην οδική του συμπεριφορά δεν θα προκαλέσει το ενδιαφέρουν αλλά ούτε και θα προβληματίσει τον οδηγό. Είναι ουδέτερο και προβλέψιμο, κρατάει καλά στο δρόμο, τα φρένα είναι επαρκή και η ανάρτηση είναι μαλακή, απορροφώντας ικανοποιητικά τις ανωμαλίες. Σε πιο σβέλτη οδήγηση γέρνει κάπως στο πλάι, αλλά δεν χάνει τη σταθερότητά του, ειδικά με την υποστήριξη των σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης. Μοναδική ένσταση είναι η όχι και τόσο «ζωντανή» αίσθηση από το τιμόνι. Στην καθημερινή κίνηση στην πόλη, ωστόσο, είναι ευχάριστο και εύχρηστο, χάρη στην καλή ορατότητα και τον μικρό κύκλο στροφής (10,4 μέτρα).
Η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο DSG κάνει το T-Cross ιδιαίτερα εύκολο και ξεκούραστο στην πόλη, ειδικά στην κίνηση. Αλλά και στον ανοιχτό δρόμο, το κιβώτιο λειτουργεί εξαιρετικά: οι αλλαγές σχέσεων γίνονται σχεδόν χωρίς να το καταλάβεις και οι στροφές διατηρούνται χαμηλά, κάτι που συμβάλλει στην άνεση και να επικρατεί ησυχία μέσα στην καμπίνα στο ταξίδι. Από εκεί και πέρα, το αυτόματο T-Cross συνδυάζει με επιτυχία στην οδηγική του συμπροφορά με αποτελεσματικότητα και άνεση. Το τιμόνι παρά την ελαφριά του αίσθηση περνάει άμεσα τις εντολές του οδηγού, με το αυτοκίνητο ακόμα και στη γρήγορη οδήγηση να παραμένει προβλέψιμο, έχοντας πάντα τη βοήθεια και από το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιό του. Η ανάρτηση είναι σχετικά μαλακή ανάρτηση και μπορεί να απορροφά σε πολύ καλό βαθμό τις κακοτεχνίες, όμως σίγουρα πάντως θα θέλαμε πιο δυνατά φρένα, αφού η επίδοση των 38,7 μέτρων είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του.
Η γνώμη μας
Αν μια εταιρεία ενδιαφέρεται μόνο για το κόστος σε βάθος τετραετίας, τότε το Suzuki Vitara αποτελεί την πιο λογική επιλογή, αφού το συμβόλαιο στη Motorlease είναι 2.200 με 2.500 ευρώ πιο χαμηλό σε σχέση με αυτό του Jeep Avenger ή του VW T-Cross. Αν μέσα στην εξίσωση όμως συμπεριληφθούν και άλλοι τομείς όπως η ευρυχωρία, η άνεση και η πρακτικότητα, η πλάστιγγα γέρνει προς το VW T-Cross, το οποίο είναι παράλληλα η επιλογή με το υψηλότερο κόστος. Το Jeep Avenger e-Hybrid θα λέγαμε πως είναι η καλύτερη λύση, αν λάβουμε υπόψη και το κομμάτι της οικονομίας καυσίμου, αφού το υβριδικό του σύστημα ρίχνει σημαντικά την κατανάλωση μέσα στην πόλη και παράλληλα, διαθέτει πολύ καλό εξοπλισμό και είναι αρκετά άνετο.
Σελίδα 1 | Jeep Avenger, Suzuki Vitara ή VW T-Cross με leasing; |
Σελίδα 2 | Εσωτερικό - Χώροι |
Σελίδα 3 | Κινητήρας - Κατανάλωση |
Σελίδα 4 | Οδική συμπεριφορά και γνώμη |
Σελίδα 5 | Τεχνικά χαρακτηριστικά - Μετρήσεις |