Ο Ogier κατέκτησε το 8ο πρωτάθλημα της καριέρας του με τη νίκη του στη Monza, ενώ η Toyota πήρε τον τίτλο στους Κατασκευαστές.
To όγδοο πρωτάθλημα της καριέρας του πανηγυρίζει o Sebastien Ogier μετά την κρίσιμη νίκη που πήρε στην Ιταλία. Ο Οgier πήρε στην Ιταλία την πέμπτη του νίκη φέτος, 7,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον teammate του στην Toyota Εlfyn Evans, έπειτα από μια κολοσσιαία μάχη που κράτησε τρεις μέρες. Η πρωτοπορία άλλαξε χέρια έξι φορές ανάμεσα στους δύο οδηγούς, στην προσπάθεια του να κρατήσει ζωντανές τις ελπίδες του για τον τίτλο.
Ο Ogier βρέθηκε μια ανάσα από την καταστροφή όταν έστριψε άσχημα και προκάλεσε ζημιά στο Yaris. Ευτυχώς για τον Γάλλο, η ζημιά ήταν μικρής έκτασης και έχασε μόνο 7,1 δευτερόλεπτα. Το επαγγελματικό του πέρασμα στο Power Stage, τον έφερε στην δεύτερη θέση, κλειδώνοντας την 54η νίκη του στο WRC.
1-2 και πρωτάθλημα για την Τοyota
H πρώτη νίκη του Ogier και η δεύτερη του Evans έδωσε επίσης το πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην Toyota, την πρώτη χρονιά του Latvala ως αρχηγός της ομάδας.
Πιο πίσω οι οδηγοί της Hyundai
Την τρίτη θέση πήρε ο Dani Sordo, τέταρτος κατετάγη ο Neuville, μια θέση που τον έφερε τρίτο στο πρωτάθλημα των Οδηγών, ενώ πέμπτος ήταν ο Solberg στην καλύτερη εμφάνιση της καριέρας του στο πρωτάθλημα του WRC.
Eποχή Ogier τέλος;
Επιστρέφοντας στον οκτώ φορές πρωταθλητή Sebastian Ogier, του χρόνου θα τρέξει με την Toyota μόνο σε ορισμένους αγώνες, χωρίς μάλιστα τον συνοδηγό του Julien Ingrassia που φεύγει από το πλευρό του μετά από 16 χρόνια.
Yβριδική η επόμενη μέρα
Το επόμενο πρωτάθλημα θα αρχίσει στις 20-23 Ιανουαρίου στο Monte Carlo με τα αυτοκίνητα να υιοθετούν υβριδικά μοτέρ για πρώτη φορά στην ιστορία του WRC.
Δείτε την κατάταξη του αγώνα και τις τελικές βαθμολογίες Οδηγών και Κατασκευαστών:
Και μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο για ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στο χώρο του WRC, την αγαπημένη των θεατών Toyota! Double στο φετινό πρωτάθλημα μετά από μια εξαιρετική χρονιά!
Αξίζει να θυμόμαστε την ιστορία. Πως ξεκίνησαν πολλά πράγματα και πως εξελίχθηκαν φυσικά και στο χώρο του WRC. Ήταν στο RAC (σημερινή ονομασία, αλλού για αλλού, ράλλυ Ουαλίας) του 1972 σε έναν από τους εμβληματικότερους αγώνες του Πρωταθλήματος όταν ένας εξαιρετικός οδηγός ο Ούβε Αντερσον εμφανίσθηκε με μια κόκκινη Toyota Celica. Η εμφάνιση εκείνη που βραβεύτηκε με την 9η θέση γενικής κατάταξης σηματοδότησε την «γέννηση» στο χώρο του WRC ενός από τα μεγαλύτερα ονόματα, της Toyota.
Είχε καταφέρει ο Αντερσον να κερδίσει ένα δύσκολο παιγνίδι, να τον εμπιστευτούν οι Ιάπωνες. Και εγένετο Toyota Team Europe, ένα θρυλικό όνομα που έγραψε λαμπρή ιστορία στο WRC μέχρι και το 1999 οπότε στράφηκε στο χώρο της F1. Οι οδηγοί της είχαν μέχρι τότε κατακτήσει 4 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών η ίδια η υπέροχη ομάδα είχε κατακτήσει 3 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και τις καρδιές των θεατών και φίλων του WRC για πάντα.
Έκτοτε η Toyota εμφανίστηκε και πάλι στο προσκήνιο του WRC με το όνομα της Gazoo Racing, το 2017. Αποτέλεσμα μέχρι στιγμής είναι να ξανανέβει στην κορυφή –σε ελάχιστο χρονικό διάστημα– εξελισσόμενη σε κυρίαρχη δύναμη του χώρου. Η κατάκτηση δύο Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων Κατασκευαστών και τριών Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων Οδηγών είναι τα τρόπαια μέχρι στιγμής.
Η διοίκηση της φετινής ομάδας ανήκει στον παλιό οδηγό Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. Μπορεί στον χώρο εκείνο, των οδηγών, να μην εκπλήρωσε όσες υποσχέσεις είχε δώσε πριν 20 χρόνια, όταν πρωτοξεκίνησε όμως στη θέση του manager αποδείχθηκε και ικανός και τυχερός. Μπορεί να παρέλαβε τη διοίκηση από τη «σιδερένιας πυγμής και πειθαρχίας» εποχή του Τόμι Μάκινεν αλλά ο ίδιος φαίνεται ότι διαθέτει όλα τα προσόντα για τη διαχείριση των θεμάτων που μπορεί να αντιμετωπίζει μιάς τέτοιας δύναμης παγκόσμια ομάδα.
Σε ό,τι αφορά στους οδηγούς της ομάδας εκτός από τον Τάνακ τα άλλα δύο κατακτήθηκαν από τον Σεμπαστιάν Οζιέ. Φέτος, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στο ιταλικό ράλυ Μόντσα ο Γάλλος κατάφερε να κατακτήσει το 8ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Έρχεται δεύτερος στην ιστορία του WRC μετά τον Λέμπ που έχει στην κατοχή του 9 τίτλους και μάλλον αυτό είναι οριστικό καθώς ο φετινός Πρωταθλητής, κλείνοντας τα 37 χρόνια του πλέον, έχει δηλώσει ότι θα ακολουθήσει ένα πρόγραμμα επιλεγμένων αγώνων και όχι πλήρες για την επόμενη χρονιά.
Βέβαια τα επιτεύγματά του είναι εξαιρετικά. Από τη μεγάλη των Γάλλων οδηγών σχολή προερχόμενος και με την πλήρη στήριξη της Γαλλικής Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού δικαίωσε πλήρως και με τον καλύτερο τρόπο όσους τον πίστεψαν και τον υποστήριξαν στα πρώτα του βήματα.
Τα τελευταία χρόνια είναι και τα πλέον σημαντικά, ίσως. Διότι τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα το 2017 και το 2018 τα κατέκτησε οδηγώντας για την M-Sport, την ιδιωτική ομάδα της Ford. Λέγοντας ιδιωτική εννοούμε ότι ποτέ η εν λόγω συμπαθέστατη ομάδα δεν είχε τον προϋπολογισμό και τη στήριξη του εργοστασίου που είχαν οι αντίπαλοι, Hyundai, Citroen και Toyota. Και όμως ο Οζιέ κατάφερε να ξεπεράσει το χάντικαπ και με την πείρα του και την επιμονή μέχρι τον τελευταίο αγώνα τα κατάφερε.
Μετά και ενώ τα χρόνια βάρυναν στην πλάτη του και τα αυτοκίνητα πλέον όπως όλα δείχνουν κυβερνώνται καλύτερα από τη νέα γενιά που ήλθε στο χώρο του WRC o Oζιέ απέδειξε ότι «ο παλιός είναι αλλιώς». Χαρακτηριστικό παράδειγμα φέτος την άνοιξη στο πρωτοεμφανιζόμενο στο θεσμό ράλλυ Kροατίας. Σε ένα λίαν απαιτητικό τερέν αντιμετώπισαν όλοι οι οδηγοί τις ίδιες προκλήσεις - ανεξαιρέτως. Κανείς δεν είχε περάσει –αγωνιστικά εννοείται– από εκεί. Και φάνηκε ότι ο Οζιέ που προσαρμόστηκε καλύτερα από τον κάθε ένα.
Η πείρα έπαιξε μεγάλο ρόλο όπως και ο χαρακτήρας του ανδρός σε όλη αυτή τη διαδρομή των τελευταίων χρόνων. Η δύναμη του χαρακτήρα, άσχετα με το πόσο συμπαθής είναι, παράλληλα με τις αδιαμφησβήτητες ικανότητες και με την άριστη συνεργασία με τον ίδιο συνοδηγό όλα αυτά τα χρόνια, τον Ζυλιέν Ιγκρασιά έφεραν 5 νίκες μέσα στη χρονιά και συγκομιδή βαθμών στους περισσότερους αγώνες του θεσμού.
Τεράστια επιτυχία, πανάξια η κατάκτηση του 8ου Παγκόσμιου Τίτλου. Όσο για το WRC, σε αυτό ανοίγεται πλέον μια εντελώς νέα εποχή με τα υβριδικά αυτοκίνητα να επιβάλλονται από εδώ και πέρα. Αναμένουμε εναγωνίως την έναρξη της νέας χρονιάς!