• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
5 φωτογραφίες »

Mega Test Β-SUV: Ποιο καύσιμο συμφέρει στην πράξη;

169.904 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/4/2021

Στο νέο ανατρεπτικό μας τεστ οικονομίας μετρήσαμε την κατανάλωση 8 B-SUV με διαφορετικό σύστημα κίνησης μεταξύ τους σε ρεαλιστικές και καθημερινές συνθήκες κίνησης. Τι κερδίζεις με μια εξηλεκτρισμένη επιλογή, πόσο γλιτώνεις επιλέγοντας μοντέλο με υβριδικό σύστημα ή μήπως η αεριοκίνηση τελικά συμφέρει περισσότερο;

FORD: Nέο Kuga Plug-in Hybrid - Kάνε On LIne κράτηση

PEUGEOT: Με μοτέρ κάθε λογής για όλα τα γούστα

Ψάχνεις Αυτοκίνητο; Ευέλικτη πληρωμή & ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ με όφελος ως 2.400 ευρώ.


Το νέο Mega Test του AutoΤρίτη αυτή τη φορά έχει σχέση με την οικονομία και έρχεται να λύσει όλες τις απορίες σχετικά με το τι συμφέρει να «καίει» το αυτοκίνητό σας. Ξεφεύγοντας από τα παραδοσιακά μας τεστ κατανάλωσης, αυτή τη φορά επιλέξαμε να εντοπίσουμε τις διαφορές ανάμεσα σε ίδιας κατηγορίας αυτοκίνητα, αλλά που κινούνται με διαφορετικό καύσιμο. Τα συμπεράσματα της μεγάλης αυτής δοκιμής έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα τα δείτε στη συνέχεια.  

Ας γνωρίσουμε τους πρωταγωνιστές
Για τη δοκιμή μας επιλέξαμε την κατηγορία των B-SUV, μιας που είναι η πιο hot κατηγορία και παράλληλα αυτή με τα περισσότερα μοντέλα και τις περισσότερες επιλογές σε διαφορετικά συστήματα τροφοδοσίας.

Αναλυτικότερα, ως αμιγώς βενζινοκίνητο πήραμε το Citroen C3 Aircross με τον 1,2 PureTech κινητήρα των 110 ίππων. Από εκεί και πέρα στις υβριδικές εκδόσεις, εκπρόσωπο των ήπιων υβριδικών διαλέξαμε το Ford Puma 1,0 EcoBoost των 125 ίππων, ενώ ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό διαλέξαμε το νέο Honda Jazz Crosstar των 109 ίππων (σ.σ. αν και σε διαστάσεις κλίνει στα μικρά, έχει ικανή απόσταση από το έδαφος και μεγάλους χώρους, και για αυτό μπορεί να «συγκριθεί» με τα υπόλοιπα μοντέλα μας).

Στις ακόμα πιο εξηλεκτρισμένες επιλογές, θα συναντήσουμε το ισχυρό plug-in hybrid Jeep Renegade 4xe των 240 ίππων, ενώ αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη δοκιμασίας μας είχαμε δύο, με διαφορά στην ισχύ τους για να δούμε τι ρόλο παίζει αυτό στην κατανάλωση. Συγκεκριμένα ήταν το Peugeot e-2008 των 136 ίππων και το Hyundai Kona Electric με τους 204 ίππους. Τέλος, στη δοκιμασία έλαβαν μέρος και δύο αεριοκίνητα μοντέλα, το Renault Captur των 100 ίππων με υγραέριο (LPG) και το Skoda Kamiq TGI απόδοσης 90 ίππων με φυσικό αέριο (CNG). 

Να αναφέρουμε πως δεν υπήρξε κάποιο diesel μοντέλο, καθώς η τάση των κατασκευαστών είναι η σταδιακή απομάκρυνσή τους από τη γκάμα τους, λόγω των απαγορεύσεων κυκλοφορίας στα αστικά κέντρα. Αυτό δε σημαίνει, βέβαια, πως αφορίζουμε την ύπαρξή τους, καθώς ακόμα ενδείκνυται για αυτούς που κάνουν πάνω από 15.000 χλμ. ετησίως και κυρίως σε ταξίδια. 

Σε καθημερινές, αλλά και διαδρομές Σαββατοκύριακου
Σκοπός μας ήταν να διαπιστώσουμε σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης πόσο ακριβώς έκαψαν τα μοντέλα μας, γι αυτό και υιοθετήσαμε διαφορετικές διαδρομές, ώστε να συμπεριλάβουμε όλες τις πιθανές συνθήκες, ώστε αντίστοιχα και ο καθένας σας να μπορεί να υπολογίσει βάσει των δικών του διαδρομών. Στις μετρήσεις, συμπεριλάβαμε τρεις κύκλους διαδρομής (αστικό, υπεραστικό και εθνική οδό) προσομοιώνοντας έτσι τις διαδρομές και τον τρόπο οδήγησης που κάνει ένας μέσος οδηγός στην διάρκεια μιας εβδομάδας. 

Για τις αστικές μετακινήσεις ορίσαμε δύο διαδρομές, την πιο «αποκεντρωμένη» μήκους 14 χλμ. από το Ολυμπιακό χωριό μέχρι τα Βριλήσσια, αλλά και μία εντός κέντρου, από το ΣΕΦ έως το Ν. Ηράκλειο, ακολουθώντας τη διαδρομή Λ. Συγγρού – Σύνταγμα – Ομόνοια – Λ. Πατησίων- Λ. Γαλατσίου και Λ. Βεΐκου, συνολικής απόστασης 24 χλμ.. Μάλιστα επιλέξαμε αυτή η διαδρομή να γίνει στις 15:00, δηλαδή σε ώρα αιχμής.

Για τον υπεραστικό μας κύκλο ξεκινήσαμε από τους πρόποδες της Πεντέλης στα σύνορα με το Δήμο Βριλησσίων, φτάσαμε στην Ν. Μάκρη και επιστρέψαμε μέσω Διονύσου στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης, κάνοντας έτσι άλλα 45 χιλιόμετρα σε μια διαδρομή που προσομοιώνει μια εκδρομή Σαββατοκύριακου και παράλληλα περιλαμβάνει ανηφορικά και κατηφορικά σημεία.

Για τη δοκιμή μας σε αυτοκινητόδρομο τέλος, η διαδρομή που ακολουθήσαμε ήταν 24 χλμ. και ξεκινούσε από τη γέφυρα της Βαρυμπόμπης για να καταλήξει στο Σ.Ε.Φ.. Σε αυτό το κομμάτι οι συνθήκες της κυκλοφορίας δεν ευνόησαν να κινηθούμε σε ταχύτητες άνω των 90-100 χλμ./ώρα και με δεδομένη την κατηφορική κλίση, η κατανάλωση είναι μειωμένη συγκριτικά με τα νούμερα που παίρνουμε στις καθιερωμένες μας μετρήσεις κατανάλωσης.

Πάροχοι Καυσίμων Νέας Εποχής! ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ & Blink Charging Hellas
Χορηγοί στο Μega Test οικονομίας του AutoΤρίτη και αρωγοί στην προσπάθειά μας στάθηκαν οι εταιρείες ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ και Blink Charging Hellas.


Η ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ διαθέτει ως βασική δραστηριότητα την εμπορία και τη διανομή υγραερίου σε όλη την Ευρώπη, ενώ στη χώρα μας συνεργάζεται με περισσότερα από 200 πρατήρια καυσίμων με υγραέριο σε όλη την Ελλάδα. 

Παράλληλα, η ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ στα πλαίσια της συνεχούς εξέλιξής της δημιούργησε στη Λεωφ. Αθηνών 384 στο Χαϊδάρι,  το πρώτο ιδιόκτητο μικτό πρατήριο υγρών καυσίμων και Υγραερίου κίνησης προσφέροντας καύσιμα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.

Η Βlink από την πλευρά της είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες των ΗΠΑ στον τομέα της διάθεσης προϊόντων κι υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και πλέον δραστηριοποιείται στην Ευρώπη με αφετηρία την Ελλάδα (Blink Charging Hellas). Η Blink Charging Hellas επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του μοντέλου αστικής φόρτισης, ενισχύοντας παράλληλα τη δημιουργία εθνικού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, έχοντας ήδη εγκαταστήσει πάνω από 100 δημόσια και ιδιωτικά σημεία φόρτισης σε όλη την επικράτεια. 

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

 
Σχολιάστε την είδηση 22 σχόλια