Skoda Kamiq CNG με 90 PS

276.942 Επισκέψεις στο άρθρο (2/5/2021)
Skoda Kamiq CNG με 90 PS
8 Φωτογραφίες »

Το Skoda Kamiq αποδεικνύει πως ένα άνετο και ευρύχωρο κόμπακτ SUV μπορεί να είναι πρωτίστως οικονομικό στην έκδοση διπλού καυσίμου G-Tec (CNG και βενζίνης) που διαθέτει. 

Διαδρομή 1:  Αστική - 14 χλμ.
Το Skoda Kamiq ξεχωρίζει στην κατηγορία για την πληρότητά του, τους μεγάλους του χώρους και τις ικανότητές του, ενώ αποτελεί και ένα από τα λίγα αυτοκίνητα αυτής που διατίθεται με πολλές επιλογές σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εμείς συμπεριλάβαμε στην δοκιμή οικονομίας την έκδοση διπλού καυσίμου G-Tec η οποία έχει τη δυνατότητα να καταναλώνει φυσικό αέριο CNG και βενζίνη όταν αυτό τελειώσει. Σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας φυσικά, χρησιμοποιήσαμε ως καύσιμο το φυσικό αέριο. Στο πρώτο σκέλος της διαδρομής μας των 14 χλμ. λοιπόν, το Skoda Kamiq G-Tec μας «έδωσε» μέση κατανάλωση 5,5 kg CNG/100 χλμ.. Αξίζει να σημειωθεί πως ο 1.000άρης TSI κινητήρας του Kamiq προσφέρει καλές επιδόσεις και απόκριση και στην έκδοση G-Tec, χωρίς να διαφέρει σε λειτουργικά χαρακτηριστικά από τις άλλες «συμβατικές» του εκδόσεις.

Διαδρομή 2: Υπεραστική ορεινή διαδρομή – 45 χλμ.
Περνώντας σε ένα πιο απαιτητικό οδηγικά σκέλος με ορεινό επαρχιακό δίκτυο, το Kamiq G-Tec αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευχάριστο. Παρά τις ανωφέρειες και κατωφέρειες του δρόμου και τις συνεχείς στροφές, κινηθήκαμε απροβλημάτιστα με αυτό, λαμβάνοντας εξαιρετικά επίπεδα άνεσης από την μαλακή ανάρτησή του αλλά και καλή οδηγική αίσθηση. Στον τομέα της κατανάλωσης, η μέση τιμή αυτής για 100 χλμ. κυμάνθηκε σε τέτοιες συνθήκες στα 5,3 κιλά καθιστώντας το και σε αυτή τη διαδρομή ιδιαίτερα οικονομικό. 

Διαδρομή 3: Αυτοκινητόδρομος – 24 χλμ.
Το υπεραστικό κομμάτι της διαδρομής μας ήταν εκείνο που «έριξε» το μέσο όρο κατανάλωσης σε όλα τα αυτοκίνητα, με το Kamiq G-Tec να αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικό. Η μέση κατανάλωσή του σε αυτές τις συνθήκες ανήλθε στα 3,7 kg CNG/100 χλμ. κάτι που με 0,834 ευρώ/κιλό CNG σημαίνει πως χρειάζεται μόλις 3 ευρώ/100 χλμ. σε υπεραστική χρήση. Εκεί, το Kamiq επέδειξε παράλληλα τον άνετο και ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα προσφέροντας παράλληλα και καλή ποιότητα κύλισης.

Διαδρομή 4: Αστική – 24 χλμ.
Το 4ο και τελευταίο κομμάτι της διαδρομής μας στον «αυστηρό» αστικό κύκλο του κέντρου της Αθήνας, επηρέασε όπως είναι λογικό την κατανάλωση του Kamiq G-Tec. Αυτή ανήλθε στο τέλος της δοκιμής στα 6,7 kg CNG/100 χλμ. σχεδόν η διπλάσια κατανάλωση από την αντίστοιχη σε υπεραστικές συνθήκες. Και πάλι όμως η χαμηλή τιμή του CNG ως καύσιμο δεν αλλοίωσε τον οικονομικό του χαρακτήρα. Στα θετικά και σε αυτές τις συνθήκες του Kamiq συγκαταλέγεται η ευκολία του στην οδήγηση και η ευελιξία του παρά τις διαστάσεις του, ενώ και εδώ η ανάρτηση και ο χαμηλός θόρυβος του κινητήρα επενεργούν θετικά στη διαμόρφωση ενός ευχάριστου αστικού προφίλ.

Συμπέρασμα
Οι λογικές αυξομειώσεις στην κατανάλωση του Skoda Kamiq G-Tec δεν χάλασαν καθόλου τον εξαιρετικά οικονομικό του χαρακτήρα αφού με μέση τιμή κατανάλωσης στα 5,3 kg CNG/100 χλμ. η 4,42 ευρώ/100 χλμ. αποδείχθηκε το πιο οικονομικό μοντέλο μετά τα ηλεκτρικά στη δοκιμή μας. Το χαμηλότερο κόστος κτήσης του έναντι αυτών το καθιστά την πιο συμφέρουσα επιλογή με απόλυτο κριτήριο την οικονομία στη χρήση. 

Σελίδα 1Mega Test Β-SUV: Ποιο καύσιμο συμφέρει στην πράξη;
Σελίδα 2Citroen C3 Aircross βενζίνης με 130 PS EAT8
Σελίδα 3Ford Puma 1,0 Ecoboost 125 PS mHEV
Σελίδα 4Honda Jazz 1,5 Hybrid 109 PS
Σελίδα 5Ηyundai Kona Electric με 204 PS
Σελίδα 6Jeep Renegade 4xe με 240 PS
Σελίδα 7Peugeot e-2008 με 136 PS
Σελίδα 8Renault Captur LPG με 100 PS
Σελίδα 9Skoda Kamiq CNG με 90 PS
Σελίδα 10Συμπεράσματα
BRIDGESTONE TURANZA 6
test center