
Mega Test: Γύρος κατανάλωσης με 10 μικρά SUV βενζίνης
Στο νέο μας τεστ οικονομίας μετρήσαμε την κατανάλωση 10 δημοφιλών βενζινοκίνητων B-SUV σε ρεαλιστικές και καθημερινές συνθήκες κίνησης. Ποιο αναδείχτηκε πρωταθλητής οικονομίας και ποιο ξεχώρισε σε κάθε είδος διαδρομής;
NISSAN: Nissan Qashqai: Ο «βασιλιάς» των SUV
FORD: 610χλμ αυτονομία με μια μόνο φόρτιση
FORD: Εξοικονόμησε 1.873€ σε καύσιμα το χρόνο
FORD: Κερδίστε €10 κλείνοντας on line ραντεβού
Πραγματικές μετρήσεις σε πόλη, επαρχιακό δρόμο και εθνική οδό!
Το νέο Mega Test του AutoΤρίτη αυτήν τη φορά έχει σχέση με αυτό που «πονάει» σήμερα τους καταναλωτές. Την οικονομία καυσίμου και το κυνήγι της χαμηλότερης κατανάλωσης, τώρα που οι τιμές των καυσίμων έχουν φτάσει στα ύψη. Ξεφεύγοντας από τον τυποποιημένο κύκλο μετρήσεων κατανάλωσης που κάνουμε για όλα τα μοντέλα, βάλαμε στο ρινγκ (οκ στους δρόμους της Αττικής) 10 από τα πιο δημοφιλή μικρά SUV της ελληνικής αγοράς. Σημειώστε, επίσης, πως ο τρόπος οδήγησης για όλα τα μοντέλα ήταν προσανατολισμένος στην οικονομία καυσίμου και ήμασταν ιδιαίτερα προσεκτικοί με το γκάζι.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
10 best sellers βενζίνης
Για τη δοκιμή μας επιλέξαμε την κατηγορία των B-SUV, μιας που είναι η πιο hot κατηγορία στις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους που αποτελούν τη δημοφιλέστερη επιλογή ώστε να υπάρξει άμεση αντιπαράθεση. Αναλυτικότερα είχαμε μαζί μας τα (με αλφαβητική σειρά):
- Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS
- Ford Puma 1,0 Ecoboost 125 PS mild hybrid
- Hyundai Kona 1,0 T-GDi 120 PS iMT 48V mild Hybrid
- Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V mild Hybrid
- Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT
- Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS
- Renault Captur 1,0 TCe 90 PS
- SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS
- Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS
- VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS

Η βασική έκδοση βενζίνης του C3 Aircross πέτυχε συνολικά τη δεύτερη καλύτερη επίδοση με μέση κατανάλωση σε όλη τη διαδρομή 5,7 λτ./100 χλμ..
Η βασική έκδοση βενζίνης του C3 Aircross αποδείχθηκε εξαιρετική στο θέμα κατανάλωση καυσίμου, πετυχαίνοντας συνολικά τη δεύτερη καλύτερη επίδοση με μέση κατανάλωση σε όλη τη διαδρομή 5,7 λτ./100 χλμ.. Παρά το γεγονός πως ο 1.200άρης PureTech δεν έχει κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα και παράλληλα ήταν από «ισχυρά» μοντέλα με 110 ίππους, τα κατάφερε εξαιρετικά χάρη στον εκ φύσεως οικονομικό του κινητήρα και τις μακριές τελικές σχέσεις.

Στο σύνολο των 64 χιλιομέτρων της «επαρχιακής» μας διαδρομής, το Citroen C3 είχε τη χαμηλότερη κατανάλωση μεταξύ όλων των μοντέλων.
Αναλυτικότερα, στις αστικές μας διαδρομές κάψαμε 6,4 λτ./ 100 χλμ., νούμερο εντυπωσιακό, κάτι που εν πολλοίς οφείλεται στα χαρακτηριστικά που έχει ο PureTech. Το γερό τράβηγμα από χαμηλά βοήθησε ώστε να μην ζορίζεται το μοτέρ στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης και να χρειάζεται έντονη πίεση στο γκάζι για να «τσουλήσει», παράγοντας καταλυτικός για την κατανάλωση.
Στο δεύτερο τμήμα της διαδρομής, διαδρομή την οποία κάνουμε συνήθως σε free ημέρες, όταν ο διαθέσιμος ελεύθερος χρόνος μας επιτρέπει εξορμήσεις στην φύση ή την θάλασσα, στο σύνολο των 64 χιλιομέτρων που διανύσαμε, το Citroen C3 Aircross είχε τη χαμηλότερη κατανάλωση μεταξύ των μοντέλων με 5,7 λτ. βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα και στην εθνική οδό τα 4,6 λτ./100 χλμ. ήταν νούμερο εξαιρετικό. Μάλιστα η επίδοση γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή, καθώς το γαλλικό SUV δεν είχε eco driving mode, είχε όμως τη δεύτερη μεγαλύτερη ροπή ανάμεσα στα 10 μοντέλα μας.
Συμπέρασμα
Έχοντας κινηθεί σε κάθε άκρη της Αθήνας όπου και αντιμετώπισε διαφορετικές συνθήκες και προκλήσεις, το Citroen C3 Aircross κατέγραψε μέση κατανάλωση 5,7 λτ.100 χλμ.. Με μέση τιμή βενζίνης τα 2,09 ευρώ στον Γύρο Οικονομίας του AutoΤριτη το γαλλικό SUV χρειάστηκε 11,9 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος Ψεκασμός + turbo |
Ισχύς ((ίπποι/σ.α.λ.)* | 110/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 205/1.750 |
Επιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,9 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | 7,9/10,7 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | 12,1/17,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 186 |
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις | |
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος Aξονας |
Εμπρός/Πίσω φρένα | Αερ. Δίσκοι/Δίσκοι |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 39 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 178 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 10,8 |
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db) | 67,7-68,1 |
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) | 4.155x1.765x1.637 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.604 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 410-520 |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 215/50 R16 |
Ρεζέρβα | Ανάγκης |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.199 |
Τιμή από (ευρώ) | 20.400 (Feel Pack) |
Ford Puma 1,0 Ecoboost 125 PS mild hybrid

Τρίτο πιο οικονομικό στο σύνολο και πρώτο στο κομμάτι τους αυτοκινητόδρομου αναδείχτηκε το Ford Puma.
Το ήπια υβριδικό Ford Puma δείχνει πως ένα πρακτικό και ευχάριστο στην οδήγηση B-SUV μπορεί να είναι και οικονομικό χάρη σε ένα «έξυπνο» σύστημα. Το SUV της Ford είναι από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας, αφού συνδυάζει την μοντέρνα σχεδίαση με την πρακτικότητα και τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα. Στη δοκιμή μας είχαμε την έκδοση των 125 ίππων (το πιο ισχυρό μοντέλο της δοκιμής μαζί με το Toyota Yaris), όπου ο 1.000άρης Ecoboost συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Συνδυασμός άκρως αποτελεσματικός, καθώς σε συνεργασία με το οδηγικό πρόγραμμα «ECO», το SUV της Ford ήταν το τρίτο πιο οικονομικό overall με κατανάλωση 5,9 λτ./100 χλμ..

Στο κομμάτι της περιαστικής στριφτερής διαδρομή, το Ford Puma έκανε πάρτι χάρη στο σωστό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι, αλλά και τη σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης ST-Line.
Στην αστική διαδρομή, το Ford Puma μας «έδωσε» μέση κατανάλωση 6,2 λτ./100 χλμ., το δεύτερο καλύτερο νούμερο που είδαμε, χάρη στο bonus των 50 Nm από το ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο μετατρέπεται σε ένα απαλό boost από τις χαμηλές στροφές για άμεση επιτάχυνση και δυνατότητα κίνησης με μια σχέση πάνω, στοιχείο που βοηθά την οικονομία.
Στο κομμάτι της περιαστικής στριφτερής διαδρομή, το Ford Puma έκανε πάρτι χάρη στο σωστό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι, αλλά και τη σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης ST-Line, με τη μέση κατανάλωση να φτάνει και πάλι στα 6,2/100 χλμ., ενδεικτικό του οικονομικού χαρακτήρα του. Από την άλλη στον αυτοκινητόδρομο και σε συνδυασμό με την τεχνολογία αυτόματης διακοπής λειτουργίας του μεσαίου κυλίνδρου σε συγκεκριμένες συνθήκες, το Ford Puma ήταν το πιο οικονομικό απ΄όλα τα μοντέλα ρίχνοντας την κατανάλωση στα 4,4 λτ./100 χλμ..
Συμπέρασμα
To ήπια υβριδικό σύστημα του Ford Puma «δουλεύει» και χάρη στη… χείρα βοηθείας που προσφέρει στο θερμικό κινητήρα εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση, αλλά και μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία που συνδυάζεται με τον γενικότερο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του μοντέλου. Και όλα αυτά με ένα κόστος 12,3 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα της δοκιμής μας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Ford Puma 1,0 Ecoboost 125 PS mHEV |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης, turbo, 48V mHEV |
Ισχύς ((ίπποι/σ.α.λ.)* | 125/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 210/1.750 |
Επιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,1 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | 7,2/9,5 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | 10,6/13,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 191 |
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις | |
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος Aξονας |
Εμπρός/Πίσω φρένα | Αερ. Δίσκοι 278 χλστ./Δίσκοι 271 χλστ. |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 37,2 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 164 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 10,5 |
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db) | 67,2/69,1 |
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) | 4.186x1.805x1.554 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.588 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 456+80 |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 215/55 R17 |
Ρεζέρβα | ΚΙΤ |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.280 |
Τιμή από (ευρώ) | 23.833 (ST-Line) |
Hyundai Kona 1,0 Τ-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid

Tο 6τάχυτο κιβώτιο iMT επιτρέπει στο σύστημα stop/start να σβήνει τον κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, με αποτέλεσμα σε ένα ταξίδι να περιορίζεται σημαντικά η κατανάλωση.
Στο Hyundai Kona που είχαμε στο γύρο οικονομίας, συναντάμε τον γνωστό 3κύλινδρο 1.000άρη turbo της Hyundai, απόδοσης 120 ίππων που ενσωματώνει την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού SmartStream CVVD. Αυτή ελέγχει τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και διάρκεια καύσης ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις, προσφέροντας καλύτερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση και ρύπους. Το μοντέλο της Hyundai λοιπόν, έγραψε μέση κατανάλωση 6,8 λτ./100 χλμ., όντας αρκετά ισορροπημένο ανάμεσα στις επιμέρους μετρήσεις, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία «ECO».

To boost-άρισμα του ήπια υβριδικού συστήματος δίνει αμεσότερη απόκριση στον κινητήρα, αποδίδοντας με περίσσια άνεση την ισχύ του και προσφέροντάς του άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις.
Μέσα στην πόλη χάρη το 48-βολτο ηλεκτρικό σύστημα «βοηθάει» τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση και αναλαμβάνει την λειτουργία του start/stop, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να περιοριστεί στα 6,7 λτ./100 χλμ..
Βγαίνοντας από το αστικό περιβάλλον και δοκιμάζοντας τις ικανότητες του κινητήρα, το boost-άρισμα του ήπια υβριδικού συστήματος δίνει αμεσότερη απόκριση, αποδίδοντας με περίσσια άνεση την ισχύ του και προσφέροντάς του άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις. Σε αυτό το κομμάτι πάντως η κατανάλωση ήταν μεγαλύτερη από την πόλη με τιμή τα 6,9 λτ./100 χλμ..
Αρκετά μειωμένη ήταν η κατανάλωση πάντως στην Εθνική Οδό, καθώς χάρη στο 6τάχυτο κιβώτιο iMT που επιτρέπει στο σύστημα stop/start να σβήνει τον κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, πέσαμε στα 6,2 λτ./100 χλμ.. Από τα πιο προσιτά μοντέλα της δοκιμής, με κόστος έκδοσης από 19.690 ευρώ.
Συμπέρασμα
To ήπια υβριδικό σύστημα του Hyundai Kona έχει συνεισφέρει πολύ στη διατήρηση της κατανάλωσης χαμηλά, ειδικά μέσα στην πόλη, ενώ από την άλλη το «έξυπνο» κιβώτιο iMT βοηθά στο ταξίδι. Σε κάθε περίπτωση τα 14,2 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα με την τιμή της βενζίνης στα 2,09 ευρώ τα λες καλό νούμερο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Hyundai Kona 1.0 120 PS iMT 48V Hybrid |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης, turbo, 48V mHEV |
Ισχύς ((ίπποι/σ.α.λ.)* | 120/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 172/1.500-4.000 |
Επιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,3 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | 9,1/12,0 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | 13,8/18,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 180 |
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις | |
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός/Πίσω φρένα | Αερ. Δίσκοι/Δίσκοι |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 38,5 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 170 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 10,6 |
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db) | 68,8/70,6 |
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) | 4.205x1.800x1.656 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.600 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 361 |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 235/45 R18 |
Ρεζέρβα | ΚΙΤ |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.340 |
Τιμή από (ευρώ) | 21.590 N Line |
Kia Stonic 1,0 Τ-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid

Το Kia Stonic αναδείχτηκε «πρωταθλητής» στο Γύρο Οικονομίας πετυχαίνοντας μέση κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ..
Χωρίς πολλά-πολλά, το Kia Stonic αναδείχτηκε «πρωταθλητής» στο Γύρο Οικονομίας πετυχαίνοντας μέση κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ.. Εξαιρετικό νούμερο που επαληθεύει και τις μετρήσεις κατανάλωσης που κάνουμε σε κάθε μοντέλο, στις οποίες το Stonic είναι το πιο οικονομικό τουρμπάτο SUV.

Κορυφαίο νούμερο πέτυχε και στον αυτοκινητόδρομο (με τη βοήθεια του coasting λόγω κιβωτίου) με 4,4 λτ./100 χλμ..
Το σύνολο που εφοδιάζει το Kia Stonic είναι ίδιο με αυτό του Kona που είδαμε πριν, αποτελούμενο από τον 1.000άρη turbo κινητήρα που ενσωματώνει την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού SmartStream CVVD, σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V και το έξυπνο κιβώτιο iMT. Βέβαια στο SUVάκι της Kia η απόδοση είναι 100 ίπποι, με τα ίδια 172 Nm ροπής.
Το υβριδικό σύστημα λοιπόν και η έξτρα ισχύς που παρέχει είναι ο κυριότερος λόγος, πάντοτε με τη χρήση του «ECO», που πέτυχε την καλύτερη επίδοση στο αστικό κομμάτι με μόλις 6,1 λτ./100 χλμ.. Παράλληλα το σύνολο διαθέτει ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά, με γραμμική και γεμάτη λειτουργία, κάτι που γίνεται πιο έντονα αντιληπτό στο κομμάτι της εκτός πόλης διαδρομής που κάναμε. Κομμάτι στο οποίο και εκεί το Stonic δε δυσκολεύτηκε να κρατήσει χαμηλά την κατανάλωση, στα 5,7 λτ./100 χλμ, επίσης κορυφαία επίδοση μα το C3 Aircross. Κορυφαίο νούμερο πέτυχε και στον αυτοκινητόδρομο (με τη βοήθεια του coasting λόγω κιβωτίου) με 4,4 λτ./100 χλμ., ίδιο δηλαδή με αυτό του Puma.
Συμπέρασμα:
To ήπια υβριδικό Kia Stonic μπήκε στη δοκιμασία με τον τίτλο του οικονομικότερου τουρμπάτου SUV βενζίνης και φρόντισε να δικαιώσει τις προσδοκίες που υπήρχαν. Κράτησε την κατανάλωση χαμηλά σε κάθε είδους διαδρομή και συνολικά για τα 100 χλμ. που κάναμε χρειάστηκε 5,6 λτ. καυσίμου, ήτοι 11,7 ευρώ. Παράλληλα είναι και από τα πιο προσιτά SUVάκια που είχαμε στο τεστ με τιμή από 19.190 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Kia Stonic 1,0 100 PS iMT 48V Hybrid |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης, turbo, 48V mHEV |
Ισχύς ((ίπποι/σ.α.λ.)* | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 172/1.500-4.000 |
Επιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,1 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | 8,9/11,6 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | 12,9/17,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 183 |
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις | |
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός/Πίσω φρένα | Αερ. Δίσκοι/Δίσκοι |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 36,8 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 183 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 10,2 |
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db) | 69,2/72 |
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) | 4.140x1,760x1.520 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.580 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 352 |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 205/55 R17 |
Ρεζέρβα | ΚΙΤ |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.300 |
Τιμή από (ευρώ) | 19.190 (GL Optimum) |
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT

Στο πιο στριφτερό κομμάτι, το Juke απέδειξε για μια ακόμη φορά πως είναι από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας
Ο κινητήρας του Nissan Juke είναι ο γνωστός 1.000άρης DIG-T ο οποίος αποδίδει 114 ίππους και 200 Nm ροπής. Αυτός ο κινητήρας διαθέτει άμεσο ψεκασμό με κεντρικά τοποθετημένο μπέκ, διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού, ειδική επίστρωση χιτωνίων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate και φίλτρο σωματιδίων, στοιχεία που συναντάμε σε μεγαλύτερες και ακριβότερες κατασκευές.

Ο κινητήρας των 114 ίππων τραβάει θετικά από χαμηλά και είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα του Juke.
Στην πράξη αν και τρικύλινδρος παρουσιάζει πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και είναι ήσυχος, ενώ τραβάει θετικά από χαμηλά και είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα του Juke εκμεταλλευόμενο και τη συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που φροντίζει για γρήγορες και απαλές αλλαγές. Βέβαια όπως έχουμε παρατηρήσει όλα τα αυτόματα κιβώτια επιβαρύνουν το κομμάτι της κατανάλωσης, συνεπώς αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να λάβουμε υπΆ όψιν συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα.
Μέσα στην πόλη λοιπόν και με τη λειτουργία «ECO» ενεργοποιημένη το νούμερο κατανάλωσης ήταν στα 7,4 λτ./100 χλμ., νούμερο που ανέβηκε ελαφρώς στην –κατά βάση- ορεινή διαδρομή και έφτασε στα 7,7 λτ./100 χλμ.. Πάντως σε αυτό το πιο στριφτερό κομμάτι, το Juke απέδειξε για μια ακόμη φορά πως είναι από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας όσον αφορά στα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Τέλος στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση ήταν 5,0 λτ./100 χλμ., νούμερο που το κατατάσσει στο μέσο της λίστας.
Συμπέρασμα:
To Nissan Juke μπορεί να μην ήταν από τα κορυφαία μοντέλα μας στο θέμα κατανάλωσης, ωστόσο δικαιολογείται απόλυτα, καθώς ήταν το μοναδικό αυτόματο μοντέλο στο γύρο που κάναμε. Η συνολική κατανάλωση ήταν στα 7,2 λτ. (15,0 ευρώ), με το ιαπωνικό SUV να είναι από τα πιο ευχάριστα στο οδηγικό σκέλος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης + turbo |
Ισχύς ((ίπποι/σ.α.λ.)* | 114/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 200/3.000 |
Επιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,2 |
60-100 χλμ./ώρα με KD (δλ.) | 6,3 |
80-120 χλμ./ώρα με KD (δλ.) | 8,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 180 |
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις | |
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός/Πίσω φρένα | Αερ. Δίσκοι /Δίσκοι |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | - |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 172 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 10,6 |
Θόρυβος με στα 100/120 χλμ./ώρα (db) | - |
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) | 4.210x1.800x1.595 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.636 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 422 |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | - |
Ρεζέρβα | - |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.262 |
Τιμή από (ευρώ) | 22.900 (Acenta) |
Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS

Η βασική έκδοση βενζίνης του γαλλικού SUV είχε μέση τιμή κατανάλωσης στη δοκιμή μας 6,7 λτ./100 χλμ..
Το Peugeot 2008 μπορεί να διακρίνεται πρωτίστως για την ποιότητα κατασκευής του που είναι στα όρια του premium, ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως δεν τα καταφέρνει καλά και στο κομμάτι της οικονομίας. Η βασική έκδοση βενζίνης του γαλλικού SUV είχε μέση τιμή κατανάλωσης στη δοκιμή μας 6,7 λτ./100 χλμ., ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως δεν είχε κάποια λειτουργία εξοικονόμησης καυσίμου.

Στην περίπτωση του 2008 ο κινητήρας μάλιστα εκτός από οικονομικός, έχει και ευχάριστα χαρακτηριστικά λειτουργίας.
Στη βασική του έκδοση λοιπόν εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο turbo 1,2 PureTech βενζινοκινητήρα που συναντήσαμε πριν και στο C3 Aircross. Εδώ η απόδοση είναι μειωμένη κατά 10 ίππους βέβαια (100 στο σύνολο), ωστόσο έχει πιο σφιχτή κλιμάκωση κιβωτίου, γι αυτό και έχει καλύτερες επιδόσεις. Από την άλλη βέβαια, γι αυτό το λόγο είναι και λίγο πιο απαιτητικό σε καύσιμο, χωρίς ωστόσο να αλλοιώνεται ο οικονομικός χαρακτήρας του συνόλου.
Αναλυτικότερα στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής μας, μέσα στην πόλη η μέση κατανάλωση ήταν στα 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ εκείνο που πρέπει να πούμε για το μοτέρ του γαλλικού B-SUV είναι πως τραβάει ικανοποιητικά ακόμη και από τις χαμηλές στροφές παρά τα φαινομενικά λίγα άλογα και την έλλειψη κάποιου ηλεκτρικού boost.
Φεύγοντας από το αστικό κομμάτι, στην διαδρομή που κάναμε προς Ν. Μάκρη και πίσω η μέση κατανάλωση έπεσε στα 6,7 λτ./100 χλμ. για να μειωθεί ακόμα περισσότερο, στα 5,5 λτ./100 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο.
Συμπέρασμα
Το να πετυχαίνεις νούμερο κατανάλωσης 6,7 λτ./100 χλμ. (14,00 ευρώ) σε μια μικτή διαδρομή, έστω και αν το μεγαλύτερο κομμάτι είναι εκτός πόλης είναι σίγουρα θετικός οιωνός για το ίδιο το αυτοκίνητο και το πόσο οικονομικό είναι. Στην περίπτωση του 2008 ο κινητήρας μάλιστα εκτός από οικονομικός, έχει και ευχάριστα χαρακτηριστικά λειτουργίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης + turbo |
Ισχύς ((ίπποι/σ.α.λ.)* | 100/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 205/1.750 |
Επιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,8 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | 7,4/10,0 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | 11,2/15,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 188 |
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις | |
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός/Πίσω φρένα | Αερ. Δίσκοι/Δίσκοι |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 36,4 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 170 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 10,4 |
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db) | 67,8/71 |
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) | 4.300x1.770x1.530 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.605 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 434 |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 215/65 R16 |
Ρεζέρβα | ΑΝΑΓΚΗΣ |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.267 |
Τιμή από (ευρώ) | 22.900 (Active) |
Renault Captur 1,0 TCe 90 PS

Το Renault Captur στη βασική του έκδοση αποδίδει 90 ίππους και συνολικά στη διαδρομή είχε μέση κατανάλωση 6,4 λτ./100 χλμ..
Το Renault Captur μας άφησε ευχάριστες εντυπώσεις τόσο από πλευράς κατανάλωσης, όσο και από πλευράς λειτουργίας κινητήρα. Στη βασική του έκδοση εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο 1.000άρη τούρμπο κινητήρα TCe, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και συνολικά στη διαδρομή είχε μέση κατανάλωση 6,4 λτ./100 χλμ.. Βέβαια το Captur να πούμε πως με έξτρα κόστος 700 ευρώ μπορεί να αγοραστεί με εργοστασιακό κιτ υγραερίου, το οποίο του αυξάνει και την απόδοση κατά 10 ίππους. Πάντως πρόκειται για ένα πειστικό σύνολο, το οποίο χάρη στο σωστά κλιμακωμένο 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο σε πείθει περισσότερο από ό,τι ίσως προδιαθέτουν τα 90 του άλογα.

Στο κομμάτι που αντιπροσώπευε το επαρχιακό δίκτυο τα 6,6 λτ./100 χλμ. που είδαμε είναι ένα καλό νούμερο, ενώ ακόμα καλύτερα τα πήγε το γαλλικό μοντέλο στον αυτοκινητόδρομο, πέφτοντας στα 4,9 λτ..
Επανερχόμενοι στη δοκιμή που πραγματοποιήσαμε, το Renault Captur στα χιλιόμετρα που πραγματοποίησε εντός πόλης είχε μέση τιμή κατανάλωσης 7,1 λτ./100 χλμ., από τα υψηλά που είδαμε γενικότερα, με τη χρήση του προγράμματος «ECO», το οποίο θυσιάζει μέρος της απόκρισης, που στην πράξη ίσως να μην βολεύει σε ανηφορικές διαδρομές γιατί σε αναγκάζει να πατήσεις περισσότερο το γκάζι.
Στο κομμάτι που αντιπροσώπευε το επαρχιακό δίκτυο τα 6,6 λτ./100 χλμ. τα οποία είδαμε είναι ένα καλό νούμερο, ενώ ακόμα καλύτερα τα πήγε το γαλλικό μοντέλο στον αυτοκινητόδρομο, πέφτοντας κάτω από τα 5 λίτρα (4,9 λτ.).
Συμπέρασμα
Για την διαδρομή που πραγματοποιήσαμε το Captur των 90 ίππων χρειάστηκε 6,4 λτ./100 χλμ ή αλλιώς 13,9 ευρώ. Αυτό που κέρδισε τις εντυπώσεις πάντως ήταν η ήσυχη και ποιοτική κύλιση, όπως επίσης και η ομαλή λειτουργία της σχετικά σφικτής ανάρτησης στις στροφές που επέτρεψε περιορισμένες και ανεπαίσθητες κλίσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Renault Captur 1,0 TCe 90 PS |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Πολλαπλός ψεκασμός βενζίνης + turbo |
Ισχύς ((ίπποι/σ.α.λ.)* | 90/4.600-5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 160/2.100-3.750 |
Επιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,7 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | 9,2/13,3 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | 15,7/23,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 168 |
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις | |
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός/Πίσω φρένα | Αερ. Δίσκοι/Ταμπούρα |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 36,2 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 210 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 11,1 |
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db) | 67,6/69,8 |
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) | 4.227x17.797x1.576 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.639 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 422-536 |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 215/60 R17 |
Ρεζέρβα | ΚΑΝΟΝΙΚΗ |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.257 |
Τιμή από (ευρώ) | 20.480 (Expression) |
SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS

Η έκδοση με τα 110 άλογα του βενζινοκίνητου SEAT Arona 1,0 TSI προσδίδει στον ευχάριστο και νεανικό χαρακτήρα του Arona μπρίο και αναδεικνύει τις οδηγικές του αρετές.
Η έκδοση με τα 110 άλογα του βενζινοκίνητου SEAT Arona 1,0 TSI προσδίδει στον ευχάριστο και νεανικό χαρακτήρα του Arona μπρίο και αναδεικνύει τις οδηγικές του αρετές. Οι 110 ίπποι απόδοσης με τα 200 Nm ροπής, σε συνάρτηση με το χαμηλό βάρος του μοντέλου, χαρίζουν επιδόσεις άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.

Στο ορεινό κομμάτι της διαδρομής η ευρωστία του συνόλου στις μεσαίες στροφές περιόρισε την κατανάλωση και ανέδειξε το ευχάριστο οδηγικό του ταπεραμέντο.
Ο 1.000άρης TSΙ τραβάει καλά μετά τις 1.800 σ.α.λ. και διατηρεί τη ζωντάνια του μέχρι αρκετά ψηλά στο στροφόμετρο, αποκαλύπτοντας ωστόσο ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του, όχι όμως σε ενοχλητικό βαθμό. Μας άρεσε και η συνεργασία με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο σε ευχαριστεί με την αίσθηση και έχει σωστή κλιμάκωση, βοηθώντας την κατανάλωση να συγκρατηθεί κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στα 6,8 λτ./100 χλμ., παρά το γεγονός ότι δεν είχε κάποιο σύστημα παραμετροποίησης για οικονομικότερη οδήγηση.
Αναλυτικότερα μέσα στην πόλη το ισπανικό SUV μας έδωσε κατανάλωση 7,7 λτ./100 χλμ., το πιο υψηλό ανάμεσα στα μοντέλα του τεστ μας, καθώς η μικρή ραθυμία στις χαμηλές στροφές του TSI μας «ανάγκαζε» να πιέσουμε λίγο παραπάνω το δεξί πεντάλ.
Το σκηνικό όμως άλλαξε άρδην στο ορεινό κομμάτι της διαδρομής, εκεί που η ευρωστία του συνόλου στις μεσαίες στροφές έριξε την κατανάλωση στα 6,8 λτ., ενώ παράλληλα ανέδειξε και το ευχάριστο οδηγικό του ταπεραμέντο. Αντίστοιχα και στην Εθνική Οδό η κατανάλωση ήταν συγκρατημένη με 5,4 λτ./100 χλμ..
Συμπέρασμα
Ευχάριστο σε κάθε συνθήκη αποδείχτηκε το SEAT Arona των 110 ίππων, με το συνολικό κόστος για τη διαδρομή μας να ανέρχεται στα 14,2 ευρώ. Πάντως μην ξεχνάμε πως το Arona για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία προσφέρεται τόσο σε έκδοση με 90 ίππους όσο και σε διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης + turbo |
Ισχύς ((ίπποι/σ.α.λ.)* | 110/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 200/2.000-3.000 |
Επιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,3 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | 7,1/9,6 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | 10,3/13,1 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 190 |
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις | |
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός/Πίσω φρένα | Αερ. Δίσκοι/Δίσκοι |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 36,2 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 190 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 10,6 |
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db) | 68,4/70 |
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) | 4.138x1.780x1.552 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.566 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 400 |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 205/55 R17 |
Ρεζέρβα | ΚΙΤ |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.216 |
Τιμή από (ευρώ) | 18.690 (Style) |
Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS

Μέσα στην πόλη λοιπόν το Yaris Cross είχε κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ., από τις χαμηλότερες που είδαμε εντός πόλης με ευχάριστη και πολιτισμένη λειτουργία σε κάθε περίπτωση.
Το Toyota Yaris Cross ήταν το μοναδικό μοντέλο της δοκιμής μας που δεν εφοδιαζόταν με τούρμπο κινητήρα, αλλά με τον γνωστό 1.500άρη ατμοσφαιρικό των 125 ίππων που αποτελεί και τη βάση της υβριδικής έκδοσης. Μιας έκδοσης, η οποία να είμαστε ειλικρινείς μας «έλειψε» από τη δοκιμή καθώς έχει επιτύχει την καλύτερη κατανάλωση στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center. Μάλιστα, η εν λόγω έκδοση μας έχει δείξει ότι όσο περισσότερο κινείσαι μέσα στην πόλη, τόσο πέφτει η κατανάλωση και θεωρούμε πως θα βρισκόταν στην κορυφή αυτού του τεστ. Παρόλα αυτά και η βασική έκδοση των 125 ίππων με το εξαιρετικό value for money και κόστος απόκτησης έδειξε ότι είναι απόλυτα εστιασμένη στην καθημερινότητα, ισορροπώντας ιδανικά στην «τραμπάλα» επιδόσεων και κατανάλωσης. Συνεπώς μόνο έκπληξη δεν προκαλεί η μέση τιμή κατανάλωσης των 6,2 λτ./100 χλμ., νούμερο πολύ καλό για μοντέλο 125 ίππων.

Το Toyota Yaris Cross εφοδιάζεται με τον γνωστό 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 125 ίππων που αποδεικνύεται απόλυτα εστιασμένος στην καθημερινότητα, ισορροπώντας ιδανικά στην «τραμπάλα» επιδόσεων και κατανάλωσης.
Το μυστικό είναι πως το σύνολο εναλλάσσει τη λειτουργία του ανάμεσα σε κύκλο Otto για τα υψηλά φορτία, και σε Atkinson για μείωση των απωλειών στα μικρομεσαία φορτία. Γι αυτό άλλωστε και το Yaris Cross είχε και μικρή απόκλιση ανάμεσα στη μίνιμουμ και μάξιμουμ τιμή που μας έδωσε.
Μέσα στην πόλη λοιπόν το Yaris Cross είχε κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ., από τις χαμηλότερες που είδαμε εντός πόλης με ευχάριστη και πολιτισμένη λειτουργία σε κάθε περίπτωση.
Στο δεύτερο κομμάτι της διαδρομής, στο πιο απαιτητικό οδηγικά σκέλος με ορεινό επαρχιακό δίκτυο, το Yaris Cross αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευχάριστο. Παρά τις ανωφέρειες και κατωφέρειες του δρόμου και τις συνεχείς στροφές, κινηθήκαμε απροβλημάτιστα με αυτό, λαμβάνοντας καλά επίπεδα άνεσης από την μαλακή ανάρτησή του αλλά και καλή οδηγική αίσθηση. Στον τομέα της κατανάλωσης, η μέση τιμή αυτής για 100 χλμ. κυμάνθηκε σε τέτοιες συνθήκες στα 6,3 λτ., νούμερο κάτω του μέσου όρου. Τέλος στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση ήταν στα 5,2 λτ./100 χλμ..
Συμπέρασμα
Με μέση κατανάλωση 6,2 λτ./100 χλμ., στη διαδρομή που κάναμε το κόστος για το Yaris Cross είναι 12,96 ευρώ και έτσι το Yaris Cross βρίσκεται στα άνω μισό της κατάταξης. Παράλληλα όμως είναι και το πιο προσιτό απ΄ όλα τα μοντέλα με κόστος από 18.270 ευρώ ενώ φυσικά υπάρχει όπως αναφέραμε και η full υβριδική έκδοση για εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.490 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης |
Ισχύς ((ίπποι/σ.α.λ.)* | 125/6.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 153/4.800-5.000 |
Επιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,4 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | 10,6/14,6 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | 16,7/22,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 180 |
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις | |
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός/Πίσω φρένα | Αερ. Δίσκοι/Δίσκοι |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 38,9 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 170 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 10,6 |
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db) | 68,2/71,5 |
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) | 4.180x1.765x1.595 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.560 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 397 |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 215/50 R18 |
Ρεζέρβα | ΚΙΤ |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.190 |
Τιμή από (ευρώ) | 18.270 (Active) |
Volkswagen T-Cross 1,0 TSI 95 PS

Η κατανάλωση του T-Cross στη δοκιμασία μας μετρήθηκε στα 5,9 λτ./100 χλμ./ώρα, όντας από τα μοντέλα που ξεχώρισαν για τον οικονομικό τους χαρακτήρα.
Κάτω από το καπό του VW T-Cross της δοκιμής μας βρίσκεται ένας γνώριμος του γερμανικού γκρουπ, ο 3κύλινδρος 1,0 TSI στην εκδοχή των 95 ίππων. Δεν υπόσχεται να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, ούτε το κάνει, όμως κινεί άκρως ικανοποιητικά το SUVάκι της Volkswagen. Είναι πολιτισμένος σε λειτουργία και δεν έχει ενοχλητικούς κραδασμούς, ενώ η κατανάλωση στη δοκιμασία μας μετρήθηκε στα 5,9 λτ./100 χλμ./ώρα, όντας από τα μοντέλα που ξεχώρισαν για τον οικονομικό τους χαρακτήρα.

Στην «επαρχιακή» διαδρομή, το T-Cross με 5,8 λτ./100 χλμ. είχε το τρίτο καλύτερο νούμερο που είδαμε ανάμεσα στα 10 μοντέλα της δοκιμής.
Στην πράξη τώρα, μεταφράστε τα ότι θα κινηθείτε άνετα στις περισσότερες των αστικών μετακινήσεων, ωστόσο όπως είδαμε και στην περίπτωση του Arona η μικρή ραθυμία στις χαμηλές στροφές θα οδηγήσει σε περισσότερη πίεση στο γκάζι, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 6,8 λτ./100 χλμ..
Βγαίνοντας τώρα στη μεγάλη διαδρομή που αντιστοιχεί σε μια βόλτα Σαββατοκύριακου και προσομοιώνει μια επαρχιακή διαδρομή, το T-Cross μας άφησε ευχάριστη αίσθηση από την ελαστικότητα που έχει στις μεσαίες στροφές και το καλό τράβηγμα, στοιχεία που βοήθησαν να περιοριστεί η κατανάλωση στα 5,8 λτ./100 χλμ.. Μάλιστα αυτό ήταν το τρίτο καλύτερο νούμερο που είδαμε ανάμεσα στα 10 μοντέλα της δοκιμής. Φυσιολογικά στον αυτοκινητόδρομο είχαμε περεταίρω μείωση στη μέση τιμή που πήραμε, με το όργανό μας να δείχνει 5,1 λτ./100 χλμ..
Συμπέρασμα
Το σύνολο του T-Cross είναι ευχάριστο και αποδοτικό όταν κινείστε εντός και εκτός πόλης. Ειδικά εκτός πόλης καταφέρνει χαμηλά νούμερα κατανάλωσης μιας και δείχνει να «βολεύεται» όταν δουλεύει σε μεσαίες στροφές. Σε κάθε περίπτωση με μέση κατανάλωση 5,9 λτ./100 χλμ. (12,33 ευρώ) βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης + turbo |
Ισχύς ((ίπποι/σ.α.λ.)* | 95/5.000-5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 175/2.000-3.500 |
Επιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,6 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) | 10,1 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) | 16,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 180 |
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις | |
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός/Πίσω φρένα | Αερ. Δίσκοι/Δίσκοι |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 37,4 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 184 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 10,6 |
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db) | 67,5/70,4 |
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) | 4.108x1.760x1.584 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.551 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 347-417 |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 205/60 R16 |
Ρεζέρβα | ΚΑΝΟΝΙΚΗ |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.245 |
Τιμή από (ευρώ) | 20.550 (Life) |
Συμπεράσματα & πίνακες κατανάλωσης

Ήρθε η στιγμή της αλήθειας και των συμπερασμάτων του μεγάλου μας τεστ. Είδαμε σε κάθε συνθήκη πως έπραξε το κάθε μοντέλο και εδώ θα δείτε σε συγκεντρωτικά αποτελέσματα διάφορους πίνακες σχετικά με την κατανάλωση σε όλες τις περιπτώσεις, ενώ επιπλέον δημιουργήσαμε και ένα μεικτό κύκλο, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και το κόστος της διαδρομής.
Πίνακας κατανάλωσης συνολικής διαδρομής
Μοντέλο | Mέση Κατανάλωση | Σύνολο σε ευρώ |
---|---|---|
Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid | 5,60 | 11,72 |
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS | 5,70 | 11,91 |
Ford Puma 1,0 Ecoboost mhev 125 PS | 5,90 | 12,33 |
VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS | 5,90 | 12,33 |
Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS | 6,20 | 12,96 |
Renault Captur 1,0 TCe 90 PS | 6,40 | 13,38 |
Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS | 6,70 | 14 |
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid | 6,80 | 14,21 |
SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS | 6,80 | 14,21 |
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT | 7,20 | 15,05 |
Πίνακας κατανάλωσης εντός πόλης
Μοντέλο | Εντός πόλης (22% του συνόλου) |
---|---|
Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid | 6,1 |
Ford Puma 1,0 Ecoboost mhev 125 PS | 6,2 |
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS | 6,4 |
Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS | 6,6 |
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid | 6,7 |
VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS | 6,8 |
Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS | 7 |
Renault Captur 1,0 TCe 90 PS | 7,1 |
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT | 7,4 |
SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS | 7,7 |
Πίνακας κατανάλωσης εκτός πόλης
Μοντέλο | Εκτός πόλης (64 % του συνόλου) |
---|---|
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS | 5,7 |
Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid | 5,7 |
VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS | 5,8 |
Ford Puma 1,0 Ecoboost mhev 125 PS | 6,2 |
Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS | 6,3 |
Renault Captur 1,0 TCe 90 PS | 6,6 |
Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS | 6,7 |
SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS | 6,8 |
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid | 6,9 |
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT | 7,7 |
Πίνακας κατανάλωσης σε αυτοκινητόδρομο
Μοντέλο | Εθνική Οδός (14% του συνόλου) |
---|---|
Ford Puma 1,0 Ecoboost mhev 125 PS | 4,4 |
Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid | 4,4 |
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS | 4,6 |
Renault Captur 1,0 TCe 90 PS | 4,9 |
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT | 5,0 |
VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS | 5,1 |
Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS | 5,2 |
SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS | 5,4 |
Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS | 5,5 |
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid | 6,2 |
Συμπέρασμα 1: Τα ήπια υβριδικά συστήματα συμφέρουν στην πόλη
Τα ήπια υβριδικά συστήματα συμβάλλουν ώστε να παρέχουν έξτρα ισχύ όταν απαιτείται. Έτσι μειώνεται το φορτίο του κινητήρα και κατά συνέπεια μειώνεται η ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται. Αυτό κατά κύριο λόγο αυτό συμβαίνει μέσα στην πόλη όταν κινούμαστε σε χαμηλές στροφές και αλλάζουμε συχνά σχέση στο κιβώτιο. Αντίθετα στον αυτοκινητόδρομο η συμβολή τους είναι μικρότερη.
Συμπέρασμα 2: Γερό τράβηγμα από χαμηλά = μικρότερη κατανάλωση
Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, όσοι κινητήρες έχουν γερό τράβηγμα από χαμηλά καταφέρνουν και περιορίζουν την κατανάλωση του καυσίμου μέσα στην πόλη, ενώ αντίθετα όσοι δεν είναι τόσο ελαστικοί σε αυτές τις στροφές, όπως είδαμε παρουσιάζουν αυξημένα επίπεδα κατανάλωσης. Ο λόγος ότι χρειάζεται περισσότερη ενέργεια ώστε να αυξηθούν οι στροφές του κινητήρα.
Συμπέρασμα 3: Μικρή σημασία αν είσαι σε πόλη ή αυτοκινητόδρομο
Στα διαφορετικά κομμάτια της διαδρομής μας αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως το οικονομικότερο καύσιμο στην πόλη θα είναι και στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο, υπάρχει διακύμανση στο πόσο πιο οικονομικό είναι ανά συνθήκη, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και του κιβωτίου
Συμπέρασμα 4: Πάρα πολύ σημαντικός ο τρόπος οδήγησης
Σε όλη τη διαδρομή κινηθήκαμε με οικονομικούς ρυθμούς και δεν πιέσαμε τα αυτοκίνητα παρά μόνο όταν ήταν απαραίτητο. Τα νούμερα των μετρήσεων λοιπόν έδειξαν πως αν οδηγείς οικονομικά μπορείς να πετύχεις χαμηλά νούμερα. Εκεί που η κατανάλωση αυξάνει απότομα δεν είναι όταν πηγαίνεις με σταθερά 100-120 χ.α.ω. αλλά όταν πιέζεις το σύνολο. Εκεί είναι που τα διψήφια νούμερα δύσκολα αποφεύγονται…
Συμπέρασμα 5: Το κιβώτιο και ο ρόλος του
Σημαντικός παράγοντας στον τομέα της κατανάλωσης είναι το κιβώτιο ταχυτήτων. Ξεκινώντας από τα απλά, τα αυτόματα κιβώτια μας δίνουν αυξημένα νούμερα κατανάλωσης, καθώς έχουν μεγαλύτερες απώλειες, ενώ προσθέτουν και επιπλέον βάρος. Στα χειροκίνητα κιβώτια τώρα, η αραιή κλιμάκωση ευνοεί την χαμηλή κατανάλωση καθώς σε χαμηλότερες στροφές «πιάνουν» την ίδια ταχύτητα συγκριτικά με ένα σφιχτής κλιμάκωσης. Βέβαια αυτό δεν εξυπηρετεί σε μια προσπέραση, καθώς θα χρειαστούν κατέβασμα και αύξηση στροφών.
Σε καθημερινές, αλλά και διαδρομές Σαββατοκύριακου
Σκοπός μας ήταν να διαπιστώσουμε σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (σ.σ. οδηγώντας βέβαια οικονομικά) πόσο ακριβώς έκαψαν τα μοντέλα, γι αυτό και υιοθετήσαμε διαφορετικές διαδρομές και πιθανές συνθήκες, ώστε αντίστοιχα ο καθένας σας να μπορεί να υπολογίσει βάσει των δικών του διαδρομών. Στις μετρήσεις, συμπεριλάβαμε τρεις κύκλους διαδρομής (αστικό, υπεραστικό και εθνική οδό) προσομοιώνοντας έτσι τις διαδρομές και τον τρόπο οδήγησης που κάνει ένας μέσος οδηγός στην διάρκεια μιας εβδομάδας, ενώ σε όσα μοντέλα υπήρχε η δυνατότητα επιλογής οδηγικού προγράμματος, χρησιμοποιήσαμε την επιλογή «ECO».
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »