Hyundai Kona 1,0 Τ-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid

105.811 Επισκέψεις στο άρθρο (2/12/2022)
Tο 6τάχυτο κιβώτιο iMT επιτρέπει στο σύστημα stop/start να σβήνει τον κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, με αποτέλεσμα σε ένα ταξίδι να περιορίζεται σημαντικά η κατανάλωση.
3 Φωτογραφίες »

Tο 6τάχυτο κιβώτιο iMT επιτρέπει στο σύστημα stop/start να σβήνει τον κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, με αποτέλεσμα σε ένα ταξίδι να περιορίζεται σημαντικά η κατανάλωση.

Στο Hyundai Kona που είχαμε στο γύρο οικονομίας, συναντάμε τον γνωστό 3κύλινδρο 1.000άρη turbo της Hyundai, απόδοσης 120 ίππων που ενσωματώνει την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού SmartStream CVVD. Αυτή ελέγχει τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και διάρκεια καύσης ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις, προσφέροντας καλύτερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση και ρύπους. Το μοντέλο της Hyundai λοιπόν, έγραψε μέση κατανάλωση 6,8 λτ./100 χλμ., όντας αρκετά ισορροπημένο ανάμεσα στις επιμέρους μετρήσεις, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία «ECO».


To boost-άρισμα του ήπια υβριδικού συστήματος δίνει αμεσότερη απόκριση στον κινητήρα, αποδίδοντας με περίσσια άνεση την ισχύ του και προσφέροντάς του άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις.
3 Φωτογραφίες »

To boost-άρισμα του ήπια υβριδικού συστήματος δίνει αμεσότερη απόκριση στον κινητήρα, αποδίδοντας με περίσσια άνεση την ισχύ του και προσφέροντάς του άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις.


Μέσα στην πόλη χάρη το 48-βολτο ηλεκτρικό σύστημα «βοηθάει» τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση και αναλαμβάνει την λειτουργία του start/stop, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να περιοριστεί στα 6,7 λτ./100 χλμ..
Βγαίνοντας από το αστικό περιβάλλον και δοκιμάζοντας τις ικανότητες του κινητήρα, το boost-άρισμα του ήπια υβριδικού συστήματος δίνει αμεσότερη απόκριση, αποδίδοντας με περίσσια άνεση την ισχύ του και προσφέροντάς του άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις. Σε αυτό το κομμάτι πάντως η κατανάλωση ήταν μεγαλύτερη από την πόλη με τιμή τα 6,9 λτ./100 χλμ..

Αρκετά μειωμένη ήταν η κατανάλωση πάντως στην Εθνική Οδό, καθώς χάρη στο 6τάχυτο κιβώτιο iMT που επιτρέπει στο σύστημα stop/start να σβήνει τον κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, πέσαμε στα 6,2 λτ./100 χλμ.. Από τα πιο προσιτά μοντέλα της δοκιμής, με κόστος έκδοσης από 19.690 ευρώ.
 
Συμπέρασμα
To ήπια υβριδικό σύστημα του Hyundai Kona έχει συνεισφέρει πολύ στη διατήρηση της κατανάλωσης χαμηλά, ειδικά μέσα στην πόλη, ενώ από την άλλη το «έξυπνο» κιβώτιο iMT βοηθά στο ταξίδι. Σε κάθε περίπτωση τα 13,4 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα με την τιμή της βενζίνης στα 1,97 ευρώ τα λες καλό νούμερο.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai Kona 1.0 120 PS iMT 48V Hybrid
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 998
Κύλινδροι/Βαλβίδες 3 σε σειρά/12
Τροφοδοσία Αμεσος ψεκασμός βενζίνης, turbo, 48V mHEV
Ισχύς ((ίπποι/σ.α.λ.)* 120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* 172/1.500-4.000
Επιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,3
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) 9,1/12,0
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) 13,8/18,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* 180
   
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις  
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός/Πίσω φρένα Αερ. Δίσκοι/Δίσκοι
100-0 χλμ./ώρα (μ.) 38,5
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) 170
Κύκλος στροφής (μ.) 10,6
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db) 68,8/70,6
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) 4.205x1.800x1.656
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.600
Χώρος αποσκευών (λτ.) 361
Διάσταση ελαστικών δοκιμής 235/45 R18
Ρεζέρβα ΚΙΤ
Βάρος με οδηγό (κιλά)* 1.340
Τιμή από (ευρώ) 23.290 N Line
*Εργοστασιακές μετρήσεις

Σελίδα 1Mega Test: Γύρος κατανάλωσης με 10 μικρά SUV βενζίνης
Σελίδα 2Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 PS
Σελίδα 3Ford Puma 1,0 Ecoboost 125 PS mild hybrid
Σελίδα 4Hyundai Kona 1,0 Τ-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid
Σελίδα 5Kia Stonic 1,0 Τ-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid
Σελίδα 6Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT
Σελίδα 7Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS
Σελίδα 8Renault Captur 1,0 TCe 90 PS
Σελίδα 9SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS
Σελίδα 10Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS
Σελίδα 11Volkswagen T-Cross 1,0 TSI 95 PS
Σελίδα 12Συμπεράσματα & πίνακες κατανάλωσης
Σελίδα 13Σε καθημερινές, αλλά και διαδρομές Σαββατοκύριακου
FORD E-TRANSIT
NISSAN