Μετά τα θερμικά, τώρα επιστρέφουν και τα V8. Τι συμβαίνει;

 Σχολιάστε 
5.237 Επισκέψεις στο άρθρο (9/6/2024)
Μετά τα θερμικά, τώρα επιστρέφουν και τα V8. Τι συμβαίνει;

- Η μείωση στη ζήτηση των ηλεκτρικών έφερε λανσαρίσματα νέων μοντέλων βενζίνης/diesel
- Τα ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα έχουν ακόμη χαμηλότερη ζήτηση
- Η Mercedes-AMG επαναφέρει τα V8 στη θέση των τετρακύλινδρων λόγω ζήτησης
- Δεν είναι μόνο οι επιδόσεις, αλλά ολόκληρη η εμπειρία που ζητούν οι οδηγοί

Η μείωση στη ζήτηση των ηλεκτρικών έφερε λανσαρίσματα νέων μοντέλων βενζίνης/diesel

Μπορεί εμείς να θαμπωνόμαστε στο άκουσμα 500-600 και 1000 αλόγων από τα ηλεκτρικά, όμως όσοι αγοράζουν αυτές τις ιπποδυνάμεις δεν θέλουν μόνο επιδόσεις. Θέλουν «καρδιά», θέλουν «ψυχή», θέλουν ουσία. Και έτσι μετά από χρόνια σμίκρυνσης και σχεδόν αφανισμού, τα V8 επιστρέφουν. Γιατί;
 
Ήδη το 2024 είδαμε την αυτοκινητοβιομηχανία να κάνει μια στροφή. Από εκεί που πηγαίναμε με το κεφάλι κάτω «ντουγρού» για ηλεκτρικά, ένα «γκούχου» στις πωλήσεις, κάτι που οι κατασκευαστές περίμεναν, έριξε στην αγορά ένα σωρό θερμικά μοντέλα. Τα ηλεκτρικά έχουν βρει το κοινό τους, δεν είναι όμως για όλους. Αν οι κατασκευαστές θέλουν να πουλήσουν αυτοκίνητα το 2024, πρέπει να κόψουν λίγο φόρα, και να «επιστρέψουν» σε αυτό που θέλει ο κόσμος. Και αυτό, αυτή τη στιγμή, είναι τα θερμικά.

Τα ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα έχουν ακόμη χαμηλότερη ζήτηση

Αν αυτό ισχύει στα «κανονικά» αυτοκίνητα, τότε στα υπεραυτοκίνητα η κατάσταση είναι ακόμη πιο βεβαρημένη. Η Porsche έχει βρει στην Taycan ένα μοντέλο που τραβάει την αγορά ηλεκτρικών μοντέλων υψηλών επιδόσεων προς τα πάνω, όμως η δίψα για θερμικά αυτοκίνητα στις πολύ ακριβές κατηγορίες δεν έχει σβήσει. Όσα και αν είναι τα (εύκολα) ηλεκτρικά άλογα, το κοινό που «τα σκάει» για τέτοια αυτοκίνητα, δεν θέλει απλά «γκάζι» και 0-100 σε 2 δλ. Θέλει ουσία, θέλει ήχο, θέλει μοτέρ, θέλει μηχανικά επιτεύγματα που τιθασεύουν τη φλόγα στο θάλαμο καύσης και την κάνουν καμένο λάστιχο στην άσφαλτο. Με λύσσα.

Η Mercedes-AMG επαναφέρει τα V8 στη θέση των τετρακύλινδρων λόγω ζήτησης

Η Mercedes-AMG το κατάλαβε αμέσως, δεν χρειάστηκε να «εκτεθεί» με ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Η σμίκρυνση των μοτέρ ήταν αρκετή για να δει πως το κοινό θέλει περισσότερα. Με την νέα C63 S, η ΑΜG υπόσχεται 670+ άλογα από τρία μοτέρ. Η πιο πολύπλοκη AMG είναι σίγουρο ότι «ξηλώνει» την άσφαλτο από τη βάση του στροφόμετρου, όμως κάτω από το εμπρός καπό, οι κύλινδροι είναι μόλις τέσσερις. Και παρά την τεχνολογία και τις επιδόσεις, η ζήτηση δεν είναι αυτή που περίμεναν.

Δεν είναι μόνο οι επιδόσεις, αλλά ολόκληρη η εμπειρία που ζητούν οι οδηγοί

Και έτσι ο V8 επιστρέφει στην CLE 63. Με διπλά τούρμπο, ήχο που σηκώνει τις τρίχες της πλάτης και του πιο πεπεισμένου ηλεκτροκίνητου, η AMG δεν το κάνει για τις επιδόσεις. Το κάνει γιατί ειδικά τώρα ο κόσμος θέλει ένα «διαμάντι» από αυτά που έκαναν την αυτοκίνηση το πάθος που είναι σήμερα. Και αυτό το διαμάντι, όσο τεχνολογικά μπροστά και να είναι, δεν μπορεί να έχει μόνο 4 κυλίνδρους, και σίγουρα δεν μπορεί να είναι ηλεκτρικό.

Μπορεί να μην αγοράσουμε ποτέ ένα V8, όμως ακόμη και η σκέψη ότι υπάρχουν ακόμη, δε σε κάνει να νιώθεις καλύτερα;

LINGLONG VS UNIROYAL
Test Center