Μονοκύλινδρο μοτέρ Cosworth 0,3 λτ. με 90 PS που φτάνει 20.000 σ.α.λ.

Μονοκύλινδρο μοτέρ Cosworth 0,3 λτ. με 90 PS που φτάνει 20.000 σ.α.λ.

3.116 Επισκέψεις στο άρθρο (28/12/2021)

Ενενήντα άλογα από κινητήρα με ένα κύλινδρο και κυβισμό μόλις 0,3 λίτρα, που μπορεί να στροφάρει έως και τις 20.000 σ.α.λ.! Σου φαίνεται σενάριο επιστημονικής φαντασίας; Η Cosworth το έχει καταφέρει από το 1999...

Κινητήρας 0,3 λτ. με 1 κύλινδρο & 90 ίππους

Το downsizing έχει μπει για τα καλά στην αυτοκινητοβιομηχανία την τελευταία δεκαετία και μας έχει χαρίσει μικρού κυβισμού κινητήρες οι οποίοι ανταποκρίνονται με αξιοπρέπεια σε επιδόσεις και αξιοπιστία σε βάθος χρόνου, ακόμα και σε αμαξώματα συμβατικών ή SUV, κάνοντας πραγματικότητα αυτό που αν άκουγες πριν μερικά χρόνια δεν θα πίστευες στ΄ αυτιά σου. Βέβαια τα μοτέρ που κυκλοφορούν γυροφέρνουν ανάμεσα σε 1 και 1,3 λίτρα, αλλά η Cosworth το είχε πάει σε άλλο επίπεδο πριν καν αλλάξει η χιλιετία.

Από το 1999, λοιπόν, η βρετανική εταιρεία εξέλιξε ένα μονοκύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 0,3 λίτρων που είχε την ικανότητα να λειτουργήσει ακόμα και στις 20.000 στροφές ανά λεπτό! Ναι, καλά διαβάσατε. Κάποιοι θα αναρωτηθούν όμως γιατί να μπει στον κόπο να δημιουργήσει έναν τέτοιο κινητήρα; Ιδιαίτερα μια μάρκα που έχει πλούσιο παρελθόν στην εξέλιξη πολυκύλινδρων κινητήρων μεγάλου κυβισμού.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Από τους V12 στον μονοκύλινδρο



Ο λιλιπούτειος, μα πολύ ισχυρός, κινητήρας των 0,3 λίτρων εξελίχθηκε στα πλαίσια της δημιουργίας του V10 κινητήρα της Cosworth για την Formula 1 το 1998 με 1999. Για την ακρίβεια ήταν το σκαλοπάτι για να δοκιμαστούν όλα τα εξαρτήματα που θα περνούσαν στο τελικό στάδιο για τον κινητήρα TJ, που μετέπειτα εφοδίασε αρκετά μονοθέσια της F1 (Jaguar Racing, Minardi, Red Bull κ.ά.). Πριν λοιπόν δαπανηθούν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για τη δημιουργία του V10 της Cosworth, έφτιαξαν έναν μονοκύλινδρο ο οποίος μπορούσε να στροφάρει έως τις 20.000 σ.α.λ. και μετέπειτα κατασκεύασαν με τα -διαπιστευμένα πλέον- σωθικά του τον TJ. Αλλωστε, αναφερόμαστε σε μια εποχή που οι κανονισμοί για τους κινητήρες και τις εκπομπές ρύπων στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ήταν από ελαστικοί έως ανύπαρκτοι και έτσι οι μηχανικοί είχαν το ελεύθερο να σκαρφιστούν και να υλοποιήσουν ότι ήθελαν για την βέλτιστη απόδοση με maximum επιδόσεις.

Αλήθεια, αν έβγαινε κάτι τέτοιο σε παραγωγή, θα αγόραζες ποτέ αυτοκινητο με κινητήρα ενός κυλίνδρου, ακόμα και αν ήταν της Cosworth; Ή μήπως δεν εμπιστεύεσαι οτιδήποτε κάτω από τέσσερις κυλίνδρους;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »