• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Νέο Fiat 500X Sport

Διαβάστηκε από 16761 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/9/2019
 

Η οικογένεια του Fiat 500X αποκτά ένα νέο μέλος με πιο δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά και επιθετική εμφάνιση, ελλείψει αντιπροσώπου από πλευράς Abarth. Το νέο 500X Sport, λοιπόν, διαθέτει αλλαγές στην εμφάνιση μέσα και έξω, καθώς επίσης και στην ανάρτηση.

Μετά τα Tipo ήρθε η σειρά του 500X να αποκτήσει έκδοση Sport ενσωματώνοντας ένα πιο αθλητικό ντιζάιν που περιλαμβάνει μυώδες bodykit, μείωσης της απόστασης από το έδαφος κατά 13 χλστ. σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου και εικαστικά στοιχεία που τονώνουν την «αγριάδα» του μικρού SUV της Fiat.

Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, οι Ιταλοί έχουν ανασχεδιάσει τον προφυλακτήρα προθέτοντας έναν έξτρα αεραγωγό στο ύψος των LED φώτων ημέρας. Χαμηλότερα κυριαρχεί ο μεγαλύτερος, ενιαίος αεραγωγός με την κυψελοειδή γρίλια που πλαισιώνεται από τις δύο φωλιές που φιλοξενούν στο εσωτερικό τους του προβολείς ομίχλης. Βαδίζοντας προς τα πίσω, οι ώμοι εμφανίζονται πιο πρησμένοι και η ένδειξη Sport αναγράφεται στη βάση της πρώτης κολόνας, ενώ τα πλαϊνά μαρσπιέ με τη νεύρωση στο κέντρο ολοκληρώνουν αρμονικά την σπορτίφ εικόνα από το πλάι. Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τις στάνταρ ζάντες 18 ιντσών -προαιρετικά 19άρες- που συμπληρώνουν το σπορ παζλ. Έπειτα, παρατηρεί κανείς τον εξίσου με τον μπροστινό μυώδη πίσω προφυλακτήρα με τον διακριτικό αεροδυναμικό διαχύτη και τη διπλή χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης. Ψηλότερα, δίνει το «παρών» μια μικρή αεροτομή, ενώ αυτό που αξίζει να αναφερθεί είναι πως το σύνολο του αμαξώματος στην εν λόγω έκδοσης είναι ίδιου χρώματος (σ.σ. στην περίπτωση του λανσαρίσματος το νέο χρώμα Red Sport) σε αντίθεση με τις «απλές» εκδόσεις.

Μπαίνοντας στην καμπίνα του 500X Sport παρατηρεί κανείς μικρές πινελιές που εκδηλώνουν τον σπορτίφ χαρακτήρα του: ελαφρώς flat-bottomed τιμόνι με κόκκινες ραφές και επένδυση με Alcantara στις θέσεις 9 και 3 του ρολογιού, σκούρα επένδυση στις εμπρός κολόνες και αλουμινένιος επιλογέας ταχυτήτων. Προαιρετικά διαθέσιμη είναι και η επιλογή της επένδυσης του πίνακα οργάνων και του τιμονιού με Alcantara, ένα στοιχείο που ενισχύει περαιτέρω την αίσθηση δυναμισμού και πολυτέλειας.

Στο πεδίο των μηχανικών συνόλων δεν υπάρχει κάποια νέα προσθήκη -δυστυχώς- με αυξημένη ιπποδύναμη. Συνεπώς, το 500X Sport θα προσφέρεται με τον βενζινοκινητήρα 1,3 Τurbo FireFly σε δύο εκδόσεις ισχύος με 120 και 150 άλογα καθώς επίσης και με δύο turbo ντίζελ 1,3 λτ. και 1,6 λτ. με απόδοση 95 και 120 ίππων, αντίστοιχα. Για τη μετάδοση της κίνησης προσφέρονται το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT.

Στην περίπτωση της έκδοσης του 500Χ Sport με τον κινητήρα 1.3 Τurbo FireFly με τους 150 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές, σύμφωνα με την ιταλική μάρκα. Το σύστημα διεύθυνσης έχει αποκτήσει νέα ρύθμιση για πιο άμεση απόκριση και πληροφόρηση, ενώ αλλαγές υποστηρίζεται ότι έγιναν και στην ανάρτηση όπου τοποθετήθηκαν αμορτισέρ τεχνολογία FSD (Frequency Selective Damping) για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια, ευελιξία και ασφάλεια, χωρίς παραχωρήσεις στον τομέα της άνεσης. Οι παραπάνω αλλαγές σε συνδυασμό με τους τροχούς 19 ιντσών αύξησαν την πλευρική επιτάχυνση κατά 8% -σε σχέση με ένα αντίστοιχο 500Χ Cross με τροχούς 18 ιντσών-, ενώ μείωσαν την υποστροφή κατά 26% και την υπερστροφή κατά 17%.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, το 500X Sport εφοδιάζεται εκτός των άλλων με φώτα τεχνολογίας Full LED, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, adaptive cruise control και σύστημα ενεργής προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας. Αντίστοιχα το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης Uconnect με την οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 7 ιντσών προσφέρει την απόλυτη λύση συνδεσιμότητας χάρη και στη συμβατότητα του με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto.