
Ο μικρός κυβισμός δείχνει με μια ματιά και χαμηλό κόστος χρήσης, όμως ποιo άλλο χαρακτηριστικό ελέγχετε;
Όταν συγκρίνετε μοντέλα με βάση το κόστος χρήσης, ποιο χαρακτηριστικό θεωρείτε πιο σημαντικό; Την κατανάλωση, τους ρύπους, τον κυβισμό, τι άλλο;
4.919 Επισκέψεις στο άρθρο (27/9/2013)
Τι μετράει περισσότερο στο κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου; Μέχρι μερικά χρόνια πριν, αρκούσε ο κυβισμός για να έχουμε μια ιδέα του τι θα πληρώνουμε για τη χρήση του αυτοκινήτου μας κάθε χρόνο. Τώρα όμως τι κοιτάτε; Ποιο χαρακτηριστικό;
autotriti team
Αν τα νούμερα των κατασκευαστών είναι το μόνο εργαλείο που έχουμε, τότε μπορεί να δει κανείς διαφορές που φτάνουν στο ίδιο μοντέλο μέχρι και τα 3 λτ./100χλμ, που για 15.000 χλμ το χρόνο μεταφράζονται σε σχεδόν 800 ευρώ το χρόνο. Μιλάμε για πολλά λεφτά.
Το καλό με το κόστος της κατανάλωσης όμως είναι ότι μοιράζεται στη διάρκεια του έτους. Δεν δίνουμε την πρώτη του έτους 3.000 ευρώ για να πληρώσουμε όλη το καύσιμο μια κι έξω. Ευτυχώς δηλαδή.
Αντίθετα όμως τα τέλη κυκλοφορίας τα δίνουμε μια κι έξω, και μάλιστα τον πιο φορτωμένο, από πλευράς εξόδων, μήνα του χρόνου. Μπορεί σε σχέση με τις χιλιάδες ευρώ του καυσίμου τα τέλη κυκλοφορίας να μην κάνουν μεγάλη εντύπωση, αν όμως μέσα στις γιορτές πρέπει να δώσεις ένα, εκατό ή τετρακόσια ευρώ, κάνουν τεράστια διαφορά.
Και εδώ το χαρακτηριστικό που μετράει είναι οι ρύποι διοξειδίου. Συνήθως η χαμηλή κατανάλωση εγγυάται και χαμηλούς ρύπους, όταν όμως το βάρος του αυτοκινήτου είναι μεγάλο, ή η αεροδυναμική μέτρια, οι ρύποι αυξάνονται και ξεφεύγουν από τη ζώνη των μηδενικών ή πολύ χαμηλών τελών κυκλοφορίας.
Και ο κυβισμός; Δε μετράει καθόλου πια; Μετράει στην ασφάλιση του αυτοκινήτου που επίσης πληρώνεται μονοκοπανιά, ή δύο φορές το χρόνο. Είναι όμως μόνο αυτή η «χρήση» του κυβισμού όταν ασχολούμαστε με το κόστος χρήσης;
Πολλοί είναι αυτοί που ακόμη «παίρνουν μια ιδέα» για το κόστος χρήσης από τον κυβισμό και μόνο. Μήπως όμως είναι λάθος; Μήπως τα ειδικά χαρακτηριστικά λένε μόνο την αλήθεια; Και τελικά πως «μετριέται» ο κυβισμός σήμερα; Και ακόμη πιο έξοδο μετράτε εσείς πιο σημαντικά όταν διαλέγετε;
Και τα τρία χαρακτηριστικά είναι εξ ίσου σημαντικά. Και ο κυβισμός και η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Και, προσθέτω εγώ, το καύσιμο, η αξιοπιστία, η συχνότητα της συντήρησης και το κόστος της εργασίας και των ανταλλακτικών.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες που αναφέρετε είναι πολύ σημαντικοί και πρέπει να συνυπολογίζονται για να προσδιορίζουμε το κόστος χρήσης. Πρέπει να δίνουμε σημασία σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς σε:
α. Κυβικά εκατοστά, για λιγότερο τεκμήριο, φόρους και ασφάλιστρα
β. Στους ρύπους για λιγότερα τέλη κυκλοφορίας
γ. Στην κατανάλωση του αυτοκινήτου
δ. Στο είδος και την τιμή του καυσίμου (πετρέλαιο, κλπ)
ε. Στην αξιοπιστία του οχήματος για να μη βγάζει δαπανηρές βλάβες και στη συχνότητα και το κόστος των service.
στ.Στις εγγυήσεις του κατασκευαστή
ζ. Και φυσικά στο κόστος κτήσης του αυτοκινήτου..Όλα αυτά πρέπει να ληφθούν υπόψη για να ξέρουμε χοντρικά τι θα μας κοστίζει κάθε χρόνο το όχημά μας και να αποφύγουμε (όσο είναι δυνατόν σε ένα τόσο ασταθές οικονομικό περιβάλλον) τις δυσάρεστες εκπλήξεις.
Παρατηρώ ότι πάντα, όταν αναφέρεστε στο κόστος χρήσης των πολλών κυβικών, ξεχνάτε να αναφέρετε και τα τεκμήρια. Όταν κάποιος έχει σπίτι, εξοχικό, αυτοκίνητο κ.λ.π. τα τεκμήρια μετράνε και θα πρέπει να τα υπολογίζει συνολικά, για να μη βρεθεί να πληρώνει φόρους πάνω από τα πραγματικά του εισοδήματα. Λουκία πολύ σωστά τα λες, για τη συχνότητα των βλαβών και το κόστος των ανταλλακτικών, αλλά αυτά πολύ λίγοι τα μετρούν. Οι περισσότεροι δεν τα υπολογίζουν και μετά βρίσκονται προ εκπλήξεων. Αγοράζουν ένα φθηνό, σχετικά, αυτοκίνητο και μετά αντιμετωπίζουν υπερβολικές χρεώσεις στα ανταλλακτικά. Επίσης η ανάγκη για ανταλλακτικά δεν έχει να κάνει μόνο με τη συχνότητα των βλαβών, αλλά και με τον τρόπο οδήγησης και γενικά αντιμετώπισης της χρήσης του αυτοκινήτου, όπως συχνά τρακαρίσματα, αδιαφορία για τακτικά σέρβις κ.λ.π..
Προσωπικά βλέπω τα κυβικά του μοτέρ,την συμπεριφορά του κατασκευαστή συνολικά στα προηγούμενα μοτέρ για το που κυμαίνεται η συχνότητα βλαβών και το κόστος των ανταλλακτικών του.
Το να αγοράσω ένα μικρών κυβικών turbo βενζινοκίνητο με 1400 κυβικά και 150 άλογα,σε σχέση με ένα 2000 turbo ή μη,βενζινοκίνητο,κάνω τις επιλογές μου.Η πληρώνω περισσότερα τέλη,ασφάλεια,αν πιέζω το μεγάλο όχημα στο όριο καίω παραπάνω καύσιμα,αλλά έχω λιγότερες βλάβες,καλύτερη αξιοπιστία σε βάθος χρόνου και μη,με εξορθολογική χρήση μειωμένη ποσότητα καυσίμου σε κάποιο όριο αυτό ή κάνω της επιλογή μου.Τα πάγια έξοδα τέλη,ασφάλεια,με διάφορους νόμους που μπορούν σήμερα που είναι λίγο εως τίποτα για τα τέλη,με άλλους νόμους να αλλάξουν και να αυξηθούν.Οπότε δεν δίνει εγγύηση κανείς,παρά λέει και κάνει εξαγγελίες.
Ειδικά ή μη χαρακτηριστικά δεν υπάρχουν.Τα θαύματα των λίγων κυβικών και των πολλών αλόγων τα είδαμε,τα χορτάσαμε,τα μπουχτήσαμε,κάτι αξιόλογο σε αυτές τις υποσχέσεις δεν βλέπουμε.
Ο κυβισμός πάντα μετράτε παραδοσιακά.Τα αντί 2000 κυβικά και 170 άλογα,τώρα έχουμε 1600 κυβικά και 170 άλογα είναι κουτοπόνηρες αλχημείες και μόνον.
Τον κυβισμό ενός οχήματος πρέπει να τον βλέπουμε όλοι μας.Δεν είναι κάτι που αφορά κάποιους άλλους,μιας και εμείς καλούμαστε να σηκώσουμε τα βάρη της συντήρησης του από όλες τις απόψεις.Οπότε μελέτη,σύνεση,διεξοδικά και ειδικά,και μετά να προβούμε στην όποια αγορά,που είναι για εμάς και μόνον για εμάς.