Πιο αποτελεσματικά τα ηλεκτρικά από το υδρογόνο και τα e-fuels

1.727 Επισκέψεις στο άρθρο (12/5/2021)

Νέα έρευνα που έρχεται στο φως της δημοσιότητας παρουσιάζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως την πιο αποδοτική λύση για την τροφοδοσία των αυτοκίνητων σε σύγκριση με το υδρογόνο, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα e-fuels!

Ενώ οι εταιρείες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας αναπτύσσουν ταχέως αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, δεν φαίνεται να έχουν βάλει στην άκρη το υδρογόνο αλλά και τα e-fuels ή αν προτιμάτε καλύτερα τα ηλεκτροκαύσιμα. Μάλιστα το γεγονός πως τα τελευταία μπορούν να τοποθετηθούν απευθείας σε υπάρχοντες κινητήρες με ελάχιστες ή καθόλου τροποποιήσεις τους δίνουν ένα μεγάλο ατού.
 
Ωστόσο σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Nature Climate Change», το βασικό πρόβλημα είναι πως η ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή αυτών των καυσίμων είναι ακόμη μεγαλύτερη από την ενέργεια που απαιτείται για την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό ακριβώς ανέφερε ο Falko Ueckerdt, του Ινστιτούτου Potsdam Research for Climate Impact στη Γερμανία, ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας.
 
Μάλιστα για το συγκεκριμένο ζήτημα ο Ueckerdt παραχώρησε δηλώσεις στην «The Guardian», αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Τα καύσιμα με βάση το υδρογόνο μπορούν να είναι ένας μεγάλος φορέας καθαρής ενέργειας, αλλά το κόστος και οι σχετικοί κίνδυνοι είναι επίσης μεγάλοι. Εάν προσκολληθούμε στις τεχνολογίες καύσης και ελπίζουμε να τα τροφοδοτήσουμε με καύσιμα με βάση το υδρογόνο, τότε αν αυτά αποδειχθούν πολύ δαπανηρά θα καταλήξουμε να καταναλώνουμε περαιτέρω πετρέλαιο και φυσικό αέριο».
 
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανάγκη περεταίρω εξερεύνησης του υδρογόνου και των e-fuels. Στην πραγματικότητα, σε περιπτώσεις όπως φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, η ηλεκτρική ενέργεια ίσως να μην είναι η κατάλληλη λύση.
 
Τέλος, επιστρέφοντας στην έρευνα, υποστηρίζεται πως τα ηλεκτροκαύσιμα χρειάζονται πέντε φορές περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από τα ηλεκτροκίνητα, οπότε ο εφοδιασμός της βιομηχανίας μπορεί κατ ουσίαν να οδηγήσει σε επιστροφή στα ορυκτά καύσιμα, αφού η διαφορά είναι αρκετά μεγάλη. «Εάν τα e-fuels με βάση το υδρογόνο παράγονται με τα τρέχοντα μίγματα ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη, τότε θα αυξηθούν και δε θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τη χρήση ορυκτών καυσίμων», τόνισε στην «The Guardian» ο Romain Sacchi, μέλος της ομάδας που πραγματοποίησε την μελέτη.

SPRING SEAT
citroen