Πριν τα ηλεκτρικά, τα κινέζικα ήταν τριτοκοσμικά. Τώρα τι άλλαξε;

 Σχολιάστε 
5.094 Επισκέψεις στο άρθρο (8/6/2024)
Πριν τα ηλεκτρικά, τα κινέζικα ήταν τριτοκοσμικά. Τώρα τι άλλαξε;

-Τα κινέζικα αυτοκίνητα ήταν ανέκαθεν απομιμήσεις με χαμηλή αισθητική, ποιότητα και αξιοπιστία
- Οι προσπάθειες των Κινέζων στην αυτοκινητοβιομηχανία τις περασμένες δύο δεκαετίες ήταν άκαρπες εκτός Κίνας
- Η κινεζική αγορά ανέβηκε με τα ηλεκτρικά, αλλά χάνει στα του αυτοκινήτου (ποιότητα, ασφάλεια, οδηγική αίσθηση)

Τα κινέζικα αυτοκίνητα ήταν ανέκαθεν απομιμήσεις με χαμηλή αισθητική, ποιότητα και αξιοπιστία

Οι Κινέζοι μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να κουμπώσουν ένα σασμάν σε ένα μοτέρ χωρίς να σπάει. Όσοι τόλμησαν να αγοράσουν από τα λίγα κινέζικα αυτοκίνητα που ήρθαν και στην Ελλάδα τις περασμένες δεκαετίες, βρέθηκαν με ζημιές, προβλήματα, κακό σέρβις και χειρότερη εγγύηση. Πόσο μπορεί να άλλαξαν τα πράγματα με την ηλεκτροκίνηση;

Ποιος θυμάται τα κινέζικα αυτοκίνητα που είχαν κάνει την προσπάθεια να «κατακτήσουν» την Ευρώπη στα τέλη της δεκαετίας του 2000. Σχέδια που αντέγραφαν ευρωπαϊκά μοντέλα, όπως αυτά που έμοιαζαν με X5 ή ακόμη και το smart Fortwo, τεχνολογίες δανεισμένες από μοντέλα που είχαν αποσυρθεί από την Ευρώπη 20 χρόνια πριν, και υλικά και ποιότητα που θύμιζαν μαχαιροπίρουνα μιας χρήσης. Μπορεί η ανάγκη για καινούργιο αυτοκίνητο στην Κίνα εκείνη την εποχή να ανάγκαζε τους Κινέζους να αγοράσουν οτιδήποτε με 4 ρόδες, και ας ήταν άσχημο, παρωχημένο, κακοφτιαγμένο και αναξιόπιστο, όμως στην Ευρώπη αυτό το πράγμα δεν είχε καμία θέση.

Οι προσπάθειες των Κινέζων στην αυτοκινητοβιομηχανία τις περασμένες δύο δεκαετίες ήταν άκαρπες εκτός Κίνας

Για όλες τις μάρκες που προσπάθησαν να έρθουν στην Ευρώπη πριν την ηλεκτροκίνηση, το πακέτο αυτό δεν ήταν ικανό να πείσει την αγορά. Μεγάλη εξαίρεση η MG, που με την μεγάλη επένδυση της μητρικής SAIC, κατάφερε να παρέχει μοντέλα σε πολλές αγορές της Ευρώπης ήδη από το 2009, και μάλιστα με 7 χρόνια εγγύηση. Για τις άλλες μάρκες που έκαναν το βήμα, οι περισσότερες μικρές, τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η εγγύηση ήταν το πιο αδύνατο σημείο. Η Ε.Ε. προστατεύει τους καταναλωτές όπως καμία κινέζικη μάρκα τότε δεν ήξερε, με αποτέλεσμα οι εγγυήσεις να «χτυπάνε» με την πρώτη ζημιά, που σύντομα εμφανιζόταν σε αυτά τα αυτοκίνητα.

Η ηλεκτροκίνηση έβαλε αναπόφευκτα όλες τις μάρκες, κινέζικες ή όχι, στην ίδια αφετηρία

Όμως αυτά είναι παρελθόν. Η ηλεκτροκίνηση έγινε η χρυσή ευκαιρία για την Κίνα να βάλει τους δικούς της κατασκευαστές στην ίδια αφετηρία με τους παραδοσιακούς και να προσπαθήσει να τους ανταγωνιστεί στα ίσια. Η ηλεκτροκίνηση έχει πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη, ούτε μοτέρ, ούτε σασμάν, τίποτα που να θέλει ξεχωριστή έρευνα και εξέλιξη. Οι ηλεκτροκινητήρες είναι σαφώς πιο απλοί στη σχεδίαση, και με την μπαταρία ως τεχνολογία - δυνατό χαρτί της Κίνας, τα ηλεκτρικά μοντέλα της εγχώριας αγοράς, τώρα μπορούν να βγουν και εκτός, στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Όλα αυτά βέβαια έχουν πολλούς αστερίσκους, που παραπέμπουν κυρίως σε θέματα ποιότητας, αξιοπιστίας και ασφάλειας. Γιατί υπάρχουν περιπτώσεις που ένα κινέζικο αυτοκίνητο πωλείται γύρω στις 20.000 ευρώ στην Κίνα, ενώ το ίδιο ακριβώς αμάξι στην Ευρώπη κοστίζει περίπου τα διπλά λεφτά. Και ποιος ξέρει αν αυτά τα παραπάνω λεφτά τα ζητάνε επειδή έφτιαξαν ό,τι χρειαζόταν για να συμμορφωθεί με τις ευρωπαϊκές νόρμες ή απλά βάζουν πιο πολλά λεφτά στην τσέπη οι Κινέζοι;

Η κινεζική αγορά γιγαντώθηκε, όμως μπορεί να καθορίσει τις εξελίξεις;

Αυτό που ήρθε «ταμάμ» στους Κινέζους είναι ότι η ηλεκτροκίνηση έγινε πολύ γρήγορα η τεχνολογία-σωτήρας για το μέλλον, τον πλανήτη και τους κατασκευαστές. Ίσως λίγο βιαστικά, απ΄ ότι φαίνεται τώρα, τουλάχιστον εκτός Κίνας. Για την κινεζική αγορά το αυτοκίνητο με την ηλεκτροκίνηση μετατράπηκε σε γκάτζετ, κάτι που η εκεί αγορά λατρεύει, και έτσι βρέθηκε να ηγείται των εξελίξεων αντί να ακολουθεί. Κακά τα ψέματα, η Κίνα είναι σήμερα η μεγαλύτερη αγορά και έτσι κανείς κατασκευαστής δεν θέλει να την «τσιγκλίσει» ή να την χάσει. Κάτι που σημαίνει πως οι κινέζικες μάρκες πλέον έχουν λόγο στην εξέλιξη των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και κυνηγάνε ολοένα και περισσότερο να μπουν στην Ευρώπη, ώστε να το προβάλλουν στην Κίνα ως μοναδικό πλεονέκτημα σε στιλ «κοιτάξτε, εγώ μπήκα στην Ευρώπη, έχω καλά αυτοκίνητα». Το θέμα είναι όμως κατά πόσο μας συμφέρει να καθορίζουν οι Κινέζοι το πως θα είναι τα αυτοκίνητα που θα οδηγούμε εμείς τώρα και στο άμεσο μέλλον; Όχι και πολύ μάλλον...
 
Εσύ όμως πώς τα βλέπεις τα κινέζικα αυτοκίνητα; Σε πείθουν τα κινέζικα ηλεκτρικά για να εμπιστευτείς τα χρήματά σου; Και τελικά θα αφήσεις μια μάρκα και το δίκτυό της, που γνωρίζεις τόσα χρόνια, για μία κινέζικη;

FORD
SEAT