
Σε 4 χρόνια το ID.3 έκανε 170.000 χλμ, ξεπερνώντας το όριο εγγύησης της μπαταρίας.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι στο 91%, νούμερο που θεωρείται καλό.
Οι δοκιμαστές κακομεταχειρίζονταν τη μπαταρία, βάζοντάς τη συχνά σε γρήγορη φόρτιση.
Με μία φόρτιση μπορεί να διανύσει 425 χλμ. σε ταξίδι, δεν έβγαλε πολλές ζημιές.
autotriti team
Σε 4 χρόνια το ID.3 έκανε 170.000 χλμ, ξεπερνώντας το όριο εγγύησης της μπαταρίας
Μία από τις μεγαλύτερες αμφιβολίες που έχει κάποιος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η υγεία της μπαταρίας όταν περάσουν τα χιλιόμετρα, ειδικά όταν λήξει η εγγύηση. Η πλειοψηφία των κατασκευαστών έχουν ως όριο εγγύησης μπαταρίας τα 160.000 χιλιόμετρα ή τα 8 χρόνια.
Ο γερμανικός ανεξάρτητος οργανισμός ADAC πραγματοποιεί επί 4 χρόνια test μακράς διαρκείας με ένα VW ID.3 Pro S, το οποίο εφοδιάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh (ονομαστική 82 kWh). Το test ξεκίνησε το Μάιο του 2021 και μέχρι τώρα το αυτοκίνητο έχει ξεπεράσει τα 160.000 χλμ, θέτοντας ουσιαστικά τη μπαταρία εκτός εγγύησης. Στα 169.651 χλμ. οι Γερμανοί μέτρησαν την «υγεία» της μπαταρίας, για να διαπιστώσουν πόση πτώση απόδοσης είχε.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι στο 91%, νούμερο που θεωρείται καλό
Η κατάσταση υγείας (State of Health – SoH) της μπαταρίας ουσιαστικά αφορά στο πόσο έχει μειωθεί η χωρητικότητά της σε σχέση με την αρχή. Αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε ένα απλό παράδειγμα για να το καταλάβουμε καλύτερα, ας φανταστούμε ένα κινητό τηλέφωνο που είναι καινούργιο και η μπαταρία του διαρκεί για μία ημέρα, ενώ λίγα χρόνια μετά μπορεί να χρειάζεται φόρτιση δύο φορές την ημέρα.
Όπως αναφέραμε, η εγγύηση της μπαταρίας διαρκεί για 160.000 χιλιόμετρα. Η εγγύηση της VW θα ενεργοποιηθεί εάν το ποσοστό κατάστασης υγείας πέσει κάτω από το 70% της αρχικής χωρητικότητας. Το ID.3 της δοκιμής έχει ακόμα πολύ… δρόμο μέχρι να φτάσει αυτό το ποσοστό, αφού κατά τον έλεγχο στο πέρας των 160.000 χιλιομέτρων η κατάσταση υγείας της μπαταρίας βρίσκεται στο 91%, μια τιμή που κρίνεται πολύ καλή, πάντα δεδομένων των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Σημειώνουμε πως το διαγνωστικό σύστημα που χρησιμοποιήθηκε, το οποίο είναι της εταιρείας Aviloo, αναφέρει πως έχει μια επιτρεπτή ανοχή μεταξύ +/- 3% στη μέτρηση. Ακόμα και με αυτή την παραδοχή, η κατάσταση της μπαταρίας θεωρείται καλή και ασφαλής για περεταίρω χρήση, ακόμα και για αγορά μεταχειρισμένου.
Οι δοκιμαστές κακομεταχειρίζονταν τη μπαταρία, βάζοντάς τη συχνά σε γρήγορη φόρτιση
Σύμφωνα με την ADAC, οι δοκιμαστές της δεν συμπεριφέρθηκαν με ιδιαίτερη προσοχή και φροντίδα στη μπαταρία του αυτοκινήτου. Προκειμένου να καταφέρουν να καλύψουν τα 160.000 χιλιόμετρα μέσα σε μια τετραετία, χρησιμοποιούσαν συχνά ταχυφορτιστές, ούτως ώστε η διαδικασία να διαρκέσει για όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα και να έχει ο επόμενος οδηγός στη διάθεσή του την πλήρη αυτονομία του οχήματος.
Εκτός αυτού, το ID.3 της δοκιμής έμενε συχνά συνδεδεμένο στο φορτιστή, την ώρα που η μπαταρία ήταν πλήρως γεμάτη.
Αμφότερες οι πρακτικές δεν θεωρούνται καλές για τη μακροπρόθεσμη υγεία της μπαταρίας και δεν συνιστώνται αν θέλετε να εξασφαλίσετε τη μακροζωία του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου για όσο περισσότερα χρόνια γίνεται. Παρόλα αυτά, ορισμένες φορές ανταποκρίνονται σε ρεαλιστικές συνθήκες της καθημερινότητας, όπου θέλουμε να φορτίσουμε γρήγορα το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο, ή να «γεμίσουμε» τη μπαταρία στο 100% πριν από κάποιο ταξίδι.
Με μία φόρτιση μπορεί να διανύσει 425 χλμ. σε ταξίδι, δεν έβγαλε πολλές ζημιές
Όπως αναφέραμε, η μπαταρία του VW ID.3 έχει χωρητικότητα 77 kWh. Η ηλεκτρική αυτονομία της μπαταρίας δεν μειώθηκε σχεδόν καθόλου με το πέρασμα των χιλιομέτρων, μιας και στην έναρξη της δοκιμής ήταν 438 χιλιόμετρα σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου, ενώ τώρα είναι 425 χιλιόμετρα.
Υπεύθυνες για αυτό είναι οι αναβαθμίσεις του λογισμικού του VW ID.3, οι οποίες μειώνουν την κατανάλωση ρεύματος του αυτοκινήτου και παράλληλα βελτιώνουν και την ταχύτητα φόρτισης.
Σε αντίθεση με τα θερμικά μοντέλα, που χρειάζονται service μια φορά το χρόνο, το ηλεκτρικό VW ID.3 απαιτεί εργασίες συντήρησης κάθε δύο χρόνια, ανεξαρτήτως των διανυθέντων χιλιομέτρων. Το πρώτο ραντεβού λοιπόν έγινε όταν το ID.3 είχε 74.271 χιλιόμετρα και το δεύτερο στα 176.604 χιλιόμετρα, μιας και το test συνεχίζεται.
Την πρώτη φορά το κόστος ήταν 500 ευρώ (στη Γερμανία), ενώ τη δεύτερη 427 ευρώ. Στην τετραετία χρειάστηκε και μια προγραμματισμένη συντήρηση στο κλιματιστικό, που κόστισε 198 ευρώ.