• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ατμοσφαιρικά τέλος! Ε και; Θα μας λείψουν;

4.020 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/5/2020

Τα turbo μοτέρ έγιναν οι «φονιάδες» των ατμοσφαιρικών! Γιατί όμως κάποιοι επιμένουν να τα νοσταλγούν μέχρι και σήμερα;

Δείτε ΕΔΩ το θέμα και σε μορφή περιοδικού!


Άμεση απόκριση στο γκάζι, στροφές του μοτέρ μέχρι τα βαθιά κόκκινα, και ήχος που ουρλιάζει. Μπορεί τα τούρμπο μοτέρ να εξαφάνισαν τα ατμοσφαιρικά, αυτό όμως δε σημαίνει κι ότι δε μας λείπουν. Σε εσάς;

Η κρίση του τέλους της περασμένης δεκαετίας, έφερε και το τέλος στα ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα. Το τούρμπο σήμερα έχει υπερισχύσει πλήρως, και δεν υπάρχει ούτε ένα μοτέρ με επιδόσεις που να είναι ατμοσφαιρικό.

Από τότε μέχρι σήμερα φυσικά τα τούρμπο μοτέρ έχουν κάνει άλματα. Ποιός θυμάται το θρυλικό 1.8Τ της Audi/VW/Skoda/Seat με τις 20V και το τούρμπο που το έκανε το «πιο καυτό» μοτέρ της δεκαετίας; Και όμως παρά τις δόξες του, το μοτέρ αυτό έπασχε σε απόκριση γκαζιού, και φυσικά σε υστέρηση. Σήμερα η απόσταση που έχουν διανύσει οι κατασκευαστές από εκείνη την εποχή είναι τεράστια. Τα τουρμπο δεν έχουν σχεδόν καθόλου υστέρηση, ενώ πλέον και το γκάζι τους δεν είναι ο διακόπτης «on-off», όπως του 1.8Τ 20V.

Ενδεικτικό της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι κατασκευαστές στα τούρμπο μοτέρ είναι πως ακόμη και τα αυτοκίνητα αυτά που έχτισαν το όνομά τους σε κορυφαία ατμοσφαιρικά σύνολα, σήμερα, χωρίς δεύτερη σκέψη, χρησιμοποιούν τούρμπο.

Χαρακτηριστικότερο όλων, φυσικά το Honda Civic Type R, αλλά και το Renault Clio RS. Τα δίλιτρα μοτέρ τους άφησαν εποχή, αφού εκτός από τον χαρακτήρα τους και την υψηλή (για τα δεδομένα) απόδοση των 100 ίππων ανά λίτρο, είχαν ένα κόκκινο «φωτιά» και έναν ήχο «αμαρτία». Ποιός τολμάει να κατεβάσει ταχύτητας σε στροφή, όταν το μοτέρ είναι ήδη στις 5.500 στροφές, για να το φέρει στα κόκκινα ώστε να δώσει τη μέγιστη ισχύ του. Και στην διαδικασία να ακούγονται τα σκασίματα και το στρίγκλισμα των στροφών.

Και όμως η Honda σήμερα στο Type-R έχει ένα πολύ ικανό τούρμπο μοτέρ, που προσδίδει επιδόσεις που το Civic ούτε που ονειρευόταν με τα ατμοσφαιρικά σύνολα. Και η μεγαλύτερη μερίδα της αγοράς είναι τρισευτυχισμένη.

Σε μερικούς όμως, αυτά τα ατμοσφαιρικά μοτέρ λείπουν. Σε εσάς; Είστε νοσταλγός της «ατμόσφαιρας»; Είναι μόνο τα δίλιτρα αυτά που νοσταλγείτε, ή όλα τα ατμοσφαιρικά; Και τελικά τι λέτε, θα ξαναγοράζατε;

 
Σχολιάστε την είδηση 5 σχόλια