• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οι κατασκευαστές αυτοκίνητων με σαφή αγωνιστικό «χαρακτήρα» επιλέγεται το αρνητικό κάμπερ, ώστε το όχημα να συμπεριφέρεται καλύτερα σε στροφές όπου οι δυνάμεις «φορτίζουν» το εξωτερικό πέλμα του ελαστικού.

Ευθυγράμμιση: Τι είναι και πώς γίνεται;

83.895 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/12/2020

Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία προτείνει για τα μοντέλα της ένα συγκεκριμένο εύρος στη γωνία που σχηματίζει ένας τροχός ως προς το οδόστρωμα, τον απέναντι ομοαξονικό τροχό και το αμάξωμα. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, οι γωνίες αυτές μεταβάλλονται με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Κάπου εδώ έρχεται η διαδικασία της ευθυγράμμισης των τροχών, ώστε να επαναφέρουμε τις γωνίες εκεί που προτείνει ο κατασκευαστής και κατΆ επέκταση να βελτιώσουμε την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος.
Προκειμένου να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, το αυτοκίνητο τοποθετείται σε ειδική μπάρα και κάθε τροχός «αγκαλιάζεται» από ένα εξάρτημα που συνήθως καλείται «αράχνη». Πάνω σε κάθε τροχό βρίσκονται ειδικοί αισθητήρες μέτρησης των σχετικών γωνιών και εμφανίζονται στον κεντρικό υπολογιστή. Από εκεί και πέρα ξεκινά ουσιαστικά η διαδικασία της ευθυγράμμισης, με τον μηχανικό να προσπαθεί να πετύχει τις εργοστασιακές τιμές που προτείνει ο κατασκευαστής για το εκάστοτε μοντέλο. Αρχικά, ρυθμίζεται η γωνία κάμπερ στον εμπρός άξονα και έπειτα οι κάστερ και σύγκλισης. Σχετικά με τον πίσω άξονα, η ευθυγράμμιση γίνεται ουσιαστικά μόνο σε οχήματα με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. Ρύθμιση των γωνιών κάμπερ και σύγκλισης στο πίσω μέρος υφίσταται μόνο αν το όχημα διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων ή διπλά ψαλίδια, ενώ η γωνία κάστερ αφορά αποκλειστικά τον κατευθυντήριο άξονα.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)