• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Εντυπωσιακά φρενάρει το Renault Clio, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας. Από τα 100 χλμ./ώρα σταματάει σε 36 μέτρα.

Την κορυφαία επίδοση φρεναρίσματος εμφανίζει το Kia Rio όντας μάλιστα το μόνο που «κοκκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 36 μέτρα.

Το νέο Citroen C3 1,5 BlueHDi έχει πολύ καλά φρένα με την απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα να είναι μόλις 36,2 μέτρα.

Τα καλύτερα στο φρενάρισμα

66.952 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/1/2019

Τα φρένα αποτελούν πρωταρχικό παράγοντα ενεργητικής ασφάλειας και είναι προφανές πως, όσο μικρότερη είναι η απόσταση ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου, τόσο πιο πολύ απομακρύνεται ο κίνδυνός ενός ατυχήματος. Η κλασική μέτρηση φρεναρίσματος που πραγματοποιούμε στο AutoΤρίτη αφορά στην απαιτούμενη απόσταση σε μέτρα για την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου από τα 100 χλμ./ώρα. Μια καλή επίδοση εξαρτάται φυσικά από τις προδιαγραφές των φρένων (μέγεθος και τύπος δίσκων –αεριζόμενα ή μη- μπροστά ή πίσω ενώ υπάρχουν και μοντέλα με ταμπούρα πίσω), τη σωστή λειτουργία του ABS και τα τυχόν επιπλέον συστήματα (κατανεμητής πίεσης ή σύστημα προφόρτισης του υδραυλικού κυκλώματος). Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης το μέγεθος και η κατάσταση των ελαστικών (φθορά, σωστή πίεση κτλ.), η κατάσταση του δρόμου, αλλά και οι καιρικές συνθήκες. 

Κορυφαία επίδοση για το Κia Rio
Ως ελάχιστο ικανοποιητικό όριο για το «κοκκάλωμα» από τα 100 χλμ./ώρα θέσαμε τα 38 μέτρα και παρακάτω θα δείτε όλα τα μοντέλα της μικρής κατηγορία, τα οποία πέτυχαν την επίδοση αυτή. Κορυφαίο όλων αποδείχτηκε το Kia Rio με τον turbo, 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,0 T-GDI των 120 ίππων. Το κορεάτικο μικρό χρειάστηκε 35,5 μέτρα και μάλιστα είναι το μόνο της κατηγορίας με επίδοση κάτω από τα 36 μέτρα. Ακριβώς στο όριο αυτό είναι το Renault Clio με τον 1,2 TCe κινητήρα των 120 ίππων. Η επίδοση των 36,2 μ. και των 36,3 μ., που πέτυχαν τον Citroen C3 και το Toyota Yaris αντίστοιχα είναι αξιοσημείωτη γιατί ήταν οι diesel εκδόσεις τους, που είναι πιο βαριές από τις βενζινοκίνητες! Στα 36,3 μ. βρέθηκε και το SEAT Ibiza με τα 150 βενζινοκίνητα άλογα. Κάτω από τα 37 μέτρα και το Ford Fiesta με τον εξαιρετικό 1,0 Ecoboost κινητήρα των 140 ίππων, και το απολαυστικό στην οδήγηση μικρό να κλείνει την πρώτη εξάδα.

Ο χρόνος αντίδρασης
Στο φρενάρισμα πανικού σημαντικός είναι ο χρόνος αντίδρασης, που είναι το χρονικό διάστημα από την αντίληψη του κινδύνου μέχρι το πάτημα του μεσαίου πεντάλ. Ο μέσος χρόνος αντίδρασης είναι 1 δλ.. Ένα αυτοκίνητο που κινείται με 100 χλμ./ώρα διανύει 28 μ./δλ.. Αυτό σημαίνει πως αν ο χρόνος αντίδρασης είναι 1,0 δλ. τότε, μέχρι να αρχίσει να επιβραδύνει το όχημα, θα διανυθούν ακόμα 28,0 μ. που θα προστεθούν στην απόσταση ακινητοποίησης. Με χρόνο αντίδρασης 2,4 δλ. τότε η απόσταση αυτή επιβαρύνεται με ακόμα 65 μ.!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ