
Diesel μοντέλα μπορούν να προσφέρουν επιδόσεις που θα ζήλευαν αρκετά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Τα ντίζελ κουπέ είναι σα να λέμε δικίνητο SUV. Πού είναι λοιπόν το πρόβλημα;
4.144 Επισκέψεις στο άρθρο (16/6/2014)
Τα ντίζελ κουπέ είναι σα να λέμε δικίνητο SUV. Πού είναι λοιπόν το πρόβλημα;Όταν η Toyota ξεκινούσε την κατηγορία των SUV με την πρώτη γενιά του RAV4, η ύπαρξη τετρακίνησης ήταν αυτονόητη. Ένα SUV χωρίς τετρακίνηση ήταν αδιανόητο, όμως 20 χρόνια μετά το RΑV4, η τετρακίνηση δεν είναι πια το σύστημα μετάδοσης που επιλέγουν οι περισσότεροι όταν αγοράζουν αυτοκίνητο της κατηγορίας.
autotriti team
Πάρε λοιπόν ένα κουπέ αυτοκίνητο σήμερα. Ποιος είναι ο στόχος του; Η σπορ, ποιοτική, ενδιαφέρουσα, πολυτελής, στιλάτη μετακίνηση με επιδόσεις. Τι χάνει αν αντί για βενζίνη τοποθετηθεί ένας κινητήρας ντίζελ; Κάτι από το τελευταίο. Τα υπόλοιπα παραμένουν.
Που είναι λοιπόν το παράδοξο; Τα πιο επιτυχημένα κουπέ μοντέλα πουλάνε πολύ καλά στην υπόλοιπη Ευρώπη σε ντίζελ εκδόσεις. Ναι, μπορεί το νέο ΤΤ να παρουσιάστηκε στη Γενεύη με τούρμπο κινητήρες βενζίνης, όμως σε χώρες όπως η Μ. Βρετανία τα περισσότερα ΤΤ θα πουληθούν με μοτέρ ντίζελ. Όπως και το Α5, ή οι ανταγωνιστές του, οι κουπέ εκδόσεις της Mercedes αλλά και η Σειρά 4 της BMW.
Ακόμη και η SLK προσφέρεται με ντίζελ μοτέρ. Χωρίς να πάμε σε πιο οικονομικά μοντέλα όπως το VW Scirocco ή οι τρίπορτες κουπέ εκδόσεις πολλών μικρομεσαίων και CC μοντέλων.
Χώρια μάρκες που έχουμε συνδυάσει με βενζίνη, όπως η Alfa Romeo, που όμως διαθέτουν από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις των μοντέλων τους με κινητήρες ντίζελ.
Δεν υπάρχει λοιπόν τίποτε το παράδοξο. Τίποτε που να μην αφήνει στο ακέραιο τον χαρακτήρα ενός κουπέ μοντέλο. Πιθανώς οι επιδόσεις να αλλάξουν στιλ, και όχι απαραίτητα νούμερα, αφού τα ντίζελ μοτέρ πετυχαίνουν επιταχύνσεις με διαφορετικό τρόπο και ήχο. Και λοιπόν; Το αυτοκίνητο ακόμη και στις σπορ αναζητήσεις του παραμένει το ίδιο, αφού πατάει και στρίβει το ίδιο και η ταχύτητα είναι ταχύτητα απ όπου και αν προέρχεται.
Τι λέτε λοιπόν; Είναι θέμα ωριμότητας η αποδοχή των ντίζελ κουπέ; Θέλουμε καιρό όπως θέλαμε και για τα δικίνητα SUV; Ή μιλάμε για δύο τελείως διαφορετικά παραδείγματα; Τι άποψη έχετε;
Και πού είναι το πρόβλημα με τα δικίνητα SUV? Εχω ξαναγράψει ότι τα δικίνητα SUV και crossover είναι ιδανικά για την Ελλάδα, εξαιτίας των δρόμων. Ειδικά με περιορισμένης ολίσθησης εμπρός άξονα (πχ Panda και 2008) και κατάλληλα λάστιχα, πάνε παντού όπου τους επιτρέπει το ύψος τους. Αντίστοιχα και για τα κουπέ, εφόσον υπάρχουν και βενζινοκίνητες εκδόσεις για τους σκληροπυρηνικούς, γιατί να μην υπάρχουν και ντίζελ για όσουν τα προτιμούν για τις γραμμές τους?