Με κιβώτια διπλού συμπλέκτη, σειριακά μηχανικά και αυτόματα 7, 8 και 9 σχέσεων, ποιος επιμένει ακόμη να αλλάζει ταχύτητες μόνος του;
Ποιος δε θυμάται την εποχή που το αυτόματο κιβώτιο ήταν αιτία μίσους και διχόνοιας; Που οι οδηγοί που τα προτιμούσαν αντιμετωπίζονταν από τους άλλους σχεδόν ρατσιστικά; Λοιπόν αυτά τελείωσαν και μαζί τους τελείωσαν και αυτά τα αυτόματα που πιθανώς να άξιζαν τέτοια αποστροφή. Τώρα όμως; Υπάρχει δικαιολογία με τόση τεχνολογία να ασχολούμαστε ακόμη με το λεβιέ των ταχυτήτων;
Τι έχει αλλάξει; Τα νέα κιβώτια, είτε καθαρά αυτόματα, όπως στα αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού είτε αυτοματοποιημένα μηχανικά ενός ή δύο συμπλεκτών, δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν.
Κάποτε το αυτόματο κιβώτιο ήθελε μεγάλη ισχύ γιατί είχε απώλειες και «έτρωγε» ροπή, ρίχνοντας αισθητά τις επιδόσεις. Τώρα ισχύει το αντίθετο, ειδικά στα γρήγορα μοντέλα, που απαλλαγμένα από τα χειροκίνητα σασμάν πετυχαίνουν κάθε φορά τις επιδόσεις τους, όχι μόνο όποτε τα καταφέρνει ο οδηγός.
Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, όπου η ρύθμιση γίνεται με στόχο όχι τις επιδόσεις αλλά την κατανάλωση και τους ρύπους. Ποιος δε θέλει να αλλάζει το αυτοκίνητο μόνο του ταχύτητα όποτε ξέρει εκείνο πως θα διατηρήσει την κατανάλωση πιο χαμηλή;
Και μετά είναι η ευκολία. Όποιος έχει οδηγήσει ακόμη και αρχαίο αυτόματο στην κίνηση της πόλης ξέρει πόσο ευεργετικό είναι για το αριστερό πόδι. Απαλλαγμένο από το συνεχές πάτημα του συμπλέκτη, πρώτη-νεκρά, πρώτη-νεκρά, ξεκουράζεται στην άκρη, κάνοντας το μποτιλιάρισμα μια σαφώς λιγότερο δυσάρεστη εμπειρία.
Βέβαια η «ρετσινιά» του αυτόματου επιμένει. Πολύς κόσμος έχει μείνει με την εντύπωση του «είναι αργό» ή «κόβει γκάζι» ή «τρώει βενζίνη». Κάτι σαν τον μπαμπούλα της αυτοκίνησης. Λοιπόν ο μπαμπούλας πέθανε και τα πράγματα έχουν έρθει τελείως ανάποδα.
Τώρα πρέπει να φύγει και η «μαγκιά» που κάποτε οι οδηγοί θεωρούσαν πως δεν έχουν όσοι δε μπορούσαν να ξεκινήσουν στην ανηφόρα αφήνοντας γρήγορα το συμπλέκτη για να πατήσουν έγκαιρα το γκάζι. Επειδή δε ζούμε στην άγρια δύση και επειδή είναι πολύ πιο εύκολο να ασχοληθείς με την κίνηση γύρω σου ή άλλα πιο ενδιαφέροντα πράγματα, χωρίς να σε νοιάζει, αφήνεις το αυτοκίνητο να σταθεί μόνο του στον ανήφορο και απλά πατάς όσο γκάζι θες, χωρίς άγχος και απότομες κινήσεις, για να πας μπροστά. Και κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Αρα λοιπόν τι μένει στα χειροκίνητα σασμάν; Η χαμηλότερη τιμή; Ίσως, αν και αυτό διαπραγματεύεται όταν ανακαλύψει κανείς τον τροχό που λέγεται αυτόματο κιβώτιο. Ο απόλυτος έλεγχος; Αυτό και αν είναι σχετικό, αφού με το αυτόματο κάνεις ακριβώς ότι θες, κάθε φορά με τον ίδιο τρόπο.
Γιατί λοιπόν δεν αγοράζουμε αυτόματα; Εσείς τι δικαιολογία έχετε; Τι βάζετε μπροστά στην ιεράρχηση των αναγκών και κόβετε το αυτόματο κιβώτιο από τη λίστα; Είναι καλύτερο το χειροκίνητο; Ή απλά έτσι μάθαμε και δύσκολα αλλάζει κανείς; Τι λέτε;
Διάλογος με πωλητή. Το έχετε ετοιμοπαραδοτο; Έχουμε. Χειροκίνητο έχετε; Κατόπιν παραγγελίας. Το αυτόματο επισκευάζεται; Όχι είναι sraled for life. Εάν χαλάσει το αντικαθιστά με. Και πόσο κοστίζει; 8000 ευρώ. Το ήξερε, προφανώς ο άνθρωπος, γιατί απάντησε αμέσως. Και ήταν ειλικρινής. Το έψαξα, τόσο κοστίζει το ανταλλακτικό κιβώτιο. Αυτά τα ξέρουν οι καταναλωτές;
....Στις ΗΠΑ λενε οτι ''αυτοκινητα με χειρονικητο κιβωτιο αγοραζουν μονο καποιοι Ευρωπαιοι και ...οι μηχανικοι αυτοκινητων(!!!!!!)'' προφανως γιατι ξερουν οτι τα αυτοματα ειναι ακριβα στις βλαβες και την συντηρηαση. Απο κει και περα τι να πουμε? Εξαλλου η αλλαγη ταχυτητων σε κρατα σε εγρηγορση και σε κραταει σε αμεση επαφη με τον δρομο. Αν σε καποιον του φαινεται δυσκολο η βαριεται, καλυτερα να μην οδηγει
Αγαπητό autotriti τα ίδια μας λέγατε τόσο καιρό και για τους μικρούς τούρμπο κινητήρες ότι είναι πολύ καλοί οικονομικοί αντοχής κτλ και πριν μερικές μέρες δημοσιεύσατε ένα άρθρο με τίτλο το downsizing πέθανε που πλέον λέτε τη πραγματικά ισχύει με τα μικρά μοτέρ ότι σε πραγματικά συνθήκες καίνε περισσότερο...κτλ και εγώ συμπληρώνω ότι δεν θα αντέξουν στο χρόνο. Τόσο καιρό λοιπόν πήρατε στον λαιμό σας αρκετό κόσμο που πήρε χιλιαράκια 1300 και περισσότερων κιλών. Τωρα λοιπόν μας λέτε για τα αυτόματα ότι είναι μονόδρομος. Δεν μας είπατε όμως για το κόστος επισκευής τους....
Άσε τις καραμέλες και πάρε ασπιρίνες. 9000 ζημιά στο αυτόματο σασμάν δεν καλύφθηκε σε αυτοκίνητο πενταετίας. `7.000€ το σασμάν,1000€ και κατι ψυγείο με βαλβολίνες και τα εργατικά.. η BMW HELLAS μου απάντησε με λίγα λόγια οτι τα υλικά της bmw ειναι ακριβά και ποιοτικά αλλα παντα υπάρχει το ενδεχόμενο κατι να χαλάσει, όποτε δεν θα μου καλύψουν τιποτα!` πηγή : https://www.bmwforum.gr/forum/showthread.php?t=18774&page=3
Καλησπέρα παιδιά. Ότι και να λέτε περι αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με την εμπειρία και την πόρωση του να αλλάζεις μόνος σου τις ταχύτητες. Σίγουρα το αυτόματο έχει πολλά πλεονεκτήματα έναντι του μηχανοκίνητου όμως η ευχαρίστηση που παίρνεις αξίζει πολλά περισσότερα #savethemanual
Καλησπέρα , η γνώμη μου είναι ξεκαθαρα πως η ιδανική λύση είναι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων .Αρχικά όπως αναφέρθηκε ήδη σε άλλα σχόλια το αυτόματο κιβώτιο χρειάζεται πολλά παραπάνω χρήματα για να επιδιορθωθεί κάποια ζημιά , που κατά την γνώμη μου συμβαίνει περισσότερες φορές σε ένα αυτόματο κιβώτιο .Από κει και πέρα μιας και είμαι επαγγελματίας οδηγός δεν συμπαθώ τέτοιου είδους συστήματα διότι αργά ή γρήγορα θα μας πάρουν τις θέσεις εργασίας.
Τι σχέση έχει το ΑΕΠ με το κόστος επισκευής του αυτόματου; Μπορείτε να ρωτήσετε μόνοι σας τη bmw να σας πει. Εάν σας δοσει άλλη πληροφορία εγώ θα τρέξω να πάρω αυτόματο.
Στις ΗΠΑ το 80% ίσως και παραπάνω είναι αυτόματα, σε Ασιατικές χώρες πλέον θεωρείτε δεδομένο καινούργιο αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο......στην μικρή Ελλαδιτσα που δεν αποτελεί μετρήσιμο μέγεθος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ο Έλληνας οδηγός έχει άποψη για την ανθεκτικότητα του αυτόματου και το κόστος επισκευής του.......πραγματικά με ξεπερνά μια χώρα σχεδίων δέκα εκατομυρίων με ΑΕΠ στα 200δις μόνο ! Που δεν κατασκευάζει ούτε μπουλόνια τροχών !!!!
Η αλήθεια είναι ότι το αυτόματο κιβώτιο είναι σωτήριο για το αριστερό πόδι, όσοι έχουνε θέμα με το ισχίο, το κατανοούν. Από την άλλη, δε μπορείς να μη σκεφτείς το κόστος επισκευής που κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα του (κανένα κιβώτιο δεν είναι αθάνατο), και όταν μετά από πχ μια 10ετία σου βγει στη μισή και άνω αξία του αυτοκινήτου, είναι ένα θέμα. Θα μου πεις, γνωρίζεις τι θα κάνεις μετά από έναν χρόνο; Να μη το σκεφτείς όμως; Προσωπικά, άνετο το αυτόματο, δεν αντικαθιστά τη συγκίνηση της αλλαγής χειροκίνητα, κάτι γίνεται με την ύπαρξη χειριστηρίων αλλαγής στο τιμόνι-όπου υπάρχουν. Μεγαλώνοντας, σε επόμενη-αν-απόκτηση νέου οχήματος, θα προτιμήσω αυτόματο, καθαρά για το ισχίο και την μεγαλύτερη προσοχή στα του δρόμου.
γιατί όλοι ξεκινάτε τα σχόλια σας με την επισκευή ? γιατί να μην είναι πιο αξιόπιστο το αυτόματο κιβώτιο ? γιατί να μην κοιταξουμε πόσα γλυτώνουμε από ατυχήματα από την καλή οδήγηση με χειροκίνητο?
εγώ προσωπικά 16 χρόνια κοντεύω με αυτόματο..ούτε έχει χαλάσει ούτε με έχει απογοητεύσει. δεν σκέφτομαι ούτε με 30% έκπτωση αμάξι με χειροκίνητο. (οδηγώ 50χλμ καθημερινά σε κίνηση).
Np καταρχάς να σου πω ότι λυπάμαι για την περιπέτειά σου. Και σίγουρα δεν λέω ότι δεν μπορεί να συμβεί, ούτε ότι είναι φτηνό. Αλλά δεν είναι ο κανόνας. Υπάρχουν χιλιάδες BMW εκεί έξω με αυτόματο σασμάν που δεν έχουν πάθει τίποτα. Από ότι είδα στο forum, σκοπεύεις να το κυνηγήσεις και πολύ καλά θα κάνεις. Εύχομαι οι αλαζόνες Γερμανοί να τιμωρηθούν όπως τους αξίζει. Αλήθεια για τι μοντέλο μιλάμε;
Αμάν ρε παιδιά μ' αυτή τη καραμέλα "κι αν χαλάσει". Σαν να ακούω τον παππού μου όταν βγήκαν οι σύγχρονες ζώνες ασφαλείας, οι αερόσακοι και το abs (esp δεν πρόλαβε). Κατ αρχάς απ όσο ξέρω, το σασμάν για κάποια χρόνια, είναι στην εγγύηση. Και μετά γιατί ρε παιδιά πρέπει σώνει και καλά να χαλάσει; άμα είναι έτσι να μην αγοράζουμε καθόλου αυτοκίνητα γιατί μετά την εγγύηση μπορεί να μείνει και από τουρμπίνα ή κινητήρα...αλλά ξέχασα πολλοί δεν αγοράζουν τουρμπατα γιατί κι αυτά "χαλάνε". Έλεος δλδ κάπου...άμα είναι να γυρίσουμε στο 1900 και να οδηγούμε κάνα Model T. Μπορεί να πήγαινε με 30 και να έπαιρνε μπροστά με μανιβέλα, αλλά τουλάχιστον "δεν χάλαγε".
Διάλογος με πωλητή. Το έχετε ετοιμοπαραδοτο; Έχουμε. Χειροκίνητο έχετε; Κατόπιν παραγγελίας. Το αυτόματο επισκευάζεται; Όχι είναι sraled for life. Εάν χαλάσει το αντικαθιστά με. Και πόσο κοστίζει; 8000 ευρώ. Το ήξερε, προφανώς ο άνθρωπος, γιατί απάντησε αμέσως. Και ήταν ειλικρινής. Το έψαξα, τόσο κοστίζει το ανταλλακτικό κιβώτιο. Αυτά τα ξέρουν οι καταναλωτές;
....Στις ΗΠΑ λενε οτι ''αυτοκινητα με χειρονικητο κιβωτιο αγοραζουν μονο καποιοι Ευρωπαιοι και ...οι μηχανικοι αυτοκινητων(!!!!!!)'' προφανως γιατι ξερουν οτι τα αυτοματα ειναι ακριβα στις βλαβες και την συντηρηαση. Απο κει και περα τι να πουμε? Εξαλλου η αλλαγη ταχυτητων σε κρατα σε εγρηγορση και σε κραταει σε αμεση επαφη με τον δρομο. Αν σε καποιον του φαινεται δυσκολο η βαριεται, καλυτερα να μην οδηγει
Αγαπητό autotriti τα ίδια μας λέγατε τόσο καιρό και για τους μικρούς τούρμπο κινητήρες ότι είναι πολύ καλοί οικονομικοί αντοχής κτλ και πριν μερικές μέρες δημοσιεύσατε ένα άρθρο με τίτλο το downsizing πέθανε που πλέον λέτε τη πραγματικά ισχύει με τα μικρά μοτέρ ότι σε πραγματικά συνθήκες καίνε περισσότερο...κτλ και εγώ συμπληρώνω ότι δεν θα αντέξουν στο χρόνο. Τόσο καιρό λοιπόν πήρατε στον λαιμό σας αρκετό κόσμο που πήρε χιλιαράκια 1300 και περισσότερων κιλών. Τωρα λοιπόν μας λέτε για τα αυτόματα ότι είναι μονόδρομος. Δεν μας είπατε όμως για το κόστος επισκευής τους....
Άσε τις καραμέλες και πάρε ασπιρίνες. 9000 ζημιά στο αυτόματο σασμάν δεν καλύφθηκε σε αυτοκίνητο πενταετίας. `7.000€ το σασμάν,1000€ και κατι ψυγείο με βαλβολίνες και τα εργατικά.. η BMW HELLAS μου απάντησε με λίγα λόγια οτι τα υλικά της bmw ειναι ακριβά και ποιοτικά αλλα παντα υπάρχει το ενδεχόμενο κατι να χαλάσει, όποτε δεν θα μου καλύψουν τιποτα!` πηγή : https://www.bmwforum.gr/forum/showthread.php?t=18774&page=3
Καλησπέρα παιδιά. Ότι και να λέτε περι αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με την εμπειρία και την πόρωση του να αλλάζεις μόνος σου τις ταχύτητες. Σίγουρα το αυτόματο έχει πολλά πλεονεκτήματα έναντι του μηχανοκίνητου όμως η ευχαρίστηση που παίρνεις αξίζει πολλά περισσότερα #savethemanual
Όχι αυτόματο
Toyota aygo φίλου αυτόματο θέλει κάθε 45000 km δίσκο ....
Καλησπέρα , η γνώμη μου είναι ξεκαθαρα πως η ιδανική λύση είναι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων .Αρχικά όπως αναφέρθηκε ήδη σε άλλα σχόλια το αυτόματο κιβώτιο χρειάζεται πολλά παραπάνω χρήματα για να επιδιορθωθεί κάποια ζημιά , που κατά την γνώμη μου συμβαίνει περισσότερες φορές σε ένα αυτόματο κιβώτιο .Από κει και πέρα μιας και είμαι επαγγελματίας οδηγός δεν συμπαθώ τέτοιου είδους συστήματα διότι αργά ή γρήγορα θα μας πάρουν τις θέσεις εργασίας.
Τι σχέση έχει το ΑΕΠ με το κόστος επισκευής του αυτόματου; Μπορείτε να ρωτήσετε μόνοι σας τη bmw να σας πει. Εάν σας δοσει άλλη πληροφορία εγώ θα τρέξω να πάρω αυτόματο.
Στις ΗΠΑ το 80% ίσως και παραπάνω είναι αυτόματα, σε Ασιατικές χώρες πλέον θεωρείτε δεδομένο καινούργιο αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο......στην μικρή Ελλαδιτσα που δεν αποτελεί μετρήσιμο μέγεθος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ο Έλληνας οδηγός έχει άποψη για την ανθεκτικότητα του αυτόματου και το κόστος επισκευής του.......πραγματικά με ξεπερνά μια χώρα σχεδίων δέκα εκατομυρίων με ΑΕΠ στα 200δις μόνο ! Που δεν κατασκευάζει ούτε μπουλόνια τροχών !!!!
Η αλήθεια είναι ότι το αυτόματο κιβώτιο είναι σωτήριο για το αριστερό πόδι, όσοι έχουνε θέμα με το ισχίο, το κατανοούν. Από την άλλη, δε μπορείς να μη σκεφτείς το κόστος επισκευής που κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα του (κανένα κιβώτιο δεν είναι αθάνατο), και όταν μετά από πχ μια 10ετία σου βγει στη μισή και άνω αξία του αυτοκινήτου, είναι ένα θέμα. Θα μου πεις, γνωρίζεις τι θα κάνεις μετά από έναν χρόνο; Να μη το σκεφτείς όμως; Προσωπικά, άνετο το αυτόματο, δεν αντικαθιστά τη συγκίνηση της αλλαγής χειροκίνητα, κάτι γίνεται με την ύπαρξη χειριστηρίων αλλαγής στο τιμόνι-όπου υπάρχουν. Μεγαλώνοντας, σε επόμενη-αν-απόκτηση νέου οχήματος, θα προτιμήσω αυτόματο, καθαρά για το ισχίο και την μεγαλύτερη προσοχή στα του δρόμου.
γιατί όλοι ξεκινάτε τα σχόλια σας με την επισκευή ? γιατί να μην είναι πιο αξιόπιστο το αυτόματο κιβώτιο ? γιατί να μην κοιταξουμε πόσα γλυτώνουμε από ατυχήματα από την καλή οδήγηση με χειροκίνητο? εγώ προσωπικά 16 χρόνια κοντεύω με αυτόματο..ούτε έχει χαλάσει ούτε με έχει απογοητεύσει. δεν σκέφτομαι ούτε με 30% έκπτωση αμάξι με χειροκίνητο. (οδηγώ 50χλμ καθημερινά σε κίνηση).
Np καταρχάς να σου πω ότι λυπάμαι για την περιπέτειά σου. Και σίγουρα δεν λέω ότι δεν μπορεί να συμβεί, ούτε ότι είναι φτηνό. Αλλά δεν είναι ο κανόνας. Υπάρχουν χιλιάδες BMW εκεί έξω με αυτόματο σασμάν που δεν έχουν πάθει τίποτα. Από ότι είδα στο forum, σκοπεύεις να το κυνηγήσεις και πολύ καλά θα κάνεις. Εύχομαι οι αλαζόνες Γερμανοί να τιμωρηθούν όπως τους αξίζει. Αλήθεια για τι μοντέλο μιλάμε;
Αμάν ρε παιδιά μ' αυτή τη καραμέλα "κι αν χαλάσει". Σαν να ακούω τον παππού μου όταν βγήκαν οι σύγχρονες ζώνες ασφαλείας, οι αερόσακοι και το abs (esp δεν πρόλαβε). Κατ αρχάς απ όσο ξέρω, το σασμάν για κάποια χρόνια, είναι στην εγγύηση. Και μετά γιατί ρε παιδιά πρέπει σώνει και καλά να χαλάσει; άμα είναι έτσι να μην αγοράζουμε καθόλου αυτοκίνητα γιατί μετά την εγγύηση μπορεί να μείνει και από τουρμπίνα ή κινητήρα...αλλά ξέχασα πολλοί δεν αγοράζουν τουρμπατα γιατί κι αυτά "χαλάνε". Έλεος δλδ κάπου...άμα είναι να γυρίσουμε στο 1900 και να οδηγούμε κάνα Model T. Μπορεί να πήγαινε με 30 και να έπαιρνε μπροστά με μανιβέλα, αλλά τουλάχιστον "δεν χάλαγε".