
Τι είναι αυτό που σας έλκει στα SUV;
Τι είναι αυτό που σας έλκει στα SUV;
3.538 Επισκέψεις στο άρθρο (28/5/2014)
Γιατί είναι τα SUV τόσο δημοφιλή στην Ελλάδα; Σίγουρα δεν έχει να κάνει με την εκτός δρόμου χρήση στην ορεινή ελληνική φύση, μπορεί όμως κάτι να έχει να πει η κακή κατάσταση του ελληνικού οδικού δικτύου. Εσάς όμως, τι ακριβώς σας έλκει στα SUV;
autotriti team
Δεν είναι όμως αυτή η χρήση αρκετή για να δικαιολογήσει ένα SUV στην Ελλάδα; Όχι οι χωματόδρομοι, αλλά οι λακκούβες. Γενικά η κατάσταση των δρόμων στην Ελλάδα αλλά και το ότι στο δίκτυο περιλαμβάνονται ακόμη αρκετοί χωματόδρομοι, θα μπορούσε να αποτελέσει έναν πολύ καλό λόγο για να προτιμήσει κανείς ένα αυτοκίνητο που έχει κάποια εκτός δρόμου γονίδια, ώστε να έχει το κεφάλι του ήσυχο.
Ήσυχο ότι θα περάσει από λακκούβες, χαντάκια, σπασμένα πεζοδρόμια, σαμαράκια και ράμπες χωρίς να σπάσει το αυτοκίνητό του. Χωρίς να «βρει» κάτω το κάρτερ, χωρίς να κοπανήσει η ανάρτηση, χωρίς τραυματίσει προφυλακτήρες και ποδιές.
Η σχετική αντοχή στις κακουχίες είναι σημαντική, για άλλους όμως εξίσου σημαντική είναι η θέση οδήγησης. Σε μία χώρα που τα αστικά κέντρα είναι μονίμως μποτιλιαρισμένα, το να μπορείς να δεις μακριά εμπρός είναι σημαντικό.
Η ψηλή θέση οδήγησης όχι μόνο επιτρέπει καλύτερη θέα στην κίνηση, αλλά και στις διασταυρώσεις. Η παράνομη στάθμευση ζει και βασιλεύει με αποτέλεσμα οι διασταυρώσεις να είναι πλημμυρισμένες με αυτοκίνητα που εμποδίζουν να δεις αν έρχεται κανείς για να βγεις. Σε ένα SUV μπορείς να δεις πάνω από τα περισσότερα αυτοκίνητα και να στρίψεις με ασφάλεια.
Και μια και μιλάμε για ασφάλεια, υπάρχουν και εκείνοι που προτιμούν ένα SUV κυρίως γιατί θεωρούν πως λόγω μεγέθους παρέχει καλύτερη παθητική ασφάλεια. Αν και το μέγεθος έχει τα θετικά του (αν πέσει κάποιος πάνω σου), έχει και αρνητικά στο θέμα της παθητικής αλλά και ενεργητικής ασφάλειας (αποφυγή εμποδίου, φρενάρισμα, επιτάχυνση κλπ). Η ουσία είναι όμως πως αρκετοί νοιώθουν ασφαλείς σε ένα SUV και γι αυτό το προτιμούν.
Εσείς τι τους βρίσκετε; Ποιο είναι αυτό το χαρακτηριστικό που σας φέρνει κοντά στην κατηγορία αυτή; Μήπως τα θεωρείτε πιο premium; Είναι το θέμα της «εικόνας» στις δικές σας προτεραιότητες; Τι λέτε;
Εγώ διαθέτω ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, ένα Mitsubishi Pajero 2600 cc, του 1988, το οποίο αγόρασα ως αγροτικό φορτηγό και με τον τρόπο αυτό, από τη μια δεν έχει τεκμήριο και από την άλλη, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας του είναι γύρω στα 100 ευρώ. Ο λόγος που το αγόρασα ήταν αφενός μεν για να μπορεί να μπαίνει μέσα στα χωράφια, να είναι παντός καιρού και εδάφους, αλλά και να μην έχει τεκμήριο και τέλη. Στη συνέχεια όμως ήθελα να το κάνω πιό γρήγορο, για να καλύψω και τον τομέα που υστερούσε, ώστε να μπορεί να επιταχύνει σε ένα προσπέρασμα και γενικά να μπορεί να σταθεί στο δρόμο, χωρίς να υστερεί από τα άλλα αυτοκίνητα. Το αποτέλεσμα είναι να έχω ένα αρκετά δυνατό και γρήγορο αυτοκίνητο (227 HP στις 4200 rpm και ροπή 46 kgm στις 3200 rpm), αλλά με εξωφρενική κατανάλωση, που με την πιό οικονομική οδήγηση δεν πέφτει κάτω από τα 18 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ίσως για την αυξημένη κατανάλωση να φταίει ο βελτιωτής, που έκανε τις ρυθμίσεις. Έχω υπόψη να το βελτιώσω ακόμη περισσότερο στο μέλλον και να κάνω καλύτερη ρύθμιση για πιό λογική κατανάλωση.
Πιστεύω ότι τα μικρομεσαία SUV είναι τα ιδανικά αυτοκίνητα για την Ελλάδα, κυρίως εξαιτίας της κατάστασης των δρόμων. Τα σύγχρονα SUV έχουν αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά, χώρους, τους ταιριάζει ο ντίζελ, και με την κρίση η κορυφαία οδική συμπεριφορά δεν είναι πλέον το ζητούμενο.
Θεωρώ ότι τα SUV πούλησαν αρκετά πρωτίστως λόγω μόδας. Εγιναν το αποθημένο κα΄θε μικρομεσαίου Ελληνος, Και η πλάκα είναι πως με την οικονομική κρίση πουλιούνται ως μεταχειρισμένα για ένα κομμάτι ψωμί. Εμ ποιος θέλει να φάει στο κεφάλι φόρους τεκμηρια τέλη κλπ κλπ κλπ. Τέλος πάντων τωρα ήρθαν τα πετρελαιοκίνητα. Ε και. Και αυτά καινε παραπάνω σε σχέση με τα κανονικά αυτοκίνητα.
Δεν πιστεύω πως τα suv είναι δημοφιλή στην Ελλάδα, μόδα είναι όπως και πολλά άλλα που έχουν ξεφτίσει.
Μου αρέσουν το land cruiser της toyota, το pajero της mitsubishi, το g της mercedes.